Kde hledat-spínač couvacích světel+problém se start
Kde hledat-spínač couvacích světel+problém se start
Vážení broukaři.Mám pár otázek které již byly bez pochyby zodpovězeny ale protože se sem tak často nedostanu a nechce se mi to pracně hledat tak se ptám znovu. Jsem pyšný majitel 1303S a na spátečních světlech postrádám drát který by je napájel tak se ptám kde na převodovce hledat spínač???Taky mě zajímá úprava s relátkem pro startér,pokud tuto úpravu provedu tak pod zadním levým sedadlem vlastně budou rellé dvě(jedno pro startér a druhé pro nahřívání zadního vokna)jestly se nepletu a dobře jsem to pochopil.Prozatím díky za info ČÁGOS IGIN
Spinac cuvacich svetiel je na "nose cone"prevodovky,co je kryt konca prevodovky na strane torznych tyci.Idu k nemu dva kable.Jeden z nich ide ku svetlam.Nose cone bud ma zaslepenu dieru na spinac,alebo spinac je namontovany.Ak tam nie je ani diera na spinac,tak je nose cone pouzity z inej prevodovky,ktora ho nemala standardne montovany.
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
nejde o žádné utajení ale o jednoduchou pomoc při zoxidovaném vedení, případně kontaktů ve spínací skříňce. Relé se předřadí tak, aby proud ze spínačky pouze pouštěl proud do relé (malý proud) a spínání proudu k magnetu startéru prochází pouze přes relé.
Pak jsou pod sedačkou dvě. Standardně se nikdy nemontovalo.
Pak jsou pod sedačkou dvě. Standardně se nikdy nemontovalo.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
na sepnutí relé ti stačí velmi malý proud, takže ti nevadí ztráty v přechodových odporech. Je to úprava především z doby, kdy se tu nedaly běžně koupit kontakty (plastovej bazmek) do spínačky a relé do škodovek byly plný regály.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
kromě toho spínací relé je neporovnatelně levnější
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
Pokracujem len zo zaujmu o vec.Prud na zopnutie rele je asi 1A,na zopnutie elektromagnetu startera asi 6A.V tom vidim rozdiel.
Ked das pridavne rele pod zadnu sedacku,musis
a./ doviest kabel z elektromagnetu spat pod sedacky na aktivaciu rele a dalsi kabel vyviest spat ku starteru.To sa mi zda znacne blbe.
b./vyhladat a prerusit kabel od spinacej skrinky k el.magnetu,a napojit jeden koniec na budenie rele a pouzit orig kus kabla na prepojenie rele-elektromagnet.To tiez nie je ziadna sranda.
c./ natiahnut uplne nove kable.
Pretoze nie kazdy je schopny taketo upravy previest,zostava auto elektrikar a tam urcite nic neusetris.
Ked das pridavne rele pod zadnu sedacku,musis
a./ doviest kabel z elektromagnetu spat pod sedacky na aktivaciu rele a dalsi kabel vyviest spat ku starteru.To sa mi zda znacne blbe.
b./vyhladat a prerusit kabel od spinacej skrinky k el.magnetu,a napojit jeden koniec na budenie rele a pouzit orig kus kabla na prepojenie rele-elektromagnet.To tiez nie je ziadna sranda.
c./ natiahnut uplne nove kable.
Pretoze nie kazdy je schopny taketo upravy previest,zostava auto elektrikar a tam urcite nic neusetris.
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
dělal jsem to kdysi u buse. Relátko bylo tuším zrovna z vyhřívání zadního okna z brouka. Dal jsem ho přímo na startér, je tam všechno co potřebuješ pěkně pohromadě. Prostě nestartoval a potřebný součástky po ruce nebyly a chu? jít po drátu a hledat taky nebyla. Tohle bylo za 5 minut hotový a jelo se.
Neobhajuju myšlenku přidávat relátko! Jen říkám, že problém ve spínačce (a jinde cestou) lze řešit tímto způsobem. Jinak je samozřejmě lepší kostku ve spínačce vyměnit.
Neobhajuju myšlenku přidávat relátko! Jen říkám, že problém ve spínačce (a jinde cestou) lze řešit tímto způsobem. Jinak je samozřejmě lepší kostku ve spínačce vyměnit.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
hůř/líp asi ne. Buďto kotva sepne/nesepne.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
- pajas
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 425
- Registrován: 01 čer 2005
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Ono to muže startovat hůř.
1. Pokud se někdo hrabal v elektrice a natáhnul ke startéru ovládací vodič o menším průřezu než je předepsán => způsoben velký úbytek napětí a tím elektromagnetické relé zasouvacího ústrojí díky tomu nemá takovou sílu.
2. Máš u elektromagnetického relé přidřené zasouvací ústrojí a na 100% činnost je potřeba maximální napětí. I originální ovládací vodič na sobě bude mít nějaký úbytek napětí. Tím by se vysvětlilo, že to s odlehčovacím relé startovalo lépe.
Oba dva body vedou k malému tlaku na spínač, který pouští proud do startéru a tam vzniká přechodový odpor.
1. Pokud se někdo hrabal v elektrice a natáhnul ke startéru ovládací vodič o menším průřezu než je předepsán => způsoben velký úbytek napětí a tím elektromagnetické relé zasouvacího ústrojí díky tomu nemá takovou sílu.
2. Máš u elektromagnetického relé přidřené zasouvací ústrojí a na 100% činnost je potřeba maximální napětí. I originální ovládací vodič na sobě bude mít nějaký úbytek napětí. Tím by se vysvětlilo, že to s odlehčovacím relé startovalo lépe.
Oba dva body vedou k malému tlaku na spínač, který pouští proud do startéru a tam vzniká přechodový odpor.
S Pajasovym vysvetlenim vcelku suhlasim,fakt je vsak to,ze ak zdrava bateria ma problem nastartovat motor a ubytky napatia / prudu sposobuju
problem,elektroinstalacia je vo velmi smutnom stave a riesenie tu spominane je len zaplata.Ak su dovodom mechanicke zalezitosti / vysuvanie pastorku,stav startera a spinacie kontakty /,tak majitelove citenie je tiez v smutnom stave.
problem,elektroinstalacia je vo velmi smutnom stave a riesenie tu spominane je len zaplata.Ak su dovodom mechanicke zalezitosti / vysuvanie pastorku,stav startera a spinacie kontakty /,tak majitelove citenie je tiez v smutnom stave.
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Občas to ide ruka v ruke. Akurát záleží na tom čo odíde ako prvé či štartér alebo spínačka.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž