MOTORY - všeobecná rozprava
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
najet milion nepotřebuju, ale sto tisíc by bylo žádoucí ...
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
Asi mě tu budete kamenovat, ale já jsem v busu s takto popraskanými hlavami najel minimálně 60000 km. V busích motorech dvoukanálech, snad všechny hlavy co jsem kdy sundal byly více nebo méně popraskané. Myslím, že tam hraje roli větší tepelné namáhání než u brouka.eLzyx píše:najet milion nepotřebuju, ale sto tisíc by bylo žádoucí ...
Když ti poprvé vyletí svíčka, tak se většinou ještě dá udělat vložka, pokud poté vyletí svíčka i s vložkou, tak je hlava na vyhození. Ještě se podívej jak jsou na tom vodítka ventilů, pokud jsou vyšlehaná i vodítka ventilů, tak to už vůbec nemá smysl montovat zpět.
- Olan47
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 721
- Registrován: 16 říj 2016
- Bydliště: Praha východ
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
Herbie...to to na těch hlavách není poznat, nebo proč jsi jich koupil 10 a až 11ta byla OK? Rád bych se těmto experimentům jako nováček vyhnul Koupím novou a na opravu té popraskané budu mít dost času. Jak píšete......budu mít zase nové kontakty Díky
Olan47
#brouk#beetle#1971#1302#
#bus#T2b#westfalia#1977
#brouk#beetle#1971#1302#
#bus#T2b#westfalia#1977
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
Já neříkám že jsem je všechny koupil
jen že se mi podařilo sehnat 10 párů, ale až teprve ten jedenáctý byl nepopraskaný a ten jsem koupil
jen že se mi podařilo sehnat 10 párů, ale až teprve ten jedenáctý byl nepopraskaný a ten jsem koupil
... a vůbec !
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
vydrž do hanovera.. je to co by dup..do tý doby můžeš drandit jinou zdechlinu..těch mešká všude dost..
- wally
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2294
- Registrován: 20 říj 2010
- Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
Tak jako dají se koupit i hezký ještě ale ne u nás...
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
motor typ 4
v Evropě byly především následující typy: 1,7 CA, 1.8 AP a 2.0 CJ. K nim se montovaly převodovky - normální CA, rychlejší k AP a nejrychlejší k CJ. CA, AP stejný zdvih, jiné vrtání. CJ větší zdvih. Stejné karburátory, vyšší objem větší trysky
Výkon a udávané spotřeby:
CA 12,9 l/100km 66HP
AP 12,5 l/100km 68HP
CJ 11,8 l/100km 70HP
Čemu přisuzovat nižší spotřebu u vyššího objemu? Motoru nebo převodovce? Vyšší výkon nešlapu tolik na krk, ale díky trysce stejně nateče více benzínu, nebo díky rychlejší převodovce stačí motor méně točit?
Výkon a udávané spotřeby:
CA 12,9 l/100km 66HP
AP 12,5 l/100km 68HP
CJ 11,8 l/100km 70HP
Čemu přisuzovat nižší spotřebu u vyššího objemu? Motoru nebo převodovce? Vyšší výkon nešlapu tolik na krk, ale díky trysce stejně nateče více benzínu, nebo díky rychlejší převodovce stačí motor méně točit?
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
Odpoved je jednoducha....neda sa nic prisudit motoru alebo prevodovke....tie spolupracuju. Vsetko je navrhnute tak, aby vykon a spotreba boli co najvyhodnejsie s ohladom na predpokladane pouzitie.
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
Jo, výrobci o tom tak mluví, ale i oni činí rovnou při výrobě kompromis. Statisticky má dnes většina nových aut 1,4? maximálně pasažéra, ale převodovky jsou dělány na maximální možné zatížení vozu při jízdě do kopce v silném protivětru. Takže na dálnici při 130km točíš na dieselu "4000".
Větší objem, větší trysky v karburátoru a menší spotřeba... to mne prostě zaujalo. Objem a trysky bych pocitově bral na zvýšení spotřeby, tak bych celkovou nižší přisuzoval převodovce. Tak mne zajímaly třebas šílené nápady ostatních.
Větší objem, větší trysky v karburátoru a menší spotřeba... to mne prostě zaujalo. Objem a trysky bych pocitově bral na zvýšení spotřeby, tak bych celkovou nižší přisuzoval převodovce. Tak mne zajímaly třebas šílené nápady ostatních.
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
Pocity nechaj stranou....zacni radsej studovat vsetky aspekty teorie a stavby spalovacich motorov, potom Ti budu veci jasnejsie....JirkaB píše:Jo, výrobci o tom tak mluví, ale i oni činí rovnou při výrobě kompromis. Statisticky má dnes většina nových aut 1,4? maximálně pasažéra, ale převodovky jsou dělány na maximální možné zatížení vozu při jízdě do kopce v silném protivětru. Takže na dálnici při 130km točíš na dieselu "4000".
