MOTORY - všeobecná rozprava
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
Jak ktere topniky... Original ano, zebra jak z poradne kravy. Ale moderni smejdy kolikrat maji jen hlinik a zebirka jak certsve narozene mimino
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
Ale i takový nešťastný majitel může v létě topení prostě zavřít. Nebo už nějak zmodernizovali i ty záklopky?Šíša píše:Jak ktere topniky... Original ano, zebra jak z poradne kravy. Ale moderni smejdy kolikrat maji jen hlinik a zebirka jak certsve narozene mimino
-
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1539
- Registrován: 24 srp 2009
- Bydliště: Tábor zdraví venkov
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
Same nic jsem nepřidřel,zatím vše ok...Sam píše:Zajímalo by mne ještě, jestli jde o sériový motor nebo o tuning. Máš problémy s přehříváním? A jsou subjektivní nebo jsi něco přidřel ?
Pokud jde o sériový motor, nevidím jediného důvodu ucpávat výdechy sahary. Sahara je napočtená tak, vzduch který jde přes válce a na olejový chladič byl dostačující. Při zaslepení tam půjde mnohem více vzduchu a motor bude přechlazený, což není také dobře. Výjimkou může být jen řešení provozu v extrémních teplotách jako byly minulý týden, tam to dává smysl.
Jen mě to tak trklo,když jsem stal u toho motoru,co mi tam na volnoběh bafal, tak mě prostě zarazilo,kolik toho vzduchu jde v podstatě komínem pryč... Ale jak rikas,do těch veder,jaký bylo,tak vymyslet,jak to na rychlo ucpat,aby to v busovi tolik netopilo,třeba takové víčko od spreje tam pasuje akorát, o žádný tuning se nejedná,je to sériová 16ka.
Prostě mi jde jen o to,když se to ucpe,jestli to bude topit od spoda tak,že by to mohlo být horší než lepší...teda pokud s tím má někdo zkušenost, dik
Ideální majitel brouka,buggy,buse...a co dál??
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
Podle mě to nebude o moc víc horký, než když je zavřený topení. Výměník je chlazený ze 2 stran při jízdě a ještě vzduchem od válců. Ale než pořád řešit, jestli mi nějaký bastl víčko od spreje náhodou nevypadlo, to bych radši dal do pořádku topení min. po konec výměníků, a to zavřel.
-
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1539
- Registrován: 24 srp 2009
- Bydliště: Tábor zdraví venkov
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
Ad víčka: tak ty jsem tam dal jen jako nouzovku na stojanu
Až bude zase pařák,tak to zkusim a uvidim...
Až bude zase pařák,tak to zkusim a uvidim...
Ideální majitel brouka,buggy,buse...a co dál??
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
Tak to je něco jinýho. Ale normálně se broučí motor na volnoběh ani neohřeje na provozní teplotu.lális píše:Ad víčka: tak ty jsem tam dal jen jako nouzovku na stojanu
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
V tejto diskusii vidim trochu zvratenej logiky...
rozpitvaj saharu bez vystupu na topne hadice a saharu s vystupmi...uvidis, ze mimo fyzickej velkosti a tvaru je tam rozdiel v umiestneni " prepazok " alebo usmernovacov prudenia vzduchu znacne rozdielny....
zablokovanim vystupov pre topne hadice neovplyvni pozitivne prudenie vzduchu viac na hlavy, naopak, vytvori turbulenciu vo vnutri sahary, ktora negativne ovplyvni prudenie vzduchu na hlavy...
ak nepouzivas topniky, nepouzivaj saharu navrhnutu na topniky...ak pouzivas topniky, neblokuj vystupy nejakymi vickami od spray canister...
rozpitvaj saharu bez vystupu na topne hadice a saharu s vystupmi...uvidis, ze mimo fyzickej velkosti a tvaru je tam rozdiel v umiestneni " prepazok " alebo usmernovacov prudenia vzduchu znacne rozdielny....
zablokovanim vystupov pre topne hadice neovplyvni pozitivne prudenie vzduchu viac na hlavy, naopak, vytvori turbulenciu vo vnutri sahary, ktora negativne ovplyvni prudenie vzduchu na hlavy...
ak nepouzivas topniky, nepouzivaj saharu navrhnutu na topniky...ak pouzivas topniky, neblokuj vystupy nejakymi vickami od spray canister...
