OLEJ

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Odpovědět
Uživatelský avatar
Suky
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 734
Registrován: 25 led 2008
Bydliště: Most

Re: OLEJ

Příspěvek od Suky »

vako píše:20W 50 je pre VW aircooled in summer time spickova volba.. V zime aj tak chrobaky spia..
:mrgreen:
moje řeč,taky používám a naprostá spokojenost.
jak říká Hydraulik,já jsem jen Béčko

klic
Příspěvky: 94
Registrován: 03 črc 2008
Bydliště: Praha 6

Re: OLEJ

Příspěvek od klic »

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=280293" onclick="window.open(this.href);return false;

To se teda 20W50 musí pořádně ohřát, než začne protékat hladičem
klic

Uživatelský avatar
vako
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 830
Registrován: 07 úno 2005
Bydliště: Kežmarok - Poprad
Kontaktovat uživatele:

Re: OLEJ

Příspěvek od vako »

az budes stat v lete pri 30° na semaforoch a posuvat sa krokom, potom si spomen ako si tu podrypkaval.. :mrgreen:
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers

Uživatelský avatar
Suky
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 734
Registrován: 25 led 2008
Bydliště: Most

Re: OLEJ

Příspěvek od Suky »

vako píše:az budes stat v lete pri 30° na semaforoch a posuvat sa krokom, potom si spomen ako si tu podrypkaval.. :mrgreen:
přemýšlel jsem jak něco slušně napsat a neurazit,ale ty jsi to vyřešil za mě =D>
jak říká Hydraulik,já jsem jen Béčko

Uživatelský avatar
vako
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 830
Registrován: 07 úno 2005
Bydliště: Kežmarok - Poprad
Kontaktovat uživatele:

Re: OLEJ

Příspěvek od vako »

posledne som sa zase nechal uniest studiom o olejoch, pobehal som kopec grafov a tabuliek, porovnani a vsimol som si produkt o ktorom som zatial u nas v EU bezne nepocut. AMSOIL a ich produkty Z-Rod.Viac o tom je popisane aj na stranke Aircooled. net , kde pojednavaju o pouziti Syntetickych olejov do nasich motorv http://www.aircooled.net/synthetic-vw-oil/
http://vwparts.aircooled.net/Amsoil-Z-R ... fqt-ea.htm
vie niekto poradit, kde sa da tento olej kupit u nas, dajme tomu v EU.. ?
:mrgreen:
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1278
Registrován: 08 zář 2009

Re: OLEJ

Příspěvek od lope »

Vako, nevím, co tě zrovna k těmhle olejům táhne, ale ty 2 údajné mýty na tom odkazu jsou úplně irelevantní. Č. 1 o výměnách - nemá smysl rozebírat. Č. 2 - únik oleje - závisí na stavu motoru a viskozitě, ne jestli je syntetický nebo jiný. U VW hrozí občasné přehřátí oleje, které syntetické nesnášejí (nesnášely?) Jinak dneska je spíš problém sehnat minerální olej.

K 20W50 - záleží na stavu motoru. Do starého s velkými vůlemi může být vhodný. Když někdo pečlivě zrenovuje motor s vůlemi na dolní mezi, tak použije logicky s menší viskozitou.

Uživatelský avatar
vako
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 830
Registrován: 07 úno 2005
Bydliště: Kežmarok - Poprad
Kontaktovat uživatele:

Re: OLEJ

Příspěvek od vako »

to som dal len jeden odkaz z aircooled sceny.. Na forach je toho kopec debat od renomovanych stavitelov motorov ohladom olejov ako su Jake Raby, Gene Berg, Mario Vellota.. a ja im celkom verim, tak preco nie..?
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: OLEJ

Příspěvek od Pětišroub »

tenhle topic je jeden velkej bizár...a zase se vracím k osvědčenému..ať si do motoru každý leje co chce :-)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re:

