MOTORY - všeobecná rozprava

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Odpovědět
Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Šíša »

Jak ktere topniky... Original ano, zebra jak z poradne kravy. Ale moderni smejdy kolikrat maji jen hlinik a zebirka jak certsve narozene mimino :D

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1278
Registrován: 08 zář 2009

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od lope »

Šíša píše:Jak ktere topniky... Original ano, zebra jak z poradne kravy. Ale moderni smejdy kolikrat maji jen hlinik a zebirka jak certsve narozene mimino :D
Ale i takový nešťastný majitel může v létě topení prostě zavřít. Nebo už nějak zmodernizovali i ty záklopky?

lális
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1539
Registrován: 24 srp 2009
Bydliště: Tábor zdraví venkov

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od lális »

Sam píše:Zajímalo by mne ještě, jestli jde o sériový motor nebo o tuning. Máš problémy s přehříváním? A jsou subjektivní nebo jsi něco přidřel ?
Pokud jde o sériový motor, nevidím jediného důvodu ucpávat výdechy sahary. Sahara je napočtená tak, vzduch který jde přes válce a na olejový chladič byl dostačující. Při zaslepení tam půjde mnohem více vzduchu a motor bude přechlazený, což není také dobře. Výjimkou může být jen řešení provozu v extrémních teplotách jako byly minulý týden, tam to dává smysl.
Same nic jsem nepřidřel,zatím vše ok...
Jen mě to tak trklo,když jsem stal u toho motoru,co mi tam na volnoběh bafal, tak mě prostě zarazilo,kolik toho vzduchu jde v podstatě komínem pryč... Ale jak rikas,do těch veder,jaký bylo,tak vymyslet,jak to na rychlo ucpat,aby to v busovi tolik netopilo,třeba takové víčko od spreje tam pasuje akorát, o žádný tuning se nejedná,je to sériová 16ka.
Prostě mi jde jen o to,když se to ucpe,jestli to bude topit od spoda tak,že by to mohlo být horší než lepší...teda pokud s tím má někdo zkušenost, dik
Ideální majitel brouka,buggy,buse...a co dál??

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1278
Registrován: 08 zář 2009

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od lope »

Podle mě to nebude o moc víc horký, než když je zavřený topení. Výměník je chlazený ze 2 stran při jízdě a ještě vzduchem od válců. Ale než pořád řešit, jestli mi nějaký bastl víčko od spreje náhodou nevypadlo, to bych radši dal do pořádku topení min. po konec výměníků, a to zavřel.

lális
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1539
Registrován: 24 srp 2009
Bydliště: Tábor zdraví venkov

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od lális »

Ad víčka: tak ty jsem tam dal jen jako nouzovku na stojanu ;)
Až bude zase pařák,tak to zkusim a uvidim...
Ideální majitel brouka,buggy,buse...a co dál??

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1278
Registrován: 08 zář 2009

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od lope »

lális píše:Ad víčka: tak ty jsem tam dal jen jako nouzovku na stojanu ;)
Tak to je něco jinýho. Ale normálně se broučí motor na volnoběh ani neohřeje na provozní teplotu.

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od john »

V tejto diskusii vidim trochu zvratenej logiky...
rozpitvaj saharu bez vystupu na topne hadice a saharu s vystupmi...uvidis, ze mimo fyzickej velkosti a tvaru je tam rozdiel v umiestneni " prepazok " alebo usmernovacov prudenia vzduchu znacne rozdielny....
zablokovanim vystupov pre topne hadice neovplyvni pozitivne prudenie vzduchu viac na hlavy, naopak, vytvori turbulenciu vo vnutri sahary, ktora negativne ovplyvni prudenie vzduchu na hlavy...
ak nepouzivas topniky, nepouzivaj saharu navrhnutu na topniky...ak pouzivas topniky, neblokuj vystupy nejakymi vickami od spray canister...

