Karburace DellOrto
Re: Karburace DellOrto
Mám dotaz: jsou těla nebo hlavně vrchní část (ta kam se přidělává vzduchový filtr) karburátorů Weber IDF 36, Dellorto DRLA36 a Dellorto DRLA40 shodná, neboli rozměrově stejně veliká?
Re: Karburace DellOrto
montážní rozměry pro trychtřky a/nebo filtry jsou shodné jestli ti jde o tohle
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Karburace DellOrto
Jde mi o mix na LPG, který dělají v provedení na Alfa Romeo 33 1,7l , ale nejsou schopní mi říci, zda bude rozměrově pasovat na DRLA 40. Co jsem hledal na internetu tak v těch Alfách byly snad většinou originál Webry IDF 36.
Vím že místním tunerům vstávají z kombinace Dels a lpg vlasy na hlavě, ale když jedete s busem na dovolenou tak na 3000tis km ušetříte hnedle 5 tisíc na palivu.
Vím že místním tunerům vstávají z kombinace Dels a lpg vlasy na hlavě, ale když jedete s busem na dovolenou tak na 3000tis km ušetříte hnedle 5 tisíc na palivu.
Re: Karburace DellOrto
Podle mého názoru to bude sedět - montážní rozměr pro štefty je stejný a vidím že tam mají i otvor pro kolík na usazení originál Alfa kolínka k airboxu. Tento otvor je na Dellech v horním víku rovněž připravený.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Karburace DellOrto
Jo vypadá to dobře. Já jen nevěděl zda nejsou třeba idf36 o nějaký milimetr menší u filtru než 40. Děkuji.
Re: Karburace DellOrto
ty karburátory se lišily velikostí otvoru pro montáž difuzoru, ale zástavbové rozměry jsou shodné.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Karburace DellOrto
Tak mám další prosbu, ohledně seřízení volnoběhu u dellorto 40. Má nějaký šroubek volnoběhu? Pokud přidám na klapce, tak po ubrání má motor ještě asi 10 vteřin vysoké otáčky než pomalu klesnou na volnoběh.
Jinak tedy mohu potvrdit že na 2l motoru typ4 je to oproti solexu docela rozdíl.
Jinak tedy mohu potvrdit že na 2l motoru typ4 je to oproti solexu docela rozdíl.
Re: Karburace DellOrto
Predstih mas nastaveny spravne? Co mas za rozdelovac,mas zapojeny podtlak rozdelovace? Otryskovani dellu? Jakym zpusobem jsi je serizoval a synchronizoval?
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Karburace DellOrto
Předstih mám správně (stroboskopem 7,5st). Rozdělovač klasický jednopodtlakový a zapojený. Karburátory byly kdysi repasované, seřízené a nepoužité v regálu dlouho ležící. Po namontování vše běželo dobře, jen volnoběh zdechal a po ubrání motor hned snížil otáčky na minimum (na hranici chcípnutí a po chvíli trápení chcípnul). Tak jsem přidal přímo na dorazu klapek a začalo to dělat tohle. Dodělával jsem to večer, tak jsem se ještě nedostal ne vyzkoušení synchronyzátoru. Neměl jsem odvahu je rozebírat a jediné informace, které k nim mám jsem dostal toto:Hl.tryska 118, hl.vzdušník 180, emulzní trubice 9164.1, volnoběžná tryska 46, injektor 35. Nevím zda je to správné. Jinak jedou na můj vkus slušně a rozhodne lépe než solexy. Testoval jsem to na zkušební trase během jednoho dne a je to rozdíl který vidíte i cítíte .
- vako
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 830
- Registrován: 07 úno 2005
- Bydliště: Kežmarok - Poprad
- Kontaktovat uživatele:
Re: Karburace DellOrto
skus pod stroboskopom najst najlepsie otacky na volnobeh.. toc pomaly rozdelovacom a sleduj kedy to ma najlepsi vykon.. ja by som siel na 10° ..Pre 2l velmi male hl.trysky aj volnobezne trysky.. Najdi si zostavu pre seba tu na tejto stranke http://cgi3.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?V ... d=alfa1750
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers
VWolkers
Re: Karburace DellOrto
Jo vím že to není ideální. Šlo o to jestli jsou funkční s tím že se časem doladí. Jen nemám ještě nastudované detaily a tak jsem chtěl získat rychlou radu, zda nemají nějaký šroubek bohatosti směsi na volnoběh jako maji např DCOE nebo staré solexy. Takže pokud bude ostatní v pořádku, tak je jediná možnost vyměnit volnoběžnou trysku za větší?
- vako
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 830
- Registrován: 07 úno 2005
- Bydliště: Kežmarok - Poprad
- Kontaktovat uživatele:
Re: Karburace DellOrto
musis to poladit individualne pre svoj motor.. v tabulkach najdes len predbezne odporucane hodnoty trysiek pre dany obsah motora, ale je dobre sa ich drzat , ako zaklad pre doladenie.. V kazdom pripade si vlastnikom jednych z najlepsich karburatorov a ak sa s nimi pohras, prinesu ti len radost. Ja mam za to, ze ich kvalita, daleko prevysuje ich predajnu cenu..
