SK - jak zrenovovat tank? CZ - oprava a vyčištění nádrže
SK - jak zrenovovat tank? CZ - oprava a vyčištění nádrže
caute!
môj chrobák stál asi 10 rokov. tým pádom tank s niakou kvapkou benzínu v sebe tiez stál tak dlho a hrdzavel si, ako sa mu chcelo.
tak teraz rozmýslam, ci sa zrenovovanie tanku oplatí resp. ako to najlepsie spravím. alebo ci je rozumnejsie kúpit si rovno nový tank?
som zvedavá na odpovede.
môj chrobák stál asi 10 rokov. tým pádom tank s niakou kvapkou benzínu v sebe tiez stál tak dlho a hrdzavel si, ako sa mu chcelo.
tak teraz rozmýslam, ci sa zrenovovanie tanku oplatí resp. ako to najlepsie spravím. alebo ci je rozumnejsie kúpit si rovno nový tank?
som zvedavá na odpovede.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Pokud neni nadrz uvnitr moc rezata, pripadne derava, tak bych "tank" bud opiskoval nebo rucne obrousil az na kov, striknul zinkovym zakladem a nalakoval. Na to, do jakych detailu pujdes zalezi uz na tobe, jaky jsi VW magor
pro inspiraci: http://www.flat4.org/forum/viewtopic.php?p=85212#85212
pro inspiraci: http://www.flat4.org/forum/viewtopic.php?p=85212#85212
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
no akoze z vonka neni problem. obrusim, nalakujem a fajn. ale vnutri?! hrdzavy je.
akoze by som donho hodila srouby a trochu vody alebo tak a nechala by som to hodinu miesat miesackou - aby sa hrdza obrusila. a potom na to niake povrchove upravenie, na priklad fertan tapox. ale niak si s tym niesom ista, ci to bude na trvalo tak dobre. ci sa niake látky z toho nerozpustia do benzínu a pri spalovaní poskodia motor.
lebo na jednej strane som cítala, ze sa tanky dajú zrenovovat, na druhej strane mi bolo od viacerych ludí poradené, si radsej kúpit nový.
tak absolutne neviem!
akoze by som donho hodila srouby a trochu vody alebo tak a nechala by som to hodinu miesat miesackou - aby sa hrdza obrusila. a potom na to niake povrchove upravenie, na priklad fertan tapox. ale niak si s tym niesom ista, ci to bude na trvalo tak dobre. ci sa niake látky z toho nerozpustia do benzínu a pri spalovaní poskodia motor.
lebo na jednej strane som cítala, ze sa tanky dajú zrenovovat, na druhej strane mi bolo od viacerych ludí poradené, si radsej kúpit nový.
tak absolutne neviem!
- Sesto
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1712
- Registrován: 09 čer 2003
- Bydliště: Pressburg
- Kontaktovat uživatele:
Tento isty problem mam aj ja.
Mam nadrz a vo vnutri je uuplne hrdzava.Derava nieje ale zrdze na mraky.
Premyslal som ze co s tym
Skusim to zobrat peskovacovi co na to povie.Ci ma nejaky nadstavec ze sa tam dostane alebo nie.Ak nie tak premyslam ze ju zospobu jemne rozrezat, opieskovat a zvarit.
Taktiez ak sa to vobec podari opieskovat tak aku povrchovu upravu tam dat.Co tam vlasne bolo v originale?
Dik za typ.
Sesto
Mam nadrz a vo vnutri je uuplne hrdzava.Derava nieje ale zrdze na mraky.
Premyslal som ze co s tym
Skusim to zobrat peskovacovi co na to povie.Ci ma nejaky nadstavec ze sa tam dostane alebo nie.Ak nie tak premyslam ze ju zospobu jemne rozrezat, opieskovat a zvarit.
Taktiez ak sa to vobec podari opieskovat tak aku povrchovu upravu tam dat.Co tam vlasne bolo v originale?
Dik za typ.
