Geometrie predni napravy

sedan, faltdach nebo kabrio, všichni, kdo máte brouka patříte SEM!!!
Uživatelský avatar
Owen
Příspěvky: 145
Registrován: 05 pro 2004
Bydliště: Slovensko, Bratislava

Příspěvek od Owen »

nebol som s tym na geometrii ale vsak ked nastavim ten excenter ako len chcem tak je stale velky odklon. Velmi viditelny

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SO 545 »

Keď si 100% istý svojou nápravou tak premeraj tie náboje. :?:
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Tu je viac veci na diskusiu.
1./70 mm znizenie je absolutne NEVHODNE.Rozumna a este stale pouzitelna hodnota je 40 mm.Cokolvek cez 40 mm navodi problemy,ktore prave riesis.
2./ Ak jedna strana ma nastavitelny priklon a druha ho nema,velmi pravdepodobne mas ohnute rameno.Premerat,vymenit / vyrovnat.
3./ mas tam priklon,alebo odklon k vertikalnej osi ?
$./pri tak drastickom znizeni musis si nechat urobit podlozky medzi spodne rameno a H beam,pretoze nastavenie priklonu je vela cez limit excentra.
Taktiez si priprav vela penazi na castu vymenu pneumatik.

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

john píše: $./pri tak drastickom znizeni musis si nechat urobit podlozky medzi spodne rameno a H beam,pretoze nastavenie priklonu je vela cez limit excentra.
No co jsem zjiš?oval tak tyhle problémy dělá snížení pomocí štelovací nápravy, ale použití snížených těhlic (což je tento případ) by je způsobit nemělo a na všech webech píšou "keine geometrie änderungen" tzn. "žádná změna geometrie" - a je to logický s nápravou se v tomto případě vůbec nehýbe (ani s rameny) :?
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Zanku mas pravdu v tom,ze znizene tehlice neovplyvnuju geometriu napravy.To je teoria,podla ktorej vsetci dodavatelia inzeruju.Skutocnost je taka,ze znizene tehlice sa vyrabaju tak,ze z orig tehlice as odstrani "stub axle" / co je oska,na ktorej sedia loziska /a ina sa navari na potrebne miesto,zaroven sa tam dovaria dalsie kusy.To zapricinuje celkom bezne fakt,ze tazko najdes par tehlic,ktore su uplne rovnake.Znamy nameral rozdiel 3.5 stupna odklon medzi lavou a pravou stranou na samotnej tehlici.To je dovod,ze musis kompenzovat tieto vyrobne nepresnosti podlozkami.Dalsia vec je to ,ze vzhladom na to ,ako su tehlice modifikovane,rozsiruju rozchod prednych kolies a nastava problem s kolesami ,alebo sirkou blatnikov.
Ked si k tomu pridas 30 rokov pouzivania H beam generalne bez oprav alebo zrovnania,ohnute vrchne aj spodne ramena,co sa stane velmi lahko,malo miest ,kde robia slusnu geometriu,tak ani nevies,v akom smutnom stave tie napravy su.
Po tom vsetkom ma vobec neprekvapuje,ze Owen ma s tym problem,malo to viac ludi pred nim.

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

No tak teď už je mi to jasné - ještě je tedy otázka jestli nekoupit radši ty dražší které mají TÜV (něco jako STK) a měli by tudíž být exaktně proměřené ........ i když ........ a k nim nový ramena a novou nápravu :wink: a 20K v řiti :lol: a je po laciným snížení :wink:
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Na 90% su tehlice vyrabane sudruhmi na Taiwane a zrejme niekde robia chybu.
Na minulom race meeting mal chlapek buracku vo vee,vletel do steny a pracka bezpecnostneho pasu povolila a trochu si namlatil.Zistilo sa ,ze vyrobca pasov / Taiwan / je FIA akreditovany a pracka bola spatne poskladana od vyrobcu.Takze kto by sa sral s nejakymi aftermarket tehlicami na predhistoricke auto....

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4675
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od prak »

říkám to pořád - odříznout, pootočit a zavařit. Máš to za den hotový a zadarmo. Jen je vhodné si dopředu dobře rozmyslet o kolik to chceš snížit.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

prak píše:říkám to pořád - odříznout, pootočit a zavařit. Máš to za den hotový a zadarmo. Jen je vhodné si dopředu dobře rozmyslet o kolik to chceš snížit.
no ale je třeba připomenout nutnost koupě nových tlumičů určených pro snižovací nápravu a při větším snížení koupit taky podložky pod spodní část a delší šrouby - to já jen pro úplnost :oops: - což by při snížených těhlicích odpadalo, ale jak vidíme nic není tak ideální jak se zdá :wink:
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4675
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od prak »

tak v tom případě kup jen ty podložky, dej je pod vrchní trubku, tím ti to padne dolu a nemusíš měnit vůbec nic.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

To vsak nemyslis vazne,vsak?

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

prak píše:tak v tom případě kup jen ty podložky, dej je pod vrchní trubku, tím ti to padne dolu a nemusíš měnit vůbec nic.
to nejni špatnej nápad :twisted: - vyzkoušel to už někdo? :evil:
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4675
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od prak »

jen reaguju na překvapení, že díly stojí peníze.
Podložky mě přijdou divný i dolu.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

prak píše:Podložky mě přijdou divný i dolu.
vrátí Ti kola kousek dopředu, když si je snížením "upozadíš"
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4675
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od prak »

to je mi jasný, ale už to tam nemůže sedět tak dobře. A když dolů lze, tak proč vlastně nahoru ne? Přijde mi to stejně divný.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Podlozka pod spodnou trubkou kompenzuje stratu uhla zaklonu napravy po znizeni "ride Height".To silne ovplyvnuje smerovu stabilitu pri jazde rovno a znizuje samocentrovanie riadenia.Stock link pin naprava ma asi 2 stupne zaklonu,co dava zaklon capu asi 4 stupne.Ak sa uhol zvysi este viac,riadenie zacne byt namahave.

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4675
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od prak »

pak ano, to mě hned nedošlo. Jsou rozdíly v délce ramen? Jaké?
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

Obrázek
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Presne miery neviem,no mozem zistit.Na to pouzivame pripravok,na ktorom sa zmeria dlzka oboch ramien / su rozdielne / a uhol ramena vzhladom k osi otacania.
Pokial som nasmolil odpoved,Zanek to ukazuje nazorne.

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4675
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od prak »

tím je to jasný, ale ten obrázek asi není úplně přesný. Z něho totiž vyplývá, že jsou rovnoběžné osy protínající čepy při snížení a při standardu. Pak není třeba nic podkládat, protože záklon rejdového čepu zůstane stejný. Současně ale nejsou stejné vzdálenosti kloubů náboje (těhlice) a trubek nápravy.
Pokud by vzdálenost trubek byla větší (jak ukazuje obrázek), pak snížením zvětšuju záklon rejdového čepu.
Nakonec i část kružnice naznačující osu otáčení horního ramene je dost mimo. Když zavřu obě oči a budu to pokládat za "schematické" vyjádření principu, pak mi pořád absentují základní rozměry ze kterých se dá vše další odvodit - vzdálenost mezi trubkami nápravy, vzdálenost mezi kulovými čepy a délky ramen. Pro zjednodušení pomíjím základní nastevení úhlů záklonu, bude se měnit v závislosti na dříve zmíněných hodnotách.
Nepolezu teď pod auto a nebudu to oměřovat - nemáte to někdo změřené / načtené?
(omlouvám se za "rejpání v problému", ale co nemám přesně teoreticky zdůvodněné, jako by nebylo)
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Odpovědět