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
V knizce Making the Volkswagen Go jsem se prave docetl toto (hrube prelozeno): "V pripade zvyseni vykonu motoru lze vyjmout regulacni krouzek (v tomto pripade ten bily dil na fotce) vcetne termostatu a jeho ovladani. Tim se zvisi objem nasateho vzduchu. Samozrejme ze se v tomto pripade prodlouzi ohrev v chladnem obdoby". Seriova 16tka je sice seriova ale v pripade tehdejsich 30ps punpicek to uz je tezkej tuning . Jinak zde v textu.
MOTORY - všeobecná rozprava
Zdravím, nedávno jsem my dostal pod ruku tento kousek. Koukám na něj a lámu si hlavu. KDF ? Podle znaku ano. Na Samba.com jsem nenašel BJ. Tedy rok výroby. Asi neumím hledat. Poradí někdo zkušený? Díky za info Zdeněk-Heduš.
Čím modernější auto máš, tím dál jdeš pro traktor.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
Nemam u sebe podklady ale blok je moderna, odhadem rok 44/45 z kdf82. I tak bych ale mel vazny zajem o koupi cele kolekce. Posli mi do SZ predstavu o cene a dohodnem se..
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
prosím vás, nevíte jak je to s deck height ? sundal jsem hlavy a mám lehké otlačení ( cca 0,2 mm) na pístech od sacích ventilů. Není tam celý otlačení pouze cca 1 cm. Změřil se deck height a naměřil 1,1mm. četl jsem zde na foru že má být 1,5mm ... tato hodnota (1,5mm) má být vždy nebo jen pro určitou hodnotu komprese?
Mám ještě snížené hlavy o 0,6mm, zítra se podívám jestli jsem náhodou neotočil špatně vačku vůči klice ale dal bych ruku do ohně, že je to na ďůlky ... ještě jsem vyndaval podložku mezi blokem a válcem o síle 0,3 mm... hodně lidí mi řeklo že je to hloupost aby to mohlo byt touhle podložkou
Mám ještě snížené hlavy o 0,6mm, zítra se podívám jestli jsem náhodou neotočil špatně vačku vůči klice ale dal bych ruku do ohně, že je to na ďůlky ... ještě jsem vyndaval podložku mezi blokem a válcem o síle 0,3 mm... hodně lidí mi řeklo že je to hloupost aby to mohlo byt touhle podložkou
nejkrásnější pohled na svět je z VW sedačky
1775ccm, 2xweber 40idf, engle 110 .... zajíždí se :- )
1775ccm, 2xweber 40idf, engle 110 .... zajíždí se :- )
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
Gratuluji!!p3p1k píše:prosím vás, nevíte jak je to s deck height ? sundal jsem hlavy a mám lehké otlačení ( cca 0,2 mm) na pístech od sacích ventilů. Není tam celý otlačení pouze cca 1 cm. Změřil se deck height a naměřil 1,1mm. četl jsem zde na foru že má být 1,5mm ... tato hodnota (1,5mm) má být vždy nebo jen pro určitou hodnotu komprese?
Mám ještě snížené hlavy o 0,6mm, zítra se podívám jestli jsem náhodou neotočil špatně vačku vůči klice ale dal bych ruku do ohně, že je to na ďůlky ... ještě jsem vyndaval podložku mezi blokem a válcem o síle 0,3 mm... hodně lidí mi řeklo že je to hloupost aby to mohlo byt touhle podložkou
Obě zmiňované úpravy, tedy snížení hlav a odstranění podložek pod válci má za následek přiblížení ventilu ke koruně pístu. Ještě si mohl použít vačku s vyšším zdvihem, možná že ji dle info v podpisu máš, a použít vahadla s větším převodovým poměrem (1.25/1.3/1.45:1) a dílo zkázy by bylo kompletní
DH je součást spalovacího prostoru a pokud neděláš sérii nebo nekopíruješ přesně doporučený setup, je nezbytné si nastudovat teorii spalovacích motorů.
To snad ani nelze komentovat, snad jen že hodně lidí v tvém okolí naprosto neví o čem hovoří.p3p1k píše: ještě jsem vyndaval podložku mezi blokem a válcem o síle 0,3 mm... hodně lidí mi řeklo že je to hloupost aby to mohlo byt touhle podložkou
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
Sam píše: Gratuluji!!
