Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Odpovědět
Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?

Příspěvek od Sam »

Popravdě, kdyby bylo E85 na každé pumpě a mít daily drivera na benzín, tak o tom budu také uvažovat a provedu konverzi na toto palivo.
Protože tomu ale tak není a rozhodně se nehodlám zabývat tím kde a co budu tankovat, tak zbaběle jezdím na N95, protože je to nejprodávanější palivo a jeho parametry jsou předvídatelnější než S91/N91. Navíc u veterána mne baví ta čistá vůně spáleného benzínu bez zbytečných katalyzátorů a filtrů. Nedovedu si představit nějaký lihovar čoudící z koncovek výfuku na keaferu.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Ales-X
beznadějný žumpofil
Příspěvky: 996
Registrován: 18 čer 2008
Bydliště: Wild West
Kontaktovat uživatele:

Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?

Příspěvek od Ales-X »

Už měsíc vozím ve favoritu pouze E85 a je to peklo a starosti, už jsem se ale snad dostal do stavu že auto už zase plynule jezdí a necuká. Největší problém je ve starých usazeninách v palivových trubkách a nádrži. E85 to rozpustí a vše to jde přes filtr do karburátoru, filtr je neustálý zacpaný a jemnější bordel jde do karburátoru kde zacpává trysky, cesty k volnoběžnému ventilu, v plovákové komoře na dně něco jako bláto a to stále dokola, jediné co se neucpává je cesta akcelerační trysky a membrány.

Takže jednoznačně před použitím čistého E85 vyčisti dokonale palivové cesty, nejlépe dát nové hadice a trubičky, nádrž také vyčisti aby se nemělo co uvolňovat.

K nastavení karburátoru, bylo potřeba stáhnout volnoběh, s E85 vyletěl nahoru. Ostatní doplním až vyměním podtlakovou hadičku pro rozdělovač protože mě praskla při zpětné montáži vyčištěného karburátoru a momentálně mě motor při prudkém přidání plynu chcípá protože podtlak nevyrovnává předstih, ale při pozvolném přidání běží bezproblémové a hlavně jízda je plynulá bez cukání.

Uživatelský avatar
Buča
Příspěvky: 114
Registrován: 04 kvě 2009
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?

Příspěvek od Buča »

Takže, stačilo ti poštelovat karbec a pořádně vyčistit nádrž, trubičky a hadice. Investice, když nepočítám novou podtlakovou trubičku, jen v čase?
A k té Samově otázce - když se ti to povedlo poštelovat na líh, běh na benzín jsi asi nezkoušel, že?
...Let the good times roll...

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3735
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?

Příspěvek od Milosak_1 »

Vyjádření Škoda a.s. k použití ethanolu :

Současné palivo obsahuje cca 7-9% ethanolu. Pokud klient má na mysli variantu E85 – tedy 85% ethanolu, musel by mít vozidlo speciálně upraveno (viz. naše Octavia na E85).
Pokud si nechá udělat jakoukoliv přestavbu (úpravu), ztrácí v případě reklamace jakékoliv nároky vůči ŠKODA AUTO a.s..

V příloze posílám seznam dílů, které byly dotčena u Octavie. Úpravy jsou hlavně z následujících důvodů:
- Nižší výhřevnost lihu
- Špatný start při nízkých teplotách
- Vyšší obsah lihu může uspíšit stárnutí některých těsnících prvků v palivovém potrubí.

Spousta lidí dneska jezdí tak, že u pumpy bere ½ nádrže benzínu a ½ nádrže E85. Většinou ale mají ojetiny a neřeší, co bude, až se rozsypou. Problém s provozem vozu většinou nemají.
Pak jsou na trhu chytráci, kteří prodávají speciální „krabičku“, které prý umožní bezporuchový provoz, když budeš jezdit na E85 – je to naprostý nesmysl a jenom z lidí „dojí“ peníze …

ŠKODA AUTO a.s. | V. Klementa 869 | 293 60 Mladá Boleslav | Czech Republic
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?

Příspěvek od sSATYRr »

lehce OT - a co takovej biodiesel do chrochtaku?
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3735
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?

Příspěvek od Milosak_1 »

sSATYRr píše:lehce OT - a co takovej biodiesel do chrochtaku?
Klidně i přefiltrovaný fritovací olej - jezdí na něm kde kdo s 1,6 D motory bez katalyzatoru.
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
buca6
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 431
Registrován: 25 kvě 2009
Bydliště: Ostrava

Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?

