Jaké použít svíčky

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Odpovědět
Uživatelský avatar
ripi
Příspěvky: 127
Registrován: 25 črc 2005

Re: Jaké použít svíčky

Příspěvek od ripi »

Objednal jsem si svíčky NGK B5ES a přišly mi BP5ES což by měl být ekvivalent bosch w8DP nikoliv W8CC :roll: . Mám je na motor typ 4, 2.0, nevíte jaký je rozdíl a jestli to bude fungovat či mám vrátit ? Díky
ještě chvilku..

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Jaké použít svíčky

Příspěvek od Pětišroub »

to "P" navíc značí, že tato svíčka má více vystrčenou část do spalovací komory. Změna polohy jiskřiště může ovlivnit leccos, teploty, prohoření ap., na provozu to můžeš poznat i nemusíš. Jestli to byla chyba dodavatele, raději bych to vyměnil za osvědčený a odpovídající typ.
Přílohy
sparkplug_tech_102.jpg
sparkplug_tech_102.jpg (6.33 KiB) Zobrazeno 18143 x
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
ripi
Příspěvky: 127
Registrován: 25 črc 2005

Re: Jaké použít svíčky

Příspěvek od ripi »

díky, chyba dodavatele to je...svickyngk.cz, pojedou zpět
ještě chvilku..

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké použít svíčky

Příspěvek od Sam »

Svíčky je dobré objednávat od renomovaného výrobce, co třeba pár kousků od Roberta Bosche ?


Ahoj Lugene :wink:
Přílohy
dsc04876-sm.jpg
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Re: Jaké použít svíčky

Příspěvek od Lugen »

téda, slinty slint
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3735
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Zapalovaci svicky

Příspěvek od Milosak_1 »

Narazil jsem na netu na tento nadherny clanek priznivce Skodovek. O svickach jsem si myslel, ze vim dost, ale po precteni tohoto clanku jsem si rozsiril obzory. Vrele vsem doporucuji.

