MOTORY - všeobecná rozprava
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
on už tem motor není původní. Takže mi nezáleží na tom, jestli tam zůstane tento, nebo tam přijde jiné ASko ... kdyby bylo. Jenže jezdivý motory nikdo nenabízí, resp. když už, tak je to stejně zajíc v pytli za 30 papírů a potencionální G.O. v neznámém rozsahu.
V Holomóci mi za zgenerálkovaný motor řekli asi 80t Kč ... radši jsem tu cenu už vymazal z paměti, možná to bylo 90?
Jiná klika je sranda za dalších 6500Kč (SSP za 7,9 - 1,4 za nepotřebný brus). Musím propočíst jestli na to mám . Zatím by na tom motoru zůstal původní jen blok, náhon vačky, možná vačka, ojnice a zbytek nový.
A musím mrknout jestli v chytré knize od Wilsona píší něco o proměření bloku ...
V Holomóci mi za zgenerálkovaný motor řekli asi 80t Kč ... radši jsem tu cenu už vymazal z paměti, možná to bylo 90?
Jiná klika je sranda za dalších 6500Kč (SSP za 7,9 - 1,4 za nepotřebný brus). Musím propočíst jestli na to mám . Zatím by na tom motoru zůstal původní jen blok, náhon vačky, možná vačka, ojnice a zbytek nový.
A musím mrknout jestli v chytré knize od Wilsona píší něco o proměření bloku ...
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
To už je tvůj boj co jak a za kolik. Bude ale fajn když se tu průběžně čas od času s fotkama a komentářem ze stavby motoru pochlubíš.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
Loni jsem si stavěl svůj první motor a zainteresovaní lidičky znají problém,kterej se mi stal...no to jen tak na okraj.Stavba mě vyšla cca na 60 tis.Káčé
jak říká Hydraulik,já jsem jen Béčko
- wally
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2294
- Registrován: 20 říj 2010
- Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
Me vyšla ta 1641 teď na cca 23tis. Chce u toho myslet a originál věci stejně vydrží nejvíc
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
tak já stavil uplně od základu,starej motor si chci udělat až bude čas
jak říká Hydraulik,já jsem jen Béčko
-
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 262
- Registrován: 06 pro 2012
- Bydliště: Praha
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
Pokud jde o uložení ložisek v bloku, tak opravdu už je na protočení skoro každý. Rozdíl mezi stropem výrobní tolerance a hodnotou uváděnou jako mez opotřebení je velice malý.To opotřebení vzniklo otlačením, takže trvalo dlouho než nastalo. Špatné vyvážení tomu vždy určitě velice pomohlo. Blok (uložení) si musíš nechat proměřit. Nebo si pořiď supito a hodinky. Je to ale trochu o nervy. Každopádně je to základ. Dělat generálku do vymačkaného bloku je nedobré. A některé bloky jsou vymačkané natolik, že v jednom směru je uložení větší a v kolmém se materiál naopak stáhne. Když do toho dáš nová ložiska, je zle.
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
měří se jen ovalita konkrétního uložení, nebo i souosost všech? Tyhle záležitosti jsem zatím u žádného generálkovaného motoru neřešil, tak jsem z toho nějaký vyjukaný.
Na youtube (celkem dobrá studna znalostí) to nikdo nějak extra nevysvětluje, maximálně to řeší tím, jestli jim ta nová ložiska drží těsně v uložení.
Na youtube (celkem dobrá studna znalostí) to nikdo nějak extra nevysvětluje, maximálně to řeší tím, jestli jim ta nová ložiska drží těsně v uložení.
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
Generalku motoru Effikovi do Mnisku u Liberce.
Delal mi dvoulitra typ4 a o tom motoru nevim, ze bezi, na krizovatkach na cervene to chce sakra se premahat nestartovat pri bezicim motoru
Z motoru zustaly bez prace pouze valce/pisty/krouzky (neb ty asi koupil nekdo nove, aneb JZD generalka, pred prodejem.... byly presne v rozmeru dle tabulek), ostatni bylo delano (vcetne vareni dosedacich ploch na matky v hlavach, nova vacka, klika/loziska/protoceni bloku/atd.)
Odvezl jsem mu pouze vyndanej/odstrojenej motor, za mesic/dva si prijel pro slozenej hotovej. A za slusnej peniz (mezi tema dvema zde prezentovanyma, nicmene spise k te nizsi).
Kdo zna Effika vi, ze proste umi a hlavne na to ma vybaveni, dilnu, znalosti.
Je zbytecne to resit doma, paklize na to nekdo nema cas/vybaveni/znalosti/praxi ... a ikdyz si rika ze by to udelal levneji, neudela, neb kdyz si pak secte svuj cas do toho investovanej a vynasobi zakladni mzdou (kterou klidne muze nadelat na prezcasech), zjisti, ze u profika to vyjde levneji/se zarukou/bez starosti.