Příspěvek od Pětišroub »

ježiš ale teď jsem narazil na pěknou věc. To jsem sám sebe pobavil, je možný, že jsem byl už v roce 2008 tak vtipnej?
Pětišroub píše:pro úplnost a všeobecné vzdělání doplňuji seznam případů, kdy je olej o viskozitě 20W-5O doporučován pro vzduchem chlazené motory:











děkuji za pozornost
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: OLEJ

Příspěvek od Herbie »

krasnych 10 let plkání ne :)



a co takhle do toho lejt rostlinný olej, by se ušetřilo :)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re:

Příspěvek od lišák »

Pětišroub píše:tento topic bude promazán a po odstranění 6 stránek balastu uzamčen
A tenhle z roku 2008 se Ti taky povedl :D .
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
vako
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 830
Registrován: 07 úno 2005
Bydliště: Kežmarok - Poprad
Kontaktovat uživatele:

Re: OLEJ

Příspěvek od vako »

chlapi, netreba sa hned urazat.. ved pokrok a skusenosti s aircooled motormi rastu aj s rozmachom internetu. Coraz viac ludi sa k tomu moze priklonit a poznatkov a skusenosti je coraz viac.. co platilo vcera , uz neplati dnes, preco sa hned naprudit.. davam na renome stavitelov motorov z nasej sceny. Osobne jazdim 10w, aj 15W aj 20w sice len znacky Spectro, Valvoline a Elf.. Madit a Mogul uz nikdy nie, pretoze pri oboch som zadrel motor. Ja osobne by som ihned vyskusal AMSOIL.. ma vskutku dobre referencie z Drag a Forced Induction aircooled sceny..
:mrgreen:
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: OLEJ

Příspěvek od Pětišroub »

Já se rozhodně neurážím ale mám tady pár argumentů a bylo by fajn, kdyby mi je někdo ze zastánců jiných než doporučených olejů vyvrátil. Metodika SAE pro měření viskozity motorů se za poslední desetiletí nezměnila. To znamená, že vyhověl-li před lety motoru olej SAE 30, ten samý olej je pro něj vhodný i dnes a nemá cenu o tom špekulovat. Nepochybuju o tom, že VW věnovalo velmi podstatný výzkum tomu, aby sjejich tehdejší motory byly trvanlivé (tzn. se nesraly). Víc než viskozitu byste měli řešit obsah zinku v olejích. Používáním oleje s jinými parametry viskozity uživatelé maskují jiné problémy, jako například přehřívání motoru vinou špatného chlazení, nebo jeho přetěžování. Nebo to prostě jen vychází z nepochopení mazacího systému motoru, tedy co se v motoru děje zastudena a co zatepla a kudy a jak olej proudí) a jakési mlhavé přesvědčení že motor s vyšším číselným parametrem musí být automaticky lepší.

Lidi se chlubí vysokým mazacím tlakem na budíku, ale už nevědí, že jim to cmrndá obtokem zpátky do vany a ne do chladiče a tím mají vyšší teplotu na oleji. Pokud si teda ovšem sofistikovaně nepohráli s pružinami na přetlakových ventilů o čemž pochybuju. Většina zadření dnes není způsobená vadou oleje, ale spíše příliš těsnými vůlemi při skládání, nedostatky v mazacím systému, slícování dílů, špatně nadimenzované mazání u výkonných motorů, nebo nedořešené chlazení na motoru (chybějící díly na sériovém chlazení nebo teplotní rozdíly na motorech s pseudoporsche chlazením, nevhodně konstruované hlavy, špatný poměr na řemenicích atakdál.

Stejně tak zde popisované podivné chování kontrolky mazání lze přičítat spíš váznoucím přetlakovým ventilům, nebo vadným čidlem tlaku. Vše je výše uvedené a nekonečné špekulace a přechytračování fabriky je velmi pikantní s ohledem na to o jakém motoru se bavíme. Jedná se o agromotor s kořeny v polovině 30. let a nikoliv o hi-tech.

