Supercharged VW Bugs
Re: Supercharged VW Bugs
Odpoviem za Vaka...ma tam performance grind od nas...na supercharged motory su OK stock vacky, alebo grind s mensim prekrytim....a hlavne kompresny pomer nesmie byt vysoky, najlepsie 7.5-7.8 : 1
- vako
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 830
- Registrován: 07 úno 2005
- Bydliště: Kežmarok - Poprad
- Kontaktovat uživatele:
Re: Supercharged VW Bugs
Naposledy upravil(a) vako dne 22 pro 2010, celkem upraveno 1 x.
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers
VWolkers
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7225
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Supercharged VW Bugs
Trosku si dovolim rozproudit debatu otazkou:Ktery supercharger je pro nase VW"nejlevnejsi" a pritom
stale optimalne uspokojivy svym vykonem?
U nas je to prozatim turbo z Nissanu 300ZX od firmy Garrett,alespon tak se clenove vlastnici turba dohodli
na poslednim mytinku VW.
stale optimalne uspokojivy svym vykonem?
U nas je to prozatim turbo z Nissanu 300ZX od firmy Garrett,alespon tak se clenove vlastnici turba dohodli
na poslednim mytinku VW.
Vwase nocni sichta...
Re: Supercharged VW Bugs
to by malo byt ako vtip pre dnesny den...
- vako
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 830
- Registrován: 07 úno 2005
- Bydliště: Kežmarok - Poprad
- Kontaktovat uživatele:
Re: Supercharged VW Bugs
Naposledy upravil(a) vako dne 22 pro 2010, celkem upraveno 1 x.
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers
VWolkers
- maxmax
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5044
- Registrován: 25 pro 2007
- Bydliště: Praha 8 a5
- Kontaktovat uživatele:
Re: Supercharged VW Bugs
Unikátní jsou i ty novodurový trubky
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:
Re: Supercharged VW Bugs
Správnej postřeh holt Brazílie to je jiná liga !
Re: Supercharged VW Bugs
tohle lowcost řešení přeplňování, debaty nad jeho účinností atd. jsou ve světě aircooled VW otázkou stejně tradiční a elementární, jako populární Kolumbovo vejce. V toku času se tento hloupý nápad vynořuje stejně tak, jako se vynořuje nevidoucí a neestetická kapří hlava při vaření z pravé vánoční polévky..aby se posléze milosrdně na čas zanořil do zapomnění skryt očím i myslím
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Supercharged VW Bugs
no těbůh...vako vymazal příspěvky..takže topic ztratil kostru..pak zmizelo ještě grand finále...takže moderátorský hydře narostly nejmíň další tři hlavy..protože přeci moderátoři chtěj..aby flat byl výhradně vo děfkách a vo chlastu..a celejch 7 let to tam směřujem... a o zajímavej a vpravdě hodnotnej technickej topic nestojíme.. ..a přitom šlo vo prd..hlavně o to..že když si to tu čtou ve valný většině lidi který horko těžko vědí co si dát do auta za volej - jako pohádku na dobrou noc - že by bylo dobrý se držet základního technickýho výraziva..který mohli dotyční slyšet už na střední škole..nicméně to byl asi neskousnutelnej voříšek...
Nicméně teď pevně věřím.. že zdejší ochránci lidských práv..co tady hejkali nejvíc..se teď chytnou za nos..a když je to téma tak moc zajímá..že tu do příští sezony vyroste minimálně 5 nových brouků s kompresorem...
Nicméně teď pevně věřím.. že zdejší ochránci lidských práv..co tady hejkali nejvíc..se teď chytnou za nos..a když je to téma tak moc zajímá..že tu do příští sezony vyroste minimálně 5 nových brouků s kompresorem...
