MOTORY - všeobecná rozprava

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Odpovědět
Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5044
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor kaput

Příspěvek od maxmax »

maf píše::Co je to industrie motor?Proč jsou ty1600 tak drahé?
děkuji předem
Drahé? Tos ještě negenerálkoval 2lira :lol:
jsem pomalejšíííí :roll:
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

maf
Příspěvky: 38
Registrován: 05 srp 2016

Re: Motor kaput

Příspěvek od maf »

lope píše:1600 je vrchol sériové výroby, takže už proto nejdražší. A bylo jich méně než 1200 a pravděpodobně mají i menší životnost. Jsou i průmyslové 1600, ale jednokanál a nemají obdobu z auta, takže s karburátorem, rozdělovačem se musí laborovat. Existuje i relativně jednoduchá možnost tuningu 1200, která se používá na západě (tzv. big bore kit). Dát válce 83mm, čímž se dostane obsah cca 1400. Tady je o tom dlouhá diskuze http://www.volkszone.com/VZi/showthread.php?t=407485
děkuji
ale tohle je mimo muj jazykový rozsah...a překladač je v tomto k ničemu
jde o to že mam trikolku 1200 obsah,a chtel bych obcas za ni dat vozík,nebo menší karavan a na to je to pry slabe....všichni trikeři to předělávaji na 1600,ale ten nápad na tuning 1400 by asi satčil,nebot ten karavan jsem tahal s 14 fordem...
nevis neco podrobnějšího s tím tunnigem?děkuji

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: Motor kaput

Příspěvek od Šíša »

maf píše:ahoj,dobrý den všem
pročítám si tady forum.jsem majitelem trikolky s motorem 1200 a zjištuji že predelat to na 1600 je docela problém.jak jsem ted po studiu tady toho tematu zjistil jsou to uplně odlišné motory.Mam jen par otazek snad mi na ně někdo z Vás odpoví:Co je to industrie motor?Proč jsou ty1600 tak drahé?
děkuji předem
Neni to problem, jde jen o penize. Motor drzi stale jen a pouze na ctyrech sroubech (bavime-li se o broukovi a necem, co nema pricku vzadu jako bus), pouze se musi "prevleknout" do odpovidajicich plechu (chlazeni, ikdyz v trikolce by to klidne fungovalo i s normalni boudou), priprava smesi a vyfuk. Takze defacto spotrebak :D

Industrie je draha predne pro to, ze jsou to klidne ctyrycet let stare motory nicmene s nula nabehano a paklize se sezene industrie nekde od vojaku, civilni ochrany, atd., motor je defacto kazdy rok kontrolovan a je ve 100pro stavu. Industrie nebo GO obycejneho motoru? -> Industrie a mozna kouzelne tycinky na zmenu typu :D

Moje industrie 1600 napriklad mela 80motohodin natoceno a hlavy uz udelane na Natural, ventily a vse bez problemu pouzitelne, zadne loziska na zdvihatkach atd. Stala 25, nicmene "od ceskeho prekupnika" takze bez problemu mohla stat slusnou casku mene :D Nasadilo se to do brouka, obleklo do patricnych veci (a dlouho to jezdilo na karbec z 12tky, rozdelovac je na nem stale atd.) a trada, zadny problem. Vcetne tahnuti karavanu do HR, F, atd atd :D

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: Motor kaput

Příspěvek od Šíša »

GO dvoulitra 18tis v dilech, 12tis za praci. Motor byl po smrti, jedine co na tom bylo OK byly kupodivu pisty, valce, krouzky (nekdo ten motor zabil, tak tam jen soupnul novou sadu od Kolbenschmidtu - stale citelne oznaceni na pistech, valce po premereni tolerance jak z vyroby). KO vsechna loziska ("Mesicni" povrch), vacka vydrena, zdvihatka vydrena, nektera voditka ventilu o sile ziletky, nacate olejove cerpadlo, par steftu bez "drzeni" v bloku, stefty sani zalepene do hlav lepidlem, utrhane dosedaci plochy matic steftu (holt se hlavy utahovaly na krev a ne na moment), sedla ventilu a ventily radsi bez komentare :D
Nasledne vyvazena klika, turbina, setrvak, pritlacak, prebrousena zdvihatka, oprava zavitu atd.
Po serizeni o motoru nevim a ze to taha tezkou Westku uz vubec ne, na ctryku se muzu courat po venkove ale i letet po dalnici.
Industrie typ4 by byla za podobne penize, ale clovek by ani nevedel co uvnitr je a tahat s tim rodinu 4tis km po dovolene bych uz nebyl tak klidnej :D

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8946
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od yahoďák »

Prosím nově příchozí, pokud mají dotaz, aby napřed zkusili vyhledat relevantní téma ...třeba pomocí funkce Hledej v pravém horním rohu...poté si příslušné téma přečtěte a pokud přesto nenajdete odpověď, tak svou otázku položte tamtéž, tak kam patří.