Větší objem, větší trysky v karburátoru a menší spotřeba... to mne prostě zaujalo. Objem a trysky bych pocitově bral na zvýšení spotřeby, tak bych celkovou nižší přisuzoval převodovce. Tak mne zajímaly třebas šílené nápady ostatních.
Kompromis tam bez debaty je....zvlast motor krmeny karburatorom ...
Re: motor typ 4
Ja ti nevim, ale takovou spotrebu jsem s motorem CJ a plne nalozenou Westy skoro nemel ani kdyz byl motor "po smrti" (dle stavu lozisek to vypadalo spise na magneticke ulozeni vseho). Po GO a s deravym vyfukem, na rozdelovaci defacto nula predstihem, jsem se dostal k 11. Ted po lehke GO rozdelovace, tesnym vyfukem, sestelovanyma karburatorama a elektryckou Pierburg pumpou jsem na spotrebe lehce pod 9 litru, a to opravdu pomalu nejezdime a ani nejsme nejak lehci "Omezovac" maximalni rychlosti to ma zatim "ridice" neb dostava strachJirkaB píše:...
CJ 11,8 l/100km 70HP
...
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
Spotřeby jsem našel v německé knize, byly uváděny jako normované, z reálného života uváděli ještě cca 1-2 litru nahoru. Tak nevím jestli to byl stejný litr
Já máj CA 1.7 proskleňáka, takže není tak těžký jako Westka, nehoním ho a na dlouhých tratích se dostanu na cca 10l. Pokud jezdím kolem baráku po kopcích, tak ca 11l. Takže 1.7 opravdu žere víc než 2.0. Což mne právě zaujalo, že to tvrdí kniha a i zkušenost. Větší trysky, větší průtok, menší spotřeba... nížeji posazený krouťák? To se mi nezdá, protože 1,6 prý bere ještě míň. Tak mne napadá, že je to převodovkou. Že prostě 1,7 je zpřevodovaná na stěhovací vůz ....
Já máj CA 1.7 proskleňáka, takže není tak těžký jako Westka, nehoním ho a na dlouhých tratích se dostanu na cca 10l. Pokud jezdím kolem baráku po kopcích, tak ca 11l. Takže 1.7 opravdu žere víc než 2.0. Což mne právě zaujalo, že to tvrdí kniha a i zkušenost. Větší trysky, větší průtok, menší spotřeba... nížeji posazený krouťák? To se mi nezdá, protože 1,6 prý bere ještě míň. Tak mne napadá, že je to převodovkou. Že prostě 1,7 je zpřevodovaná na stěhovací vůz ....
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73
-
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1539
- Registrován: 24 srp 2009
- Bydliště: Tábor zdraví venkov
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
Moje 1,6 na dálky 10-11L
Město 11-12L (možná trochu víc)
Krátká převodovka
Jenže já a moje těžký nohy :-/
Město 11-12L (možná trochu víc)
Krátká převodovka
Jenže já a moje těžký nohy :-/
Ideální majitel brouka,buggy,buse...a co dál??
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
Stejná kniha uvádí u 1,6 spotřebu normovanou 11,4l/100km a z praxe 12,8l/100km. U motorů typu 4 z praxe 14,4-13,9l/100km což mi přišlo z nějaké jiné praxe.
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73
- vako
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 830
- Registrován: 07 úno 2005
- Bydliště: Kežmarok - Poprad
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
su dve roviny v zivote jazdca.. zazitok z jazdy / dobra KARMA nie je zdarma/ a zazitok - kolko usetrim a co najlacnejsie prejdem kilometre.. kazde ma svoje kuzlo.. ja patrim do dusevnej sfery.. zazitok z jazdy.. aj ked len raz za msiac , ci rok, ale nech mi dusa pisti od radosti..
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers
VWolkers
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
Já mám letos průměrnou 11,9l/100km - T2b - CJ 2,0 - obytná úprava - včetně dvojnásobného přejezdu Alp... A jinak jezdím jako wako, pro radost a ne pro spotřebu
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
- maxmax
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5044
- Registrován: 25 pro 2007
- Bydliště: Praha 8 a5
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
S CUčkem, obytka, taky kolem 11ti
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
Přátelé, potřeboval bych poradit...jaký motor by jste doporučili do repliky Porsche 356A Speedster?
Díky za názory.
Díky za názory.
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
no když replika, tak nejméně 16-tku, ale radši víc ... aby to aspon trošku jelo
a aby to nějak vypadalo tak ideálně se dvěma karburátory a kvalitním výfukem aby to mělo zvuk
a aby to nějak vypadalo tak ideálně se dvěma karburátory a kvalitním výfukem aby to mělo zvuk
... a vůbec !
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
Díky Herbie. Tak nějak si to představuji. Jde mi o to, jaký hledat ten správný základ Brouka...typ motoru, blok, válce, dvoukánál? a kam až u daného sériového základu lze jít s úpravami (vrtáníxzdvih, vačka...). Co se týká bižuterie (sání, karbrátory, výfuk...) je již jedno.