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- Ales-X
- beznadějný žumpofil
- Příspěvky: 996
- Registrován: 18 čer 2008
- Bydliště: Wild West
- Kontaktovat uživatele:
Re: Supercharged VW Bugs
Je to škoda se zájmem jsem to zde četl, s prominutím k Vako a k zohlednění ostatních co by si z toho vzali ponaučení a ne hledali do čeho rejpnout, jde si stále stránky uložit z google archivu
http://webcache.googleusercontent.com/s ... clnk&gl=cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://webcache.googleusercontent.com/s ... =firefox-a" onclick="window.open(this.href);return false;
http://webcache.googleusercontent.com/s ... =firefox-a" onclick="window.open(this.href);return false;
http://webcache.googleusercontent.com/s ... =firefox-a" onclick="window.open(this.href);return false;
http://webcache.googleusercontent.com/s ... =firefox-a" onclick="window.open(this.href);return false;
Omlouvám se, ale bylo by škoda o informace které mne donutili si i pořídit anglický technický slovník, přijít
http://webcache.googleusercontent.com/s ... clnk&gl=cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://webcache.googleusercontent.com/s ... =firefox-a" onclick="window.open(this.href);return false;
http://webcache.googleusercontent.com/s ... =firefox-a" onclick="window.open(this.href);return false;
http://webcache.googleusercontent.com/s ... =firefox-a" onclick="window.open(this.href);return false;
http://webcache.googleusercontent.com/s ... =firefox-a" onclick="window.open(this.href);return false;
Omlouvám se, ale bylo by škoda o informace které mne donutili si i pořídit anglický technický slovník, přijít
- vako
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 830
- Registrován: 07 úno 2005
- Bydliště: Kežmarok - Poprad
- Kontaktovat uživatele:
Re: Supercharged VW Bugs
V pohode..
chcel som urobit TOPIC, ktory by mal technicku uroven a priniesol radost vsetkym, ktory maju vazny zaujem sa nieco dozvediet a pripadne diskutovat o technickych veciach a posunut sa vedomostne dalej.. zial stalo sa z toho mne neprijemne "jazykove okienko". Vcera som mal zaujem prispiet dalsim prispevkom ohladne potreby chladenia uz stlacenej zmesy.. az sa to tu opat raz ukludni a budeme preberat zaujimevejsie veci ako nacionalizmus a potreby veci nazyvat tak, alebo onak, opat pridem s niecim novym.. Ako spomenul John vyssie, vela cudzojazycnych novych slov sa udomacnuje / kompresor, mobil, video - ten sa spravne nazyva Magnetoskop - nie su domace povodne nazvy/ a ja som preniesol nazvy ako Supercharger, BOV, atd.... do tohoto topiku a za povodnymi angl. nazvami si aj nadalej stojim, aby sme nemuseli riesit nezmyselne preklady - kazdy motorar vie o com hovorim. ostatnym som to chcel ulahcit / kazdy inojazycny nazov som popisal a vysvetlil/.. Nechce sa mi ale dookola riesit napr, ako spravne prelozit ByPass ventil - premostovaci ventil, ked sa driiistami okolo nazvu strati debata, naco to vlastne sluzi a ako to funguje. Nechce sa mi tu dookola hadat s osadenstvom stale len o nazvoslovi.. Napr. s Johnom sa vieme obaja technicky posunut dopredu prave preto, ze neriesime tieto driisty a obcas volame veci v nasich spolocnych debatach slovensky a hned na to anglicky - castejsie anglicky, pretoze tam vieme obaja co dany nazov presne skryva a vyhneme sa omylom pri preklade..
Na nikoho sa nehnevam, ale tymto sposobom/ hadkami o prdeli/ sa dalej nemienim tu zapajat. Mozno casom, ked tu vznikne vazny zaujem, inak sa budu musiet dany priaznivci SC, spojit so mnou po SZ, Skype atd.. ked na co viem - rad odpoviem
chcel som urobit TOPIC, ktory by mal technicku uroven a priniesol radost vsetkym, ktory maju vazny zaujem sa nieco dozvediet a pripadne diskutovat o technickych veciach a posunut sa vedomostne dalej.. zial stalo sa z toho mne neprijemne "jazykove okienko". Vcera som mal zaujem prispiet dalsim prispevkom ohladne potreby chladenia uz stlacenej zmesy.. az sa to tu opat raz ukludni a budeme preberat zaujimevejsie veci ako nacionalizmus a potreby veci nazyvat tak, alebo onak, opat pridem s niecim novym.. Ako spomenul John vyssie, vela cudzojazycnych novych slov sa udomacnuje / kompresor, mobil, video - ten sa spravne nazyva Magnetoskop - nie su domace povodne nazvy/ a ja som preniesol nazvy ako Supercharger, BOV, atd.... do tohoto topiku a za povodnymi angl. nazvami si aj nadalej stojim, aby sme nemuseli riesit nezmyselne preklady - kazdy motorar vie o com hovorim. ostatnym som to chcel ulahcit / kazdy inojazycny nazov som popisal a vysvetlil/.. Nechce sa mi ale dookola riesit napr, ako spravne prelozit ByPass ventil - premostovaci ventil, ked sa driiistami okolo nazvu strati debata, naco to vlastne sluzi a ako to funguje. Nechce sa mi tu dookola hadat s osadenstvom stale len o nazvoslovi.. Napr. s Johnom sa vieme obaja technicky posunut dopredu prave preto, ze neriesime tieto driisty a obcas volame veci v nasich spolocnych debatach slovensky a hned na to anglicky - castejsie anglicky, pretoze tam vieme obaja co dany nazov presne skryva a vyhneme sa omylom pri preklade..
