Olej v převodovce ....... Olej do převodovky

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Příspěvek od Lugen »

Sesto píše:Prosim vyjadrite sa k tomu este niekto.
Aky olej je tam predpisany?
Dik
mam uplně stejné pocity jako ty, jedno je jistý musí bejt hypo...

dál nevim, taky by mě zajímalo jak je to s tim gl-4 a gl-5
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

ach jo :)
co takhle zkusit si projit nabidku vyrobcu ktery koupite na kazdy druhy benzinovy pumpe a udelat si vlastni nazor?

cumbajšpíl www.hekra.cz

PP80W-90 /SAE 80W-90 API GL-4/
Obrázek
je převodový olej určený k mazání širokého spektra mechanických převodů (rozvodovek a převodovek s ručním či jiným řazením) moderních osobních, dodávkových a nákladních automobilů, stavebních strojů, zemědělské a jiné techniky: je vhodný pro celoroční používání, výhodná je jeho aplikace za nízkých teplot, kdy je zárukou spolehlivé funkce převodovek; používá se i v průmyslových aplikacích (např. namáhané průmyslové převodovky pracující za nízkých teplot); olej lze užívat alternativně tam, kde je doporučován olej SAE 80W nebo SAE 90




PP80W-90H /SAE 80W-90 API GL-5/
Obrázek
je převodový olej určený k mazání extrémně zatížených převodových ústrojí moderních automobilů a ostatní mobilní techniky: je vhodný pro vybrané typy převodů (zejména hypoidní, šnekové apod.) a pro mimořádně těžké provozní podmínky; je použitelný celoročně, výhodná je jeho aplikace za zvýšených teplot, kdy je zárukou spolehlivé funkce převodovek; používá se i v průmyslových aplikacích (např. extrémně namáhané průmyslové převodovky pracující za normálních, event. zvýšených teplot); olej lze užívat alternativně tam, kde je doporučován olej SAE 80W nebo SAE 90

PP80 /SAE 80W API GL-4/
Obrázek
je převodový olej určený k mazání širokého spektra mechanických převodů (rozvodovek a převodovek s ručním či jiným řazením) moderních osobních, dodávkových a nákladních automobilů, stavebních strojů, zemědělské a jiné techniky: je vhodný pro celoroční používání, výhodná je jeho aplikace za nízkých teplot, kdy je zárukou spolehlivé funkce převodovek; používá se i v průmyslových aplikacích (např. namáhané průmyslové převodovky pracující za nízkých teplot)

PP90
Obrázek
je převodový olej určený k mazání širokého spektra mechanických převodů (rozvodovek a převodovek s ručním či jiným řazením) moderních osobních, dodávkových a nákladních automobilů, stavebních strojů, zemědělské a jiné techniky: je vhodný pro celoroční používání, častá je jeho aplikace za zvýšených teplot, kdy je zárukou spolehlivé funkce převodovek; používá se i v průmyslových aplikacích (např. namáhané průmyslové převodovky pracující za normálních, event. zvýšených teplot)



PP90H /SAE 90 API GL-5/
Obrázek
je převodový olej určený k mazání extrémně zatížených převodových ústrojí moderních automobilů a ostatní mobilní techniky: je vhodný pro vybrané typy převodů (zejména hypoidní, šnekové apod.) a pro mimořádně těžké provozní podmínky; je použitelný celoročně, výhodná je jeho aplikace za zvýšených teplot, kdy je zárukou spolehlivé funkce převodovek; používá se i v průmyslových aplikacích (např. extrémně namáhané průmyslové převodovky pracující za normálních, event. zvýšených teplot)



A co na to Jan Tleskač ?
Je prevodovka v broukovi extremne zatizena ?
Je hypoidni prevod diferencialu brouka s "velkym presazenim os"?

