Kde hledat-spínač couvacích světel+problém se start

sedan, faltdach nebo kabrio, všichni, kdo máte brouka patříte SEM!!!
Igin

Kde hledat-spínač couvacích světel+problém se start

Příspěvek od Igin »

Vážení broukaři.Mám pár otázek které již byly bez pochyby zodpovězeny ale protože se sem tak často nedostanu a nechce se mi to pracně hledat tak se ptám znovu. Jsem pyšný majitel 1303S a na spátečních světlech postrádám drát který by je napájel tak se ptám kde na převodovce hledat spínač???Taky mě zajímá úprava s relátkem pro startér,pokud tuto úpravu provedu tak pod zadním levým sedadlem vlastně budou rellé dvě(jedno pro startér a druhé pro nahřívání zadního vokna)jestly se nepletu a dobře jsem to pochopil.Prozatím díky za info ČÁGOS IGIN

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Spinac cuvacich svetiel je na "nose cone"prevodovky,co je kryt konca prevodovky na strane torznych tyci.Idu k nemu dva kable.Jeden z nich ide ku svetlam.Nose cone bud ma zaslepenu dieru na spinac,alebo spinac je namontovany.Ak tam nie je ani diera na spinac,tak je nose cone pouzity z inej prevodovky,ktora ho nemala standardne montovany.

Igin

Příspěvek od Igin »

Vřelé díky za poskytnuté info a co s tou úpravou pro startér ,je t o jak si myslím,jsou tam ty rellé2???

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

To rele na starter mi nejako unika.Ja to nepouzivam.

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

pravdepodobne mysli relatko k dynamu
protoze na starter dalsi relatko netreba
... a vůbec !

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Niekto ma pridavne rele na starter,cez tajny vypinac.Pokladam to za zbytocnost.To je len dalsia vec,ktora dava bolehlav.

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4675
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od prak »

nejde o žádné utajení ale o jednoduchou pomoc při zoxidovaném vedení, případně kontaktů ve spínací skříňce. Relé se předřadí tak, aby proud ze spínačky pouze pouštěl proud do relé (malý proud) a spínání proudu k magnetu startéru prochází pouze přes relé.
Pak jsou pod sedačkou dvě. Standardně se nikdy nemontovalo.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Taktiez mi unika,ako moze pridavne rele napravit zaoxidovane koncovky,alebo spatne kontakty v spinacej skrinke.

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4675
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od prak »

na sepnutí relé ti stačí velmi malý proud, takže ti nevadí ztráty v přechodových odporech. Je to úprava především z doby, kdy se tu nedaly běžně koupit kontakty (plastovej bazmek) do spínačky a relé do škodovek byly plný regály.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4675
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od prak »

kromě toho spínací relé je neporovnatelně levnější
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Pokracujem len zo zaujmu o vec.Prud na zopnutie rele je asi 1A,na zopnutie elektromagnetu startera asi 6A.V tom vidim rozdiel.
Ked das pridavne rele pod zadnu sedacku,musis
a./ doviest kabel z elektromagnetu spat pod sedacky na aktivaciu rele a dalsi kabel vyviest spat ku starteru.To sa mi zda znacne blbe.
b./vyhladat a prerusit kabel od spinacej skrinky k el.magnetu,a napojit jeden koniec na budenie rele a pouzit orig kus kabla na prepojenie rele-elektromagnet.To tiez nie je ziadna sranda.
c./ natiahnut uplne nove kable.
Pretoze nie kazdy je schopny taketo upravy previest,zostava auto elektrikar a tam urcite nic neusetris.

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4675
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od prak »

dělal jsem to kdysi u buse. Relátko bylo tuším zrovna z vyhřívání zadního okna z brouka. Dal jsem ho přímo na startér, je tam všechno co potřebuješ pěkně pohromadě. Prostě nestartoval a potřebný součástky po ruce nebyly a chu? jít po drátu a hledat taky nebyla. Tohle bylo za 5 minut hotový a jelo se.
Neobhajuju myšlenku přidávat relátko! Jen říkám, že problém ve spínačce (a jinde cestou) lze řešit tímto způsobem. Jinak je samozřejmě lepší kostku ve spínačce vyměnit.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Tak sa rozumieme.

simak
leštič starých součástek
Příspěvky: 926
Registrován: 20 říj 2003
Bydliště: asinus mundi

Příspěvek od simak »

jj, tohle rele, nekdo mu rikal tusim odlehcovaci, na turkovi take bylo. Hned u starteru. tak jsem ho ustipl a startuje to znatelne hur.

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4675
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od prak »

hůř/líp asi ne. Buďto kotva sepne/nesepne.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Aleluja.

Uživatelský avatar
pajas
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 425
Registrován: 01 čer 2005
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pajas »

Ono to muže startovat hůř.

1. Pokud se někdo hrabal v elektrice a natáhnul ke startéru ovládací vodič o menším průřezu než je předepsán => způsoben velký úbytek napětí a tím elektromagnetické relé zasouvacího ústrojí díky tomu nemá takovou sílu.

2. Máš u elektromagnetického relé přidřené zasouvací ústrojí a na 100% činnost je potřeba maximální napětí. I originální ovládací vodič na sobě bude mít nějaký úbytek napětí. Tím by se vysvětlilo, že to s odlehčovacím relé startovalo lépe.

Oba dva body vedou k malému tlaku na spínač, který pouští proud do startéru a tam vzniká přechodový odpor.

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

S Pajasovym vysvetlenim vcelku suhlasim,fakt je vsak to,ze ak zdrava bateria ma problem nastartovat motor a ubytky napatia / prudu sposobuju
problem,elektroinstalacia je vo velmi smutnom stave a riesenie tu spominane je len zaplata.Ak su dovodom mechanicke zalezitosti / vysuvanie pastorku,stav startera a spinacie kontakty /,tak majitelove citenie je tiez v smutnom stave.

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SO 545 »

Občas to ide ruka v ruke. Akurát záleží na tom čo odíde ako prvé či štartér alebo spínačka.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

simak
leštič starých součástek
Příspěvky: 926
Registrován: 20 říj 2003
Bydliště: asinus mundi

Příspěvek od simak »

startuje to asi tak, ze obcas to vubec nestartuje. tedy jen vzadu cvakne, ale starter motorem nezatoci ( pastorek nezapdne?) jindy sice zatoci, ale tak nejak ztuha. majitelovo citenie je ku hovnu, lebo nevie, oco ide :?

Odpovědět