Na nikoho sa nehnevam, ale tymto sposobom/ hadkami o prdeli/ sa dalej nemienim tu zapajat. Mozno casom, ked tu vznikne vazny zaujem, inak sa budu musiet dany priaznivci SC, spojit so mnou po SZ, Skype atd.. ked na co viem - rad odpoviem
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers
VWolkers
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Re: Supercharged VW Bugs
Odkladam kompresor do skrine. Momentalne tento highend neviem dofinancovat do zdarneho konca.Pětišroub píše:Nicméně teď pevně věřím.. že zdejší ochránci lidských práv..co tady hejkali nejvíc..se teď chytnou za nos..a když je to téma tak moc zajímá..že tu do příští sezony vyroste minimálně 5 nových brouků s kompresorem...
Mna skrtnite.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
Re: Supercharged VW Bugs
tiez som sa teraz pustil do niecoho takehoto, takze dufam ze to bude fungovat
VW 1303 73" T4T 2258cc
http://www.vwchrobakklub.sk/ http://www.facebook.com/VwChrobakKlubTrencin
http://www.vwchrobakklub.sk/ http://www.facebook.com/VwChrobakKlubTrencin
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7225
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Supercharged VW Bugs
..bylo by moc hezky,kdyby se se sem Vako vratil i s jeho prispevky [-o< ....osobne bych to klidne namichal
i s turbocharged a nechal tak polemizaci obou skupin na jednom topiku.Myslim si,ze otevreni druheho topiku by tak
nejak ztratilo kontakt a i tak by se prolinalo s timto topikem.........(mozna by to delalo zmatek)
...vysral bych se na skarohlidy a delal to pro lidi ,ktery neco zajima,kolikrat jsem si taky rikal,ze se tu na to vyseru
po rejpani Pulenyho kxichtu a Andyho,ale kvuli dvoum rejpalum se na no preci nevykaslu ,kor kdyz tu je fura
jinech kluku,kteri opravdu chtej neco vedet a ne jenom rejpat do druhejch.....
i s turbocharged a nechal tak polemizaci obou skupin na jednom topiku.Myslim si,ze otevreni druheho topiku by tak
nejak ztratilo kontakt a i tak by se prolinalo s timto topikem.........(mozna by to delalo zmatek)
...vysral bych se na skarohlidy a delal to pro lidi ,ktery neco zajima,kolikrat jsem si taky rikal,ze se tu na to vyseru
po rejpani Pulenyho kxichtu a Andyho,ale kvuli dvoum rejpalum se na no preci nevykaslu ,kor kdyz tu je fura
jinech kluku,kteri opravdu chtej neco vedet a ne jenom rejpat do druhejch.....
Vwase nocni sichta...
Re: Supercharged VW Bugs
Voko, souhlasím s Udeeskou. Pokračuj dál. Toto téma je tak zajímavé, že by bylo škoda přestat. Pokud zde někdo začne plkat, tedy včetně mě, nech to moderátorem vymazat. Jak dříve psal John, je to v podstatě jediná další cesta v úpravách našich vozů.
To, že nepřispívám do tohoto topicu, je založeno jen na mojí neznalostí této problematiky. Ale naznamená to, že mne to nezajímá. Naopak.
A za mojí osobu se přimlouvám za pokračování!!!!!!!!
To, že nepřispívám do tohoto topicu, je založeno jen na mojí neznalostí této problematiky. Ale naznamená to, že mne to nezajímá. Naopak.
A za mojí osobu se přimlouvám za pokračování!!!!!!!!
Co přijde dál???
Re: Supercharged VW Bugs
Velice zajímací téma. s dovolením přidám pár obrázků z netu.
TSI
turbo
komresor roots
TSI
turbo
komresor roots
Mluvim jenom když mám co říci....
