MOTORY - všeobecná rozprava

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Odpovědět
Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od john »

lális píše:
john píše:
lális píše: Tak proč se to prodává??Řešim chlazení u T2b,motor je tam jak v sauně,včera jsem ho projížděl a za chvilku tam bylo 100 st.,i v tomhle počasí :(
Predava sa vsetko za co su ludia ochotni zaplatit... :D
30 mm cerpadla maju uplatnenie u vysoko vykonnych motorov a to za predpokladu, ze su zvacsene vsetky olejove galerie a zmenena charakteristika pretlakovych ventilov...inac vsetok " nadbytocny " olej dodany vacsim cerpadlom ide okamzite spat do vane..ako som spomenul vyssie, ziadny zisk..

Problem v prehrievani je niekde inde...

lális
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1539
Registrován: 24 srp 2009
Bydliště: Tábor zdraví venkov

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od lális »

Ok,díky za odpověď...a teď k tý vačce,mám složenej motor s vačkou a zdvihátkama z 12ky,před tím fungoval se 16kou vačkou,ale niní nejsem schopnej ten motor na stojanu nastartovat,
náhon je dobře,ventily seřízené,kabely jsou dobře,rozdělovač a karbec z motoru,co jezdí....a stejně to pálí do sání,už jsme z toho šílený...máte někdo nějaký nápad??
chtěl bych konkrétní rady,díky
Naposledy upravil(a) lális dne 05 bře 2015, celkem upraveno 1 x.
Ideální majitel brouka,buggy,buse...a co dál??

Mirek Wenclovice
Příspěvky: 209
Registrován: 31 bře 2011

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Mirek Wenclovice »

30 mm čerpadlo by pro tebe mělo smysl pokud bys měl motor s hydrama - tj CT nebo Mexiko ACD . Jde jen o rychlý náběh tlaku při startu a pak v nízkých otáčkách. Při tomto čerpadle je při zahřátém motoru tlak na volnoběh +- 3 atm . Max tlak je podle seřízení přetlakového ventiu do 4 atm , jak píše John - přebytek jde zpět do vany . S teplotou ti to nepomůže - příčinu hledej jinde.

lális
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1539
Registrován: 24 srp 2009
Bydliště: Tábor zdraví venkov

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od lális »

Hm hm,díky Mirku a Johne...takže dostat do auta víc studenýho vzduchu nebo lepší způsob chlazení...
A teď mohli by jste mi zkusit poradit na otázku s vačkou a pálením do sání?

Díky
Ideální majitel brouka,buggy,buse...a co dál??

Uživatelský avatar
Rychnak
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 574
Registrován: 11 kvě 2010
Bydliště: Brno

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Rychnak »

Nevím jestli to jde, ale nemáš špatně danej náhon rozdělovače (nějakým způsobem pootočenej) nebo špatně danou vačku (nesedí značky?) Nepíšeš nic o indukční cívce, taky ověřeně funčkní? Co pumpa - dává dost? Dá se to natočit na startsprej?

A s tou teplotou - funguje ti termostat (pokud ho tam máš?) Klapky plně otevírají?

lális
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1539
Registrován: 24 srp 2009
Bydliště: Tábor zdraví venkov

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od lális »

Cívka funkční,náhon je dobře,vačka je proti klice na značkách...bude to nějaká kravina,ale nevim jaká :(

Termostat nejezdim,asi budu muset jezdit vééélký piánko,jako fakt nechápu,jak jsi to na sahaře dělal a k tomu plně naloženej...
Ideální majitel brouka,buggy,buse...a co dál??

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5297
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od lišák »

lális píše:Cívka funkční,náhon je dobře,vačka je proti klice na značkách...bude to nějaká kravina,ale nevim jaká :(...
Tak to už snad zbejvají jenom zpřeházený kabely na víčku, ale to jsi psal že nejsou. Ale pozor, záleží taky na rozdělovači, co mám na 1600 tak má oproti 1200 jinde první válec. Je posunutý o jednu pozici proti směru hodinových ručiček.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Rychnak
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 574
Registrován: 11 kvě 2010
Bydliště: Brno

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Rychnak »

lišák píše:
lális píše:Cívka funkční,náhon je dobře,vačka je proti klice na značkách...bude to nějaká kravina,ale nevim jaká :(...
Tak to už snad zbejvají jenom zpřeházený kabely na víčku, ale to jsi psal že nejsou. Ale pozor, záleží taky na rozdělovači, co mám na 1600 tak má oproti 1200 jinde první válec. Je posunutý o jednu pozici proti směru hodinových ručiček.
Ano, tohle mě taky jednou nepěkně vypeklo...

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5297
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od lišák »

Každý celek se skládá z detailů.

lális
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1539
Registrován: 24 srp 2009
Bydliště: Tábor zdraví venkov

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od lális »

Kontrolovali jsme to snad 50x a čuměli jsme do toho tří,co mají aircooled vw a žádný amatéři to nejsou...

Vypisuju sázku,kdo přijede a dá to dohromady,tak si odveze sud piva!!!!
Ideální majitel brouka,buggy,buse...a co dál??