Na foru je za ty roky přehršel informací, ale pokud každý, kdo něco potřebuje vědět, pokaždé založí nové téma, tak z toho bude nepřehledný maglajz.

A proto jsem téma Motor kaput připojil do zavedené diskuze o motorech, kde je většina témat řečena již 3x a nyní tu budou počtvrté :)

Děkuji za pochopení.
Obrázek

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1281
Registrován: 08 zář 2009

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od lope »

maf píše: ale tohle je mimo muj jazykový rozsah...a překladač je v tomto k ničemu
jde o to že mam trikolku 1200 obsah,a chtel bych obcas za ni dat vozík,nebo menší karavan a na to je to pry slabe....všichni trikeři to předělávaji na 1600,ale ten nápad na tuning 1400 by asi satčil,nebot ten karavan jsem tahal s 14 fordem...
nevis neco podrobnějšího s tím tunnigem?děkuji
Já s tím zkušenosti nemám a ani nevím o nikom tady na fóru, kdo by to měl. Podle mě to není nejlepší cesta, ale zase za tu cenu... Tady sada stojí cca 200$ a stačí nasadit, žádné další úpravy hlav nebo bloku prý nejsou potřeba http://aapistons.com/products/83x64mm-1 ... g-bore-kit

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8946
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od yahoďák »

Pětišroub to má/měl na svojí 1961
Obrázek

Uživatelský avatar
Milan NM
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 736
Registrován: 25 pro 2015
Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Milan NM »

lope píše: Tady sada stojí cca 200$ a stačí nasadit, žádné další úpravy hlav nebo bloku prý nejsou potřeba
Suhlasim ,ak je blok s vnutrom po GO.Na vylietany motor by to asi nebolo to prave orechove.

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1281
Registrován: 08 zář 2009

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od lope »

To ale platí i pro originální vrtání. Na druhou stranu jsou ložiska 1200 relativně předimenzovaný a pokud se často mění olej a včas řadí dolů, tak přežijou min. dvoje válce. Řekněme třeba na vyzkoušení, jestli má cenu tu GO kliky pak dělat.

maf
Příspěvky: 38
Registrován: 05 srp 2016

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od maf »

yahoďák píše:Prosím nově příchozí, pokud mají dotaz, aby napřed zkusili vyhledat relevantní téma ...třeba pomocí funkce Hledej v pravém horním rohu...poté si příslušné téma přečtěte a pokud přesto nenajdete odpověď, tak svou otázku položte tamtéž, tak kam patří.

Na foru je za ty roky přehršel informací, ale pokud každý, kdo něco potřebuje vědět, pokaždé založí nové téma, tak z toho bude nepřehledný maglajz.

A proto jsem téma Motor kaput připojil do zavedené diskuze o motorech, kde je většina témat řečena již 3x a nyní tu budou počtvrté :)

Děkuji za pochopení.
promin forum jsem četl..ale ohledně možnosti tahat karavan za trikolkou s motorem 1.2 jsem odpoved nenašel...nezakládal jsem nic nového a dotaz jsem vložil do sekce o motorech...industrie motor co to je jsem take nenašel ale mohlo se mi to při tom nočním čteni někam ztratit to přiznávám
jinak jsem přesně takovou rekaci od admina čekal..

