MOTORY - všeobecná rozprava

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Odpovědět
Uživatelský avatar
eLzyx
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1050
Registrován: 20 říj 2011
Bydliště: Bílina

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od eLzyx »

najet milion nepotřebuju, ale sto tisíc by bylo žádoucí ...
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige

Uživatelský avatar
Rychnak
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 574
Registrován: 11 kvě 2010
Bydliště: Brno

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Rychnak »

eLzyx píše:najet milion nepotřebuju, ale sto tisíc by bylo žádoucí ...
Asi mě tu budete kamenovat, ale já jsem v busu s takto popraskanými hlavami najel minimálně 60000 km. V busích motorech dvoukanálech, snad všechny hlavy co jsem kdy sundal byly více nebo méně popraskané. Myslím, že tam hraje roli větší tepelné namáhání než u brouka.

Když ti poprvé vyletí svíčka, tak se většinou ještě dá udělat vložka, pokud poté vyletí svíčka i s vložkou, tak je hlava na vyhození. Ještě se podívej jak jsou na tom vodítka ventilů, pokud jsou vyšlehaná i vodítka ventilů, tak to už vůbec nemá smysl montovat zpět.

Uživatelský avatar
Olan47
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 721
Registrován: 16 říj 2016
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Olan47 »

Herbie...to to na těch hlavách není poznat, nebo proč jsi jich koupil 10 a až 11ta byla OK? Rád bych se těmto experimentům jako nováček vyhnul :-) Koupím novou a na opravu té popraskané budu mít dost času. Jak píšete......budu mít zase nové kontakty :wink: Díky
Olan47
#brouk#beetle#1971#1302#
#bus#T2b#westfalia#1977

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Herbie »

Já neříkám že jsem je všechny koupil :)

jen že se mi podařilo sehnat 10 párů, ale až teprve ten jedenáctý byl nepopraskaný a ten jsem koupil
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Samba
inzertní poeta
Příspěvky: 6111
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Kladno

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Samba »

vydrž do hanovera.. je to co by dup..do tý doby můžeš drandit jinou zdechlinu..těch mešká všude dost..

Uživatelský avatar
wally
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2294
Registrován: 20 říj 2010
Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od wally »

Tak jako dají se koupit i hezký ještě :) ale ne u nás...
Přílohy
2016-09-26 15.24.14.jpg
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs :D
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka :)
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------

JirkaB
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 405
Registrován: 19 srp 2008

motor typ 4

Příspěvek od JirkaB »

v Evropě byly především následující typy: 1,7 CA, 1.8 AP a 2.0 CJ. K nim se montovaly převodovky - normální CA, rychlejší k AP a nejrychlejší k CJ. CA, AP stejný zdvih, jiné vrtání. CJ větší zdvih. Stejné karburátory, vyšší objem větší trysky
Výkon a udávané spotřeby:
CA 12,9 l/100km 66HP
AP 12,5 l/100km 68HP
CJ 11,8 l/100km 70HP
Čemu přisuzovat nižší spotřebu u vyššího objemu? Motoru nebo převodovce? Vyšší výkon nešlapu tolik na krk, ale díky trysce stejně nateče více benzínu, nebo díky rychlejší převodovce stačí motor méně točit?
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od john »

Odpoved je jednoducha....neda sa nic prisudit motoru alebo prevodovke....tie spolupracuju. Vsetko je navrhnute tak, aby vykon a spotreba boli co najvyhodnejsie s ohladom na predpokladane pouzitie.

JirkaB
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 405
Registrován: 19 srp 2008

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od JirkaB »

Jo, výrobci o tom tak mluví, ale i oni činí rovnou při výrobě kompromis. Statisticky má dnes většina nových aut 1,4? maximálně pasažéra, ale převodovky jsou dělány na maximální možné zatížení vozu při jízdě do kopce v silném protivětru. Takže na dálnici při 130km točíš na dieselu "4000".
Větší objem, větší trysky v karburátoru a menší spotřeba... to mne prostě zaujalo. Objem a trysky bych pocitově bral na zvýšení spotřeby, tak bych celkovou nižší přisuzoval převodovce. Tak mne zajímaly třebas šílené nápady ostatních.
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od john »

JirkaB píše:Jo, výrobci o tom tak mluví, ale i oni činí rovnou při výrobě kompromis. Statisticky má dnes většina nových aut 1,4? maximálně pasažéra, ale převodovky jsou dělány na maximální možné zatížení vozu při jízdě do kopce v silném protivětru. Takže na dálnici při 130km točíš na dieselu "4000".
Větší objem, větší trysky v karburátoru a menší spotřeba... to mne prostě zaujalo. Objem a trysky bych pocitově bral na zvýšení spotřeby, tak bych celkovou nižší přisuzoval převodovce. Tak mne zajímaly třebas šílené nápady ostatních.
Pocity nechaj stranou....zacni radsej studovat vsetky aspekty teorie a stavby spalovacich motorov, potom Ti budu veci jasnejsie....

