Hlavní brzdový válec - pro bubny a pro kotouče - rozdily

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
kuco
Příspěvky: 29
Registrován: 09 srp 2005

Hlavní brzdový válec - pro bubny a pro kotouče - rozdily

Příspěvek od kuco »

Ahojte, mam takyto problem. Zda sa, ze moj brzdovy valec uz dosluzil a chcem ho nahradit novym. Ten novy valec vsak v porovnani s tym starym vyzera inac, ma nejako viacej vyvodov (vid obrazok). Otazka, je, ci ho mozem pouzit pri urcitej uprave (napr. zaslepenie niektorych vyvodov...), alebo musim ist hladat nejaky iny. Dakujem za odpoved.

Kuco

Obrázek

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Tu musis byt opatrny. Najprv Hladat...potom najdes rozne typy hlavnych brzdovych valcov.Ake mas brzdy ? kotuce / bubny,jednookruh,dvojokruh?
Je to vlastne na fotke...

kuco
Příspěvky: 29
Registrován: 09 srp 2005

Příspěvek od kuco »

su to bubny, dvojokruh... auto by malo byt podla vsetkeho z roku okolu 1976...

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

ten novy válec počíta s dvěma spínači (policajty)
proto ma o jednu diru navic

takze si koupil spravne, tenhle by tam mel byt
jen si sezen toho druhyho policajta a je to
... a vůbec !

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Tu si dovolim oponovat,ten valec je na kotucove brzdy.Daju sa rozoznat / Hladat / tym,ze valec na kotucove brzdy ma " V " zarez na prirube a valec na bubny ma zahlbenie na naliatku tela valca.

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

aha, tak tomu moc nerozumim

ale vim ze stejnej valec sem mel na broukovi 68 a 70 s bubnovymi brzdami, a mel dva policajty
a ten 68 byl stoprocentne puvodni nikdy nemenenej


predpokladam ze valec pro bubnovy a koutoucovy brzdy se bude maximalne lisit ve velikosti pistu pro predni okruh
... a vůbec !

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Rozdiel je v " residual pressure valve " oproti "restriction drillings", co je nieco ako spatny / nie spatny / ventil

kuco
Příspěvky: 29
Registrován: 09 srp 2005

Příspěvek od kuco »

takze teraz som z toho zmateny... mozem ho pouzit, alebo nie?
kazdopadne dik za nazory...

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Nepouzi to,zozen si na bubnove brzdy.

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Příspěvek od Lugen »

Tak tomu teda taky nerozumim, nikdy jsem si nevšim že by prodávali jinej na bubny a kotouče. Ten rozdíl taky moc nevidim...
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

že tomu nerozumíš je normální, ale skutečně je tam rozdíl v proporcích předek x zadek. Něco se omílalo i zde:

http://www.flat4.org/forum/viewtopic.php?p=86790
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

a mohl by mi prosim nekdo na fotce zvyraznit kde na tom valci je ten venkovni viditelny rozdil mezi bubnovym a kotoucovym provedenim
protoze uplne stejnej valec mam ve svym aute
... a vůbec !

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Nemam po ruke nic na fotenie,ale pokial sa jedna o vyrobok bud OEM ,aledo dobreho druhovyrobcu,valce by mali byt znacene tak,ako som to uz popisal.Rozdiel medzi nimi je ten,ze u bubnovych brzd je stale system pod urcitym tlakom / residual pressure /,ktory je kontrolovany ventilmi bud v tele hlavneho valca,alebo su v malom sesthrannom medzikuse medzi telom valca a brzdovou trubickou.Diskove brzdy nepouzivaju tzv.residual pressure, takze neudrzuju system pod ciastocnym tlakom.Preto tieto systemy maju rozdielne hlavne valce.

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

Diky Johne
a kdybys mel nekdy po ruce fotak, udelej mi prosimte obrazek
protoze netusim jak by melo vypadat to "zahlbenie na naliatku tela valca"
... a vůbec !

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Zatial mozem urobit len toto :

Obrázek
Pokial to znacenie nie je na valci,jedina moznost je spolahnut sa na predavacove slovo. / nikdy to nerobim /

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

ahaaaaaa
uz to chapu
diky :)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4675
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od prak »

na kucově fotce ani jeden z těchto znaků ale vidět není
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Este jedna cesta,ako poznat prislusnost valca k danym brzdam je :
na valci pre diskove brzdy je priemer obmedzovacieho vrtania 3.5 mm.

Uživatelský avatar
Dan
Příspěvky: 211
Registrován: 11 úno 2004
Bydliště: Praha 3/Nové Strašecí

Příspěvek od Dan »

Já tam také žádný znak nevidím, ale rozhodující je, že nový válec má 2x vývod pro spínač a 3x vývod pro trubky. Při použití tohoto válce se musí zapojit přední brzdy každá vzlášť do předních otvorů a zadní brzdy zapojit do zadní díry. Dále pak doplnit další spínač.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

john to nahoře píše. Pokud by to byl OEM válec značkovej například ATE tak tam ty rozlišovací znaky budou

Obrázek

bohužel levnej aftermarket už se těchhle věcí nedrží, stejně tak jako jebou na kvalitu výroby a dodržování parametrů.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Odpovědět