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8946
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od yahoďák »

maf píše:
yahoďák píše:Prosím nově příchozí....
promin forum jsem četl..ale ohledně možnosti tahat karavan za trikolkou s motorem 1.2 jsem odpoved nenašel...nezakládal jsem nic nového a dotaz jsem vložil do sekce o motorech...industrie motor co to je jsem take nenašel ale mohlo se mi to při tom nočním čteni někam ztratit to přiznávám
jinak jsem přesně takovou rekaci od admina čekal..
to je dobře, že jsi takovou reakci čekal, a že jsi se vyvaroval založení svého solo topiku mafe :D - nevztahuj si to jen na sebe, tahle věc se poslední dobou děje poměrně často - stačí se podívat na forum - někdo má dotaz/problém a hned vyšvihne nový topik a pak je čím dál větší problém cokoliv dohledat.
Ohledně tahání přívěsu za trikem tu skutečně nic nenajdeš, pár majitelů tříkolek se tu sice mihlo a poptalo sem tam informace, ale na prezentaci svých strojů natož zkušeností asi neměli čas (snad krom jedné vyjímky). A věř mi, že bych si o tom rád početl, protože jsem se na triku parádně povozil a třeba jednou...
A že jsi nenašel nic o industrie motoru, to se mi fakt nechce věřit, ale teď už víš... :wink:
Obrázek

maf
Příspěvky: 38
Registrován: 05 srp 2016

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od maf »

yahoďák píše:
maf píše:
yahoďák píše:Prosím nově příchozí....
promin forum jsem četl..ale ohledně možnosti tahat karavan za trikolkou s motorem 1.2 jsem odpoved nenašel...nezakládal jsem nic nového a dotaz jsem vložil do sekce o motorech...industrie motor co to je jsem take nenašel ale mohlo se mi to při tom nočním čteni někam ztratit to přiznávám
jinak jsem přesně takovou rekaci od admina čekal..
to je dobře, že jsi takovou reakci čekal, a že jsi se vyvaroval založení svého solo topiku mafe :D - nevztahuj si to jen na sebe, tahle věc se poslední dobou děje poměrně často - stačí se podívat na forum - někdo má dotaz/problém a hned vyšvihne nový topik a pak je čím dál větší problém cokoliv dohledat.
Ohledně tahání přívěsu za trikem tu skutečně nic nenajdeš, pár majitelů tříkolek se tu sice mihlo a poptalo sem tam informace, ale na prezentaci svých strojů natož zkušeností asi neměli čas (snad krom jedné vyjímky). A věř mi, že bych si o tom rád početl, protože jsem se na triku parádně povozil a třeba jednou...
A že jsi nenašel nic o industrie motoru, to se mi fakt nechce věřit, ale teď už víš... :wink:
Ok....v pohodě nic se nedeje...jinak jsem Vaše fórum studoval poctivě od nedele..ohledne prevodovky,pochopitelne ty motory{nemel jsem zdání o nějakých industri motorech}.dale náhon na tachometr[zjistil jsem že je brouk nemá v převodovce ale někde u kola].a tak další věci ohledně spojení vw brouk a trikes.ten karavan asi prubnu sám a uvidim...jinak jak někdo psal kit z 1200 na 1400 prodav pan Kurimy,od něj jsem bral již spojkumtak zkusím ještě tohle a uvidí se

Uživatelský avatar
Milan NM
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 736
Registrován: 25 pro 2015
Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Milan NM »

Ospravedlnujem sa za OT.
Trike s mokrymi poloosami maju problem s tahanim obytneho privesu.Ake mas ty na trojkolke?

maf
Příspěvky: 38
Registrován: 05 srp 2016

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od maf »

Milan NM píše:Ospravedlnujem sa za OT.
Trike s mokrymi poloosami maju problem s tahanim obytneho privesu.Ake mas ty na trojkolke?
jak poznam rozdíl mezi suchou a mokrou poloosou???v tech co mam já tak v rourach je olej z přvodovky když jsem měnil ložiska v kolech musel jsem tříkolku naklanět...

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5297
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od lišák »

maf píše:
Milan NM píše:Ospravedlnujem sa za OT.
Trike s mokrymi poloosami maju problem s tahanim obytneho privesu.Ake mas ty na trojkolke?
jak poznam rozdíl mezi suchou a mokrou poloosou???v tech co mam já tak v rourach je olej z přvodovky když jsem měnil ložiska v kolech musel jsem tříkolku naklanět...
Tak schválně, zkus hádat. Otázka za 3 body. Jsou mokrý nebo suchý? :wink:
Každý celek se skládá z detailů.

maf
Příspěvky: 38
Registrován: 05 srp 2016

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od maf »

lišák píše:
maf píše:
Milan NM píše:Ospravedlnujem sa za OT.
Trike s mokrymi poloosami maju problem s tahanim obytneho privesu.Ake mas ty na trojkolke?
jak poznam rozdíl mezi suchou a mokrou poloosou???v tech co mam já tak v rourach je olej z přvodovky když jsem měnil ložiska v kolech musel jsem tříkolku naklanět...
Tak schválně, zkus hádat. Otázka za 3 body. Jsou mokrý nebo suchý? :wink:
Bod pro Tebe...:-))))ale na moji obranu....předpokladal jsem že to že je v rourach olej je normální...jak jinak je mazané to ložisko,když ma simerink jen zvenku?

