Klepání motoru

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Příspěvek od Lugen »

Wolf píše:Oukej :wink: Díky za rady :prayer: Doufám teda, že to přestane klepat. 2500km? :shock: Ikdyž mám olejový filtr? Ale tady jde asi o teplotní namáhání, že?
...těch 2.5kk je info z interaktivního mazacího plánu valvoline, samozřejmě že jejich zájmem je abys to měnil co nejčastějc.
Je to na tobě, já měnim tak 3-4, častou výměnou nic nezkazíš, ale když to budeš měnit po pěti tak to možná vyjde na stejno...

Zkoukni ještě ty stránky o broučích stříkačkách a rozhodni se.

Já bych to udělal takhle, asi bych se nebál do toho lejt nějakej rozumnej olej, jelikož je to nevylítanej motor, byla by ho škoda. Né drahej, né levnej, klidně měnil za trochu dýl, ale rozhodně bych dořešil ten klepající ventil nejen výměnou oleje...
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

Uživatelský avatar
Wolf
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 362
Registrován: 13 bře 2007
Bydliště: Bohumín, Wolfův revír

Příspěvek od Wolf »

Jak už jsem psal, vše se zdá být OK, domněnka je taková, že můj současný olej je moc řídký a hydrostavy ho propouštějí, takže nedrží požadovaný tlak a vlastně neplní funkci na 100%. Dnes mi to třeba zas ani jednou nekleplo 8) Napadá mě taky možnost, že byl jeden hydrostav nějak seknutý, nebo je vadný... a jak se v tom ten pan "vrtal" uvolnil se a jede(zatím)...

Uživatelský avatar
Sesto
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1712
Registrován: 09 čer 2003
Bydliště: Pressburg
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sesto »

Alebo zasrany od bordelu a karbonu.
Skusenost som mal taku ze fotrovy na lodi zacal buchat tiez motor.Taktiez boli ventily olejom tlacene.
Rozobrali sme ich a naslo sa tam za tie roky hojne bordelu.Poriadne sme ich vycistili a motor isiel hned kludnejsie a lepsie.
Ak si si isty ze to je ono (co asi niesi na 100%) tak si sprav pripadne preplach motora.Urcite s tym nic nepokazis.Su na to special tekutiny.
Sesto

Uživatelský avatar
Wolf
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 362
Registrován: 13 bře 2007
Bydliště: Bohumín, Wolfův revír

Příspěvek od Wolf »

To s tím karbonem mě taky napadlo, ale nezdálo se mi to jako pravděpodobné, olej byl před 2000km měněný, motor rozebraný.

Uživatelský avatar
Wolf
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 362
Registrován: 13 bře 2007
Bydliště: Bohumín, Wolfův revír

Příspěvek od Wolf »

Takže olej vyměněn, hned to přestalo klepat, ale po ujetí cca 50km, se to vrátilo a teď navíc i na levé straně...Pomůže mi prosím někdo s tímhle? :cry: Jak jsme ve škole probírali angličtinu, zrovna jsem asi chyběl.... http://members.aol.com/grafklausmm/home ... il2007.htm
popř je tam i německá verze :wink:

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Vidim,ze sa k tomu nikto nema....
Toto je volny preklad volneho prekladu...



1600 i informacia o zdvihatkach

BEZNE PROBLEMY HYDRAULICKYCH ZDVIHATOK :

Bezny problemu motorov 1600i je klepanie hydraulickych zdvihatok, zvlast potom,ked auto nebolo pouzite niekolko dni.Klepanie moze byt sposobene ktorymkolvek z nasledujucich :

Motor nebezal niekolko dni ( zvycajne viac ako dva dni a viac .)
Nespravny typ / hustota oleja.Pouzivat IBA 15W40 mineralny olej!!
Nizka hladina oleja.Dopln olej,ale NIKDY neprepln!!
Zdvihatko / -a zavzdusnene

V nasledujucej sekcii sa pokusime vysvetlit,ako zastavit klepanie hydraulickych zdvihatok.

Pouzivaj auto !
Prve , jednoduche riesenie je ist opatrne asi 15 minut.Motor by mal prestat klepat.


Vyplachi / preplachni motor :
Ak motor po 15 min.jazdy neprestal klepat,tak “ sludge “ ( usadeniny ; (( maglajz / sracky )) )su pritomne v motore / oleji.

Odstranenie “ sludge “ sa robi nasledovne :

Asi 300 km pred planovanou vymenou oleja , pridaj aditiv na baze molybdenum disulfite do oleja.
Jazdi normalne asi 300 km
Preplachni motor preplachovacim olejom a vymen olej.

Zvysenie toku oleja :

Zvysenie toku oleja sa da dosiahnut povolenim srub ne spodku bloku,
Alebo vymenou celeho tlakoveho ventilu.

Moj nazor je,ze to nie je dobra rada.

Odstranenie vzduchu zo zdvihatok :

Ak vyseuvedene nepomohlo , je pravdepodobne, ze zdvihatka su zavzdusnene.Naprava tejto situacie vyzaduje demontaz motora a jeho rozpolenie.

skontrolovat pritomnost vzduchu sa da jednoduchym testom :
Po odstraneni krytu ventilov , zatlacis na vahadlo na strane zdvihacej tycky.Pri silnom tlaku prstom / palcom , vahadlo by sa nemalo pohnut.Ak sa niektore podda, je tam pritomny vzduch.

Zvysok clanku popisuje zlozenie,rozobranie a zlozenie zdvihatok.

Doporucujem na zaklade vlastnych skusenosti netrapit sa s tym, najlacnejsia cesta opravy je vymena za nove.

Ak sa to budes snazit opravit,jedina cesta na overenie je zlozit motor,a natocit ho.Ak oprava bola neuspesna,mozes to robit znovu a s novymi zdvihatkami. Usetri si starosti a namahu.

Uživatelský avatar
Wolf
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 362
Registrován: 13 bře 2007
Bydliště: Bohumín, Wolfův revír

Příspěvek od Wolf »

Johne, mooooc Ti děkuji :prayer: :prayer: :prayer: =D> =D> Bez lidí jako jsi Ty bych byl úplně vyřízený :D Ještě se poradím a podle toho budu jednat. Dnes jsem motor zase nakopnul a po jeho vypnutí jsem zjístil, že jsou v oleji bubliky(na měrce)... Že by špatně zvolený olej a zavzdušnění...? Motorář, kterému mé auto předtím patřilo se zaručil, že hydrostavy jsou 100% v pořádku(měl ten motor rozebraný).

Uživatelský avatar
Wolf
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 362
Registrován: 13 bře 2007
Bydliště: Bohumín, Wolfův revír

Příspěvek od Wolf »

Klepání zmizelo, za poslední měsíc se objevilo jen jednou, ale po cca 20km zase ustalo. Co jsem se takhle bavil s kolegy z branže, říkali, že je to u hydrostavů zcela normální. Olej z nich po čase vyteče a tím ty pístky ztratí tlak, výsledkem je dočasné klepání ventilu(ů). Mi se to skoro vždy projevilo, když bylo venku nad 30°C, vysvětluju si to tak, že olej byl tím pádem asi o něco řídší, tak lépe vytékal...

Odpovědět