Spojka
- maxmax
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5044
- Registrován: 25 pro 2007
- Bydliště: Praha 8 a5
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spojka
A točí se ložisko lehce i když na něj zatlačíš?
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:
Re: Spojka
Ten bordel na něm je z toho trojúhelníku o 2 fotky výš. Kdyby byl křivý přítlačák, mlátilo by to celým motorem, myslím.. Ložisko v tlaku jsem nezkoušel.. Není tady někdo z Ostravy pro osobní konzultaci?
- Milosak_1
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3735
- Registrován: 15 říj 2007
- Bydliště: Eribov 412
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spojka
Obrat se na Hydraulika nebo Igiho, at te spoji s Martasem.
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.
Kdo chce, hledá způsob.
Re: Spojka
očekávej neočekávané, už jsem se setkal s tak divokejma přízakama křivý spojky, že by to jeden neřek. Moc věcí tam bejt nemůže. špatný ložisko nebo špatně vede, nebo přítlačák. Špatnou lamelu bys nepoznal akorát kdyby byla znovu a špatně obloženálibooor píše:Ten bordel na něm je z toho trojúhelníku o 2 fotky výš. Kdyby byl křivý přítlačák, mlátilo by to celým motorem, myslím.. Ložisko v tlaku jsem nezkoušel.. Není tady někdo z Ostravy pro osobní konzultaci?
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=
Re: Spojka
Díky za tipy. Vypadá to na axiální vůli na klice.
Re: Spojka
Zdravím, chlapi
Mám jinej problém se spojkou. Auto cukalo a bylo hlučný spojkový ložisko, chlápek mi vyměnil lamelu, přítlačák a dal nový ložisko, jenže když se za jízdy dotknu spojkovýdo pedálu, je slyšet bzučivej zvuk. Řazení a rozjezd je OK.
VW 1303, 16-tka. Dík za rady. Bohouš
Mám jinej problém se spojkou. Auto cukalo a bylo hlučný spojkový ložisko, chlápek mi vyměnil lamelu, přítlačák a dal nový ložisko, jenže když se za jízdy dotknu spojkovýdo pedálu, je slyšet bzučivej zvuk. Řazení a rozjezd je OK.
VW 1303, 16-tka. Dík za rady. Bohouš
Re: Spojka
A proč ti to vadí? (je tam asi malá vůle - což je bohužel asi nutný, aby spojka vypínala i při tlustým obložení - a ložisko hned začne škrtat).
Re: Spojka
To by mi samozřejmě nevadilo, ale je to slyšet i po domáčknutí spojky až k podlaze.
Re: Spojka
pokud jsi si jistý zdrojem zvuku, tak asi zpívá to ložisko...musí být zlehka namazané a dosedací plocha mezi ložiskem a talířem grafit nebo jiné suchíé mazadlo...nebo je vadné, což se může stát i u nového..
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Spojka
A nepleteš si spojku a plyn - lehký dotyk pro zmáčknutí, i to bzučení vzadu (více čmelák než vosa) by to vysvětlovalo... Ale vážně, v jedné knize (asi Korp) jsem četl, že servisy se ložiska pokoušely utišit i tak, že navrtali do bloku dirku a skrz ni proudem oleje ve spreji ložisko trefili. Poučení z toho není, že by to snad obyčejný člověk měl zkoušet, ale že i originální nové ložisko mohlo být hlučné a nebyla to fatální závada.
Re: Spojka
jo v tom Korpovi to bylo i s obrázkem...cílem je, aby lehká porce maziva přistála na ložisku a ne ne lamele...
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Spojka
Tak po další analýze zdroje bzučivého zvuku jsem zjistil, že to asi opravdu nebude spojkový ložisko jelikož je to slyšet jen za jízdy (a při sešláplém spojkovém pedále). Co takhle převodovka?
- Skid
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2002
- Registrován: 25 dub 2007
- Bydliště: Veselí nad Lužnicí a Pha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spojka
Neni to ve finale diferak? Nezni to jako stara klasicka Karosa?Bohouš píše:Tak po další analýze zdroje bzučivého zvuku jsem zjistil, že to asi opravdu nebude spojkový ložisko jelikož je to slyšet jen za jízdy (a při sešláplém spojkovém pedále). Co takhle převodovka?
VW Brouk alias Walda (1956)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spojka
Kdyby to bylo ložisko v převodovce, tak by ale mělo hučet za jízdy pořád a ne jenom, když šlápne na spojku.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Spojka
to sem si rikal taky, ale huci mi to jen obcaslišák píše:Kdyby to bylo ložisko v převodovce, tak by ale mělo hučet za jízdy pořád a ne jenom, když šlápne na spojku.
zejmena po nastartovani a celsim stani nez se olej dostane vsude kde je potreba
a lozisko spojkovy uz je tam 3-ti a dela to porad stejnej zvuk
ale to je muj pripad, netvrdim ze to musi byt stejne, ale muze
... a vůbec !
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spojka
Já mám něco podobného u MBX. Někdy, ale opravdu jenom někdy po nastartování, když sešlápnu spojku, ozve se řev, jak na zimním stadionu. Po chvilce je klid a ujedu klidně 1000 km v naprosté pohodě. A potom zase někdy se to ozve. Jsem přesvědčen, že to dělá ložisko v klice. To se otáčí jenom ve chvíli, když je plně vyšlápnutá spojka. Největší rozdíl otáček klikovky a hnacího hřídele je, když motor běží na sytič a hnací hřídel je přibrzděn studeným olejem.
Vypínací ložisko se začne točit již při slabém sešlápnutí a tak by se ozvalo dřív a hlavně vždycky.
Diferák se za jízdy točí pořád, ať stojíš na spojce nebo ne. Ložiska na hnacím hřídeli se po sešlápnutí spojky otáčejí pomaleji, tak ty to asi taky nebudou.
Vypínací ložisko se začne točit již při slabém sešlápnutí a tak by se ozvalo dřív a hlavně vždycky.
Diferák se za jízdy točí pořád, ať stojíš na spojce nebo ne. Ložiska na hnacím hřídeli se po sešlápnutí spojky otáčejí pomaleji, tak ty to asi taky nebudou.
Každý celek se skládá z detailů.
- krtek
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 259
- Registrován: 10 kvě 2007
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spojka
Ahoj, měl bych na vás dotaz odborníci. Má smysl dávat do Brouka na denní ježdění neodpruženou originální lamelu (viz. fotka, samozřejmě s novým obložením)? Já si myslím že ne, ale rád bych aby mě to někdo potvrdil či vyvrátil..
A druhá otázka: Původně jsem měl na motoru třípackový přítlačák bez kroužku, je možnost použít třípackovej s kroužkem v případě že ostatní komponenty zůstanou, nebo bude spojka stále v napůl vystaveném stavu. (resp. rozdíl v přítlačácích nenaženu na lanku?)
Děkuji moc za případné odpovědi
A druhá otázka: Původně jsem měl na motoru třípackový přítlačák bez kroužku, je možnost použít třípackovej s kroužkem v případě že ostatní komponenty zůstanou, nebo bude spojka stále v napůl vystaveném stavu. (resp. rozdíl v přítlačácích nenaženu na lanku?)
Děkuji moc za případné odpovědi
Re: Spojka
Neodpružená lamela byla originál, aspoň u slabších motorů (1200), tak nevidím důvod, proč by to s ní najednou nemělo jít. U silnějšího motoru a slabšího řidiče asi radši odpruženou. Ten kroužek nevím, jaký je rozdíl celkové výšky ve srovnání s packama?