Svíčka je nejzatíženější částí motoru. Musí snášet prudké změny teplot a tlaků, působení chemických reakcí při spalování paliva a namáhaná je značně i elektricky. Ze všech částí motoru prošla největším vývojem. Z pohledu uživatele je svíčka velkou neznámou, protože se na ní nic opravit nedá. Svíčka se prostě vymění. Svíčka má dnes normalizované upevnění pomocí závitu a těsnícího kroužku. Nejčastěji používaný závit je M14x1,25, dříve se používal závit M18x1,5, pro motocykly a motorové pily existují i závity M12, M10, M8. Závit je dále definován délkou, používá se od 9,5 do 25 mm, u automobilů je nejčastější 12,7 (N), 17,5 (G,D) a 19 mm (L) (americká fára bez rozdílu L). Svíčka je kromě rozměru definována tepelnou hodnotou a materiálem elektrod. S členěním podle tepelné hodnoty přišel strejda Bosch, tento systém se osvědčil a je používán dodnes. Tepelná hodnota je schopnost svíčky odvádět teplo akumulované do svíčky ze spalovacího procesu. Pro správnou činnost svíčky je její vhodně zvolená tepelná hodnota pro daný motoru nejdůležitějším parametrem. Materiál elektrod udává hlavně životnost a odolnost proti působení chemických vlivů paliva. Nejčastěji používaným materiálem jsou slitiny niklu. Pro náročnější podmínky se používá wolfram, platina a iridium, tyto materiály se navařují na činné konce elektrod. Na střední elektrodu pro svíčky na LPG se nejčastěji používá stříbro. Jako izolant se používá keramika na bázi kysličníku hlinitého Al2O3 (známý jako korund), která se obohacuje různými přísadami. Materiál izolantu nesmí být pórovitý, v pórech se usazují nečistoty, které mají nepříznivý vliv na izolační odpor a tepelnou hodnotu svíčky. Přesné složení materiálů elektrod svíček a izolační keramiky je výrobním tajemstvím výrobců. Nejdůležitější je udržet tepelnou roztažnost kovových částí a keramiky na pokud možno stejných hodnotách, jinak keramika praská.
Uspořádání elektrod je zdrojem neustálých výzkumů. Občas se objeví něco nového, ale většinou se oprašují historická schémata, která předběhla dobu a ve své době neměla šanci (cena materiálů, schopnost tehdejší technologie vyrábět sériově bez velké zmetkovitosti atd.). (Ono se toho ani moc vymyslet nedá, pouze BRISK Tábor občas přijde s něčím novým. BRISK má sice hodně chytrých hlav, ale proti konkurenci nevýhodu v "malosti", je problém investovat do vývoje takové peníze, jako mohou Bosch, Champion, NGK, Denso a další. Proto občas není výsledek takový, jaký bychom si představovali. Z tohoto důvodu se ubírá trochu jinými cestami, aby nekonkuroval stejnými výrobky - BRISK nemá takové jméno ve světě.) Elektrody bývají nejčastěji dvě, z čehož na vnitřní se připojuje vn kabel, tato je od tělesa svíčky odizolovaná keramikou. Vnější je přivařená na závitové části, tuto je možné přihýbat pro úpravu přeskokové vzdálenosti. Tvar a počet vnějších elektrod je různý podle požadované tepelné hodnoty (určené pro daný motor). Dnes je v typech svíček velký výběr, od klasických dvouelektrodových přes vícelektrodové až po platinové nebo iridiové. Použití toho kterého typu svíčky určuje výrobce podle rozsáhlých testů a nedoporučuji mu nevěřit. Reklama sice slibuje hory doly, většinou nelže, ale ne každý motor snese poslední technologický hit. O tom by s pláčem mohl povídat jeden z dealerů Denso, jak mu lidi házeli iridiové svíčky na hlavu (kus okolo 700,- Kč). Některé motory nesnáší jiné než předepsané svíčky, dá se těžko definovat proč. Zvláštním typem jsou už zmíněné speciály BRISK Premium. První atypickým provedením byla svíčka ZC/ZS, která používá kombinaci plazivého výboje po povrchu izolantu s polovodivou vrstvou a přeskoku vzduchem. Tato svíčka je určena jen pro elektronická zapalování. Pro škodovky vyvinuli typ TXS, kde jsou přidány tři vnější elektrody, jiskra může přeskakovat jak vzduchem, tak po povrchu izolantu. Třetím a nejúspěšnějším