OLEJ
Re: OLEJ
ju:-) Lonskou sezonu vcetne vyletu do belgie na M6AD SAE 30. A to motor chodi celkem pravidelne na 6500rpm,chladi se,maze se. Asi nejsem fajnsmekr. Fakt je ze kdybych chtel jezdit v chladnym obdobi, sahnu po vicerozsahovym oleji.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: OLEJ
olej není jenom mastné mazivo,je to důležitá SOUČÁSTKA motoru.není divu,že každý výrobce motorů má svého dodavatele maziv,která jsou vyvíjena podle konkrétních požadavků na daný motor.není tajemství že pro vw dodává a vyvíjí firma castrol a pro požadavky vzduchem chlazených motorů vyvinula olej s označením GTX. v později komerčně zveřejňovaných a sjednocovaných specifikacích( v USA pod zkratkou API) a v evropě pod číselnou normou(VW norm....,M.B.norm....,Porsche,atd) se do těchto požadavků dostávají i výrobky které dané normy splňují pouze v hlavních rysech.kdo totiž dnes vyrábí vzduchem chlazené boxery s odstředivým filtrem s mazáním jak nuceným oběhem tak i rozstřikem...? který motor má tak extrémní výkyvy teplot v hlavě a v bloku? výčet požadavků je na hodně dlouhé psaní.hlavní je ale neplést si specifikace a hustotu oleje značenou W,ta je daná klimatickým prostředím.v anglii mají celoroční oleje s rozpětím 10W-50 například(konkrétně Castrol GTX 10W-50,u nás 15W-40) a nenechme se zmást novými oleji 0W-30 určených do nových motorů produkujících tak málo zbytkového tepla,že řeší s úplně opačný problém-jak ho ohřát a udržet na provozní teplotě...
- wally
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2294
- Registrován: 20 říj 2010
- Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
- Kontaktovat uživatele:
Re: OLEJ
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
Re: OLEJ
Pokud můžu mluvit ze zkušenosti v letních měsících (blok se dvěma obtokovými ventily), tak 20W50 (konkrétně Motul Classic) je při teplotě kolem 90 st. dost viskózní a při otáčkách nad 3000 přeleze tlak 3 oleje bary, což je zhruba tlak, při němž začíná olej obtékat olejový chladič a přestává se chladit. Bohužel výběr klasických nízkolegovaných 15W40 z dostatečným množstvím ZDDP je už velmi malý. Navíc modernější silně detergentní vícerozsahové oleje udržují nečistoty v suspenzi a pak kolují celým motorem (pokud nemá filtr), místo aby spadly dolů k sítku.
klic
klic
Re: OLEJ
Pokial nemame skutocne merania autorizovanej firmy, su to len subjektivne zalezitosti....klic píše:Pokud můžu mluvit ze zkušenosti v letních měsících (blok se dvěma obtokovými ventily), tak 20W50 (konkrétně Motul Classic) je při teplotě kolem 90 st. dost viskózní a při otáčkách nad 3000 přeleze tlak 3 oleje bary, což je zhruba tlak, při němž začíná olej obtékat olejový chladič a přestává se chladit. Bohužel výběr klasických nízkolegovaných 15W40 z dostatečným množstvím ZDDP je už velmi malý. Navíc modernější silně detergentní vícerozsahové oleje udržují nečistoty v suspenzi a pak kolují celým motorem (pokud nemá filtr), místo aby spadly dolů k sítku.
klic
Udrzovanie necistot v suspenzii je prvorady ukol modernych olejov. To vlastne sposobuje sfarbenie oleja na cierno...cierny olej je dokaz, ze pracuje spravne....pridavny plnoprietokovy filter je dnes uz samozrejmost a kto ho nema ma smolu...zijeme v 21. storoci....
- Milosak_1
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3735
- Registrován: 15 říj 2007
- Bydliště: Eribov 412
- Kontaktovat uživatele:
Re: OLEJ
SAE 20W50 na typu 4 chladí i přes takto zašpiněný motor jako je na fotkách. Prostě stíha chladit soupravu o váze >2.200 Kg. I s takovou váhou z Mittersillu nahoru do Felbertauerntunnelu na 2. rychl. stupeň 4.000 otáček, plný plyn cca 20 Km, teplota oleje kolem 125°C, venkovní kolem 25°C. Pravda je, že typ4 má plnoprůtokový olejový filtr a větší olejový chladič. Takže 20W50 v typu 4 vím, že 100% funguje.
Pravda ale je, že čím řídší kapalina, tím větší průtok a tím více proteče přes chladič a líp se chladí už i kvůli menší hustotě a obráceně - rychlejí zahřívá.
Mám ale opačný problém - teď mám 15W40 a nemůžu ho ohřát, ani po 100 ujetých Km teplota nepřesáhla 70°C i s funkčním termostatem.
Pravda ale je, že čím řídší kapalina, tím větší průtok a tím více proteče přes chladič a líp se chladí už i kvůli menší hustotě a obráceně - rychlejí zahřívá.
Mám ale opačný problém - teď mám 15W40 a nemůžu ho ohřát, ani po 100 ujetých Km teplota nepřesáhla 70°C i s funkčním termostatem.
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.
Kdo chce, hledá způsob.
Re: OLEJ
A kde teplotu měříš? Na vypouštěcím šroubu? Tam by to při venkovním mrazu mohlo být o.k.Milosak_1 píše: Mám ale opačný problém - teď mám 15W40 a nemůžu ho ohřát, ani po 100 ujetých Km teplota nepřesáhla 70°C i s funkčním termostatem.
Re: OLEJ
Porsche 914,911 olej SELENIA HPX 20W50. Hustý, zelené barvy naprostá fantazie. Motor se ztišil, atˇsem dělal co sem dělal 15w40 nevyhovoval, prolínal atd. Olej je určen pro veterány a vzducháče. Zkoušel sem i jiné 20w50, ale tohle je prostě ono.
911
914
902
105.30
914
902
105.30
Re: OLEJ
Nemám averzi vůči hustším olejům, sám ve starém MG používám Penrite 20W60 a většina starších britských vozů má 20W50 v rodném listě.
Pokud má motor z brouka víc za sebou než před sebou, tak je 20W50 asi v pořádku. Každému, co jeho jest.
klic
Pokud má motor z brouka víc za sebou než před sebou, tak je 20W50 asi v pořádku. Každému, co jeho jest.
klic
Re: OLEJ
No a já myslím že ses dozvěděl to zásadnímatesxxx píše:Tak jsem myslel že se dozvím co mám do buggy nalít a nakonec nevím jestli je lepší 15w40 nebo 20w50 ???
Na jiné hodnoty toho oleje koukat nemusím??
a to je, že můžeš použít 15W40 nebo 20W50 a ničemu tím neuškodíš
... a vůbec !