Potíže s fofrklackem - šaltrpákou, řadičkou...

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Maggiolino

Řazení

Příspěvek od Maggiolino »

Poprosil bych o radu:
Mám takový záhadný problém. Pokud je motor studený, jde řadit přímo ukázkově. Jakmile se ale motor zahřeje, včetně převodovky (po ujetí cca 50 Km) řadit začne jít podstatně hůř a jednička + zpátečka jdou natvrdo přes zuby. Pouze jednička jde zařadit způsobem: náběh na dvojku a pak jedním tahem do polohy jedna. V tomto případě jde jednička zařadit bez problémů. Bohužel zpátečka nejde žádným způsobem.

-spojka dobrá
-lanko dobré
-spojka nastavená tak jak je předepsáno

Děkuji za rady Maggiolino

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SO 545 »

ako si na tom s olejom v prevodovke ???
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Maggiolino

.

Příspěvek od Maggiolino »

Chyběl 1 litr, dolil jsem ho, ale změna neproběhla.

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

nemohla se pootocit ta spojka pod zadni sedackou ?
nebo posunout ten plech co je vpredu pod fofrklackem ?
a co takhle silentblok ?
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19860
Registrován: 02 led 2003

Re: Řazení

Příspěvek od Pětišroub »

Maggiolino píše:Poprosil bych o radu:
Mám takový záhadný problém. Pokud je motor studený, jde řadit přímo ukázkově. Jakmile se ale motor zahřeje, včetně převodovky (po ujetí cca 50 Km) řadit začne jít podstatně hůř a jednička + zpátečka jdou natvrdo přes zuby. Pouze jednička jde zařadit způsobem: náběh na dvojku a pak jedním tahem do polohy jedna. V tomto případě jde jednička zařadit bez problémů. Bohužel zpátečka nejde žádným způsobem.

-spojka dobrá
-lanko dobré
-spojka nastavená tak jak je předepsáno

Děkuji za rady Maggiolino
zkus taky malinko povolit platíčko které je pod řadící pákou a seřídit jeho polohu tak, aby všechny rychlosti šly volně zařadit už při studeném motoru. Třeba malá změna jeho polohy pomůže.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19860
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

Pětišroub píše:Důležitý je, aby byly v dobrým stavu a bez vůlí umělý pouzdra, kterými je vedeno řadící táhlo. První pouzdro je pod zadní sedačkou na konci táhla a druhé je v tunelu a je přístupné servisním okénkem na začátku tunelu u přední nápravy.
k tomuto textu jsem objevil užitečný obrázek, který naznačuje polohu pouzdra v tunelu. Nachází se za otvorem po vyjmuté řadící páce, směrem k zadní části vozu. Opotřebované pouzdro je zdrojem drnčení v tunelu a nepřeného řazení.

Obrázek

Zajímavým zjištěním pro mě je, že vozy do modelového roku 61 (8/60) tímto pouzdrem nebyly vybaveny, ale šponovací a vodící mechanismus řadící tyče vypadá takto:

Obrázek
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19860
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

hmmm...obrázky

starší provedení
Obrázek


novější provedení
Obrázek
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Michal
pečené kolínko fóra flat4.org
Příspěvky: 2856
Registrován: 17 říj 2003
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Michal »

prak píše:trochu neobvyklé, protože řazení má štelování pouze dopředu/dozadu. Do strany to jde jen co dovolí vůle. Domeček řadící páky je chycený dvěma šrouby M8 a oválné vybrání otvorů pro šrouby dovoluje posuv dopředu/dozadu. Pod domečkem je kulisa řazení, která vede řadící páku. Na kulise je i prolis zamezující zařazení zpátečky. Jestli se v tom někdo neodborně hrabal, moho kulisu otočit, posunout, nebo dokonce vyndat. Chce to rozebrat a vidět. Prolis na kulise by měl směřovat dolů a vpravo (proti poloze páky při zpátečce).
neměl byste někdo obrázek toho kusu, jak tam má být?
díky.

