Informace o motoru 1.2

sedan, faltdach nebo kabrio, všichni, kdo máte brouka patříte SEM!!!
lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1278
Registrován: 08 zář 2009

Re: Informace o motoru 1.2

Příspěvek od lope »

Další věc je chlazení. Myslet si, že to uchladím elektrickým větráčkem, co bývá pomocný v autech, ale který by na kombajnu běžel nepřetržitě, je naivní. Nehledě na nutnost přidat baterku (jestli ten VW má magneto). Nebo někam bastlit vrtuli s mechanickým náhonem... A agresivní tvrdý zvuk malého dýzlu mi taky nepřipadá jako výhra nad hlučným VW. Dále zmínil vedro. Záleží, na jakou stranu by šel výfuk, ale obecně z vodníka bude sálat na všechny strany vedro odpovídající teplotě vody (cca 100 stupňů), což mi připadá horší než usměrněný proud vzduchu z VW.

miroslav96
Příspěvky: 13
Registrován: 29 lis 2014

Re: Informace o motoru 1.2

Příspěvek od miroslav96 »

Můžu se zeptat kolegu Sama, když má motor s ojnicí venku, jestli neví jak ten motor k tomu přišel? A jak se to okamžitě projevilo na poli nebo kde ten kombajn pracoval. Viděl sem fofr na 512ce když proletěla ojnice blokem, tak tak že to uhasili... Bylo to kvůli prodřené hadici co vede od tlakoměru oleje mazání k motoru když praskla a vytekl z motoru olej.
Já se nechci hádat že motor diesel je lepči než boxer, ale myslím si že Vy všichni máte auta jako z fabriky :) kdežto na poli a celkově v zemědělství to je jinak. Zatím jsem se setkal s diesely u kterých nikdy nebyl problém, i přes horší start to vždycky šlo (musí být čistá nafta,...) ale benzinový motor je citlivější na zacházení. U kombajnu mě vadilo že nende zařadit za jízdy (z 2 na 3) musí se rozjet na tu 3 a to už musel motor točit otáčky na mlácení, proto mě napadnul diesl s větším kroutícím momentem. Prosím nekamenujte mě za to že sem proti boxer motoru z brouka! to vůbec nejsem je to dobrý motor léty prověřený. Jen v době po 50 letech hledám určitou náhradu do zemědělství. Kdybych měl brouka auto taky bych tam nerval motor z peugeota ;)
A chlazení nebude větřáček z auta, bude jich víc a velkej chladič z diesel agregátu co má i velkou průchodnost mezi žebry. Jinak známej co má stejne kombajn tam měl 15 let motor ze škody 1000 MB. Fungovalo mu to dobře do doby než motor vyběhal.

Uživatelský avatar
VWenca
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 488
Registrován: 19 bře 2005
Bydliště: Lounsko

Re: Informace o motoru 1.2

Příspěvek od VWenca »

Motor k ojnici z bloku ven přijde nejčastěji tak, že v něm není olej. Kdopak by to na starším vykloktaným motoru v kombajnu, co jede pár desítek hodin ročně kontroloval, že?
Celková náplň oleje v broučím motoru je 2,5 litru maximum a asi 1,3 litru při minimu na měrce.
K tomu si přidej teplotu motoru ucpaného bordelem z pole. A to je celej zázrak.

miroslav96
Příspěvky: 13
Registrován: 29 lis 2014

Re: Informace o motoru 1.2

Příspěvek od miroslav96 »

Dobrý večer,
procházel sem si ještě fórum a narazil sem na pojem industrie motor a někdo mi to tu i psal. Můžu se zeptat, co je za rozdíl mezi motorem v autě Brouku a tomu motoru industrie?
Díky :)

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: Informace o motoru 1.2

Příspěvek od Šíša »

Presne to nikdo nerekne, nicmene industrie uz z fabriky sla jako industrie pro pohon neceho, kombajn/vlek/strikacka a pod. Muzou byt rozdily v pouzitem bloku, ruzna reseni na stabilni otacky (treba loziska na ventilech a pod), jina karburace, stabilizator otacek, magneto misto baterioveho zapalovani, jine chlazeni apod.

Nikdo to presne nerekne, ale je spousta lidi, co vyskubli industrii od nekud, nastrojili na to standardni sani, karburaci, zapalovani, chlazeni a vesele s tim bez dalsi prace jezdi tisice kilometru, vcetne mne :-D

http://www.thesamba.com" onclick="window.open(this.href);return false; a studovat/hledat :D

miroslav96
Příspěvky: 13
Registrován: 29 lis 2014

Re: Informace o motoru 1.2

Příspěvek od miroslav96 »

Mě se ještě zdá, že industrie motor má větší spodní řemenici na klice přes kterou se pohání dynamo a ventilátor (asi kvůli lepšímu chlazení?) Zdá se mě to když vidím motor z auta a ten ze stroje, pokud to je jinak, opravte mě ;)

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Informace o motoru 1.2

Příspěvek od Herbie »

ono i v autech je několik druhů a průměru řemenic

navíc ta na industrie má navíc ten neoddělitelnej kus pro drážkovanej řemen
takže bys to stejně musel přehodit
... a vůbec !

miroslav96
Příspěvky: 13
Registrován: 29 lis 2014

Re: Informace o motoru 1.2

Příspěvek od miroslav96 »

Já mám velkou řemenici a mám na ní jenom kroužek a po něm jede gumové kolečko od regulátoru, slyšel sem od známého že tam měl drážkované řemeň, ale je buď víc typů pohonu, nebo už to mám nějak upravené.