Tak asi tak.
Delal mi dvoulitra typ4 a o tom motoru nevim, ze bezi, na krizovatkach na cervene to chce sakra se premahat nestartovat pri bezicim motoru
Z motoru zustaly bez prace pouze valce/pisty/krouzky (neb ty asi koupil nekdo nove, aneb JZD generalka, pred prodejem.... byly presne v rozmeru dle tabulek), ostatni bylo delano (vcetne vareni dosedacich ploch na matky v hlavach, nova vacka, klika/loziska/protoceni bloku/atd.)
Odvezl jsem mu pouze vyndanej/odstrojenej motor, za mesic/dva si prijel pro slozenej hotovej. A za slusnej peniz (mezi tema dvema zde prezentovanyma, nicmene spise k te nizsi).
Kdo zna Effika vi, ze proste umi a hlavne na to ma vybaveni, dilnu, znalosti.
Je zbytecne to resit doma, paklize na to nekdo nema cas/vybaveni/znalosti/praxi ... a ikdyz si rika ze by to udelal levneji, neudela, neb kdyz si pak secte svuj cas do toho investovanej a vynasobi zakladni mzdou (kterou klidne muze nadelat na prezcasech), zjisti, ze u profika to vyjde levneji/se zarukou/bez starosti.
Tak asi tak.
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
nějaký kontakt na něj? Google mlčí.
G.O. od někoho kdo umí se nebráním, jen nikoho takového neznám. Do místních servisů bych to nedal, to si to můžu zku.vit sám a levněji.
btw Šíšo, nepostrádáš nárazník na Brouka? Se tu jeden válí ...
G.O. od někoho kdo umí se nebráním, jen nikoho takového neznám. Do místních servisů bych to nedal, to si to můžu zku.vit sám a levněji.
btw Šíšo, nepostrádáš nárazník na Brouka? Se tu jeden válí ...
Naposledy upravil(a) eLzyx dne 13 bře 2017, celkem upraveno 1 x.
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
Google jiste bude mlcet, paklize se dohodnete, poznas sam az mu to povezes proc mlci. Nicmene kontakt zkusim dohledat, potom, co zemrel tlf pri problemech ve vyrobe, jich moc nemam. Kdyztak napisu do SZ.
motor z Renovace- kde, z kolik, jaká spokojenost
Zdravím Vás,
rád bych se Vás poptal na motoráře z Todně, zda máte nějaké reference.
Děkuji
rád bych se Vás poptal na motoráře z Todně, zda máte nějaké reference.
Děkuji
- HappyBeetle
- Příspěvky: 12
- Registrován: 29 zář 2016
- Bydliště: Turnov
Problém s běhěm motoru
čágobello stavím komplet brouka do poslední šroubku je komplet už skoro celý zrenovovaný. Nicméně problém s motorem. motor udělán seřízeny ventily předstih. Chytá na škytnutí sytič funguje jak má. Ale... střílí.. že by bohatost ? seřizoval sem karbec mám jednokanál a když vyndám svíčky z levých válců jsou docihlova a ty z pravých válců černé jak uhel.. setkal se stím už někdo ?? že by na to mohl mít vliv popř. špatně udělaného předstihu nebo ventilů ??
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8945
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
takže popořadě:
1) vítej mezi námi HappyBeetle
2) tvůj topic s dotazem jsem sloučil s podobným tématem, protože pokud bychom na každý jeden dotaz zakládali nový topik, tak se v tom množství ztratíme.... a možná by neškodilo napřed věnovat trošku času hledání (včetně využití "tlačítka" "Hledat") a trochu čtení, třeba bys odpověď na podobný problém našel
3) je dobře, že alespoň částečně specifikuješ svůj motor (jednokanál), ale možná by napovědělo kompletní info o typu a objemu motoru, použité karburaci a rozsahu dosud provedených oprav
4) cihlově zbarvené svíčky vlevo jsou správně, černé vpravo špatně, spolu s dalším popsaným příznakem "střílení" mě napadá zdánlivá blbost:
nemáš vpravo přehozené kabely? Zjišťoval jsi, zda svíčky vpravo dávají jiskru...
1) vítej mezi námi HappyBeetle
2) tvůj topic s dotazem jsem sloučil s podobným tématem, protože pokud bychom na každý jeden dotaz zakládali nový topik, tak se v tom množství ztratíme.... a možná by neškodilo napřed věnovat trošku času hledání (včetně využití "tlačítka" "Hledat") a trochu čtení, třeba bys odpověď na podobný problém našel
3) je dobře, že alespoň částečně specifikuješ svůj motor (jednokanál), ale možná by napovědělo kompletní info o typu a objemu motoru, použité karburaci a rozsahu dosud provedených oprav
4) cihlově zbarvené svíčky vlevo jsou správně, černé vpravo špatně, spolu s dalším popsaným příznakem "střílení" mě napadá zdánlivá blbost:
nemáš vpravo přehozené kabely? Zjišťoval jsi, zda svíčky vpravo dávají jiskru...