Andy
aircooled cheerleader
Příspěvky: 3583
Registrován: 12 kvě 2004

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Andy »

V knizce Making the Volkswagen Go jsem se prave docetl toto (hrube prelozeno): "V pripade zvyseni vykonu motoru lze vyjmout regulacni krouzek (v tomto pripade ten bily dil na fotce) vcetne termostatu a jeho ovladani. Tim se zvisi objem nasateho vzduchu. Samozrejme ze se v tomto pripade prodlouzi ohrev v chladnem obdoby". Seriova 16tka je sice seriova ale v pripade tehdejsich 30ps punpicek to uz je tezkej tuning :lol: . Jinak zde v textu.
012.JPG
012.JPG (219.29 KiB) Zobrazeno 5885 x

Uživatelský avatar
axis.d
Příspěvky: 152
Registrován: 02 čer 2014
Bydliště: Klášterec n/O

MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od axis.d »

Zdravím, nedávno jsem my dostal pod ruku tento kousek. Koukám na něj a lámu si hlavu. KDF ? Podle znaku ano. Na Samba.com jsem nenašel BJ. Tedy rok výroby. Asi neumím hledat. :( Poradí někdo zkušený? Díky za info Zdeněk-Heduš. :D
Přílohy
DSC03194.JPG
DSC03193.JPG
DSC03195.JPG
DSC03196.JPG
DSC03197.JPG
DSC03198.JPG
DSC03200.JPG
Čím modernější auto máš, tím dál jdeš pro traktor.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Sam »

Nemam u sebe podklady ale blok je moderna, odhadem rok 44/45 z kdf82. I tak bych ale mel vazny zajem o koupi cele kolekce. Posli mi do SZ predstavu o cene a dohodnem se..
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
p3p1k
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 388
Registrován: 03 zář 2007
Bydliště: praha

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od p3p1k »

prosím vás, nevíte jak je to s deck height ? sundal jsem hlavy a mám lehké otlačení ( cca 0,2 mm) na pístech od sacích ventilů. Není tam celý otlačení pouze cca 1 cm. Změřil se deck height a naměřil 1,1mm. četl jsem zde na foru že má být 1,5mm ... tato hodnota (1,5mm) má být vždy nebo jen pro určitou hodnotu komprese?
Mám ještě snížené hlavy o 0,6mm, zítra se podívám jestli jsem náhodou neotočil špatně vačku vůči klice ale dal bych ruku do ohně, že je to na ďůlky ... ještě jsem vyndaval podložku mezi blokem a válcem o síle 0,3 mm... hodně lidí mi řeklo že je to hloupost aby to mohlo byt touhle podložkou
nejkrásnější pohled na svět je z VW sedačky ;)
1775ccm, 2xweber 40idf, engle 110 .... zajíždí se :- )

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Sam »

p3p1k píše:prosím vás, nevíte jak je to s deck height ? sundal jsem hlavy a mám lehké otlačení ( cca 0,2 mm) na pístech od sacích ventilů. Není tam celý otlačení pouze cca 1 cm. Změřil se deck height a naměřil 1,1mm. četl jsem zde na foru že má být 1,5mm ... tato hodnota (1,5mm) má být vždy nebo jen pro určitou hodnotu komprese?
Mám ještě snížené hlavy o 0,6mm, zítra se podívám jestli jsem náhodou neotočil špatně vačku vůči klice ale dal bych ruku do ohně, že je to na ďůlky ... ještě jsem vyndaval podložku mezi blokem a válcem o síle 0,3 mm... hodně lidí mi řeklo že je to hloupost aby to mohlo byt touhle podložkou
Gratuluji!!
Obě zmiňované úpravy, tedy snížení hlav a odstranění podložek pod válci má za následek přiblížení ventilu ke koruně pístu. Ještě si mohl použít vačku s vyšším zdvihem, možná že ji dle info v podpisu máš, a použít vahadla s větším převodovým poměrem (1.25/1.3/1.45:1) a dílo zkázy by bylo kompletní
DH je součást spalovacího prostoru a pokud neděláš sérii nebo nekopíruješ přesně doporučený setup, je nezbytné si nastudovat teorii spalovacích motorů.
p3p1k píše: ještě jsem vyndaval podložku mezi blokem a válcem o síle 0,3 mm... hodně lidí mi řeklo že je to hloupost aby to mohlo byt touhle podložkou
To snad ani nelze komentovat, snad jen že hodně lidí v tvém okolí naprosto neví o čem hovoří.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
p3p1k
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 388
Registrován: 03 zář 2007
Bydliště: praha

