Solex 31 pics 3
- Johnyjakub
- Příspěvky: 27
- Registrován: 28 dub 2011
Solex 31 pics 3
Zdravím pánové a dámy:)
Nenašly by se u někoho z vás skeny servisní příručky v AJ a to přesně komplet udržba a seřízení karburátoru Solex 31- pics 3? Včetně odstranění závad, popř. jak otestovat různé součástí karburátoru?
Vw brouk 1302, r.v.1971, 1300ccm
Děkuji:).
Jen tak, kdyby náhodou někdo věděl, dodávam stručný popis chování mého karburátoru:
Šroub volnoběhu, nereaguje okamžitě, buď je třeba chvíli počkat nebo mírně proturnout motor. (Těď mě napadlo zkontrolovat závit šroubu a závit v karburátoru).
Při nižší bohatosti směsi (2,5 otáčky na malém šroubu se motor dusi na 3ku do kopce při 45km/h. S vyjížděním do kopce neakceleruje, zpomaluje + při prudké akceleraci se projevuje hluché místo).
Při vyšší bohatosti směsi (3 otáčky, motor jede dobře i do kopce, otáčky drží, při prudké akceleraci jde cítít hluché místo)
Abych dodal motoru bohatší směs pro malé otáčky a akceleraci, posunul jsem "zvonečkovou věc" zajištěnou šroubkem na pravé straně karburátoru proti směru hodinových ručiček. ( na prvním zářezu jde pozorovat úbytek otáček při vyrazení na neutrál a dojíždění ke křižovatkám. Na druhém zářezu se vyřešil problém s akcelerací, bohužel pri každém dobržďování motor zhasína - rychle klesnou otáčky.
Dneska jsem to seřídil asi tak, že motor akceleruje lépe, hluché místo v akceleraci už není tak výrazné, motor při dobržďování nezhasne, ale pořád to není kosheer. Pokud se potřebuju rozjet razanťněji, potřebuju se rozjet s meziplynem. Ví někdo, jak doladit karburátor do dokonalosti tak, aby motor dobře akceleroval, ale zároveń se choval dobře při vysokých otáčkách?
A pro doplňení menší popis;):
Palivovou pumpu mam klasickou ( nerozebíratelnou, funguje správně).
Rozdělovač mám klasický, odstředivý s podtlakovkou - podtlak funguje. Hadice jsou vyměněné. Předstih nastavený na 3mm, před značkou v bloku.
Příruby karburátoru dotažené, zaslepka vzuchu těsná, karburátor čistěný. Cívka karburátoru spíná, elektrika dává skoro 12V, odpor černého drátu 10.OHM.
Sytič jsem šteloval dneska, jen jsem si všimnul, že v uložení hřídelky je nepatrná vůle.
Nenašly by se u někoho z vás skeny servisní příručky v AJ a to přesně komplet udržba a seřízení karburátoru Solex 31- pics 3? Včetně odstranění závad, popř. jak otestovat různé součástí karburátoru?
Vw brouk 1302, r.v.1971, 1300ccm
Děkuji:).
Jen tak, kdyby náhodou někdo věděl, dodávam stručný popis chování mého karburátoru:
Šroub volnoběhu, nereaguje okamžitě, buď je třeba chvíli počkat nebo mírně proturnout motor. (Těď mě napadlo zkontrolovat závit šroubu a závit v karburátoru).
Při nižší bohatosti směsi (2,5 otáčky na malém šroubu se motor dusi na 3ku do kopce při 45km/h. S vyjížděním do kopce neakceleruje, zpomaluje + při prudké akceleraci se projevuje hluché místo).
Při vyšší bohatosti směsi (3 otáčky, motor jede dobře i do kopce, otáčky drží, při prudké akceleraci jde cítít hluché místo)
Abych dodal motoru bohatší směs pro malé otáčky a akceleraci, posunul jsem "zvonečkovou věc" zajištěnou šroubkem na pravé straně karburátoru proti směru hodinových ručiček. ( na prvním zářezu jde pozorovat úbytek otáček při vyrazení na neutrál a dojíždění ke křižovatkám. Na druhém zářezu se vyřešil problém s akcelerací, bohužel pri každém dobržďování motor zhasína - rychle klesnou otáčky.
Dneska jsem to seřídil asi tak, že motor akceleruje lépe, hluché místo v akceleraci už není tak výrazné, motor při dobržďování nezhasne, ale pořád to není kosheer. Pokud se potřebuju rozjet razanťněji, potřebuju se rozjet s meziplynem. Ví někdo, jak doladit karburátor do dokonalosti tak, aby motor dobře akceleroval, ale zároveń se choval dobře při vysokých otáčkách?
A pro doplňení menší popis;):
Palivovou pumpu mam klasickou ( nerozebíratelnou, funguje správně).
Rozdělovač mám klasický, odstředivý s podtlakovkou - podtlak funguje. Hadice jsou vyměněné. Předstih nastavený na 3mm, před značkou v bloku.
Příruby karburátoru dotažené, zaslepka vzuchu těsná, karburátor čistěný. Cívka karburátoru spíná, elektrika dává skoro 12V, odpor černého drátu 10.OHM.
Sytič jsem šteloval dneska, jen jsem si všimnul, že v uložení hřídelky je nepatrná vůle.
VW Beetle 1302 (1971).
- VW181
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1977
- Registrován: 03 úno 2004
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Solex 31 pics 3
Odpověď najdeš jistě zde: http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... 21&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Pokud je díra při akceleraci, tak většinou málo stříká injektor.
Buď zacpaný nebo ztvrdlé membrány akcelerační pumpy.
Pokud je díra při akceleraci, tak většinou málo stříká injektor.
Buď zacpaný nebo ztvrdlé membrány akcelerační pumpy.