Kompromis tam bez debaty je....zvlast motor krmeny karburatorom ...

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: motor typ 4

Příspěvek od Šíša »

JirkaB píše:...
CJ 11,8 l/100km 70HP
...
Ja ti nevim, ale takovou spotrebu jsem s motorem CJ a plne nalozenou Westy skoro nemel ani kdyz byl motor "po smrti" (dle stavu lozisek to vypadalo spise na magneticke ulozeni vseho). Po GO a s deravym vyfukem, na rozdelovaci defacto nula predstihem, jsem se dostal k 11. Ted po lehke GO rozdelovace, tesnym vyfukem, sestelovanyma karburatorama a elektryckou Pierburg pumpou jsem na spotrebe lehce pod 9 litru, a to opravdu pomalu nejezdime a ani nejsme nejak lehci :D "Omezovac" maximalni rychlosti to ma zatim "ridice" neb dostava strach :D

JirkaB
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 405
Registrován: 19 srp 2008

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od JirkaB »

Spotřeby jsem našel v německé knize, byly uváděny jako normované, z reálného života uváděli ještě cca 1-2 litru nahoru. Tak nevím jestli to byl stejný litr :-)
Já máj CA 1.7 proskleňáka, takže není tak těžký jako Westka, nehoním ho a na dlouhých tratích se dostanu na cca 10l. Pokud jezdím kolem baráku po kopcích, tak ca 11l. Takže 1.7 opravdu žere víc než 2.0. Což mne právě zaujalo, že to tvrdí kniha a i zkušenost. Větší trysky, větší průtok, menší spotřeba... nížeji posazený krouťák? To se mi nezdá, protože 1,6 prý bere ještě míň. Tak mne napadá, že je to převodovkou. Že prostě 1,7 je zpřevodovaná na stěhovací vůz ....
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

lális
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1539
Registrován: 24 srp 2009
Bydliště: Tábor zdraví venkov

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od lális »

Moje 1,6 na dálky 10-11L
Město 11-12L (možná trochu víc)
Krátká převodovka

Jenže já a moje těžký nohy :-/
Ideální majitel brouka,buggy,buse...a co dál??

JirkaB
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 405
Registrován: 19 srp 2008

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od JirkaB »

Stejná kniha uvádí u 1,6 spotřebu normovanou 11,4l/100km a z praxe 12,8l/100km. U motorů typu 4 z praxe 14,4-13,9l/100km což mi přišlo z nějaké jiné praxe.
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

Uživatelský avatar
vako
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 830
Registrován: 07 úno 2005
Bydliště: Kežmarok - Poprad
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od vako »

su dve roviny v zivote jazdca.. zazitok z jazdy / dobra KARMA nie je zdarma/ a zazitok - kolko usetrim a co najlacnejsie prejdem kilometre.. kazde ma svoje kuzlo.. ja patrim do dusevnej sfery.. zazitok z jazdy.. aj ked len raz za msiac , ci rok, ale nech mi dusa pisti od radosti..
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers

Uživatelský avatar
tarmara
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 880
Registrován: 14 zář 2013
Bydliště: Lissa an der Elbe

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od tarmara »

Já mám letos průměrnou 11,9l/100km - T2b - CJ 2,0 - obytná úprava - včetně dvojnásobného přejezdu Alp... A jinak jezdím jako wako, pro radost a ne pro spotřebu
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5044
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od maxmax »

S CUčkem, obytka, taky kolem 11ti
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

jaho
Příspěvky: 5
Registrován: 29 úno 2016

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od jaho »

Přátelé, potřeboval bych poradit...jaký motor by jste doporučili do repliky Porsche 356A Speedster?
Díky za názory.

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Herbie »

no když replika, tak nejméně 16-tku, ale radši víc ... aby to aspon trošku jelo :)

a aby to nějak vypadalo tak ideálně se dvěma karburátory a kvalitním výfukem aby to mělo zvuk
... a vůbec !

jaho
Příspěvky: 5
Registrován: 29 úno 2016

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od jaho »

Díky Herbie. Tak nějak si to představuji. Jde mi o to, jaký hledat ten správný základ Brouka...typ motoru, blok, válce, dvoukánál? a kam až u daného sériového základu lze jít s úpravami (vrtáníxzdvih, vačka...). Co se týká bižuterie (sání, karbrátory, výfuk...) je již jedno.

Odpovědět