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od p3p1k »

Sam píše: Gratuluji!!
Obě zmiňované úpravy, tedy snížení hlav a odstranění podložek pod válci má za následek přiblížení ventilu ke koruně pístu. Ještě si mohl použít vačku s vyšším zdvihem, možná že ji dle info v podpisu máš, a použít vahadla s větším převodovým poměrem (1.25/1.3/1.45:1) a dílo zkázy by bylo kompletní
DH je součást spalovacího prostoru a pokud neděláš sérii nebo nekopíruješ přesně doporučený setup, je nezbytné si nastudovat teorii spalovacích motorů.

vahadla mam sériová a vačku engle w120, teorii motorů pořád koumám a vždy se dozvím něco nového :- )

To snad ani nelze komentovat, snad jen že hodně lidí v tvém okolí naprosto neví o čem hovoří.

vahadla mam sériová a vačku engle w120 , teorii motorů pořád koumám a vždy se dozvím něco nového :- )
právě mi to bylo divný tak jsem raději napsal jsem :- )
tak mám udělat DH 1,5mm + 0,6mm kvůli té snížené hlavě + ještě něco na vačku?
nejkrásnější pohled na svět je z VW sedačky ;)
1775ccm, 2xweber 40idf, engle 110 .... zajíždí se :- )

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Sam »

Jaký obsah a jaký kompresní poměr jsi zamýšlel ? Jaký je obsah spalovacího prostoru v hlavě ? Jaká je velikost ventilů a jaký max ventilový zdvih ?
Budeš ,muset podložit válce, o kolik, to záleží na otázkách výše. Jo a doporučuji si příště koupit modelínu a před finálním složením oměřit, kolik máš rezervu mezi pístem a ventilem.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Šíša »

S tou modelinou zajimave. To je mysleno tak, ze poskladam motor, na pist nanesu par mm silnou vrstu modeliny, poskladam, utahnu na momenty, protocim, shodim hlavu a kouknu jak se to obtisklo? :shock:

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Sam »

V podstatě ano. Netřeba patlat na celý píst. Úplně stačí dvě kuličky pod ventily a po obtisknutí hned víš, kolik máš rezervu než se ti píst s ventilem potká.
Možností je samozřejmě víc, můžeš modelínu vynechat a zkontrolovat po nastartování povrch pístů jako to dělal Pepik. Invenci se meze nekladou :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Šíša »

:D

Uživatelský avatar
p3p1k
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 388
Registrován: 03 zář 2007
Bydliště: praha

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od p3p1k »

mám u brouka rozhozený motor a řeším podložky pod válce kvůli kompresnímu poměr.... na jaký kompresní poměr můžu jít u 1775ccm se std hlavami s vačkou w120?
nejkrásnější pohled na svět je z VW sedačky ;)
1775ccm, 2xweber 40idf, engle 110 .... zajíždí se :- )

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Herbie »

To pepik

Tak jsem po delsi dobe nakouknul abych se docetl jak jsi pokrocil v hledani problemu.

Vidim zes to nakonec rozhodil
Coz bylo asi fakt jediny reseni

Jediny co bych jeste dodal je abys poradne overil tesnost ventilu
Asi bych mel strach ze to bude fakt spatny
Uz si nepamatuju kolik jsme namerili tu kompresi
... a vůbec !

Uživatelský avatar
p3p1k
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 388
Registrován: 03 zář 2007
Bydliště: praha

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od p3p1k »

raději jsem překontroloval vačku, jestli sedí důlky na zubech, těsnost ventilu jsem zkoušel nalitím technického benzinu a pod hlavou bylo sucho, tlaky na prvnim a třetím válci jsme naměřil okolo 7 baru plus minus :D
nejkrásnější pohled na svět je z VW sedačky ;)
1775ccm, 2xweber 40idf, engle 110 .... zajíždí se :- )

Odpovědět