Příspěvek od buca6 »

kámoš zkoušel čistej olej z regálu nelíbil se mu vyšší volnoběh cca 1200ot tak to míchá s naftou a spokojenost.....1.9TD passat B4
If you want to win employ the fin

štěpán
Příspěvky: 16
Registrován: 09 čer 2009
Bydliště: Teplice v Čechách
Kontaktovat uživatele:

Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?

Příspěvek od štěpán »

Zdravím ve spolek, cítím nutkání se vyjádřit k tématu E85,nechal jsem přestavět manželky Renault Kangoo 1.2 na boiethanol,tou "podezřelou" krabičkou a mám to zhruba rok,včetně loňské zimy a jsem s tím maximálně spokojen.E85 je 100oktanové palivo,pracující s nižšimi teplotami než klasickej benzín.Kouzlo té krabičky je v tom,že elektronicky změní časování ventilů.Co se týče špatného startování při nižších teplotách,tak to funguje tak,že k natankovanému množství E85 dotankuji ještě 10% z tankovaného množství ethanolu, klasickým benzínem a problém je vyřešen.I výrobce E85 udává že jakmile klesne venkovní teplota pod +15st C měla by se tankovat "zímní" směs bioethanolu E75. Další možností jak vyřešit problém, je elektrický předehřev paliva,který mám v dílně připraven,ale z důvodu že s tím to autem jezdí pouze moje žena,tak dávám přednost dolívání trochu benzínu do E85,neboť jak ji znám,tak předehřev by pro ni byl velmi složitý.....
Co se týče provozních nákladů,tak spotřeba stoupla max o 1l paliva,což ale v řeči peněz přesto, dle mého dlouhodobého sledování ,znamená úsporu cca 50haléřů na 1km.
Co se týče výkonu,či provozních vlastností auta (motoru),nepoznal jsem sebemenší rozdíl mezi jízdou na benzí a bioethanol.
Co se týče tankování E85 do neupravovaných aut,tak bych nedoporučoval.Sám jsem to nevyzkoušel,ale výrobce E85 TTD Cukrovar,na svých stránkách uvádí,že stoupne o hodně spotřeba,klesne výkon a může dojít k nevratnému poškození motoru a katalizátoru.
Štěpán R.

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5044
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?

Příspěvek od maxmax »

sSATYRr píše:lehce OT - a co takovej biodiesel do chrochtaku?
Jezdím na biodiesel už tři roky absolutně bez problémů T3 SYNCRO,a manželčin Golf II SYNCRO, obě auta 1,9 D Já jezdím za 10l. ona za 6l, na 100 km
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

Uživatelský avatar
vako
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 830
Registrován: 07 úno 2005
Bydliště: Kežmarok - Poprad
Kontaktovat uživatele:

Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?

Příspěvek od vako »

ak by som mal moznost vybrat si palivo, urcite idem na E85.. docital som sa len a len kladne nazory na zahranicnych forach, tykajuce sa vsetkych aut jazdiacich na benzin v kombinacii Turbo, alebo Supercharger.. jedinu nevyhodu udavaju vyssiu spotrebu, avsak zas E85 sa predava lacnejsie ako bezny benzin 95.. Odpada tu starost o WAI/ water alcohol injektion/ a pridavne chladice, aby nedochadzalo pri vysokom boost-e k detonaciam. Mrzi ma len, ze Slovensko ako krajina sme cela posiata repkou olejnatou pre Bio paliva EU, ale sami ho nepredavame.. zas je to vec lobingu..
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers

Uživatelský avatar
Buča
Příspěvky: 114
Registrován: 04 kvě 2009
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?

Příspěvek od Buča »

Tak, zase kopneme do tématu "ethanol" :-). Docela dlouhý, ale zajímavý článek s propočty. Asi nebudou všecky úplně správně, na motorkářích (kde jsem to našel), někdo tvrdí, že jezdí 125ccm motorku a spotřeba prý nešla nahoru o 30% ani náhodou. Další taky tvdí, že u auta to nešlo o tolik nahoru...
Tak, jak je to třeba s Alešem a jeho zkušenostma s favoritem na líh po roce?
Pikoška na závěr: našel jsem diskusi na téma zkušenosti s E85, kde v roce 2007 dotyčný psal, že už odmítá platit za benzín, pokud dlouhodobě překoná hranici 30 Kč/l. Optikou dneška je to minimálně úsměvné :D
...Let the good times roll...

