...díky bohu...slesa píše:co mam tak informace,táta už nějakej rok dělá testačního komisaře, tak vim že třeba zrovna pojem "denní ježdění" či "běžné používání" je věc nedokazatelná, je to spíš taková fráze. Je tu jedno omezení a to je tunning, částečně tolerován je dobový tunning, ale taky jen do určité míry a pak je to o posouzení testačního komisaře, no asi jako všechno na voze.
veteránské doklady vs. výměna karoserie
Re: veteránské doklady vs. výměna karoserie
You can't win 'em all...
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: veteránské doklady vs. výměna karoserie
Za toto se také podepíšu.Petr914 píše:...díky bohu...slesa píše:co mam tak informace,táta už nějakej rok dělá testačního komisaře, tak vim že třeba zrovna pojem "denní ježdění" či "běžné používání" je věc nedokazatelná, je to spíš taková fráze. Je tu jedno omezení a to je tunning, částečně tolerován je dobový tunning, ale taky jen do určité míry a pak je to o posouzení testačního komisaře, no asi jako všechno na voze.
Ono jak by to mělo být vs. co je u nás možné to jsou dvě rozdílné věci. To že se nějaký komisař podepíše pod kdejakou olaminátovanou hrůzou či "přehlédne" a zamění rapidně rok výroby či typ vozu, to není jen jeho vizitka a promiňte mi ten výraz, "hulvátství" ale poškozuje to i všechny ostatní veteránisty. A je jen otázkou času, kdy se ucho utrhnu a podmínky provozu historického vozidla budou podobě ohavné jako např. u bratrů slováků kdy se jde proti jádru věci a na veterána dostanete pouze vůz v 1A stavu politým nejlépe novým akryl. lakem.
Můj názor tedy je dát vůz do přiměřeně dobového stavu a poté zažádat o zelený značky.
Druhá možnost je sehnat papíry ze sedmdesátých let a dát to na běžné značky + případná testace (pokud je to možné pro ročník 1977)
Jiné cesty sice také existují ale o těch se prosím nebavme zde ve VW veteran sekci.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: veteránské doklady vs. výměna karoserie
pokud se nepletu tka je tu topic ne vet. značky nebo ne?
No stejně to napíšu sem a max budu off
Je to přesně ten problem, co komisař to názor, a taky nebudem si lhát v tom je hodně peněz, ceny udělání vet. papírů jsou od cca 2500Kč až ... (to vám nikdo neřekne) ale vim o 12 i 15t . Je to hnus a přitom reálná cena je tech 2500 až řekněme 5000kč víc je zlodějna a pořadná, jenže člověk je tvor hloupý. Vídám třeba naprosto hnusnou westfálku t3 vodník, hnusná jak noc v dezolátním stavu, na vet. značkách. a je toho víc. je to trošku problem, od příštrího roku platí veterán je auto starší 30ti let, letos je to rok 85. To co bude od příštího roku platit u nás je platné v celé EU je to pod záštitou FIA, takže v EU nou problem a ty věci jako ježdění jen na sraz jsou jen fámy, co platí v čechách platí v EU, ale jak je to se zelenejma značkama mimo EU to ví jen Bůh a soudruh Obama.
No stejně to napíšu sem a max budu off
Je to přesně ten problem, co komisař to názor, a taky nebudem si lhát v tom je hodně peněz, ceny udělání vet. papírů jsou od cca 2500Kč až ... (to vám nikdo neřekne) ale vim o 12 i 15t . Je to hnus a přitom reálná cena je tech 2500 až řekněme 5000kč víc je zlodějna a pořadná, jenže člověk je tvor hloupý. Vídám třeba naprosto hnusnou westfálku t3 vodník, hnusná jak noc v dezolátním stavu, na vet. značkách. a je toho víc. je to trošku problem, od příštrího roku platí veterán je auto starší 30ti let, letos je to rok 85. To co bude od příštího roku platit u nás je platné v celé EU je to pod záštitou FIA, takže v EU nou problem a ty věci jako ježdění jen na sraz jsou jen fámy, co platí v čechách platí v EU, ale jak je to se zelenejma značkama mimo EU to ví jen Bůh a soudruh Obama.
Re: veteránské doklady vs. výměna karoserie
...perfektní...díky za osvětu...
...necham si otestovat G1...moc si mě potěšil...