typem je LGS, kde vnější elektroda tvoří jakýsi věnec okolo vnitřní elektrody. U všech typů může jiskra přeskočit v rozsahu 360° po obvodu střední elektrody, takže si vždy najde nejvýhodnější místo, kde je optimální složení směsi. Podle oficiálních měření použití svíček LGS zvýší výkon o 5% v celém rozsahu provozních otáček. Lamborghini těmito svíčkami vybavuje motory pro závodní čluny kategorie F1 (8 000 cm3 a 736 kW), protože s jako jedinými dokázali motor nastartovat a odjet závod. Velmi se osvědčila i verze LGS pro závody dragsterů (6 500 m3 a až 2 200 kW). Osobní zkušenost s nimi nemám, ale známý je měl ve Favoritu 136x (50 kW a karburátor, trvale Shell V-Power 95), po nějakých 5 000 km se mu něco nezdálo a tak je vyměnil za platinu. Pohledem zjištěno natavení vnější elektrody (věnce) na jednom místě, nedokázali jsme určit příčinu, tepelná hodnota odpovídala. Netvrdím, že jsou špatné, ale i to se stalo. Polovodivý povrch není nic nového, už za bolševika Jiskra Tábor (předchůdce BRISKu) vyráběla speciální svíčky pro "Čmeláka" (práškovací letadlo), které něco takové měly (určitě, jedna tehdy stála 800 ,- Kčs - pro porovnání sada vložek s písty a kroužky byla okolo 700,- Kčs). Lodge také něco takového dalo na trh, k nám se to za bolševika nedostalo. Kromě běžně známých řešení se používají ještě svíčky s předřazeným jiskřištěm a svíčky stíněné. Stíněné svíčky patřily do sady se stíněnými kabely a odstíněným rozdělovačem. Okolo izolátoru na straně připojení kabelu je trubka přivařená k šestihranu, na druhém konci má závit pro přišroubování ke stínícímu opletení kabelů. Jinak jde o klasickou svíčku. Toto provedení se používalo hlavně u vojenských radiovozů, kde se muselo eliminovat rušení vznikající činností zapalování.
Tepelná hodnota svíčky je prvním kritériem při volbě svíčky pro daný motor. Pojem tepelné hodnoty zavedl Bosch a jeho rozdělení se používá dodnes. Tepelná hodnota udává schopnost svíčky odvádět teplo. Tepelná hodnota je porovnávací číslo, které udává dobu v setinách minuty dobu, za kterou se svíčka za přesně stanovených podmínek na zkušebním motoru ohřeje tak, že začne způsobovat samozápaly. Je to hodnota přibližná, protože konstrukce svíčky je dnes uzpůsobena tak, aby tzv. tepelný rozsah byl co největší. Proto většinou výrobci v označení svíčky neudávají přímo tepelnou hodnotu, ale jen svůj interní kód. Zkráceně - "teplá" svíčka odvádí tepla málo, teplota její vnitřní části je vyšší při menším zatížení motoru. Tato svíčka je vhodná pro motory s menším měrným výkonem (Moskvič 408, Volha a většina starých aut, kde kompresní poměry byly maximálně 8:1.). "Studená" svíčka odvádí tepla daleko více, pro zahřátí na stejnou teplotu potřebuje více vyvinutého tepla ve válci, proto se používá u motorů zatížených velmi (hlavně závodní motory). Teplotních tříd bylo původně "určeno" asi dvanáct, postupně se počet pro běžná vozidla snížil na čtyři. I dnes mají někteří výrobci v sortimentu patnáct tepelných hodnot, krajní hodnoty jsou určeny pro speciální aplikace (extrémě přeplňované motory atd.) a jejich výroba se počítá jen na desítky tisíc kusů ročně. Pro motor je z pohledu tepelné hodnoty vhodná taková svíčka, jejíž teplota se v provozu pohybuje mezi 500° a 800° C. Toto je tzv. samočisticí teplota, kdy se všechny usazeniny ze spalovacího procesu na povrchu svíčky spálí. Pod 500° C nedochází ke spalování nečistot a tím se zvyšuje vodivost povrchu izolantu, která pak způsobuje svody. Teplota nad 800° C zase způsobuje samovznícení paliva bez ohledu na okamžik přeskoku jiskry. Samozápaly snižují výkon motoru (zážeh začíná příliš brzy a maximum tlaků se přesouvá před HÚ) a při dlouhodobém provozu vedou k poškození motoru z přehřátí. Vzhledem k tomu, že nejsme schopni tyto teploty změřit, necháme vše na doporučení výrobce motoru a motor osazujeme svíčkami podle jeho