Geometrie predni napravy
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Keď si 100% istý svojou nápravou tak premeraj tie náboje.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
Tu je viac veci na diskusiu.
1./70 mm znizenie je absolutne NEVHODNE.Rozumna a este stale pouzitelna hodnota je 40 mm.Cokolvek cez 40 mm navodi problemy,ktore prave riesis.
2./ Ak jedna strana ma nastavitelny priklon a druha ho nema,velmi pravdepodobne mas ohnute rameno.Premerat,vymenit / vyrovnat.
3./ mas tam priklon,alebo odklon k vertikalnej osi ?
$./pri tak drastickom znizeni musis si nechat urobit podlozky medzi spodne rameno a H beam,pretoze nastavenie priklonu je vela cez limit excentra.
Taktiez si priprav vela penazi na castu vymenu pneumatik.
1./70 mm znizenie je absolutne NEVHODNE.Rozumna a este stale pouzitelna hodnota je 40 mm.Cokolvek cez 40 mm navodi problemy,ktore prave riesis.
2./ Ak jedna strana ma nastavitelny priklon a druha ho nema,velmi pravdepodobne mas ohnute rameno.Premerat,vymenit / vyrovnat.
3./ mas tam priklon,alebo odklon k vertikalnej osi ?
$./pri tak drastickom znizeni musis si nechat urobit podlozky medzi spodne rameno a H beam,pretoze nastavenie priklonu je vela cez limit excentra.
Taktiez si priprav vela penazi na castu vymenu pneumatik.
- Žanek
- vrchní logistik a pokročilý sysel
- Příspěvky: 2934
- Registrován: 31 kvě 2004
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
No co jsem zjiš?oval tak tyhle problémy dělá snížení pomocí štelovací nápravy, ale použití snížených těhlic (což je tento případ) by je způsobit nemělo a na všech webech píšou "keine geometrie änderungen" tzn. "žádná změna geometrie" - a je to logický s nápravou se v tomto případě vůbec nehýbe (ani s rameny)john píše: $./pri tak drastickom znizeni musis si nechat urobit podlozky medzi spodne rameno a H beam,pretoze nastavenie priklonu je vela cez limit excentra.
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM
NO CHROM......NO PROBLEM
Zanku mas pravdu v tom,ze znizene tehlice neovplyvnuju geometriu napravy.To je teoria,podla ktorej vsetci dodavatelia inzeruju.Skutocnost je taka,ze znizene tehlice sa vyrabaju tak,ze z orig tehlice as odstrani "stub axle" / co je oska,na ktorej sedia loziska /a ina sa navari na potrebne miesto,zaroven sa tam dovaria dalsie kusy.To zapricinuje celkom bezne fakt,ze tazko najdes par tehlic,ktore su uplne rovnake.Znamy nameral rozdiel 3.5 stupna odklon medzi lavou a pravou stranou na samotnej tehlici.To je dovod,ze musis kompenzovat tieto vyrobne nepresnosti podlozkami.Dalsia vec je to ,ze vzhladom na to ,ako su tehlice modifikovane,rozsiruju rozchod prednych kolies a nastava problem s kolesami ,alebo sirkou blatnikov.
Ked si k tomu pridas 30 rokov pouzivania H beam generalne bez oprav alebo zrovnania,ohnute vrchne aj spodne ramena,co sa stane velmi lahko,malo miest ,kde robia slusnu geometriu,tak ani nevies,v akom smutnom stave tie napravy su.
Po tom vsetkom ma vobec neprekvapuje,ze Owen ma s tym problem,malo to viac ludi pred nim.
Ked si k tomu pridas 30 rokov pouzivania H beam generalne bez oprav alebo zrovnania,ohnute vrchne aj spodne ramena,co sa stane velmi lahko,malo miest ,kde robia slusnu geometriu,tak ani nevies,v akom smutnom stave tie napravy su.
Po tom vsetkom ma vobec neprekvapuje,ze Owen ma s tym problem,malo to viac ludi pred nim.
- Žanek
- vrchní logistik a pokročilý sysel
- Příspěvky: 2934
- Registrován: 31 kvě 2004
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
No tak teď už je mi to jasné - ještě je tedy otázka jestli nekoupit radši ty dražší které mají TÜV (něco jako STK) a měli by tudíž být exaktně proměřené ........ i když ........ a k nim nový ramena a novou nápravu a 20K v řiti a je po laciným snížení
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM
NO CHROM......NO PROBLEM
Na 90% su tehlice vyrabane sudruhmi na Taiwane a zrejme niekde robia chybu.