...necham si otestovat G1...moc si mě potěšil...
You can't win 'em all...
- Skid
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2002
- Registrován: 25 dub 2007
- Bydliště: Veselí nad Lužnicí a Pha
- Kontaktovat uživatele:
Re: veteránské doklady vs. výměna karoserie
S Doldym jsme projezdili celou Evropu s jeho obytnym vozem Mercedes Benz z roku myslim 1970 na veteranskejch znackach a jedinej problem, kde kdy meli, tak byli policie na Slovensku, ale nakonec bez pokuty jsme to nejak uhadali. Jednou na Svycarskejch hranicich nas celnici zastavili, ale ne proto, aby nas vybrali, ale jen proto, ze videli veteranske znacky a moc dobre vedeli co to znamena a chteli se jen podivat na vnitrek a cele auto a hrozne to chvalili.
VW Brouk alias Walda (1956)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)
- roman.sbroukem
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 252
- Registrován: 20 říj 2003
- Bydliště: Praha10
- Kontaktovat uživatele:
Re: veteránské doklady vs. výměna karoserie
Jak je to teda stím ekopoplatkem u zelených značek. Víte někdo konkrétně v Praze?
- VW181
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1977
- Registrován: 03 úno 2004
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: veteránské doklady vs. výměna karoserie
Já mám například legální výměnu karoserie.slesa píše:Je možnost mít auto na bílejch značkách a mít klubovou testaci historického vozidla která stojí myslim 500kč na rok a tim se vyhneš ekodani uplně legálně pokud se nepletu. A jak moc máš legálně spojený papíry s autem? jenom přeraženym vinkem nebo je to v papírech uvedeno jako změna karoserie?
Pak tu někdo podotknul že je lepčí mít normál spz a ne zelený? nevim proč? veteránský značky existujou v celý EU, platěj v celý EU tak proč jsou horší? Jo nesmí se s autem podnikat. Já mam na zelenejch motorku a nemužu si stěžovat.
Nebo ty papíry prodej a přihlaš ho na zelený značky to me přijde jako nejlepčí, pokud teda neplánuješ časem brouka z 61. roku jinak mi ty papíry přijdou sice pěkný ale na jiný auto.
Jinak nelze prodat papíry a udělat veteránské, jelikož by se v databázi objevily dve stejné auta.
A mimochodem je třeba si uvědomit, že pokud je vozidlo na veteránských značkách je v případě prodeje bez značek a musí se dělat celé schválení znovu.
Jezdit se dá bez omezení s čímkoliv.
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz
- Leer
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1668
- Registrován: 03 led 2003
- Bydliště: v březnu je nejkrásnější Vídeň
Re: veteránské doklady vs. výměna karoserie
o čem je tato debata
Veteran car club Česká lípa - www.vcc-ceskalipa.cz
Re: veteránské doklady vs. výměna karoserie
Za veterána se samozřejmě ekopoplatek neplatí, přijdeš na motol, probudíš líného úředníka dáš mu všechno co máš mít sebou, řekneš mu jakej tvar registraček chceš a jdeš domů a čekáš na vyhotovení průkazu.roman.sbroukem píše:Jak je to teda stím ekopoplatkem u zelených značek. Víte někdo konkrétně v Praze?
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=
Re: veteránské doklady vs. výměna karoserie
za veterána se neplatí a neplatí se ani pokud máš normáílní papíry a vet. testaci (klubovku).
Pokud jsou papíry s tou kastlí sjednocený na jedněch číslech tak to samozřejmě nejde přihlásit na vet. čísla protože číslo karoserie je v databazi. Ale já nechápu jak to s tim broukem kterej se tu řeší vlastně je? Jestli jsou papíry s autem spárovány nějak legálně nebo nuceně raznicí doma v garáži.
Ano a pokud se automobil prodává tak "bez značek" protožej vet. papíry jsou na auto a na majitele zároveň (neznamená že ho muže řídit jen majitel) ale neputují s autem. Ona samotná procedura neni o nic složitější než si jít přehlásit normální auto. Nevim jaké má kdo zkušenosti ale co dělá táta tak na majiteli je vlastne jenom vyzvednutí značek.