Osobně věřím konstruktérům VW a věřím, že řešením pro jakýkoliv motor VW je cirkulace čistého minerálního oleje o správné viskozitě a s co nejnižší třídou API, u výkonného motoru selským rozumem pouze o zrychlení této cirkulace (kapacitní pumpa) a rychlejší odvod tepla přídavným chladičem s termostatem, ale stále s původní viskozitou protože pouze ta zajistí správnou funkci mazacího systému s jeho přetlakovými ventily. Žádný jiný olej nemá ve VW motoru opodstatnění. Zkuste dát do motoru olej se správnou viskozitou a uvidíte, že zahřátí na provozní teplotu bude rychlejší, průměr provozní teploty stabilnější a motor, pokud je dobře poskládán, nebude mít sebemenší problém s mazacím tlakem. Podivuji se zkazkám, že v létením dni nejdou někomu teploty přes 90°. Motor s takovou teplotou na oleji je buď přechlazený, nebo má vadné čidlo, nebo ho má na blbém místě, nebo budík.

Jake Raby je sice obrovská kapacita, ale nikdy nedává konkrétní a jasné doporučení, protože vzít na sebe doporučení ohledně oleje může být problém. Taky by ho v USA někdo mohl hnát k odpovědnosti. Gene Berg je taky obrovská kapacita, ale některá jeho tvrzení už byla dávno překonána, jako například doporučení ohledně kompresního poměru. Pak je takyna webu zástup motorářů, kteří doporučují originál viskozitu, takže člověk má z čeho vybírat a o čem se bavit :-)

mimochodem pro lišáka: ono k tomu promazánínejvětších kravin a zamčení mám pocit tehdy došlo, ale pak se někdo ozval s tím že se na něco potřebuje NUTNĚ zeptat a už to jede znova :-)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: OLEJ

Příspěvek od Šíša »

http://www.cinol.cz/userfiles/file/Info ... fikace.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: OLEJ

Příspěvek od john »

Vo F vee pouzivame synteticky olej 20W-50 bez ujmy na zdravi...ten motor dostane zahulit za jeden race meeting viac, ako Vase motory za cely rok....takze tuto problematiku je dobre nechat pre kona, ten ma vacsiu hlavu... :D

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1278
Registrován: 08 zář 2009

Re: OLEJ

Příspěvek od lope »

Jelikož na západ od nás si dnes připomínají výročí Velké války, je to zde vhodná záminka zaplkat o tom, že ji odlétaly motory na ricinovém oleji. Věřím, že by vyhovoval i VW. Ostatně až dojde ropa, možná se vrátí (spíš ale tipuju řepkový...) Prý ten olej spálený voněl a taky zvláčňuje kůži http://www.krasa.cz/ricinovy-olej-lisov ... tAod-RMAxw" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
vako
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 830
Registrován: 07 úno 2005
Bydliště: Kežmarok - Poprad
Kontaktovat uživatele:

Re: OLEJ

Příspěvek od vako »

john píše:Vo F vee pouzivame synteticky olej 20W-50 bez ujmy na zdravi...ten motor dostane zahulit za jeden race meeting viac, ako Vase motory za cely rok....takze tuto problematiku je dobre nechat pre kona, ten ma vacsiu hlavu... :D
Johny - dalsi kvalitny motorar na VW scene a nie len teoretik spoza stola..
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers

Uživatelský avatar
Skid
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2002
Registrován: 25 dub 2007
Bydliště: Veselí nad Lužnicí a Pha
Kontaktovat uživatele:

Re: OLEJ

Příspěvek od Skid »

48362209_10209938120009825_3607947071815942144_n.jpg
48362209_10209938120009825_3607947071815942144_n.jpg (356.62 KiB) Zobrazeno 6300 x
VW Brouk alias Walda (1956)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1518
Registrován: 01 pro 2010

Re: OLEJ

Příspěvek od evinsen »

není nad rozumný a přesvědčivý argument :D

ok1vkt
Příspěvky: 139
Registrován: 13 lis 2017
Bydliště: Lovosice , Teplice

Re: OLEJ

Příspěvek od ok1vkt »

Ja se pridam, pouzivam 10w50 na starym motoru z 1962.
Teď sem pořídil prumyslovej motor skoro nejetej, tam planuju zkusit klasické 10w40 když je novej motor a výrobce udává sae 30, tak 40 bude mít rezervu.

Jak bylo řečeno jsem toho nazoru že olej 50 nebo 60 je v letnich dnech určitě lepší co se týká mazání starších vzduchem chlazených motorů.
Brouk 1963, 1.2

Odpovědět