Obě zmiňované úpravy, tedy snížení hlav a odstranění podložek pod válci má za následek přiblížení ventilu ke koruně pístu. Ještě si mohl použít vačku s vyšším zdvihem, možná že ji dle info v podpisu máš, a použít vahadla s větším převodovým poměrem (1.25/1.3/1.45:1) a dílo zkázy by bylo kompletní
DH je součást spalovacího prostoru a pokud neděláš sérii nebo nekopíruješ přesně doporučený setup, je nezbytné si nastudovat teorii spalovacích motorů.
vahadla mam sériová a vačku engle w120, teorii motorů pořád koumám a vždy se dozvím něco nového :- )
To snad ani nelze komentovat, snad jen že hodně lidí v tvém okolí naprosto neví o čem hovoří.
vahadla mam sériová a vačku engle w120 , teorii motorů pořád koumám a vždy se dozvím něco nového :- )
právě mi to bylo divný tak jsem raději napsal jsem :- )
tak mám udělat DH 1,5mm + 0,6mm kvůli té snížené hlavě + ještě něco na vačku?
nejkrásnější pohled na svět je z VW sedačky
1775ccm, 2xweber 40idf, engle 110 .... zajíždí se :- )
1775ccm, 2xweber 40idf, engle 110 .... zajíždí se :- )
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
Jaký obsah a jaký kompresní poměr jsi zamýšlel ? Jaký je obsah spalovacího prostoru v hlavě ? Jaká je velikost ventilů a jaký max ventilový zdvih ?
Budeš ,muset podložit válce, o kolik, to záleží na otázkách výše. Jo a doporučuji si příště koupit modelínu a před finálním složením oměřit, kolik máš rezervu mezi pístem a ventilem.
Budeš ,muset podložit válce, o kolik, to záleží na otázkách výše. Jo a doporučuji si příště koupit modelínu a před finálním složením oměřit, kolik máš rezervu mezi pístem a ventilem.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
S tou modelinou zajimave. To je mysleno tak, ze poskladam motor, na pist nanesu par mm silnou vrstu modeliny, poskladam, utahnu na momenty, protocim, shodim hlavu a kouknu jak se to obtisklo?
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
V podstatě ano. Netřeba patlat na celý píst. Úplně stačí dvě kuličky pod ventily a po obtisknutí hned víš, kolik máš rezervu než se ti píst s ventilem potká.
Možností je samozřejmě víc, můžeš modelínu vynechat a zkontrolovat po nastartování povrch pístů jako to dělal Pepik. Invenci se meze nekladou
Možností je samozřejmě víc, můžeš modelínu vynechat a zkontrolovat po nastartování povrch pístů jako to dělal Pepik. Invenci se meze nekladou
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
mám u brouka rozhozený motor a řeším podložky pod válce kvůli kompresnímu poměr.... na jaký kompresní poměr můžu jít u 1775ccm se std hlavami s vačkou w120?
nejkrásnější pohled na svět je z VW sedačky
1775ccm, 2xweber 40idf, engle 110 .... zajíždí se :- )
1775ccm, 2xweber 40idf, engle 110 .... zajíždí se :- )
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
To pepik
Tak jsem po delsi dobe nakouknul abych se docetl jak jsi pokrocil v hledani problemu.
Vidim zes to nakonec rozhodil
Coz bylo asi fakt jediny reseni
Jediny co bych jeste dodal je abys poradne overil tesnost ventilu
Asi bych mel strach ze to bude fakt spatny
Uz si nepamatuju kolik jsme namerili tu kompresi
Tak jsem po delsi dobe nakouknul abych se docetl jak jsi pokrocil v hledani problemu.
Vidim zes to nakonec rozhodil
Coz bylo asi fakt jediny reseni
Jediny co bych jeste dodal je abys poradne overil tesnost ventilu
Asi bych mel strach ze to bude fakt spatny
Uz si nepamatuju kolik jsme namerili tu kompresi
... a vůbec !
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
raději jsem překontroloval vačku, jestli sedí důlky na zubech, těsnost ventilu jsem zkoušel nalitím technického benzinu a pod hlavou bylo sucho, tlaky na prvnim a třetím válci jsme naměřil okolo 7 baru plus minus
nejkrásnější pohled na svět je z VW sedačky
1775ccm, 2xweber 40idf, engle 110 .... zajíždí se :- )
1775ccm, 2xweber 40idf, engle 110 .... zajíždí se :- )