Pokud jsou papíry s tou kastlí sjednocený na jedněch číslech tak to samozřejmě nejde přihlásit na vet. čísla protože číslo karoserie je v databazi. Ale já nechápu jak to s tim broukem kterej se tu řeší vlastně je? Jestli jsou papíry s autem spárovány nějak legálně nebo nuceně raznicí doma v garáži.
Ano a pokud se automobil prodává tak "bez značek" protožej vet. papíry jsou na auto a na majitele zároveň (neznamená že ho muže řídit jen majitel) ale neputují s autem. Ona samotná procedura neni o nic složitější než si jít přehlásit normální auto. Nevim jaké má kdo zkušenosti ale co dělá táta tak na majiteli je vlastne jenom vyzvednutí značek.
Re: veteránské doklady vs. výměna karoserie
VW181 píše:Já mám například legální výměnu karoserie.slesa píše:Je možnost mít auto na bílejch značkách a mít klubovou testaci historického vozidla která stojí myslim 500kč na rok a tim se vyhneš ekodani uplně legálně pokud se nepletu. A jak moc máš legálně spojený papíry s autem? jenom přeraženym vinkem nebo je to v papírech uvedeno jako změna karoserie?
Pak tu někdo podotknul že je lepčí mít normál spz a ne zelený? nevim proč? veteránský značky existujou v celý EU, platěj v celý EU tak proč jsou horší? Jo nesmí se s autem podnikat. Já mam na zelenejch motorku a nemužu si stěžovat.
Nebo ty papíry prodej a přihlaš ho na zelený značky to me přijde jako nejlepčí, pokud teda neplánuješ časem brouka z 61. roku jinak mi ty papíry přijdou sice pěkný ale na jiný auto.
Jinak nelze prodat papíry a udělat veteránské, jelikož by se v databázi objevily dve stejné auta.
A mimochodem je třeba si uvědomit, že pokud je vozidlo na veteránských značkách je v případě prodeje bez značek a musí se dělat celé schválení znovu.
Jezdit se dá bez omezení s čímkoliv.
No jasně pokud máš legálně spárovaný papíry s kastlí tak neni duvod to přehlašovat na zelené značky (ani to legálně nejde) ale stačí ti klubovka (což tě sprostí ekodaně a přinese levnou pojistku) Ale myslim že je tu problem že jsou papíry na dědka a brouk je rovnosvětlo asi na STK nevadí protože to auto neznalec nerozenzná ale klubovou testaci to nedostane protože to neni breouk rok 61 ale 77 a to ej problem.
Re: veteránské doklady vs. výměna karoserie
z bílejch značek to samozřejmě přihlásit na zelený lze. Odlhlásíš, přihlásíš. Jestli je to zbytečný nebo ne, je na každym...
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=
Re: veteránské doklady vs. výměna karoserie
Stále je tu problém s tím, že prominutí ekopoplatku díky veteránské testaci je zatím legálně nemožné - přestože to někde i dělají.
Zákon sice platí, že vozidla testovaná na historickou původnost (klubová testace) a historická vozidla se zvláštní SPZ (zvané "zelené značky" nebo "veteránské značky") jsou ekopoplatku sproštěna, ale není prováděcí předpis podle kterého by to dělali.
Moje osobní zkušenost - na úřad s vytisklými stránkami ze zákona a dodatku, klubovou testací kvůli přepisu vozidla bez ekodaně. Úředníci nechápu, jdou za vedoucím. Vedoucí někam volá (asi kraj), oznamuje mi, že to sice je správně, ale že nemají prováděcí předpis aproto to nelze provézt. Přesně takovou zkušenost má více lidí.
Zatím jediné možnosti jak se ekodaně zbavit o kterých vím jsou tyto:
-smouvy o koupi před 1.1. 2009 - nebo odhláška před tímto datem, například u aut zakoupených jako vraky, několik let se na nich pracovalo a teď je chce majitel přihlásít - vlastní úřední úkon začal před platností zákona, tedy jede podle starého - ověřeno, funguje.
- přihlásit na osobu s průkazem ZTP, nuná evidenčka na něj, pak přehlásit za 800Kč na sebe (druhá evidenčka na sebe), taktéž ověřeno, funguje.
Zákon sice platí, že vozidla testovaná na historickou původnost (klubová testace) a historická vozidla se zvláštní SPZ (zvané "zelené značky" nebo "veteránské značky") jsou ekopoplatku sproštěna, ale není prováděcí předpis podle kterého by to dělali.