- vako
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 830
- Registrován: 07 úno 2005
- Bydliště: Kežmarok - Poprad
- Kontaktovat uživatele:
Re: Supercharged VW Bugs
Jednou z dolezitych veci je , ze pre SC motory je potreba nutne navysit bohatost zmesy v danych otackach , aby nedochadzalo k neprijemnym detonaciam, ktore mozu nasledne znicit - poskodit samotny SC.. Vseobecne sa berie za dane, ze pokial sa neprekroci 5000 otaciek, pre SC je vhodny aj povodny /stock karburator, len je potreba ist s pretryskovanim na bohatsiu zmes. Vseobecne aby sa predoslo detonaciam, je potreba ist aj na na benzin s vysokym oktanovym cislom 98 a vyssie. Spominal som uz s Johnom niekde vyssie, ze medzi hlavou a SC je v plene nutne mat zabudovany samotny Blow Off /BOV/ ventil, ktory pri detonacii prepusti nebezpecne vysoky pretlak von, tak aby sa neposkodil samotny SC. BOV plni, ale aj dalsiu funkciu, prepusta prebytocny tlak medzi SC a motorom pri volnobehu. Je malou hadickou prepojeny na sacie potrubie pred SC/ medzi SC a Karburatorom/. Chova sa to tak, ze pri uvolneni pedalu, deakceleracii, kedy je privreta skrtiaca klapka na karburatore, vznika medzi SC a karbesom podtlak, ktory pomaha otvorit membrabu na BOV a prebytocny tlak vyvinuty SC /medzi motorom a SC/prepusti do atmosfery. Uplne je najlepsia kombinacia BOV spolu s Bypass ventilom, kedy Bypass ventil ma svoju skrtiacu klapku, ktora je ovladana podtlakom medzi karbesom a SC . Je to vedene z dovodu, aby sa pri volnobehu, zbytocne nezvysoval tlak a tym aj teplota stlaceneho vzduchu. Velkou nevyhodou pri pouziti SC, alebo Turba je prave zvysovanie sa teploty stlacenej zmesy - cize cim je vzduch teplejsi, tym je jeho roztiaznost po zazehnuti mensia.. preto je nutne robit vsetko preto, aby sa stlacena zmes dostavala co najviac schladena a nasledne po zazehu vo valcoch mala najvacsiu rozpinavost. Preto medzi motorom a SC byva dodatocne umiestneny intecooler, ktory pomaha ochladzovat zmes a do valcov je potom pumpovana ochladena zmes s vysokou hustotou vzduchu. Ked tam teda nie je ByPass, BOV, pripadne Intercooler ucinnost SC sa so stupajucou teplotou stlacenej zmesy znizuje . Stara koncepcia motorov nepouzivala v spojeni s SC ByPass ani Intercooler, bol vsak pouzivany Boost medzi 3-7PSI max. Akonahle chceme ist s Boost vyssie je nutne zacat s ochladzovanim zmesy, inak sa ucinok uplne minie a aj SC s vysokym Boost cez 10 PSi sa rovna malemu SC s 3-4 PSi - prave aj vdaka vysokej teplote stlacovanej zmesy. K ochladzovaniu zmesy je pouzivanie aj WAI/ Water Alcohol Injektion/ a takisto pouzivanie EFI/ Electronic Fuel Injektion/ oproti klasickym karburatorom
Davam tu odkaz na jednu tabulku, ktora prave ukazuje, ze pri vysokom Booste bez chladenia zmesy nemusi ocakavane zvysovat vykon motora
http://www.superchargersonline.com/hp_calculator.asp
Davam tu odkaz na jednu tabulku, ktora prave ukazuje, ze pri vysokom Booste bez chladenia zmesy nemusi ocakavane zvysovat vykon motora
http://www.superchargersonline.com/hp_calculator.asp
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers
VWolkers
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Re: Supercharged VW Bugs
tiez nieco hodim k debate:
v jednoduchosti zvacsit tlak neznamena hned aj viac kyslika a preto sa pouziva rozne ochladzovanie.
nieco malo je aj tu: http://greddy.majestat.cz/menu/princip-turba
v jednoduchosti zvacsit tlak neznamena hned aj viac kyslika a preto sa pouziva rozne ochladzovanie.
nieco malo je aj tu: http://greddy.majestat.cz/menu/princip-turba
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž