MOTORY - všeobecná rozprava

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Odpovědět
Uživatelský avatar
eLzyx
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1050
Registrován: 20 říj 2011
Bydliště: Bílina

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od eLzyx »

on už tem motor není původní. Takže mi nezáleží na tom, jestli tam zůstane tento, nebo tam přijde jiné ASko ... kdyby bylo. Jenže jezdivý motory nikdo nenabízí, resp. když už, tak je to stejně zajíc v pytli za 30 papírů a potencionální G.O. v neznámém rozsahu.
V Holomóci mi za zgenerálkovaný motor řekli asi 80t Kč ... radši jsem tu cenu už vymazal z paměti, možná to bylo 90?

Jiná klika je sranda za dalších 6500Kč (SSP za 7,9 - 1,4 za nepotřebný brus). Musím propočíst jestli na to mám :? . Zatím by na tom motoru zůstal původní jen blok, náhon vačky, možná vačka, ojnice a zbytek nový.

A musím mrknout jestli v chytré knize od Wilsona píší něco o proměření bloku ...
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15200
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Sam »

To už je tvůj boj co jak a za kolik. Bude ale fajn když se tu průběžně čas od času s fotkama a komentářem ze stavby motoru pochlubíš. :wink:
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Suky
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 734
Registrován: 25 led 2008
Bydliště: Most

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Suky »

Loni jsem si stavěl svůj první motor a zainteresovaní lidičky znají problém,kterej se mi stal...no to jen tak na okraj.Stavba mě vyšla cca na 60 tis.Káčé
jak říká Hydraulik,já jsem jen Béčko

Uživatelský avatar
wally
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2303
Registrován: 20 říj 2010
Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od wally »

Me vyšla ta 1641 teď na cca 23tis. Chce u toho myslet a originál věci stejně vydrží nejvíc ☺️
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs :D
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka :)
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------

Uživatelský avatar
Suky
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 734
Registrován: 25 led 2008
Bydliště: Most

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Suky »

tak já stavil uplně od základu,starej motor si chci udělat až bude čas :-)
jak říká Hydraulik,já jsem jen Béčko

Křemílek
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 262
Registrován: 06 pro 2012
Bydliště: Praha

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Křemílek »

Pokud jde o uložení ložisek v bloku, tak opravdu už je na protočení skoro každý. Rozdíl mezi stropem výrobní tolerance a hodnotou uváděnou jako mez opotřebení je velice malý.To opotřebení vzniklo otlačením, takže trvalo dlouho než nastalo. Špatné vyvážení tomu vždy určitě velice pomohlo. Blok (uložení) si musíš nechat proměřit. Nebo si pořiď supito a hodinky. Je to ale trochu o nervy. Každopádně je to základ. Dělat generálku do vymačkaného bloku je nedobré. A některé bloky jsou vymačkané natolik, že v jednom směru je uložení větší a v kolmém se materiál naopak stáhne. Když do toho dáš nová ložiska, je zle.

Uživatelský avatar
eLzyx
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1050
Registrován: 20 říj 2011
Bydliště: Bílina

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od eLzyx »

měří se jen ovalita konkrétního uložení, nebo i souosost všech? Tyhle záležitosti jsem zatím u žádného generálkovaného motoru neřešil, tak jsem z toho nějaký vyjukaný.
Na youtube (celkem dobrá studna znalostí) to nikdo nějak extra nevysvětluje, maximálně to řeší tím, jestli jim ta nová ložiska drží těsně v uložení.
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Šíša »

Generalku motoru Effikovi do Mnisku u Liberce.

Delal mi dvoulitra typ4 a o tom motoru nevim, ze bezi, na krizovatkach na cervene to chce sakra se premahat nestartovat pri bezicim motoru :D

Z motoru zustaly bez prace pouze valce/pisty/krouzky (neb ty asi koupil nekdo nove, aneb JZD generalka, pred prodejem.... byly presne v rozmeru dle tabulek), ostatni bylo delano (vcetne vareni dosedacich ploch na matky v hlavach, nova vacka, klika/loziska/protoceni bloku/atd.)