doporučení. V případě sportovních úprav už musíme zvolit svíčku jinou. Většinou se při úpravách motoru značně zvyšuje kompresní poměr a tak se vždy používá svíčka studenější a to až o dva stupně. Pro hledání vhodné tepelné hodnoty se používá několik postupů. Sleduje se chování studeného a teplého motoru, pokud motor jede za studena a potom ztratí výkon, je pravděpodobně svíčka příliš teplá. Pokud motor nechce za studena jet a teplý se probere, může být svíčka až příliš studená. Vzhled svíčky se hodnotí ihned po vyjmutí z motoru. Předpokládáme dobrý technický stav motoru a správné seřízení. Správná svíčka má špičku izolátoru nahnědlou (cihlovou) barvu, nebo má slabý světle hnědý až šedožlutý prachový nános (používání etylizovaného paliva), elektrody jsou čisté nebo tmavě šedé, případně se slabým nánosem jako má izolátor, svíčka nesmí být zaolejovaná nebo zakarbonovaná. Příliš teplá svíčka má izolátor světle šedý až bílý, nebo naopak tmavý drsný sklovitý povlak. Elektrody jsou tmavě šedé a je na nich znát vytavování kovu. Toto způsobuje i nedostatečně utažená svíčka nebo příliš chudá směs, mohou i podfukovat ventily. Příliš studená svíčka je potažena karbonem nebo tmavým šedočerným povlakem, případně i citrónově žlutá. Takto se tváří svíčka s nadměrným doskokem, kdy vynechává zážeh, nebo s příliš bohatou směsí. Zabarvení se projeví asi po 1 000 km, také je nutné před posuzováním ujet delší trasu, kdy se spálí všechny nečistoty z provozu ve studeném stavu. Dříve se rozlišovalo, zda motor jezdí převážně v městském provozu (teplejší svíčky) nebo mimo město (studenější svíčky). Dnes jsou svíčky tzv. vícerozsahové, dokáží si udržet svoji optimální teplotu ve všech provozních podmínkách. U hodně opotřebených motorů s vysokou spotřebou oleje se doporučuje používat svíčky o stupeň teplejší (nízké tlaky a tím i menší zatížení motoru).
Vzdálenost elektrod nemá smysl nastavovat větší než asi 1 mm, nic to nepřinese. Pokud překročíme hodnotu asi 1,3 mm, vznikají za studena (vlhkost, námraza) přeskoky po vnějším povrchu izolátoru. Optimální hodnota se nejčastěji pohybuje okolo 0,6 mm. Větší vzdálenosti (asi 0,8 mm) se předepisují při provozu s chudou směsí. Dolní mez je asi 0,25 mm, vhodná pouze u motorů s vysokými tlaky a s bohatší směsí. (Tak malou předepsanou hodnotu jsem ještě u žádného motoru v praxi neviděl.) Při provozu na LPG se u škodovek používá hodnota 0,50-0,55 mm, není to ale pravidlem. Právě při provozu na LPG se stejné typy vozidel v seřízení dost liší.
Označování svíček má každý výrobce jiné. Každopádně označovací kód obsahuje velikost a délku závitu, tepelnou hodnotu, velikost šestihranu, použití odrušovacího odporu a uspořádání jiskřiště. Dnes ještě přibývá označování použitých materiálů elektrod (měď, platina, stříbro atd.). Je v tom celkem chaos a pokud nemáte v ruce převodní tabulky s vysvětlivkami, pořádně nepoznáte co vlastně držíte v ruce. BRISK používal relativně jednoduché označování, např.: N7Y (N = závit 14x1,25 - 12,7 mm, 7 = tepelná hodnota (řada 5,7,8,9 - 5 nejteplejší) a Y = vysunuté jiskřiště). Pozor - svíčka N7 není tepelně shodná s N7Y, díky vysunutému jiskřišti je svíčka o něco studenější. Později se přešlo na novější označování, kde se použilo menší odstupňování, tepelná hodnota se začala označovat sestupně a začínala číslem 19 (postaru N5). Z toho vyplývá ekvivalence N7Y=N15Y. Kdo máte ještě Š 100 - 110, tak při koupi na toto pamatujte. Každý prodejce většinou má převodní tabulky, používání svíček jiných výrobců zvětšení výkonu nepřinese, na Bosche i Densa mi to jezdilo a "žralo" stejně. Přídavná písmena za číslem - R = s odrušovacím odporem, C = měděná vnitřní elektroda, S = použité stříbro, určeno pro LPG. Označování svíček řady Premium je trochu složitější, z hlavy ho nevím.
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Jaké použít svíčky

