Komprese a kompresni pomer

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Uživatelský avatar
Jarda
Příspěvky: 225
Registrován: 26 čer 2011
Bydliště: Jirkov

Re: Komprese a kompresni pomer

Příspěvek od Jarda »

Pročítám Flat celkem pravidelně , názoru,ůvah a připomínek si u pár lidí napříč Flatem vážím a 100% John mezi ně patří .Diskuse samozřejmě ke každému dotazu musí patřit :D :D :D

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Komprese a kompresni pomer

Příspěvek od john »

Maximalne otacky pre AMR 300 je 16000...da sa lahko spocitat, pri akom pomere prevodu / remenice / tieto otacky dosiahnes a pri akych otackach motora....nehovorim, ze v tom nebude poznatelny rozdiel vo vykone, nie vsak to , co ocakavas....dosiahnes asi 3 - 4 Psi boost, co nie je zle, ale daleko do dobreho..dobry boost je 8-12 Psi...na to je vhodny SC12 , rozpravaj s Vakom...

Podla volby kompresoru a urovne boost CP bude kolisat medzi 6.8 - 7.5 :1...cim vacsi boost, tym mensi CP..

Uživatelský avatar
Jarda
Příspěvky: 225
Registrován: 26 čer 2011
Bydliště: Jirkov

Re: Komprese a kompresni pomer

Příspěvek od Jarda »

Když to teda schrnu,námaha s ůpravou motoru je s tak malým kompresorem při tomto obsahu bez efektů a to sem to vyjádřil velmi slušně.Když vynechám ten kompresor ,tak obyčejná 1800 by měla mít větší kompresní poměr než jsem naměřil těch 7,46 .Při zachování minimálního HD 1,5 bude muset dojít k upravě hlavy válců.

Uživatelský avatar
vako
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 830
Registrován: 07 úno 2005
Bydliště: Kežmarok - Poprad
Kontaktovat uživatele:

Re: Komprese a kompresni pomer

Příspěvek od vako »

john píše:Maximalne otacky pre AMR 300 je 16000...da sa lahko spocitat, pri akom pomere prevodu / remenice / tieto otacky dosiahnes a pri akych otackach motora....nehovorim, ze v tom nebude poznatelny rozdiel vo vykone, nie vsak to , co ocakavas....dosiahnes asi 3 - 4 Psi boost, co nie je zle, ale daleko do dobreho..dobry boost je 8-12 Psi...na to je vhodny SC12 , rozpravaj s Vakom...

Podla volby kompresoru a urovne boost CP bude kolisat medzi 6.8 - 7.5 :1...cim vacsi boost, tym mensi CP..
Johny to vyjadril presne.. Ku AMR podotykam len tolko - nemoze dlho ist na max otacky.. idealne otacky pre oba AMR300a 500 su 10000-11000, pre 1778 je idealny SC12, ktory je stavany pre obsah 1557cc. Idealny boost pre street je okolo 7Psi, vyssi boost si berie za dan zivotnost, preto netreba hladiet na Drag scenu. Kompresorom sa len zacina cely pribeh, vsetky problemy zacinaju az potom.. uchladenie zmesi, priprava zmesi, predstih, vykonova krivka predstihu atd...
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Komprese a kompresni pomer

Příspěvek od Pětišroub »

klika, ojnice, písty, brzdy, spojka, převodovka...
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Komprese a kompresni pomer

Příspěvek od john »

Pětišroub píše:klika, ojnice, písty, brzdy, spojka, převodovka...
:D ano, tieto suciastky tam samozrejme musia byt... :D

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Komprese a kompresni pomer

Příspěvek od lišák »

Pětišroub píše:klika, ojnice, písty, brzdy, spojka, převodovka...
To máte... :lol:
Každý celek se skládá z detailů.

Tomáš
Příspěvky: 213
Registrován: 08 zář 2008
Bydliště: Domašín
Kontaktovat uživatele:

Re: Komprese a kompresni pomer

Příspěvek od Tomáš »

O kolik se muže lišit komprese poskladaneho studeneho motoru a zabehleho tepleho motoru? dik Tom.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Komprese a kompresni pomer

Příspěvek od Sam »

0-10barů :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Tomáš
Příspěvky: 213
Registrován: 08 zář 2008
Bydliště: Domašín
Kontaktovat uživatele:

Re: Komprese a kompresni pomer

Příspěvek od Tomáš »

Na to jak jsi Same ve vsem presný jak... tato odpoved mi k tobe nesedí. beru to tak ze je ten rozdil zanedbatelny.... :wink:

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Komprese a kompresni pomer

Příspěvek od Sam »

Tak to tedy rozpitváme:

Zaběhnutý a teplý motor může mít kompresi v ideálním stavu 10bar
lemplem složený motor nezajetý a suchý se s kompresí může pohybovat na hranici 1 baru i míň, v lepším případe např. někde kolem dvou tří. Pokud si dáš záležet, dostaneš se na pět barů. A bůh složí motor na první dobrou s kompresí 10bar.
Je to takto lépe pochopitelné ?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Vladik23
Příspěvky: 195
Registrován: 14 říj 2010
Bydliště: Borek
Kontaktovat uživatele:

Re: Komprese a kompresni pomer

Příspěvek od Vladik23 »

jednou jsem videl Stadiona (to motokolo) co měl kompresi slusnou, a to neměl ještě ani namontovanou svičku...ale za to měl asi trochu ohnutou kliku...

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Komprese a kompresni pomer

Příspěvek od john »

](*,) [-o<

Uživatelský avatar
axis.d
Příspěvky: 152
Registrován: 02 čer 2014
Bydliště: Klášterec n/O

Re: Komprese a kompresni pomer

Příspěvek od axis.d »

Ahoj, trochu se vám do toho vložím dotazem : Kompresní tlak u nové sériové 1200 je 7,0 - 9,0 bar a hraniční pouze 6,0 bar.
Čím modernější auto máš, tím dál jdeš pro traktor.

Uživatelský avatar
p3p1k
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 388
Registrován: 03 zář 2007
Bydliště: praha

Re: Komprese a kompresni pomer

Příspěvek od p3p1k »

Liší se hodnota kompresního tlaku u studeného a teplého motoru?
Měřil jsem tlak na studeném motoru a na všech mi ukazoval 5,5 baru. Před pár lety mám pocit, že na teplým motoru jsem naměřil okolo 7 barů.
Budu*li řídit podle hodnot v příspěvku nad tímto, tak i těch 7 barů mi přijde už nic moc :D
nejkrásnější pohled na svět je z VW sedačky ;)
1775ccm, 2xweber 40idf, engle 110 .... zajíždí se :- )

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: Komprese a kompresni pomer

Příspěvek od OB »

Tlaky ve válcích je zcela něco jiného než kompresní poměr. Chce to použít selský rozum.
Co přijde dál???

Odpovědět