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz
Re: Solex 31 pics 3
jen ti k tomu reknu, ze nastaveni bohatosti (maleho sroubku) na 2,5 pripadne 3 otacky je pouze vychozi nastaveni
takze to neber jako definitivni polohu (zalezi na stavu karburatoru, tryskach, respektive jejich velikosti atd atd atd)
sroub volnobeznych otacek (ten vetsi) musi reagovat okamzite = mas spravne nastavenou skrtici klapku ?
hluche misto (dira) pri akceleraci = problem s davkovanim akceleracni trysky, pruchodnost, stav mebrany atd atd
Abych dodal motoru bohatší směs pro malé otáčky a akceleraci, posunul jsem "zvonečkovou věc" zajištěnou šroubkem na pravé straně karburátoru proti směru hodinových ručiček.
to spolu nema souvislost .... ta "zvoneckova vec" je prave stelovani akceleracni trysky, respektive membrany ktera davkuje
vule v ulozeni osicky sytice a skrtici klapky, pokud neni extremni, nehraje tak vyznamnou roli
neexistuje jednoducha universalni rada
je lepsi to dat nekomu kdo presne vi co dela
Bohuzel jsem od tebe dost daleko, takze ti vic pomoct nemuzu
takze to neber jako definitivni polohu (zalezi na stavu karburatoru, tryskach, respektive jejich velikosti atd atd atd)
sroub volnobeznych otacek (ten vetsi) musi reagovat okamzite = mas spravne nastavenou skrtici klapku ?
hluche misto (dira) pri akceleraci = problem s davkovanim akceleracni trysky, pruchodnost, stav mebrany atd atd
Abych dodal motoru bohatší směs pro malé otáčky a akceleraci, posunul jsem "zvonečkovou věc" zajištěnou šroubkem na pravé straně karburátoru proti směru hodinových ručiček.
to spolu nema souvislost .... ta "zvoneckova vec" je prave stelovani akceleracni trysky, respektive membrany ktera davkuje
vule v ulozeni osicky sytice a skrtici klapky, pokud neni extremni, nehraje tak vyznamnou roli
neexistuje jednoducha universalni rada
je lepsi to dat nekomu kdo presne vi co dela
Bohuzel jsem od tebe dost daleko, takze ti vic pomoct nemuzu
... a vůbec !
Re: Solex 31 pics 3
Předstih = 7,5° správnej zářez na půlení bloku opravit
Horní hřídelka vůli mít může, spodní ne.
Všechny informace promlety desetkrát hledat
Horní hřídelka vůli mít může, spodní ne.
Všechny informace promlety desetkrát hledat
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=
- Johnyjakub
- Příspěvky: 27
- Registrován: 28 dub 2011
- Johnyjakub
- Příspěvky: 27
- Registrován: 28 dub 2011
Re: Solex 31 pics 3
Brouk byl nejspíše dlouho odstavený. Dají se ty membrány nějak rozhýbat?VW181 píše:Odpověď najdeš jistě zde: http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... 21&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Pokud je díra při akceleraci, tak většinou málo stříká injektor.
Buď zacpaný nebo ztvrdlé membrány akcelerační pumpy.
VW Beetle 1302 (1971).
- Johnyjakub
- Příspěvky: 27
- Registrován: 28 dub 2011
Re: Solex 31 pics 3
Herbie píše:jen ti k tomu reknu, ze nastaveni bohatosti (maleho sroubku) na 2,5 pripadne 3 otacky je pouze vychozi nastaveni
takze to neber jako definitivni polohu (zalezi na stavu karburatoru, tryskach, respektive jejich velikosti atd atd atd)
sroub volnobeznych otacek (ten vetsi) musi reagovat okamzite = mas spravne nastavenou skrtici klapku ?
hluche misto (dira) pri akceleraci = problem s davkovanim akceleracni trysky, pruchodnost, stav mebrany atd atd
Abych dodal motoru bohatší směs pro malé otáčky a akceleraci, posunul jsem "zvonečkovou věc" zajištěnou šroubkem na pravé straně karburátoru proti směru hodinových ručiček.
to spolu nema souvislost .... ta "zvoneckova vec" je prave stelovani akceleracni trysky, respektive membrany ktera davkuje
vule v ulozeni osicky sytice a skrtici klapky, pokud neni extremni, nehraje tak vyznamnou roli
neexistuje jednoducha universalni rada
je lepsi to dat nekomu kdo presne vi co dela
Bohuzel jsem od tebe dost daleko, takze ti vic pomoct nemuzu
-škrtící klapka by měla být po dnešku nastavená správně. Reakce na šroub volnoběhu se projevuje pořád stejně, od doby, kdy dělám na Broukovi. I po vyčištění karburátoru. Projdu si ještě ten odkaz na seřízení Solexu 34 pics 3, doufám, že budu chytřejší:).
V každém případě Ti děkuji za odpověď:).
VW Beetle 1302 (1971).
- Johnyjakub
- Příspěvky: 27
- Registrován: 28 dub 2011
Re: Solex 31 pics 3
Na řemenici mám jen jeden zářez. Opravdu je správně zářez na řemenici proti půlení bloku? Jinak jezdim na Natural 95 + Pb aditiva Sheron.Lugen píše:Předstih = 7,5° správnej zářez na půlení bloku opravit
Horní hřídelka vůli mít může, spodní ne.
Všechny informace promlety desetkrát hledat
VW Beetle 1302 (1971).
Re: Solex 31 pics 3
akcelkeracni membranu je lepsi vymenit, stoji nova cca 100 Kč, vyplati seJohnyjakub píše: Brouk byl nejspíše dlouho odstavený. Dají se ty membrány nějak rozhýbat?
... a vůbec !