Příspěvek od Pětišroub »

pěkné, jen poznamenám že ne všechny poznatky z vodou chlazených motorů se dají aplikovat na vzducháče kde jsou celkové provozní teploty a zejména lokální provozní teploty hlav poněkud vyšší.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
coltan
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 387
Registrován: 03 srp 2008
Bydliště: Plzeň

Re: Jaké použít svíčky

Příspěvek od coltan »

Tak jsem teda dal na radu zkušenějších a zajel sem u nás v plzni do originální prodejny Bosch abych zde zakoupil 4 krásné, nové, voňavé svíčky Bosch W8AC..... prodavač mi je hezky podal..... já přejel pohledem po "Made in China" (nálada trochu klesla) a prodavač mě ujistil že má být sice výstupní kontrola všude na světě stejná, ale známe to ne? V nadšení sem je ještě tentýž den namontoval a s pocitem spokojenosti sem dojel z garáže kousek domů. Tím moje spokojenost opadla.......
Ráno už auto jelo o poznání hůř a ani po prohřátí se to nezlepšilo......při přidávání plynu sem tam cukání a zrychlení naprd :? ještě ten den sem zjistil že to dělají tak nějak 2 svíčky a vyměnil je zpátky za Brisk N17C co sem vyndal předtim a auto šlape jako hodinky :)

Naštěstí sem sehnal jednu epesní 1600 z 1302 kabria za hubičku a s ní i svíčky "Made in Germany", takže vyzkoušim jestli to v říši dělaj líp než za velkou čínskou zdí..... anebo se holt vrátim k Briskům z český republiky, na který to auto zatim jezdilo hóóóóódně dlouho a spolehlivě :wink:

Nevíte teda někdo prosím kde by se daly objednat nějaký Boschky z Německa? Nebo už se všechno vyrábí jen v Číně?

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Jaké použít svíčky

Příspěvek od Pětišroub »

tak vidíš a přitom tady už delší dobu tlačím NGK :D
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
coltan
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 387
Registrován: 03 srp 2008
Bydliště: Plzeň

Re: Jaké použít svíčky

Příspěvek od coltan »

NGK??? To zní jak název nějaký politický strany hmmm..... a ekvivalent k W8AC je u NGK co prosím? Nebo se v nejhorším vrátim na zimu k Brisk N15C se kterejma mi to i v letošních lednových -20 po ránu skoro pokaždý startovalo na 3 protočení a N17C se už musely vždy trochu víc snažit..... A navíc sou taky o něco teplejší což se mi na zimu hodí ne? :D

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Jaké použít svíčky

Příspěvek od Pětišroub »

http://www.flat4.org/forum/search.php?s ... ds=%2BB5HS++" onclick="window.open(this.href);return false;
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
coltan
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 387
Registrován: 03 srp 2008
Bydliště: Plzeň

Re: Jaké použít svíčky

Příspěvek od coltan »

Děkuji vřele [-o<

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3735
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké použít svíčky

Příspěvek od Milosak_1 »

Umrela mi na 1.3 dvojkanalu pred par dny v teto zime Bosch W7.... (made in India) na 1. valci, ktera mela najeto necelych 8.000 Km
Nahrazeno Briskem N15Y

Na konci 80tych, kdyz jsem Brouka pouzival k dennimu jezdeni, se mi stavalo bezne, ze mi v zime odchazeli svicky...
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1278
Registrován: 08 zář 2009

Re: Jaké použít svíčky

Příspěvek od lope »

Když už je řeč o Boschkách, loni jsem v německu v hobbymarketu do zásoby koupil W8AC a na obalu stojí Made in Germany - samozřejmě nejsem tak naivní, abych věřil, že jsou od 0 vyrobené v Německu - možná jsou tam jenom balené, těžko říct v dnešní globálně ojebávací době. Jsou jednotlivě balené a podle popisu pro všechny mopedy s max. rychlostí 25 km/h :lol: Tak jestli to s nima nepojede, aspoň vím proč.