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13945
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Herbie »

Tak mokrý poloosy už znáš :)

Suchou poloosou je myšleno zcela jiné provedení, tzv IRS
tedy kloubové jako u novějších vozidel.

obrázek napoví
Přílohy
vw-swing-axle-irs.jpg
vw-swing-axle-irs.jpg (98.51 KiB) Zobrazeno 4540 x
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Milan NM
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 736
Registrován: 25 pro 2015
Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Milan NM »

Maf najlepsie ked zalozis novy topic Mafova trike,tam pridas par foto.Tieto prispevky,ktore nemaju s motorom nic spolocne ti tam moderator presunie a budes dostavat rady.

JirkaB
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 405
Registrován: 19 srp 2008

Typ4 CA 1700

Příspěvek od JirkaB »

Při posledních jízdách jsem si všiml kouření z výfuku po ujetí cca 4km. Auto kouří cca v intervalu 4-8km a pak nic. Dýmení je závislé na otáčkách motoru. Barva dýmu spíš bílá. Modrá ne. Rozjezdy od domu jsou obec po rovině, takže nízké otáčky. Na sytič bez dýmu, pak dým a po chvíli - asi zahřátí, zase nic. Buď jsem moc všímavý, dříve jsem neregistroval nebo je to nějaká nová lapálie.
Spotřeba oleje - nejsem schopen říci, jelikož začaly téct všechny o-kroužky na trubkách zdvihátek. Takže nevím co je únik a co spotřeba oleje. Ty kroužky jsou před dvěma lety měněný. Dva roky OK a teď tečou skoro všechny. Olej Mogul Super.
Napadá vás co nechat zkontrolovat a máte nějakou radu na o-kroužky trubek zdvihátek, které vydrží déle než dva roky? Nyní mám objednaný Elring a Reinz, nevím jestli na nich něco poznám. Vždyť dříve vydržely dvacet let, to už neumíme vyrobit o-kroužek na statický těsnění? Chyba po montáži to nebyla, jelikož necelé dva roky sucho a cca po dvou letech teprve mokvání...dnes jsem motor docela zahřál v kopci a po zastavení "dýmovnice" z motoru, předpokládám, že olej ze zdvihátek natekl na výfuk, jelikož to byl "smrad" po oleji na "žhavém železe". Dým jiný a jiný smrad než problém popisovaný výše.
Díky Jirka
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

JirkaB
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 405
Registrován: 19 srp 2008

Typ4 CA 1700

Příspěvek od JirkaB »

doplnění
dnes jsem sundal spodní krycí plechy, o-kroužky prostě "protékají" a na pravé straně rovnou na výfukové svody. Očistil jsem co šlo, nahodil motor a zalezl pod auto. Pravá strana po chvíli začala kouřit, jelikož olej byl zateklý ve vstupu do topníku. Stejný dým jako při včerejší projížďce. Motor jsem nechal běžet cca 10minut a z výfuku žádný dým. Sytiče dávno vypnuly a pořád stejné. Žádný dým z výfuku.
Tak mne napadlo, jestli oba případy nejsou stejné. Vypalovaný olej ze svodů. Když auto stojí, tak to leze do motorového prostoru a horním nasáváním ven, no a pokud jede, tak chladící vzduch vyfukuje dým pod a za auto. Reakce na plyn může být způsobena množstvím chladícího vzduchu.
Včerejší zastavení a dýmení by mohlo kilometrově odpovídat dýmení co vidím za autem když jedu. Motor se zastaví, chladne, olej zateče kam nemá, později se nastartuje, olej zase bude kapat a než se svody zahřejí na "vypalovací" teplotu, tak to chvilku trvá.
Uvidím, jak se bude chovat dál, pokud se mi stane za jízdy, tak zkusím hned zastavit a zjistit, co vlastně kouří, zda výfuk nebo se jen zdá, že výfuk.
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

Odpovědět