Potíže s fofrklackem - šaltrpákou, řadičkou...
Řazení
Poprosil bych o radu:
Mám takový záhadný problém. Pokud je motor studený, jde řadit přímo ukázkově. Jakmile se ale motor zahřeje, včetně převodovky (po ujetí cca 50 Km) řadit začne jít podstatně hůř a jednička + zpátečka jdou natvrdo přes zuby. Pouze jednička jde zařadit způsobem: náběh na dvojku a pak jedním tahem do polohy jedna. V tomto případě jde jednička zařadit bez problémů. Bohužel zpátečka nejde žádným způsobem.
-spojka dobrá
-lanko dobré
-spojka nastavená tak jak je předepsáno
Děkuji za rady Maggiolino
Mám takový záhadný problém. Pokud je motor studený, jde řadit přímo ukázkově. Jakmile se ale motor zahřeje, včetně převodovky (po ujetí cca 50 Km) řadit začne jít podstatně hůř a jednička + zpátečka jdou natvrdo přes zuby. Pouze jednička jde zařadit způsobem: náběh na dvojku a pak jedním tahem do polohy jedna. V tomto případě jde jednička zařadit bez problémů. Bohužel zpátečka nejde žádným způsobem.
-spojka dobrá
-lanko dobré
-spojka nastavená tak jak je předepsáno
Děkuji za rady Maggiolino
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
ako si na tom s olejom v prevodovke ???
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
Re: Řazení
zkus taky malinko povolit platíčko které je pod řadící pákou a seřídit jeho polohu tak, aby všechny rychlosti šly volně zařadit už při studeném motoru. Třeba malá změna jeho polohy pomůže.Maggiolino píše:Poprosil bych o radu:
Mám takový záhadný problém. Pokud je motor studený, jde řadit přímo ukázkově. Jakmile se ale motor zahřeje, včetně převodovky (po ujetí cca 50 Km) řadit začne jít podstatně hůř a jednička + zpátečka jdou natvrdo přes zuby. Pouze jednička jde zařadit způsobem: náběh na dvojku a pak jedním tahem do polohy jedna. V tomto případě jde jednička zařadit bez problémů. Bohužel zpátečka nejde žádným způsobem.
-spojka dobrá
-lanko dobré
-spojka nastavená tak jak je předepsáno
Děkuji za rady Maggiolino
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
k tomuto textu jsem objevil užitečný obrázek, který naznačuje polohu pouzdra v tunelu. Nachází se za otvorem po vyjmuté řadící páce, směrem k zadní části vozu. Opotřebované pouzdro je zdrojem drnčení v tunelu a nepřeného řazení.Pětišroub píše:Důležitý je, aby byly v dobrým stavu a bez vůlí umělý pouzdra, kterými je vedeno řadící táhlo. První pouzdro je pod zadní sedačkou na konci táhla a druhé je v tunelu a je přístupné servisním okénkem na začátku tunelu u přední nápravy.
Zajímavým zjištěním pro mě je, že vozy do modelového roku 61 (8/60) tímto pouzdrem nebyly vybaveny, ale šponovací a vodící mechanismus řadící tyče vypadá takto:
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- Michal
- pečené kolínko fóra flat4.org
- Příspěvky: 2856
- Registrován: 17 říj 2003
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
neměl byste někdo obrázek toho kusu, jak tam má být?prak píše:trochu neobvyklé, protože řazení má štelování pouze dopředu/dozadu. Do strany to jde jen co dovolí vůle. Domeček řadící páky je chycený dvěma šrouby M8 a oválné vybrání otvorů pro šrouby dovoluje posuv dopředu/dozadu. Pod domečkem je kulisa řazení, která vede řadící páku. Na kulise je i prolis zamezující zařazení zpátečky. Jestli se v tom někdo neodborně hrabal, moho kulisu otočit, posunout, nebo dokonce vyndat. Chce to rozebrat a vidět. Prolis na kulise by měl směřovat dolů a vpravo (proti poloze páky při zpátečce).
díky.
Re: Řazení
Tenhle topic je už řádně stár, ale nikde jsem se tu nedočetl vyřešení toho problému. Zrovna totiž řeším nemlich ten samý problém. Při studeném motoru řazení parádní, po ujetých cca 100 km si o zařazení zpátečky můžu nechat jenom zdát ... Křídlovku na spojkovým lanku jsem zkoušel přitáhnout, ale ke zlepšení nedošlo.Maggiolino píše:Poprosil bych o radu:
Mám takový záhadný problém. Pokud je motor studený, jde řadit přímo ukázkově. Jakmile se ale motor zahřeje, včetně převodovky (po ujetí cca 50 Km) řadit začne jít podstatně hůř a jednička + zpátečka jdou natvrdo přes zuby. Pouze jednička jde zařadit způsobem: náběh na dvojku a pak jedním tahem do polohy jedna. V tomto případě jde jednička zařadit bez problémů. Bohužel zpátečka nejde žádným způsobem.
Neuměl byste mi někdo poradit? Máte s tím někdo zkušenost?
Jaká má být vůle na spojkovým lanku?
Díky za fundovanou pomoc!
Lukas
Re: Řazení
v Pripade takeho problemu by som postupoval :Lucas píše:
Tenhle topic je už řádně stár, ale nikde jsem se tu nedočetl vyřešení toho problému. Zrovna totiž řeším nemlich ten samý problém. Při studeném motoru řazení parádní, po ujetých cca 100 km si o zařazení zpátečky můžu nechat jenom zdát ... Křídlovku na spojkovým lanku jsem zkoušel přitáhnout, ale ke zlepšení nedošlo.
Neuměl byste mi někdo poradit? Máte s tím někdo zkušenost?
Jaká má být vůle na spojkovým lanku?
Díky za fundovanou pomoc!
Lukas
kontrola / vymena oleja v prevodovke.
kontrola / vymena puzdra na radiacej tyci
kontrola / vymena spojky medzi radiacou tycou a prevodovkou.
kontrola / vymena silentblokov prevodovky.
ak nic z toho nepomohlo vyriesit problem, pozriet sa na volu puzdra " hokejky "
ak je v poriadku, tak problem je v samotnom mechanizme radenia a to je cez limit vacsiny broukarov.
OK, tak začnu postupně zkoušet, co by to mohlo být...
Auto je po celkové renovaci, takže olej je a je nový. Nové je i obložení spojky.
Tato závada se začala projevovat až při delších cestách, kdy se všechno více zahřeje.
Co ta vůle na pedálu/spojkovým lanku? Jaká ta má být?
Trochu jsem dotáhl tu křídlovku a tam vůle není žádná.
Díky
Auto je po celkové renovaci, takže olej je a je nový. Nové je i obložení spojky.
Tato závada se začala projevovat až při delších cestách, kdy se všechno více zahřeje.
Co ta vůle na pedálu/spojkovým lanku? Jaká ta má být?
Trochu jsem dotáhl tu křídlovku a tam vůle není žádná.
Díky