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: Informace o motoru 1.2

Příspěvek od Šíša »

... pripada mi, ze se z toho zacina delat velka detektivka a ono jde jen mezitim o "obycejny" VW motor, ktery je defacto stejny jiz od nejakych 50tych let :-) Kdyz tam bezela 12tka, pobezi tam treba i 16tka :-)

miroslav96
Příspěvky: 13
Registrován: 29 lis 2014

Re: Informace o motoru 1.2

Příspěvek od miroslav96 »

No na pořádné informace sem přišel ohledně tohoto motoru až tu na fóru :) jinak když se ptám někoho tak nikdo nic neví... :D
Každopádně děkuju všem co mě odpověděli ;)

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Informace o motoru 1.2

Příspěvek od Sam »

miroslav96 píše:Můžu se zeptat kolegu Sama, když má motor s ojnicí venku, jestli neví jak ten motor k tomu přišel?
A jak se to okamžitě projevilo na poli nebo kde ten kombajn pracoval.
Krásné fotky ze:
https://plus.google.com/photos/10193274 ... banner=pwa" onclick="window.open(this.href);return false;
Mysím, že si toho musel všimnout i hluchej :D Všiměte si naprosto zničených hlav, vymačkaných děr po kolíčcích na klice a blátu místo oleje a všudepřítomné slámy.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Informace o motoru 1.2

Příspěvek od lišák »

miroslav96 píše:No na pořádné informace sem přišel ohledně tohoto motoru až tu na fóru.....
No jistěěě . A když vydržíš a budeš číst dál, tak si ke kombajnu za nějaký čas pořídíš i nějakého brouka nebo nedej bóže busa :mrgreen: .
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5044
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: Informace o motoru 1.2

Příspěvek od maxmax »

Důležitý je, že všechno co potřebuješ na idustrie, máš na starým motoru, jen to přehodit na pěknej kousek (nevím,jestli by to pasovalo na 16ctku) a na příštích žních jsi za KINGA [-X
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

miroslav96
Příspěvky: 13
Registrován: 29 lis 2014

Re: Informace o motoru 1.2

Příspěvek od miroslav96 »

No jen tak mimo téma, někde na fb byl test, jaké auto by se ke mě hodilo, ano byl to VW Bus =D Ale nevím co by mě na to řekli doma, asi bych letěl se všema strojama... =D

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5044
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: Informace o motoru 1.2

Příspěvek od maxmax »

:lol: Všechny moje auta jsou VW, jen traktor mám francouzkej :roll:
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Informace o motoru 1.2

Příspěvek od Sam »

maxmax píše::lol: Všechny moje auta jsou VW, jen traktor mám francouzkej :roll:
Musíte se příště více snažit, pane správce!

Kdyby neexistovala alternativa, tak neřeknu ani popel...
Obrázek
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

miroslav96
Příspěvky: 13
Registrován: 29 lis 2014

Re: Informace o motoru 1.2

Příspěvek od miroslav96 »

Toto vozítko má v sobě taky motor z brouka? :)

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Informace o motoru 1.2

Příspěvek od Sam »

miroslav96 píše:Toto vozítko má v sobě taky motor z brouka? :)
Ne z brouka ale z KDF. Vozítko je hádankou pro dnešní večer. Kdo uhodne, může si přes zimu pořídit a na jaře mne v tom svézt :D

Doporučuji pročíst tento topik, VW motor měl velké využití... Pomalý rozjezd, ale poslední stránky jsou plné informací.
http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... a&start=20" onclick="window.open(this.href);return false;
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5044
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: Informace o motoru 1.2

Příspěvek od maxmax »

Sam píše:
maxmax píše::lol: Všechny moje auta jsou VW, jen traktor mám francouzkej :roll:
Musíte se příště více snažit, pane správce!

Kdyby neexistovala alternativa, tak neřeknu ani popel...
Obrázek
Jo, to by mi slušelo!!!!! :D Teda blbě by se s tím vláčela jízrárna [-X , teď jsem měl problém i se Syncrem, mám vyndanej předek, a jen uzávěrka byla málo :roll:
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Informace o motoru 1.2

Příspěvek od Sam »

Nevím co je jizrarna, ale vláčeli tím i střely V-1, tedy bratru přes dvě tuny a taky se dalo :D Jasně, nedá se tím jet kilo po D1, ale sílu to nějakou má.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Odpovědět