tono_55 píše:Zdravíčko mám jednu otázku technického rázu, nenašiel som žiadnu rýdzo technickú sekciu tohoto fóra (btw stálo by za to sa zamyslieť nad uprataním , prepracovaním a zdokonalením celého fóra)
příště zkus použít funkci, neboli tlačítko Hledej ... v pravém horním rohu vedle reklamního banneru...schválně si to vyzkoušej... já se mezitím zamyslím nad tím uklízením ..a pak to sloučím...
Mám problém se spojkou.. 200mm lamela 8,2mm přítlačak s kroužkem pedal chodí hladce.. spojkopaka pakuje... lanko je měneno v roce 2010 a do poslední chvíle v pořadku. Matka křídlová je "nadoraz" Problém je že spojka nespojkuje....
Jedna možnost ešte vyměna lanka.. ale funkce lanka se jeví v pořádku.
Tak může to být:
1) Vadné lanko
a) příliš dlouhé - spojka by potřebovala ještě přitáhnout
b) které se roztřepilo někde / vytáhlo ze zadního zálisu do šroubení - a jakoby protáhlo - tozn štelovací délka je nedostatečná
2)Vadný spojkový pedál - došlo k protočí úchytu lanka na pedálu v ose - a operační dráha je příliš krátká (ale to je hodně nepravděpodobná závada...)
3) Vadný přítlačák (máš sluníčko - může být vyhřáté (ale to by spojka spíš klouzala)? nebo starou verzi - prasklá packa například)
4) vadné spojkové ložisko - vypadlo z příchytek např, nebo je prošláplé.
Rychnak píše:Tak může to být:
1) Vadné lanko
a) příliš dlouhé - spojka by potřebovala ještě přitáhnout
b) které se roztřepilo někde / vytáhlo ze zadního zálisu do šroubení - a jakoby protáhlo - tozn štelovací délka je nedostatečná
2)Vadný spojkový pedál - došlo k protočí úchytu lanka na pedálu v ose - a operační dráha je příliš krátká (ale to je hodně nepravděpodobná závada...)
3) Vadný přítlačák (máš sluníčko - může být vyhřáté (ale to by spojka spíš klouzala)? nebo starou verzi - prasklá packa například)
4) vadné spojkové ložisko - vypadlo z příchytek např, nebo je prošláplé.
Po zimě se může stát , že se lamela vlivem vlhka přilepí k setrváku - urveš to tak , že auto po zahřátí motoru roztlačíš na trojku, a za jízdy s vyšlápnutou spojkou střídavě akceleruješ a deceleruješ - jen prudce přidáváš a ubíráš plyn . Někdy to trvá docela dlouho - nevzdávej to !
My jsem loni předčasně ukončili sezonu. Daval jsem za vinu bud lamela.. a nebo vidlička. Ale lamela je v normě a vidlička je v pořadku. Jeví se jako by se "natahlo" lanko.. ale bez předchozích naznaku..zhoršovani se stavu... se mi nějak nezdá.
Píšeš, že spojkopáka pákuje. Při sešlápntém pedálu se páka vychýlí. Je to celá její možná výchylka? A není poškozený úchyt lanovodu na převodovce, má správnou polohu? To by taky vysvětlovalo tu skokovou změnu.
Mám problém se spojkou.. 200mm lamela 8,2mm přítlačak s kroužkem pedal chodí hladce.. spojkopaka pakuje... lanko je měneno v roce 2010 a do poslední chvíle v pořadku. Matka křídlová je "nadoraz" Problém je že spojka nespojkuje....
Jedna možnost ešte vyměna lanka.. ale funkce lanka se jeví v pořádku.
Díky R.
Mi to pripadne,ze mas spojkove lanko castecne roztrepene,cimz pri seslapnuti spojky mas jednou dobry zaber a pak klouzani spojky z duvudu,ze lanko neni kompletni tada treba polovicni a tak nejak je flexibilni zbytek lanka.Ja mam tenhle problem dvakrat do roka.Budto se mi lanko roztrepi u pedalu,nebo u prevodovky.Jestlize mas aftermarket lanko z roku 2010,tak napis cinanum dekovny dopis,ze to to vubec do dnes funguje
Mám problém se spojkou.. 200mm lamela 8,2mm přítlačak s kroužkem pedal chodí hladce.. spojkopaka pakuje... lanko je měneno v roce 2010 a do poslední chvíle v pořadku. Matka křídlová je "nadoraz" Problém je že spojka nespojkuje....
Jedna možnost ešte vyměna lanka.. ale funkce lanka se jeví v pořádku.
Díky R.
Mi to pripadne,ze mas spojkove lanko castecne roztrepene,cimz pri seslapnuti spojky mas jednou dobry zaber a pak klouzani spojky z duvudu,ze lanko neni kompletni tada treba polovicni a tak nejak je flexibilni zbytek lanka.Ja mam tenhle problem dvakrat do roka.Budto se mi lanko roztrepi u pedalu,nebo u prevodovky.Jestlize mas aftermarket lanko z roku 2010,tak napis cinanum dekovny dopis,ze to to vubec do dnes funguje
Tak závěr.. Jak psal Roman.. decentní roztřep u pedalu... díky za rady.
Jdu psát onen děkovný dopis do Číny...
Doufejme že tady ten kousek vydrží další 4 sezony... .
chtěl bych se zeptat, jestli někdo nemá zkušenosti, případně tušení čím by mohl být způsoben následující problém.
Když se rozjíždím na 1 tak v určitou chvíli se začne celé auto třást, ale u jiných rych. stupňů problém není, řazení jde hladce. Dá se tomu teda vyhnout když se spojka pouští hodně jemně. Jinak když sešlápnu spojku tak je slyšet hučení a se sešláplou spojkou se mi hodně blbě startuje. Mě napadl vadný přítlačák, lamela, ložisko?
chtěl bych se zeptat, jestli někdo nemá zkušenosti, případně tušení čím by mohl být způsoben následující problém.
Když se rozjíždím na 1 tak v určitou chvíli se začne celé auto třást, ale u jiných rych. stupňů problém není, řazení jde hladce. Dá se tomu teda vyhnout když se spojka pouští hodně jemně. Jinak když sešlápnu spojku tak je slyšet hučení a se sešláplou spojkou se mi hodně blbě startuje. Mě napadl vadný přítlačák, lamela, ložisko?
Díky za rady Marek
Mastná lamela, prasklé pero na přítlačném talíři/špatně seřízené packy. Utržený silentblok převodovky, případně kombinace výše uvedeného.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Například já když jsem měl zpátečku a po rozjetí jsem vyšlápl spojku , tak byla cítit drobná vibrace do kastle , na vině byl špatný přední silentblok na převodovce ...
Lamela byla dobra ale pritlacak jsem nijak neserizoval. A je fakt ze ten silentblok vepredu v dobrem stavu nebyl,ale ze by to bylo znat jen na tu jedničku, kdyz i zpatecka a všechny ostatní rychlosti jdou v pohodě?