Odvezl jsem mu pouze vyndanej/odstrojenej motor, za mesic/dva si prijel pro slozenej hotovej. A za slusnej peniz (mezi tema dvema zde prezentovanyma, nicmene spise k te nizsi).

Kdo zna Effika vi, ze proste umi a hlavne na to ma vybaveni, dilnu, znalosti.

Je zbytecne to resit doma, paklize na to nekdo nema cas/vybaveni/znalosti/praxi ... a ikdyz si rika ze by to udelal levneji, neudela, neb kdyz si pak secte svuj cas do toho investovanej a vynasobi zakladni mzdou (kterou klidne muze nadelat na prezcasech), zjisti, ze u profika to vyjde levneji/se zarukou/bez starosti.

Tak asi tak.


Uživatelský avatar
eLzyx
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1050
Registrován: 20 říj 2011
Bydliště: Bílina

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od eLzyx »

nějaký kontakt na něj? Google mlčí.
G.O. od někoho kdo umí se nebráním, jen nikoho takového neznám. Do místních servisů bych to nedal, to si to můžu zku.vit sám a levněji.

btw Šíšo, nepostrádáš nárazník na Brouka? Se tu jeden válí ...
Naposledy upravil(a) eLzyx dne 13 bře 2017, celkem upraveno 1 x.
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Šíša »

Google jiste bude mlcet, paklize se dohodnete, poznas sam az mu to povezes proc mlci. Nicmene kontakt zkusim dohledat, potom, co zemrel tlf pri problemech ve vyrobe, jich moc nemam. Kdyztak napisu do SZ.

jawarider
Příspěvky: 38
Registrován: 11 úno 2013

motor z Renovace- kde, z kolik, jaká spokojenost

Příspěvek od jawarider »

Zdravím Vás,
rád bych se Vás poptal na motoráře z Todně, zda máte nějaké reference.

Děkuji

Uživatelský avatar
HappyBeetle
Příspěvky: 12
Registrován: 29 zář 2016
Bydliště: Turnov

Problém s běhěm motoru

Příspěvek od HappyBeetle »

čágobello stavím komplet brouka do poslední šroubku je komplet už skoro celý zrenovovaný. Nicméně problém s motorem. motor udělán seřízeny ventily předstih. Chytá na škytnutí sytič funguje jak má. Ale... střílí.. že by bohatost ? seřizoval sem karbec mám jednokanál a když vyndám svíčky z levých válců jsou docihlova a ty z pravých válců černé jak uhel.. setkal se stím už někdo ?? že by na to mohl mít vliv popř. špatně udělaného předstihu nebo ventilů ??

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8946
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od yahoďák »

takže popořadě:
1) vítej mezi námi HappyBeetle
2) tvůj topic s dotazem jsem sloučil s podobným tématem, protože pokud bychom na každý jeden dotaz zakládali nový topik, tak se v tom množství ztratíme.... a možná by neškodilo napřed věnovat trošku času hledání (včetně využití "tlačítka" "Hledat") a trochu čtení, třeba bys odpověď na podobný problém našel
3) je dobře, že alespoň částečně specifikuješ svůj motor (jednokanál), ale možná by napovědělo kompletní info o typu a objemu motoru, použité karburaci a rozsahu dosud provedených oprav
4) cihlově zbarvené svíčky vlevo jsou správně, černé vpravo špatně, spolu s dalším popsaným příznakem "střílení" mě napadá zdánlivá blbost:
nemáš vpravo přehozené kabely? Zjišťoval jsi, zda svíčky vpravo dávají jiskru...
Obrázek

Uživatelský avatar
HappyBeetle
Příspěvky: 12
Registrován: 29 zář 2016
Bydliště: Turnov

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od HappyBeetle »

Motor mám 1200 kabely jsou dobře zapojeny. divné však bylo že už se stalo že to jelo i normálně a pak po chvilce to třeba začalo opět zlobit. nedávno když sem seřizoval ten karbec tak na volnoběh když to běželo tak sem přidal vytočil ho třeba ho trochu proturoval a pustil a když sem to chtěl hned z volnoběž. otáček opět opakovat do otáček už se mu opět hned potom nechtělo..