Sesto
- axoun
- Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
- Příspěvky: 2776
- Registrován: 19 srp 2004
- Kontaktovat uživatele:
U motorek jsme to dělali tak, že po šroubech a kouscích železa jsme do nádrže omotaný hadrama a přivázaný páskama k lopatkám uvnitř míchačky nasypali rybářský olověný olůvka, mockrát proplachovali benzínem a nakonec v tom protočili odrezovač. Přes noc nechali působit a ráno znovu. Dokud se benzín zabarvoval do rezata. Nakonec přišly broky do vzduchovky. Údajně to mělo na vnitřnku nádrže vytvořit odolnější povrch. Spíš šlo ale o to, udělat všechno pro navození pocitu z dobře odvedené práce. Když budeš mít nádrž imrwhééére plnou, rez si na ní nepříde.
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Myslím že v každej väčšej zinkovni by vedeli pomôcť.
Majú tam roztoky na odstránenie hrdze a následovné zneutralizovanie.
Majú tam roztoky na odstránenie hrdze a následovné zneutralizovanie.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
udělej to tak, že jí přivážeš do míchačky a necháš v ní točit střepy a starý šrouby. Pokud bys chtěla pak nádrž zevnitř ošetřit, existuje prostředek Dichtol, kterým ji vyleješ a necháš ji vyschbnout. Dichtol v ní vytvoří naprosto 100% odolný film, ale není to levné. Pak povrchovou úpravu viz auditko samův mazlík. Tečka.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Krystof píše:...tečka tečka
a ešte by som si dovolil poznamenať, že napriek tomu, že to určite nebolo úmyselné, by som odporučil tento topic premenovať. Sem-tam nejaká dobrá rada, ale keď to budem chcieť nájsť, nemám šancu
Myslím,že každý z vás to otváral so záujmom (minimálne )
Až teraz.. tečka.
Proč, normálka ne, když hledam něco o nádrži zásadně zadávam do vyhledávače "tank" nebo "bvp"
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=
Tak to shrneme, zamkneme a dáme do FAQ. Offtopic budou mazány.
exteriér nádrže:
obrousit ocelovým rotačním kartáčem, nebo opískovat, případně jinak mechanicky zbavit starého nátěru a koroze
následně povrchově upravit a) zinkový základ na odmaštěný povrch, plnič, barva nebo b) nechat nádrž nazinkovat a pak teprve provést barevnou úpravu
interiér nádrže:
mechanicky vyčistit - naplnit střepy, starými šrouby a nechat vrtět na míchačce, aby došlo k otěru rzi, která je vevnitř. Následně důkladně vypláchnout. Interiér lze nechat v holém železe (tak to bylo v originále), nebo ošetřit přípravkem, který vytvoří antikorozní film a zároveň zatěsní originál sváry (dichtol).
obecně:
nádrž, která je zasažena hloubkovou plošnou korozí, nebo je dokonce prorezlá neopravovat, jsou k použití kvalitní originál nádrže, nebo lze zakoupit aftermarket.
exteriér nádrže:
obrousit ocelovým rotačním kartáčem, nebo opískovat, případně jinak mechanicky zbavit starého nátěru a koroze
následně povrchově upravit a) zinkový základ na odmaštěný povrch, plnič, barva nebo b) nechat nádrž nazinkovat a pak teprve provést barevnou úpravu
interiér nádrže:
mechanicky vyčistit - naplnit střepy, starými šrouby a nechat vrtět na míchačce, aby došlo k otěru rzi, která je vevnitř. Následně důkladně vypláchnout. Interiér lze nechat v holém železe (tak to bylo v originále), nebo ošetřit přípravkem, který vytvoří antikorozní film a zároveň zatěsní originál sváry (dichtol).
obecně:
nádrž, která je zasažena hloubkovou plošnou korozí, nebo je dokonce prorezlá neopravovat, jsou k použití kvalitní originál nádrže, nebo lze zakoupit aftermarket.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)