Na minulom race meeting mal chlapek buracku vo vee,vletel do steny a pracka bezpecnostneho pasu povolila a trochu si namlatil.Zistilo sa ,ze vyrobca pasov / Taiwan / je FIA akreditovany a pracka bola spatne poskladana od vyrobcu.Takze kto by sa sral s nejakymi aftermarket tehlicami na predhistoricke auto....
Na minulom race meeting mal chlapek buracku vo vee,vletel do steny a pracka bezpecnostneho pasu povolila a trochu si namlatil.Zistilo sa ,ze vyrobca pasov / Taiwan / je FIA akreditovany a pracka bola spatne poskladana od vyrobcu.Takze kto by sa sral s nejakymi aftermarket tehlicami na predhistoricke auto....
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
říkám to pořád - odříznout, pootočit a zavařit. Máš to za den hotový a zadarmo. Jen je vhodné si dopředu dobře rozmyslet o kolik to chceš snížit.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
- Žanek
- vrchní logistik a pokročilý sysel
- Příspěvky: 2934
- Registrován: 31 kvě 2004
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
no ale je třeba připomenout nutnost koupě nových tlumičů určených pro snižovací nápravu a při větším snížení koupit taky podložky pod spodní část a delší šrouby - to já jen pro úplnost - což by při snížených těhlicích odpadalo, ale jak vidíme nic není tak ideální jak se zdáprak píše:říkám to pořád - odříznout, pootočit a zavařit. Máš to za den hotový a zadarmo. Jen je vhodné si dopředu dobře rozmyslet o kolik to chceš snížit.
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM
NO CHROM......NO PROBLEM
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
tak v tom případě kup jen ty podložky, dej je pod vrchní trubku, tím ti to padne dolu a nemusíš měnit vůbec nic.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
jen reaguju na překvapení, že díly stojí peníze.
Podložky mě přijdou divný i dolu.
Podložky mě přijdou divný i dolu.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
to je mi jasný, ale už to tam nemůže sedět tak dobře. A když dolů lze, tak proč vlastně nahoru ne? Přijde mi to stejně divný.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
Podlozka pod spodnou trubkou kompenzuje stratu uhla zaklonu napravy po znizeni "ride Height".To silne ovplyvnuje smerovu stabilitu pri jazde rovno a znizuje samocentrovanie riadenia.Stock link pin naprava ma asi 2 stupne zaklonu,co dava zaklon capu asi 4 stupne.Ak sa uhol zvysi este viac,riadenie zacne byt namahave.
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
pak ano, to mě hned nedošlo. Jsou rozdíly v délce ramen? Jaké?
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
tím je to jasný, ale ten obrázek asi není úplně přesný. Z něho totiž vyplývá, že jsou rovnoběžné osy protínající čepy při snížení a při standardu. Pak není třeba nic podkládat, protože záklon rejdového čepu zůstane stejný. Současně ale nejsou stejné vzdálenosti kloubů náboje (těhlice) a trubek nápravy.
Pokud by vzdálenost trubek byla větší (jak ukazuje obrázek), pak snížením zvětšuju záklon rejdového čepu.
Nakonec i část kružnice naznačující osu otáčení horního ramene je dost mimo. Když zavřu obě oči a budu to pokládat za "schematické" vyjádření principu, pak mi pořád absentují základní rozměry ze kterých se dá vše další odvodit - vzdálenost mezi trubkami nápravy, vzdálenost mezi kulovými čepy a délky ramen. Pro zjednodušení pomíjím základní nastevení úhlů záklonu, bude se měnit v závislosti na dříve zmíněných hodnotách.
Nepolezu teď pod auto a nebudu to oměřovat - nemáte to někdo změřené / načtené?
(omlouvám se za "rejpání v problému", ale co nemám přesně teoreticky zdůvodněné, jako by nebylo)
Pokud by vzdálenost trubek byla větší (jak ukazuje obrázek), pak snížením zvětšuju záklon rejdového čepu.
Nakonec i část kružnice naznačující osu otáčení horního ramene je dost mimo. Když zavřu obě oči a budu to pokládat za "schematické" vyjádření principu, pak mi pořád absentují základní rozměry ze kterých se dá vše další odvodit - vzdálenost mezi trubkami nápravy, vzdálenost mezi kulovými čepy a délky ramen. Pro zjednodušení pomíjím základní nastevení úhlů záklonu, bude se měnit v závislosti na dříve zmíněných hodnotách.
Nepolezu teď pod auto a nebudu to oměřovat - nemáte to někdo změřené / načtené?
(omlouvám se za "rejpání v problému", ale co nemám přesně teoreticky zdůvodněné, jako by nebylo)
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.