Uživatelský avatar
vako
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 830
Registrován: 07 úno 2005
Bydliště: Kežmarok - Poprad
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od vako »

skontroluj to este raz vsetko mechanicky.. nastav predstih na kluke na uzavretom prvom valci - ak das dole viko ventilov vsetky tri vahadla v smere od sofera do zadu musia volne klikat, ten posledny pri zadku je stlaceny.. potom nastav na rozdelovaci iskru pre ten prvy valec - / moze to byt v nej polohe ako je predpisane - ak tam mas iny rozdelovac z ineho modelu a spodne zubky su v inej polohe v pomere ku palcu/.. a tam potom zapoj kabel na 1. valec a ostane kable zapoj dalej v smere hodin. ruciciek teda 4. 3. 2. a jedes.. na polohy palca z manualov sa nikdy nespoliehaj. ak je dobra inducka a je aj dobre zapojena, teda 15.dostava stavu 1 zase od rozdelovaca a je dobry kondenzator a spravny odtrh na ramienku.. nastartuje to..
vzdy sa spolahni na uzavrety 1. valec a vtedy nastavujes iskru.. a kde ukazuje palec , tam zapojis kabel na 1.valec.. ak toto nezafunguje, bude pootocena vacka.. vacsinou pri skaldani..
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers

lális
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1539
Registrován: 24 srp 2009
Bydliště: Tábor zdraví venkov

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od lális »

Přesně takhle jsme to dělali...
1 válec v horní úvrati,řemenice zářezama nahoře,podle toho nastavený předstih,palec ukazoval na první válec a podle toho jsme dávali kabely(1,4,3,2).
Vačku při skládání jsme kontrolovali 3x,točili jsme s tim a vždy to sedlo,je mi to divný,třeba jsem si jestej,že js,e to udělali ok,ale realita je jiná,no uvidíme...
Kdyby někdo chtěl fyzicky pomoct,dám vědět,kdy se to bude konat :wink:
Ideální majitel brouka,buggy,buse...a co dál??

Uživatelský avatar
vako
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 830
Registrován: 07 úno 2005
Bydliště: Kežmarok - Poprad
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od vako »

Tak to zapoj o 180 *
, kde ukazuje 1. Daj teraz 3. A zas pekne dookola 2. 1. 4. .. Skusaj, bude pri skladani pretoceny nahon o 180*
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers

lális
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1539
Registrován: 24 srp 2009
Bydliště: Tábor zdraví venkov

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od lális »

ok,zkusím...díky za pomoc,snad to klapne [-o<
Ideální majitel brouka,buggy,buse...a co dál??

Uživatelský avatar
vako
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 830
Registrován: 07 úno 2005
Bydliště: Kežmarok - Poprad
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od vako »

Klapne..
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15201
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Sam »

lális píše:Ok,díky za odpověď...a teď k tý vačce,mám složenej motor s vačkou a zdvihátkama z 12ky,před tím fungoval se 16kou vačkou,ale niní nejsem schopnej ten motor na stojanu nastartovat,
náhon je dobře,ventily seřízené,kabely jsou dobře,rozdělovač a karbec z motoru,co jezdí....a stejně to pálí do sání,už jsme z toho šílený...máte někdo nějaký nápad??
chtěl bych konkrétní rady,díky
Střílí do sání = chudá směs. Nesaje ti to někde falešnej luft ?
Co to je za obsah, jaký tam máš karburátory, trysky,hlavy,vahadla ? Nemáš tam tuningovy hlavy mega ventily a nekrmíš to centrálním solexem, otryskovaným na malý motor ? Z otázky o čerpadle bych to na to tak šacoval.

Chceš konkrétní rady ale chybí tu základní informace. Těžko více radit.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

lális
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1539
Registrován: 24 srp 2009
Bydliště: Tábor zdraví venkov

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od lális »

Sériová 16ka dvoukanál,karbec 34-3...klasika...ti řikám,že už jsme vyzkoušl komponenty i z motoru,co normálně maká!!
Obrázek naznačuje,jak by měl být náhon nastaven a přesně tak to mám.

Chlazení řeším u busa,tohle je motor do buggy...
Přílohy
10654057_10202755808591770_917013649_n.jpg
10654057_10202755808591770_917013649_n.jpg (29.95 KiB) Zobrazeno 3311 x
Ideální majitel brouka,buggy,buse...a co dál??

Uživatelský avatar
vako
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 830
Registrován: 07 úno 2005
Bydliště: Kežmarok - Poprad
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od vako »

Dolezite je, ale aby vtejto polohe nahonu , si mal aj 1. Valec v uzavretej polohe, teda vahadla sa volne pohybovali, ako som pisal vyssie.. Mam na stole teraz 5 roznych rozdelovacov , vsetko z VW a ani jeden nema rovnake osadenie, teda polohu palca voci spodnym zubkom..
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15201
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Sam »

V tom případě sázím pět žetonů na otočený náhon rozdělovače a pět žetonů na otočený unašeč na rozdělovači.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
vako
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 830
Registrován: 07 úno 2005
Bydliště: Kežmarok - Poprad
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od vako »

Ja vsadzam na ten nahon.. Pri skladani motora mali TDC na 3 valci.. Verim, ze to staci zapojit o 180 *..
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers

Odpovědět