Uživatelský avatar
soe2
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3440
Registrován: 16 kvě 2005
Bydliště: ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké použít svíčky

Příspěvek od soe2 »

jj to je jako kdysi...psalo se " сделано в CCCP - sdělano v SSSR" (pro flatové...totéž co Hecho in Mechico) to ovšem neznamenalo že to v SSSR vyráběli...oni to tam jen sdělávali z vlaku. :lol:
s chrobákom nikdy nezostárňeš.....
Ferda projel - Lotyšsko,Litvu,Polsko,Německo,Slovensko, Rakousko,Slovinsko a Chorvatsko
2vw Mekky (Grossglockner a Wolfsburg) splněny

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1278
Registrován: 08 zář 2009

Re: Jaké použít svíčky

Příspěvek od lope »

Nechci se dnešního Bosche nějak zastávat, ale musíme si uvědomit, že Česko je pořád chápáno jako východní Evropa a béčkový trh. Takže sem lifrují jednak zboží zastaralé, jednak třeba "značkové", ale z čínské filiálky. Takže se klidně může stát, že W8AC koupená v Česku je čínská, zatímco koupená v Německu německá. To je nejoptimističtější vysvětlení.

Uživatelský avatar
Pekař z Boščehrada
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2488
Registrován: 07 led 2006
Bydliště: Pekárna v Boščehradu

Re: Jaké použít svíčky

Příspěvek od Pekař z Boščehrada »

coltan píše:Tak jsem teda dal na radu zkušenějších a zajel sem u nás v plzni do originální prodejny Bosch abych zde zakoupil 4 krásné, nové, voňavé svíčky Bosch W8AC..... prodavač mi je hezky podal..... já přejel pohledem po "Made in China" (nálada trochu klesla) a prodavač mě ujistil že má být sice výstupní kontrola všude na světě stejná, ale známe to ne? V nadšení sem je ještě tentýž den namontoval a s pocitem spokojenosti sem dojel z garáže kousek domů. Tím moje spokojenost opadla.......
Ráno už auto jelo o poznání hůř a ani po prohřátí se to nezlepšilo......při přidávání plynu sem tam cukání a zrychlení naprd :? ještě ten den sem zjistil že to dělají tak nějak 2 svíčky a vyměnil je zpátky za Brisk N17C co sem vyndal předtim a auto šlape jako hodinky :)

Naštěstí sem sehnal jednu epesní 1600 z 1302 kabria za hubičku a s ní i svíčky "Made in Germany", takže vyzkoušim jestli to v říši dělaj líp než za velkou čínskou zdí..... anebo se holt vrátim k Briskům z český republiky, na který to auto zatim jezdilo hóóóóódně dlouho a spolehlivě :wink:

Nevíte teda někdo prosím kde by se daly objednat nějaký Boschky z Německa? Nebo už se všechno vyrábí jen v Číně?
Mě po výměně svíček za čínský Bosche taky začal jet brouk hůř, ke své vrozené lenosti jsem s tím nic moc nedělal, tak aspoň jsem to nerozvrtal při hledání závady. Vyměním tedy za něco lepsího a poreferuju.

Uživatelský avatar
aircooled
aircooled kecálek
Příspěvky: 706
Registrován: 19 říj 2010

Re: Jaké použít svíčky

Příspěvek od aircooled »

Ja by som sa značky Brisk vôbec nebál.Trištvrte ich produkcie ide na vývoz a robia sviečky už vyše 70 rokov a začali skôr ako Japonci :wink: .
Ale za najkvalitnejšie sviečky na svete sú považované NGK.
ExBruno

Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Re: Jaké použít svíčky

Příspěvek od sSATYRr »

ja vybiram podle loga od Roberta:
Obrázek

a ne kamikadze.
Obrázek
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Re: Jaké použít svíčky

Příspěvek od Petr914 »

...nekonečný...debilní topicy...

...svíčky...oleje...patina...

...já osobně se bojim Robertů všech typů...tak kupuju NGK...
You can't win 'em all...

Odpovědět