Uživatelský avatar
Ales-X
beznadějný žumpofil
Příspěvky: 996
Registrován: 18 čer 2008
Bydliště: Wild West
Kontaktovat uživatele:

Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?

Příspěvek od Ales-X »

No vidíte já už o tom nenapsal nic, tak stav momentálně, v zimě jsem bez výraznějších zásahů nedokázal favorita na E85 spolehlivě rozpohybovat a tak jezdím 25% benzín 75% E85 vznikne tím vlastně E64 a na to se jíž bez problému kdykoliv spolehnu, jak výkonem, tak i kroutícím momentem, nebyl problém nastartovat ani při -24°C. V létě když je teplo tak jezdím na čistý E85, ale s chladnoucím počasím přidávám část nádrže benzín, především z hlediska postupného snižování kroutícího momentu kdy pak musím zbytečně moc šlapat na pedál což zvyšuje neúměrně spotřeba. Tímto přimícháváním se držím na spotřebě ve městě kolem 7-7,5l/100km. Zatím jen jezdím protože to je auto na denní ježdění a tak se v něm nechci více vrtat, na vrtání mám Ponorku. Ještě jedno negativum, neskutečně rychle rezivý výfuk, přímo se vytrácí před očima.

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1518
Registrován: 01 pro 2010

Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?

Příspěvek od evinsen »

ať tam lijete cokoliv nevyděláte na tom,vše funguje na bázi tak zvaného placebo kdy se do nákladů nepřipočítají veličiny s normálním palivem nepodstatné,ale je to hrozně těžké vysvětlit laické veřejnosti.mě například totálně dostal člověk který jel 60 km natankovat k pumpě s mondeem,kde měli naftu o 30 halířů levnější!!! neslyšel na to že se svou spotřebou a obsahem nádrže co má,v podstatě prodělá 20korun a ztratí dvě hodiny času... jel tam pro pocit že ušetří 18 Káčées...!!! takže jak se s touto zkušeností pustit do veřejné diskuse?! už ten název BIO palivo vyvolá pocit něčeho zdravého a tím i lepšího,ale ve skutečnosti označuje složku jinak samostatně neprodejnou,ale ekonomicky velmi lukrativní,pro vytváření tak zvané umělé zaměstnanosti. zjednodušeně řečeno-: pro výrobu 1 litru biopaliva je potřeba 2 litrů normálního paliva!? vtip je vtom že se vše zaplatí a 50 000 lidí na tom žije...
můj kamarád,velice uznávaný ekonom mi ti vše shrnul do jedné věty.: je to jako přimíchat do popcornu polystyren. hodně toho sežereš,hodně toho vysereš,ale hlad máš pořád!!
tak na otázku co tankovat se ptám a co vlastně tankuju? co se skrývá pod obchodním názvem V-pover? jakým ředidlem uspokojili oktanové číslo?

Uživatelský avatar
Buča
Příspěvky: 114
Registrován: 04 kvě 2009
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?

Příspěvek od Buča »

evinsen píše:ať tam lijete cokoliv nevyděláte na tom...
To je právě ono, aby to nakonec nebylo jako s tím borcem s mondeem :-). Jinak, v tom odkazu který jsem linkoval, je to právě popsané, že častější výměna oleje a vedlejší náklady většinou srovnají tu cenu benzínu. Btw. o tom jsem vedl polemiku s čechy, co žijou v USA. Oni to vidí tak, že problém není cena benzínu, ale spotřební daň. Ale coby "end-usera" bez možnosti odpisu nákladů z daní apod, mně zase dost nezajímá skladba té finální ceny, kterou nakonec platím. A která roste podstatně rychleji, než moje příjmy, čímžtopádem dostávám za stejnou cenu čím dál míň muziky...
...Let the good times roll...

Uživatelský avatar
vako
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 830
Registrován: 07 úno 2005
Bydliště: Kežmarok - Poprad
Kontaktovat uživatele:

Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?

