Přebíjení alternátoru
a teď si dáme zábavu z jiného soudku a to:
přebíjení alternátoru s interním regulátorem
symptomy: horký drát od svorky D na altíku (výstupní)
smrádek z elektrolytu v interiéru vozidla (ten mě k tomu dovedl)
baterka napůl vyvařená
Hádám že se k regulátoru dostanu po demontáži plechového víčka se třema šrouby, mohly by přebíjení způsobovat vadné uhlíky?
přebíjení alternátoru s interním regulátorem
symptomy: horký drát od svorky D na altíku (výstupní)
smrádek z elektrolytu v interiéru vozidla (ten mě k tomu dovedl)
baterka napůl vyvařená
Hádám že se k regulátoru dostanu po demontáži plechového víčka se třema šrouby, mohly by přebíjení způsobovat vadné uhlíky?
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
nakonec jsem zvolil cestu, že do auta dám odzkoušený regulátor.
Postup demontáže vestavěného regulátoru na voze s alternátorem je následující:
1. odpojit akumulátor
2. sejmout vzduchový filtr, odpojit kabel s násuvným konektorem z alternátoru
3. sejmout třmen, který drží alternátor k noze (dva klíče č.13)
4. vyšroubovat tři šrouby na plechu, který je na horní straně alternátoru. Jeden z těchto šroubů je se zapuštěnou hlavou, a protože byl zašroubován nasucho do slitiny tělesa altíku, nechce se mu ven. Doporučuji proto použít úderový šroubovák. Aby bylo možno použít úderový šroubovák na motoru, který je ve voze, je nezbytné sejmout zadní kapotu (klíč č.10).
PLECH KTERÝ SEJMETE JE ZÁROVEŇ NOSIČEM REGULÁTORU A UHLÍKŮ
další update bude večer, kdy si potvrdím, že výstupní napětí z alternátoru je v pořádku
Postup demontáže vestavěného regulátoru na voze s alternátorem je následující:
1. odpojit akumulátor
2. sejmout vzduchový filtr, odpojit kabel s násuvným konektorem z alternátoru
3. sejmout třmen, který drží alternátor k noze (dva klíče č.13)
4. vyšroubovat tři šrouby na plechu, který je na horní straně alternátoru. Jeden z těchto šroubů je se zapuštěnou hlavou, a protože byl zašroubován nasucho do slitiny tělesa altíku, nechce se mu ven. Doporučuji proto použít úderový šroubovák. Aby bylo možno použít úderový šroubovák na motoru, který je ve voze, je nezbytné sejmout zadní kapotu (klíč č.10).
PLECH KTERÝ SEJMETE JE ZÁROVEŇ NOSIČEM REGULÁTORU A UHLÍKŮ
další update bude večer, kdy si potvrdím, že výstupní napětí z alternátoru je v pořádku
Naposledy upravil(a) Pětišroub dne 08 zář 2005, celkem upraveno 1 x.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
tak montáž regulátoru dokončena. Před montáží nosiče regleru doporučuju závity šroubů ošetřit mazivem, aby se do těla altíku opět "nepřichytly". Alternátor teď tlačí ven přesně 14 V a to již při volnoběžných otáčkách 750+/min. Problém je tedy snad vyřešen.
Mimochodem, seznal jsem, že v nejbližší době provedu preventivní výměnu uhlíků, není to však tak snadné jako u dynama. Jestli se nemýlím, je nutné odletovat uhlíky staré a nové zpět cínem přiletovat.
Mimochodem, seznal jsem, že v nejbližší době provedu preventivní výměnu uhlíků, není to však tak snadné jako u dynama. Jestli se nemýlím, je nutné odletovat uhlíky staré a nové zpět cínem přiletovat.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Hi hi, tak se pridavam
Uz jste nekdo zkousel opravit interni regulator na altiku??? Proc se ptam je asi jasne:
poridil jsem nedavno altik a o tomto vikendu ho namontil. A co se mi dnes nestalo... jedu si tak z treninku dom a co to, najednou nesvitili potkavacky Rikam si, spinac v haji, no co ma vek udelal papa... jsem v lese zapnu dalkove 8) Pak ale najednou spolu s plynem zacal menit intenzitu podsvetleni tachometr a i ty dalkove najednou svitej lepe, blinkr blika rychleji(jo, davam blinkr i na lesnich krizovatkach ) ... uz zacinam tusit zradu ... tu najednou svetla vepredu jak od montazniho halogenu, lec na velmi kratky okamzik, odhadem tak 2 - 3s a ... a nic. Hmm, tak to asi je nejakej problem, pojedem na parkovacky... ... No co, ani na ty jsem nedojel Ale je zajimave, ze tacho osvetleni to prezilo, asi proto, ze jsou tam new zarovky.
A po prijezdu dom kouknu na baterku a ta docela nafoukla a bublala/sycela.
Jinak kolik asi stoji regulator na altik, interni?
No, zitra ho demontuju, kouknu na nej jestli se da do nej dostat, ale asi ho stejne zanesu specialistovi, kterej je u nas v jedne vesnicce, at se na nej koukne svim doktroskym pohledem
Uz jste nekdo zkousel opravit interni regulator na altiku??? Proc se ptam je asi jasne:
poridil jsem nedavno altik a o tomto vikendu ho namontil. A co se mi dnes nestalo... jedu si tak z treninku dom a co to, najednou nesvitili potkavacky Rikam si, spinac v haji, no co ma vek udelal papa... jsem v lese zapnu dalkove 8) Pak ale najednou spolu s plynem zacal menit intenzitu podsvetleni tachometr a i ty dalkove najednou svitej lepe, blinkr blika rychleji(jo, davam blinkr i na lesnich krizovatkach ) ... uz zacinam tusit zradu ... tu najednou svetla vepredu jak od montazniho halogenu, lec na velmi kratky okamzik, odhadem tak 2 - 3s a ... a nic. Hmm, tak to asi je nejakej problem, pojedem na parkovacky... ... No co, ani na ty jsem nedojel Ale je zajimave, ze tacho osvetleni to prezilo, asi proto, ze jsou tam new zarovky.
A po prijezdu dom kouknu na baterku a ta docela nafoukla a bublala/sycela.
Jinak kolik asi stoji regulator na altik, interni?
No, zitra ho demontuju, kouknu na nej jestli se da do nej dostat, ale asi ho stejne zanesu specialistovi, kterej je u nas v jedne vesnicce, at se na nej koukne svim doktroskym pohledem
Myslis toto? Jedna se mi o ten integrovanej a tenhle je jedinej,ikdyz bez obrazku, kterej by to mohl byti ... Ale to je zas penez jak za kozu... Mnoo, kuchnu ten svuj, nebo pockam co rekne "elektro service man" a uvidim. Zas novej ma zaruku, ze, hmm...