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8946
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od yahoďák »

a karburátor je na tom jak? nový nebo původní nebo původní čištěný, repasovaný? Narážím třeba nesprávné seřízení a možnost přisávání okolo hřídelky klapky po zahřátí motoru.
Dále chybí informace co jsi vše jsi dělal s motorem, zda nemůže hrát roli třeba povolená hlava,spoj sání/hlava, netěsné ventily.
To jen že píšeš
divné však bylo že už se stalo že to jelo i normálně a pak po chvilce to třeba začalo opět zlobit
, možností je fakt mnoho...
Obrázek

Uživatelský avatar
HappyBeetle
Příspěvky: 12
Registrován: 29 zář 2016
Bydliště: Turnov

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od HappyBeetle »

Sáákryš to vidím že budu muset pomalu celý rozebrat :D je pravdou že karburátor je jediná věc do které sem se nepouštěl. byl pouze z venčí očištěn a dán zpět. sání hlava by možná mohl být problém jelikož už když se to sestavovalo zpět šlo tam celkem z tuha. Navíc už když sem to sundával když sem motor dělal tak mě překvapilo že mezi sacím potrubím a hlavou nebylo žádné těsnění.. mám tam tedy pouze silikon.. chyba ?

Uživatelský avatar
HappyBeetle
Příspěvky: 12
Registrován: 29 zář 2016
Bydliště: Turnov

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od HappyBeetle »

Myslím že vím kde ten problém bude. bude to tím těsněním mezi sáním a hlavou. Moc díky za typ ! :-)
že by to bylo tohle ??
https://www.beetle.cz/obchod/dily-motor ... ni-1-2-62/

Uživatelský avatar
gandy
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 609
Registrován: 07 dub 2008
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od gandy »

Jo to je přesně ono. Je to hliníkový kroužek, který se stažením sání zmačkně mezi hlavu a sání. Prodávají se taky měděný NOS. Myslím že je mají ve Zlíně- na 1,6 jsem ho tam kupoval- vwbrouk.cz. Tak ať to pěkně vrčí..
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"

Miroslav Machacek
Příspěvky: 198
Registrován: 20 čer 2016

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Miroslav Machacek »

Ahoj já jsem si nechal postavit motor u p. Dudika....
Zatím naprostá spokojenost....volba jestli to zkoušet bez vybavení a bez praxe na vzduchacich a riskovani ze to budu delat 2x a díly za 60k hodím po sezoně do hajzlu.....to už jsem raději obětoval něco navíc abych měl klidnou hlavu.... :D 16ctka dual....

Uživatelský avatar
p3p1k
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 388
Registrován: 03 zář 2007
Bydliště: praha

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od p3p1k »

bohužel jsem nenašel téma se stejnou závadou a nebo jen možná je chyba mezi židlí a klávesnicí ( přikláním se víc k tomu), mám lehký problém s.. brouk mi normálně nastartuje všechno v pořádku, cca po 1 km ztratí výkon a vůbec nechce táhnout, když jsme ho chcípnul a po pár minutách znova nastartoval tak zase v pořádku táhnul jel supr ale po chvilce zase to samý, stalo se mi po sundání plynu auto chcíplo... znělo to jakoby jel na 3 válce a pak jen na dva .... napadlo špatný kondenzátor... nenapadá někoho z vás ještš něco?
nejkrásnější pohled na svět je z VW sedačky ;)
1775ccm, 2xweber 40idf, engle 110 .... zajíždí se :- )

Odpovědět