Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

Příspěvek od Pětišroub »

rozhodně vyměnit, jak píše Herbie, preventivně. Když se ventil vyhřátím, únavou materiálu atd. přetrhne, tak už je pak pozdě :-)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

Příspěvek od Žanek »

Ventil se z pravidla přetrhne právě proto, že má příliš velkou vůli ve vodítku a není to ani vyhřátím ani únavou materiálu, ale je to proto, že když není správně veden, dosedá na sedlo ne vždy rovně, což se časem projeví kapitálním průserem. Životnost vodítek je max. 50000km.........
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4675
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

Příspěvek od prak »

Žanek píše: Životnost vodítek je max. 50000km.........
dej tam ještě nulu
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

Příspěvek od Žanek »

prak píše:
Žanek píše: Životnost vodítek je max. 50000km.........
dej tam ještě nulu
Nejpozději po 50.000km se z pravidla dostanou za hranici doporučeného opotřebení - abych byl tedy přesný
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

Příspěvek od Pětišroub »

:lol:
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
VW181
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1977
Registrován: 03 úno 2004
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

Příspěvek od VW181 »

Pětišroub píše::lol:
Klííd. Však Žanek určitě myslí životnost u těch dnešních vozítek typu Fabia htp :mrgreen:
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

Příspěvek od SO 545 »

Zanek to ma zmaknute to je fakt.Myslim to uprimne a vazne.

ale tie voditka nemozem brat vazne...
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

Příspěvek od Pětišroub »

já se nesměju Žankovi, má určitě pravdu, a to, že někdo má na hlavách najeto bez větší údržby 150, 300, 500 000 neznamená, že to tak je správně.

Mě už se výfukovej ventil přetrhl, z důvodu únavy materiálu. Odnesla to hlava, píst, ojnice, válec a klika. A vám?
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

Příspěvek od SO 545 »

Zatial som poznal osobne len jeden motor ktory v top kondicii nalietal cez 250000km...
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

Příspěvek od Žanek »

Podstatným faktem, který je třeba zmínit, je, že je zcela jiná životnost vodítek při použití olovnatého a bezolovnatého benzínu. Při použití olovnatého je podstatně větší - což je bohužel v dnešní době docela problém. Při použití bezolovnatého benzínu platí viz výše a pokud někdo tvrdí, že ne, tak neví o čem mluví. Vzhledem k tomu, že najedu s broukem ročně přes 20.000km, jsem počítám jeden z mála z tohohle fóra, který je s tímto jevem pravidelně konfrotován.
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

Příspěvek od Herbie »

v pohode, takze menis voditka kazdy tri roky .. to se da :lol:
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

Příspěvek od Žanek »

Herbie píše:v pohode, takze menis voditka kazdy tri roky .. to se da :lol:
to jsem neřek - jsem konfrotován s tím, že vůle přesáhne doporučené tolerance - já si taky drobet riskuju
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

Příspěvek od Šíša »

a nebo mit udelany hlavy na "Blajfraj" benzin :D

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

Příspěvek od Žanek »

Šíša píše:a nebo mit udelany hlavy na "Blajfraj" benzin :D
to je obecně rozšířený omyl - hlavám na "bleifrei" benzín se sice tímto palivem nepoškodí sedla ventilů, ale materiál vodítek je v obou případech stejný, tzn. vodítka prostě trpí tím, že nejsou olovem "mazána".
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

Příspěvek od john »

Voditka trpia hlavne v pripade domacej vymeny nepresnostou pri nalisovani, nekvalitnym materialom voditok a v neposlednej rade geometriou prenosu pohybu rozvodovym systemom.

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

Příspěvek od SO 545 »

... az potom pride na rad benzin
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

Příspěvek od Žanek »

Výjimečně ale opravdu velmi výjimečně ani s jedním z vás nesouhlasím - benzín to ovlivňuje opravdu velmi a to i v případech kdy jsou Johnovy důvody vyloučeny. Mimochodem nechápu jak by mohl někdo nalisovat vodítko křivě do rovné díry. Seřízení vahadel rozhodně může mít velmi podstatný vliv, pokud je špatné!! - to je neoddiskutovatelný fakt. Materiál se dneska moc ovlivnit nedá.
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

Příspěvek od Pětišroub »

já myslím že co se týče hlav je to u vzducháče o špatném chlazení a mnohem větších teplotních výkyvech a extrémech než u vodníka. Proto je životnost ventilu a vodítka relativně nižší než na co jsme zvyklí dnes. Pokud je motor venku a stáří uvedených komponent neznámé, stojí to za to komplet vyměnit.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

Příspěvek od Šíša »

Ja nevim, ja mel na motoru velkou cedulku "Blajfraj only" a tim se ridim :wink:

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Hlavy + Ventily - druhy, rozdíly, rozmery

Příspěvek od john »

Žanek píše:Mimochodem nechápu jak by mohl někdo nalisovat vodítko křivě do rovné díry.
To by si sa Zanku hrozne divil... totizto ta diera po vybrani stareho voditka nie je ani rovna, ani koncentricka...jedina spravna a dlhodoba oprava je tzv." colining "kde je presnost neporusena a material je najvyssej moznej kvality...
co sa tyka benzinu, to plati hlavne na stare hlavy, kde bola pouzita stara kompozicia materialu voditok a ventily neboli nerezove...

Odpovědět