Uživatelský avatar
Lucas
Příspěvky: 74
Registrován: 02 čer 2008

Re: Řazení

Příspěvek od Lucas »

Maggiolino píše:Poprosil bych o radu:
Mám takový záhadný problém. Pokud je motor studený, jde řadit přímo ukázkově. Jakmile se ale motor zahřeje, včetně převodovky (po ujetí cca 50 Km) řadit začne jít podstatně hůř a jednička + zpátečka jdou natvrdo přes zuby. Pouze jednička jde zařadit způsobem: náběh na dvojku a pak jedním tahem do polohy jedna. V tomto případě jde jednička zařadit bez problémů. Bohužel zpátečka nejde žádným způsobem.
Tenhle topic je už řádně stár, ale nikde jsem se tu nedočetl vyřešení toho problému. Zrovna totiž řeším nemlich ten samý problém. Při studeném motoru řazení parádní, po ujetých cca 100 km si o zařazení zpátečky můžu nechat jenom zdát ...:( Křídlovku na spojkovým lanku jsem zkoušel přitáhnout, ale ke zlepšení nedošlo.
Neuměl byste mi někdo poradit? Máte s tím někdo zkušenost?
Jaká má být vůle na spojkovým lanku?
Díky za fundovanou pomoc!
Lukas

Uživatelský avatar
zingls
Příspěvky: 210
Registrován: 23 kvě 2008
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od zingls »

mám taky takovej malej problém zapoměl jsem si udělat fotku při rozebirání řadící páky a při montování zpět mi pořád vyskakuje řadicí páka z tahla co vede k převodovce. mám kompletní manuál a myslim si že je nakreslená naopak je to tak?
Obrázek :?: :?:

Uživatelský avatar
zingls
Příspěvky: 210
Registrován: 23 kvě 2008
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od zingls »

myslím tím ta zakroužkovaná podložka

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Ta pruzina sa musi natocit na paku cez tu gulicku s capom, takze je chytena medzi vrchnym krytom a kulisou....potom nevyskoci...

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Řazení

Příspěvek od john »

Lucas píše:
Tenhle topic je už řádně stár, ale nikde jsem se tu nedočetl vyřešení toho problému. Zrovna totiž řeším nemlich ten samý problém. Při studeném motoru řazení parádní, po ujetých cca 100 km si o zařazení zpátečky můžu nechat jenom zdát ...:( Křídlovku na spojkovým lanku jsem zkoušel přitáhnout, ale ke zlepšení nedošlo.
Neuměl byste mi někdo poradit? Máte s tím někdo zkušenost?
Jaká má být vůle na spojkovým lanku?
Díky za fundovanou pomoc!
Lukas
v Pripade takeho problemu by som postupoval :
kontrola / vymena oleja v prevodovke.
kontrola / vymena puzdra na radiacej tyci
kontrola / vymena spojky medzi radiacou tycou a prevodovkou.
kontrola / vymena silentblokov prevodovky.
ak nic z toho nepomohlo vyriesit problem, pozriet sa na volu puzdra " hokejky "
ak je v poriadku, tak problem je v samotnom mechanizme radenia a to je cez limit vacsiny broukarov.

Uživatelský avatar
Lucas
Příspěvky: 74
Registrován: 02 čer 2008

Příspěvek od Lucas »

OK, tak začnu postupně zkoušet, co by to mohlo být...
Auto je po celkové renovaci, takže olej je a je nový. Nové je i obložení spojky.
Tato závada se začala projevovat až při delších cestách, kdy se všechno více zahřeje.

Co ta vůle na pedálu/spojkovým lanku? Jaká ta má být?
Trochu jsem dotáhl tu křídlovku a tam vůle není žádná.
Díky

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvek od Petr914 »

...já bych řek,že ti prostě nevypíná spojka po pořádnym zahřátí motoru...ve chvíli,kdy nelze "nacpat" zpátečku udělej následující...chcípni to...a zkus zařadit zpátečku...

...pokud se zadaří...je problém jasnej... :wink:
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

na pedale ma byt 10 - 20 mm vola pred pocitenim pracovneho odporu.
Na Bowdene spojkoveho lanka ma byt prehyb medzi 25 - 45 mm

Uživatelský avatar
zingls
Příspěvky: 210
Registrován: 23 kvě 2008
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od zingls »

john píše:Ta pruzina sa musi natocit na paku cez tu gulicku s capom, takze je chytena medzi vrchnym krytom a kulisou....potom nevyskoci...
to vím spíše mě zajímá jak příjde ta označená podložka nemá být náhodou naopak??? :?: :?: :?:

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Na kulise su zvycajne dve priruby ohnute 90 stupnov smerom hore.Jedna je rovna, druha je obla.Ta rovna ide vzdy na lavu stranu v smere jazdy.

Uživatelský avatar
zingls
Příspěvky: 210
Registrován: 23 kvě 2008
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od zingls »

já to mám ale ohnuté jen na jedné straně směrem nahoru

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Tak to je na lavu stranu.

Odpovědět