Potíže s fofrklackem - šaltrpákou, řadičkou...

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Paticka

Potíže s fofrklackem - šaltrpákou, řadičkou...

Příspěvek od Paticka »

Ahoj vsem,
Mate prosim nekdo zkušenost s výměnou, respektive nastavením-seřízením řadící páky na 1300? A? dělám, co dělám, celý háčko je posunutý doprava a rychlosti musím dost hledat... Jo a zpátečka mi tam padá bez nutnosti páku zmáčknout a je jenom kousiček nalevo od dvojky...

Díky za radu,

Paticka

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4675
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od prak »

trochu neobvyklé, protože řazení má štelování pouze dopředu/dozadu. Do strany to jde jen co dovolí vůle. Domeček řadící páky je chycený dvěma šrouby M8 a oválné vybrání otvorů pro šrouby dovoluje posuv dopředu/dozadu. Pod domečkem je kulisa řazení, která vede řadící páku. Na kulise je i prolis zamezující zařazení zpátečky. Jestli se v tom někdo neodborně hrabal, moho kulisu otočit, posunout, nebo dokonce vyndat. Chce to rozebrat a vidět. Prolis na kulise by měl směřovat dolů a vpravo (proti poloze páky při zpátečce).
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

nemohlo se jenom stat ze to mas nejak pootoceny v ty spojce pod zadni sedackou ? a tim padem to mas cely posunuty doprava.

Paticka

Příspěvek od Paticka »

No, puvodni paka byla nejak nastavovana a prasklo mi to ve svaru. Celej domecek byl asi kvuli tomu zvedlej asi o vysku matky. Kazdopado tu kulisu tam mam a mam i pocit, ze spravne, ale mozna to bude tim pootocenim pod sedackou... Mrknu na to a kdyztak se ozvu.

Diky,

Paticka

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4675
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od prak »

vzadu je špičatej šroub do díry, ale může být povolený.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Sup

Páka

Příspěvek od Sup »

Ahoj Patičko, vlastně s tím nemám zkušenosti a koukal jsem jen jak jsi se s tím včera dvě hodiny mořila. Přeju ti však hodně štěstí a pevné nervy. Pa Sup

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

Důležitý je, aby byly v dobrým stavu a bez vůlí umělý pouzdra, kterými je vedeno řadící táhlo. První pouzdro je pod zadní sedačkou na konci táhla a druhé je v tunelu a je přístupné servisním okénkem na začátku tunelu u přední nápravy.

Co se týče seřízení páky, tak se mí osvědčilo jemně povolit oba šrouby na "domečku" a zařadit opatrně zpátečku, která je snad nejcitlivější na správnou polohu, jinak vyskakuje. Pak jsem domeček dotáhl a zkusil zařadit všechny ostatní stupně, případně postup zopakoval a nemám problém. Jestli ale musíš rychlostní stupně "lovit", hádal bych spíš na ta vymlácená pouzdra, nebo jiný problém.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Paticka

Příspěvek od Paticka »

Tak jenom info, ze uz radim jak se ma. Problem byl vazne v ty spojce pod sedackou. Byla tam cizi pruzina, ktera to cely tahla napravo. Hned, jak jsem ji sundal, tak se cela ta osa otocila tak, jak asi ma byt. Pravdepodobne to nekdo vykutil kvuli ty svarem prodlouzeny pace...???

Diky vsem za pomoc,

Paticka

Uživatelský avatar
Radek
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 770
Registrován: 10 bře 2004
Bydliště: mezi Libercem a Děčínem

Příspěvek od Radek »

Pětišroub píše:Důležitý je, aby byly v dobrým stavu a bez vůlí umělý pouzdra, kterými je vedeno řadící táhlo. První pouzdro je pod zadní sedačkou na konci táhla a druhé je v tunelu a je přístupné servisním okénkem na začátku tunelu u přední nápravy.
Já mám to samý u buse - zničený pouzdro vepředu na začátku táhla, najít rychlosti je umění. S busem normální řidič fakt neodjede 8)
Bohužel je zničený i uložení toho pouzdra (po útoku hrubou silou), takže plánujem tam navařit kus trubky.

Uživatelský avatar
Luděk
Příspěvky: 159
Registrován: 30 srp 2004
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

drnčení schaltr páky

Příspěvek od Luděk »

pánové,povedlo se někdy někomu vpravit do vodícího oka řadící tyče onen plastogumový prstýnek jenž je navíc ještě potřeba zajistit ocelovým pérkem?Zkoušel jsem to x krát skrz otvůrek po kulise a nic.Výsledkem bylo jen maximální zamaštění rukou a interiéru nevyjímaje.Je na to nějaký fígl?Taky by mohli návod k montáži přiložit už v bbtečku......

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: drnčení schaltr páky

Příspěvek od john »

Luděk píše:pánové,povedlo se někdy někomu vpravit do vodícího oka řadící tyče onen plastogumový prstýnek jenž je navíc ještě potřeba zajistit ocelovým pérkem?Zkoušel jsem to x krát skrz otvůrek po kulise a nic.Výsledkem bylo jen maximální zamaštění rukou a interiéru nevyjímaje.Je na to nějaký fígl?Taky by mohli návod k montáži přiložit už v bbtečku......
Najprv nasad retaining ring / perko / na puzdro,a potom ho musis vtlacit do drzaku tak,aby slot na puzdre smeroval na lavu stranu auta.Ak to nedokazes rukou,urob si jednoduchy pripravok,pomocou ktoreho to zatlacis na miesto.

Uživatelský avatar
Luděk
Příspěvky: 159
Registrován: 30 srp 2004
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk »

asi se ptám jako blbec,ale jak mám vytáhnout z tunelu to táhlo řezení?asi se to nedá nasadit s tyčí na svém místě?tak mne napadlo,co tak posunout tyč až těsně k oku,aby se zarazila o hardy spojku.je tam takové zůžení,či konus a zkusit to tam vměstnat???to je taky asi ptakárna že

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Pod zadnou sedackou je kryt na tuneli,ktory po odstraneni umozni odpojit radiacu tyc od prevodovky.Vpredu,na cele kladiva je dalsi kryt,cez ktory vysunies radiacu tyc / smerom dopredu /

Uživatelský avatar
Luděk
Příspěvky: 159
Registrován: 30 srp 2004
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk »

i na 1302?

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Tiez.

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

jj - v předu na kladivu je díra kterou se dá tyč vysunout - obecně se to ale docela blbě dělá s nandanou kastlí na podvozku :?
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

sundavat kvůli tomu kastli by teda byla pěkná zhýralost
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

Pětišroub píše:sundavat kvůli tomu kastli by teda byla pěkná zhýralost
:lol:
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

sloučeno s příbuzným topikem ..
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Luděk
Příspěvky: 159
Registrován: 30 srp 2004
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk »

takže obecně vzato,čeká mne poměrně masakristická práce.A když to doteď nedělalo problémy s rychlostmi a jejich najitím,tak to raději nechám tak.Koukal jsem dozadu,kde má být uložení,že tam je nějaký molitan.či co.Taky mi šla hardy spojka sundat pomocí ostrého šroubu pouze s osy převodovky.Na táhlu od schaltru jsem nic podobného nenalezl.Jo a koupil jsem AT převodku,tak jsem zvědavý co s tím zgenerálkovaná 16ka udělá,narozdíl od AM....

Odpovědět