- HappyBeetle
- Příspěvky: 12
- Registrován: 29 zář 2016
- Bydliště: Turnov
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
Motor mám 1200 kabely jsou dobře zapojeny. divné však bylo že už se stalo že to jelo i normálně a pak po chvilce to třeba začalo opět zlobit. nedávno když sem seřizoval ten karbec tak na volnoběh když to běželo tak sem přidal vytočil ho třeba ho trochu proturoval a pustil a když sem to chtěl hned z volnoběž. otáček opět opakovat do otáček už se mu opět hned potom nechtělo..
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8945
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
a karburátor je na tom jak? nový nebo původní nebo původní čištěný, repasovaný? Narážím třeba nesprávné seřízení a možnost přisávání okolo hřídelky klapky po zahřátí motoru.
Dále chybí informace co jsi vše jsi dělal s motorem, zda nemůže hrát roli třeba povolená hlava,spoj sání/hlava, netěsné ventily.
To jen že píšeš
Dále chybí informace co jsi vše jsi dělal s motorem, zda nemůže hrát roli třeba povolená hlava,spoj sání/hlava, netěsné ventily.
To jen že píšeš
, možností je fakt mnoho...divné však bylo že už se stalo že to jelo i normálně a pak po chvilce to třeba začalo opět zlobit
- HappyBeetle
- Příspěvky: 12
- Registrován: 29 zář 2016
- Bydliště: Turnov
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
Sáákryš to vidím že budu muset pomalu celý rozebrat je pravdou že karburátor je jediná věc do které sem se nepouštěl. byl pouze z venčí očištěn a dán zpět. sání hlava by možná mohl být problém jelikož už když se to sestavovalo zpět šlo tam celkem z tuha. Navíc už když sem to sundával když sem motor dělal tak mě překvapilo že mezi sacím potrubím a hlavou nebylo žádné těsnění.. mám tam tedy pouze silikon.. chyba ?
- HappyBeetle
- Příspěvky: 12
- Registrován: 29 zář 2016
- Bydliště: Turnov
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
Myslím že vím kde ten problém bude. bude to tím těsněním mezi sáním a hlavou. Moc díky za typ !
že by to bylo tohle ??
https://www.beetle.cz/obchod/dily-motor ... ni-1-2-62/
že by to bylo tohle ??
https://www.beetle.cz/obchod/dily-motor ... ni-1-2-62/
- gandy
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 609
- Registrován: 07 dub 2008
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
Jo to je přesně ono. Je to hliníkový kroužek, který se stažením sání zmačkně mezi hlavu a sání. Prodávají se taky měděný NOS. Myslím že je mají ve Zlíně- na 1,6 jsem ho tam kupoval- vwbrouk.cz. Tak ať to pěkně vrčí..
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"
-
- Příspěvky: 198
- Registrován: 20 čer 2016
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
Ahoj já jsem si nechal postavit motor u p. Dudika....
Zatím naprostá spokojenost....volba jestli to zkoušet bez vybavení a bez praxe na vzduchacich a riskovani ze to budu delat 2x a díly za 60k hodím po sezoně do hajzlu.....to už jsem raději obětoval něco navíc abych měl klidnou hlavu.... 16ctka dual....
Zatím naprostá spokojenost....volba jestli to zkoušet bez vybavení a bez praxe na vzduchacich a riskovani ze to budu delat 2x a díly za 60k hodím po sezoně do hajzlu.....to už jsem raději obětoval něco navíc abych měl klidnou hlavu.... 16ctka dual....
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
bohužel jsem nenašel téma se stejnou závadou a nebo jen možná je chyba mezi židlí a klávesnicí ( přikláním se víc k tomu), mám lehký problém s.. brouk mi normálně nastartuje všechno v pořádku, cca po 1 km ztratí výkon a vůbec nechce táhnout, když jsme ho chcípnul a po pár minutách znova nastartoval tak zase v pořádku táhnul jel supr ale po chvilce zase to samý, stalo se mi po sundání plynu auto chcíplo... znělo to jakoby jel na 3 válce a pak jen na dva .... napadlo špatný kondenzátor... nenapadá někoho z vás ještš něco?
nejkrásnější pohled na svět je z VW sedačky
1775ccm, 2xweber 40idf, engle 110 .... zajíždí se :- )
1775ccm, 2xweber 40idf, engle 110 .... zajíždí se :- )