Moje osobní zkušenost - na úřad s vytisklými stránkami ze zákona a dodatku, klubovou testací kvůli přepisu vozidla bez ekodaně. Úředníci nechápu, jdou za vedoucím. Vedoucí někam volá (asi kraj), oznamuje mi, že to sice je správně, ale že nemají prováděcí předpis aproto to nelze provézt. Přesně takovou zkušenost má více lidí.
Zatím jediné možnosti jak se ekodaně zbavit o kterých vím jsou tyto:
-smouvy o koupi před 1.1. 2009 - nebo odhláška před tímto datem, například u aut zakoupených jako vraky, několik let se na nich pracovalo a teď je chce majitel přihlásít - vlastní úřední úkon začal před platností zákona, tedy jede podle starého - ověřeno, funguje.
- přihlásit na osobu s průkazem ZTP, nuná evidenčka na něj, pak přehlásit za 800Kč na sebe (druhá evidenčka na sebe), taktéž ověřeno, funguje.
- hugo
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 796
- Registrován: 30 zář 2006
- Bydliště: Babiččino údolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: veteránské doklady vs. výměna karoserie
U nás tohle funguje a jde naprosto bez problémů (ekodaň 0 při veterásnké testaci) - okres Náchod
Re: veteránské doklady vs. výměna karoserie
Děkuji vám všem za rady a zkušenosti,trochu jsem se odmlčel byl jsem mimo net.Na otázku jestli mám zapsanou záměnu kastle v techničáku tak nemám.Kastle byla nejspíš měněná protože byla na ty roky asi dost shnilá až ho přivezu domu tak naněm vyměním přední nápravu a hurá na technickou a převod s daní
Re: veteránské doklady vs. výměna karoserie
a je měněná jenom kastle? nebo je to prostě jinej brouk posazenej na jiný papíry? Jako jestli to vzhledově odpovídá těm papírum nebo ne?
- Želvák Bob
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1931
- Registrován: 14 zář 2003
- Bydliště: Brno - centrum
Re: veteránské doklady vs. výměna karoserie
... dej sem solidní fotku svýho auta a pak ti řekneme
... buggy je pláží král ...
http://www.zakeri.cz
http://www.buggybob.galerie.cz/
http://www.fotopoezie.zonerama.com
http://www.zakeri.cz
http://www.buggybob.galerie.cz/
http://www.fotopoezie.zonerama.com
Re: veteránské doklady vs. výměna karoserie
...v tomdle konkrétním případě je otázka jasně daná a sice...
...lze položit karoserii 1977 na podvozek 1961?...
...pokud ano OK...pokud ne...je přeraženej nebo převařenej VIN...případně se použila páteř z 1961...
...lze položit karoserii 1977 na podvozek 1961?...
...pokud ano OK...pokud ne...je přeraženej nebo převařenej VIN...případně se použila páteř z 1961...
You can't win 'em all...
- Želvák Bob
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1931
- Registrován: 14 zář 2003
- Bydliště: Brno - centrum
Re: veteránské doklady vs. výměna karoserie
otázka č. 2 je v tom, jestli se jedná slutečně o kastli z roku 77 nebo kastli s přeraženým číslem ...
Už i tohle jsem jednou viděl ...
Už i tohle jsem jednou viděl ...
... buggy je pláží král ...
http://www.zakeri.cz
http://www.buggybob.galerie.cz/
http://www.fotopoezie.zonerama.com
http://www.zakeri.cz
http://www.buggybob.galerie.cz/
http://www.fotopoezie.zonerama.com
Re: veteránské doklady vs. výměna karoserie
a kastle má snad číslo? Pokud vim, tak jen štítek kterej vyměnim rychlejc jak kolo...
jinak model 77 nikdy nebude vypadat jak model 61, ani zevnitř, ani zvenku, ani kdybych se na hlavu stavěl... Pokud autor nepošle fotky, jak celýho auta, tak nějakejch identifikačních rsů podvozku, tak myslim že je tahle debata uplně o ničem...
jinak model 77 nikdy nebude vypadat jak model 61, ani zevnitř, ani zvenku, ani kdybych se na hlavu stavěl... Pokud autor nepošle fotky, jak celýho auta, tak nějakejch identifikačních rsů podvozku, tak myslim že je tahle debata uplně o ničem...
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=