Příspěvek od vako »

jazdil som par sezon na svojom Triumphe s benzinom V-Power - musim povedat, ze ine cafe a super kvalita.. na 100km, liter usetreny a po rozobrani motoru, boli hlavy a ventily ciste ako po vybruse.. a E85 by som fest rad odskusal, nie je vsak zaujimavy asi pre stock NA motory.. E85 je zaujimavy prave koli oktanom, cize pri preplnovanych motoroch je vsetko vysokooktanove - ziadany druh paliva. Vysoko oktanove cislo paliva nezaruci vyssi vykon, ale podstatne znizi riziko detonacie..
That`s All , Rock and Roll.. :mrgreen:
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers

klic
Příspěvky: 94
Registrován: 03 črc 2008
Bydliště: Praha 6

Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?

Příspěvek od klic »

Nechci tady dělat PR, ale za přečtení to stojí. Kromě baktericidní složky, alkalické rezervy a mazivostní přísady obsahuje i přísadu místo olova, osobní zkušenost - zatím jen dvě sezóny, i po dlouhých odstávkách všechno funguje, jak má. E85 bych do staršího vozu nikdy nedal.

http://www.oldieoel.de/media/products/M ... ropfen.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.oldieoel.de/media/products/M ... lismus.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

klic

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3735
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Benzín x Palivo

Příspěvek od Milosak_1 »

Naše karburátory byli konstručně vymyšlené někdy v polovině minulého století, a byli testovány s benzínem, který se v té době vyráběl. Dnes tu máme palivo (už bych to snad ani nepojmenoval benzín), který tankujeme do našich aut. Rozežírá nám to palivové hadice zevnitř, ucpává karbece, rozpustí asfalt, atd... a tak si dovedu jen představit co to je za agresivní sra*ku.

Moje otázka je následující : existuji nějaká aditiva, která dokážou alespoň přibližně ze současného paliva udělat benzín ?

Pokud ano a někdo je použiváte, prosím podělte se s námi. Mě osobně to hodně zajímá, protože je chci začít používat, ale nevím co...
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Balu
Příspěvky: 14
Registrován: 05 led 2011

Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?

Příspěvek od Balu »

Já mám velmi špatnou zkušenost s E85-poprvé jsem to natankoval do svého golfa III 1,8 66kw-ujel jsem 80 km a zadřelo se mi benzínové čerpadlo.Dotankoval jsem něco 98 oktanovýho,vyměnil čerpadlo a od té doby už nikdy.Můj kamarád si nedal říct a tankoval to tam poměrem 50-50.Po třech měsících čerpadlo ko taky.Tomu je dva roky zpět.Před měsícem mi přijel pán na servis s golfem II 1,3 karbec,že to nejede-e85,CO JINÝHO!!! Nastalo třítýdení peklo,neustálé čištění karburátoru,odešla mechanická benzínová pumpa atd. Nechci to ani vidět.Do benzínového auta leju benzínmdo naftovýho naftu.Že to je drahý??,,to se nedá bohužel nic dělat,když chci jezdit,tak mi nic jiného nezbývá a laborovat s nákejma sračkama???Na to nemám čas a peníze.

Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Re: Benzín x Palivo

Příspěvek od sSATYRr »

Milosak_1 píše:Naše karburátory byli konstručně vymyšlené někdy v polovině minulého století, a byli testovány s benzínem, který se v té době vyráběl. Dnes tu máme palivo (už bych to snad ani nepojmenoval benzín), který tankujeme do našich aut. Rozežírá nám to palivové hadice zevnitř, ucpává karbece, rozpustí asfalt, atd... a tak si dovedu jen představit co to je za agresivní sra*ku.

Moje otázka je následující : existuji nějaká aditiva, která dokážou alespoň přibližně ze současného paliva udělat benzín ?

Pokud ano a někdo je použiváte, prosím podělte se s námi. Mě osobně to hodně zajímá, protože je chci začít používat, ale nevím co...
kámoše v armádě
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3735
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?

Příspěvek od Milosak_1 »

Včera načerpaná plná nádrž Naturálu 95 v Srbsku. Busík T2b jel na 1/3 plynu pořád 90-95Km/h.
Dnes ráno načerpaná plná nádrž v Břeclavi. Stejné auto, stejné podmínky, ba naopak mi přišli i lepší v tom, že nefoukal tak silný protivítr jako přes Maďarsko.
Výsledek ?
- plyn skoro pořád na doraz, abych z toho auta dostal alespoň přibližný výkon jako na srbský benzín, spotřeba o 1,5-2l vyšší
- volnoběh se úplně snížil, na semaforech motor chcípne
- "díra" v plynu je mnohem větší než byla před tím

Posuďte sami....
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Odpovědět