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers
VWolkers
Re: Karburace DellOrto
Emulzní trubice nejsou ideální, běhová tryska je malá, volnoběžná jen tak tak. Chce to zkontrolovat stroboskopem, co dělá předstih při návratu do volnoběžných otáček, seřízen by měl být s odpojenou podtlakovou regulací. Rozdělovač je původní z dvoulitru? Protože není rozdělovač jako rozdělovač.
Jinak karburátor má po stranách šrouby bohatosti směsi a obtokové šrouby pro jemné seřízení. Volnoběh se seřizuje na klapkách ale za předpokladu že trysky odpovídají potřebám motoru a šrouby bohatosti směsi jsou v optimální poloze.
Jinak karburátor má po stranách šrouby bohatosti směsi a obtokové šrouby pro jemné seřízení. Volnoběh se seřizuje na klapkách ale za předpokladu že trysky odpovídají potřebám motoru a šrouby bohatosti směsi jsou v optimální poloze.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15201
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Karburace DellOrto
Měl bych dotaz na Aleše, jde o naladění karburace na tento motor ? Viz: Stavba vykoneho motoru na LPG. Pak mi přijde divné, jak to že nemáš navrhuté rozměry trysek a tápeš v základním nastavení.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Karburace DellOrto
Děkuji. To jsem chtěl slyšet. Na jednoduchou otázku, jednoduchá odpověď. Na předstih ještě mrknu a vyzkouším synchronizovat.Pětišroub píše: Volnoběh se seřizuje na klapkách ale za předpokladu že trysky odpovídají potřebám motoru a šrouby bohatosti směsi jsou v optimální poloze.
Poradíš kde rychle a rozumně sehnat alespoň volnoběžné trysky? Dle přehledu by mely být 55?
Jinak pro Sama: ano je to na ten motor. Ke karburátorům jsem přišel náhodou. Nebyly plánovány a ani nijak připravovány pro můj motor. Když už jsem je měl, tak jsem je chtěl vyzkoušet a později použít v jiném projektu. Jelikož se ale až na ten volnoběh chovají výrazně lépe než staré Solexy, tak bych je chvíli (s mou rychlostí možná i pár let) povozil, než se dopracuji k zamýšlenému vstřikování, které od začátku plánuji.
A tápu vždy když dělám něco poprvé a proto že nemám absolutně nic společného s auty a motory. Přesto s dostatkem získaných informací a rad (děkuji Pětišroubovi a Johnovi) jsem si motor klidně celý postavil a funguje dle mého názoru dobře.
Re: Karburace DellOrto
neřeš jedny trysky, musíš pořešit vše jako celek. Emulzní trubice určujou jak se karburace celkově chová v spektru otáček, trysky volnoběžné bych výchozí volil cca 50 ale ty hlavní trysky bych nedal ani na 16ku. Z čeho to je původně? Nakup na dellorto UK a máš je za chvíli doma, tedy "rozumně" a mají tam vše. Z valné většiny originál Dell a ne druhovýroba.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Karburace DellOrto
čuraj akceleračky u Dells do středu difuzoru a co dělat když jedna ano a jedna ne..?
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]
Re: Karburace DellOrto
Dells se pomalu usazují - jede to božsky a božsky také chlemtá.
COčko původně 3, předstih 14 - spotřeba mimo město 12-13 (po dálnici 100-110 kopec nekopec), město 18 (hodinové stání v kolonách)
C0čko stáhnuto na 2,5 (téměř chudá směs), předstih 10 - jede to neskutečně, ale při dědkovské jízdě po dálnici na spotřebu (tj. 85-90, kopce klidně nechat spadnout na 75-80, superdlouhé rozjezdy, pohyb plynového pedálu max. +- 2mm) spotřeba opět 12-13. Intezivní zápach benzinu v kabině (odvětráno čímsi od bugpacku do zadního podběhu) hlavně v kopcích (poloha plynového pedálu nezměněna), po sjetí z dálnice a dojezdu na první křižovatku vysoký volnoběh a blafání do výfuku.
Palivová pumpa původní mechanická.
Můžou být přicpaný nějaký trysky, zůstává viset plovák nebo přeplavuje palivová pumpa?
Jakoby neměl vliv styl jízdy, ale spíše doba..
COčko původně 3, předstih 14 - spotřeba mimo město 12-13 (po dálnici 100-110 kopec nekopec), město 18 (hodinové stání v kolonách)
C0čko stáhnuto na 2,5 (téměř chudá směs), předstih 10 - jede to neskutečně, ale při dědkovské jízdě po dálnici na spotřebu (tj. 85-90, kopce klidně nechat spadnout na 75-80, superdlouhé rozjezdy, pohyb plynového pedálu max. +- 2mm) spotřeba opět 12-13. Intezivní zápach benzinu v kabině (odvětráno čímsi od bugpacku do zadního podběhu) hlavně v kopcích (poloha plynového pedálu nezměněna), po sjetí z dálnice a dojezdu na první křižovatku vysoký volnoběh a blafání do výfuku.
Palivová pumpa původní mechanická.
Můžou být přicpaný nějaký trysky, zůstává viset plovák nebo přeplavuje palivová pumpa?
Jakoby neměl vliv styl jízdy, ale spíše doba..
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]
Re: Karburace DellOrto
Pro porovnaní: typ1, 1915ccm, 2x weber40, mimo město s kloboukem na hlavě - pod 9litrákú
pan chytrej
Re: Karburace DellOrto
jj, s PDSIT 34 za 9 taky, v mirnem kopci jednou nohou se odrazeje
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]