Podle me neni a neni. Extremni zatizeni je treba u bagru a velky presazeni os diferencialu si taky predstavuju jinak nez je rozdil 3-4 centimetru u brouka


Nezapomente ze v broukovi mazete jednim olejem prevodovku i doferencial ...
Naposledy upravil(a) Herbie dne 10 pro 2008, celkem upraveno 8 x.
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

dále všem známý Mogul
www.paramo.cz

MOGUL TRANS 90 /SAE90 GL-4/
- pro mechanické převodovky a rozvodovky moderních automobilů a dalších mobilních strojů, případně pro aplikace průmyslové; vhodný jako letní, často i celoroční olej

MOGUL TRANS 90H /SAE90 GL-5/
- pro vysoce zatížené mechanické převody (rozvodovky hypoidního typu, šnekové převody aj.); vhodný jako letní, často i celoroční olej
Naposledy upravil(a) Herbie dne 10 pro 2008, celkem upraveno 3 x.
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

Sesto píše: PP90 som dal davno do zeleneho.Od vtedy len sledujem ze prevodovka huci viac a viac.Takze na ten ma prehovorite velmi tazko.A taktiez rychlosti idu horsie hadzat.
to asi nebude jen olejem
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

Mechanické převodovky a další převodová ústrojíNejznámějším a nejužívanějším hodnocením automobilových převodových olejů je klasifikace dle API.

Klasifikace převodových olejů dle API
GL-1 - neaditivované převodové oleje pro manuálně řazené převodovky a nízké namáhání
GL-2 - neaditivované převodové oleje pro manuálně řazené převodovky a střední namáhání
GL-3 - nízkoaditivované oleje pro manuálně řazené převodovky, pro středně těžké zatížení a soustrojí s kuželovými koly
GL-4 - vysoceaditivované převodové oleje určené zejména pro mazání manuálně řazených převodovek, náprav s hypoidními převody s malým přesazením os mobilní techniky
GL-5 - vysoceaditivované převodové oleje pro nejtěžší podmínkyprovozu, pro hypoidní převody s velkým přesazením os a pro převody s proměnným zatížením
GL-6 - převodové oleje pro hypoidní převody pracující v extrémních podmínkách (téměř nepoužíváno)


U této klasifikace je nutné připomenout, že skutečně používané stupně jsou zejména API GL-4 a GL-5. V současnosti je potom ještě platná nová norma pro mechanické převodovky bez synchronů API MT-1.

zdroj http://www.valar.cz/klasifikace.php?id=2

dekujeme strycku Google :)
Naposledy upravil(a) Herbie dne 10 pro 2008, celkem upraveno 6 x.
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

a jestli se jeste nekdo zepta jakej si ma koupit olej, tak ho kopnu :)
:axe:
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

no já jen že obecně doporučovaný GL-4 a hypo jsou neslučitelné požadavky :?
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

takze to zvyraznime jeste vic :)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

já ho vezmu naplocho mečem, co?...
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

Sam píše:Tak když už je ve FAQ taková uvolněná nálada, co takhle udělat ještě díl o PP90? :lol:





tak teda jo....







Tvůřčí skupina Yahoďák&bugz uvádí hořkou komedii o třech dějstvích

PP 90

Námět (dle skutečné události), scénář, kamera i režie rukou a hlavou společnou a nerozdílnou bugz a Yahoďák
Dějství první:
Obrázek
Dějtví druhé:
Obrázek
Dějství třetí:
Obrázek
Konec

Tvůrci ujišťují, že během natáčení nedošlo k týrání, úrazu ani úmrtí žádných zvířat.
Obrázek

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

no doprdele :lol: Tady je vidět že jsme národ Komenského, to je úplná škola hrou!
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

a prozradím, že tentokrát ti vedlejší role unikla jen o vlásek :wink:
Obrázek

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

já jen že jsem koupil olej specifikace GL-4 a tam přímo píšou "ne hypoidních" :lol: - Bugz - treba nám takých špecialistov
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
bugz
zrůdný magor flat4.org
Příspěvky: 1979
Registrován: 12 črc 2005
Bydliště: Kardanová Řečice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bugz »

Žanek píše:já jen že jsem koupil olej specifikace GL-4 a tam přímo píšou "ne hypoidních" :lol: - Bugz - treba nám takých špecialistov
Přiznávám se bez mučení, že o GL-1-2-3-4-5-X vím úplný prd. Pokud by ovšem někdo chtěl poradit s mačkáním papíru vod sekaný, tak se klidně na mě může obrátit.
flat4 teoretik gang member number 1

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

já bych prosil bavorskou, jemně nasekanou a mírně vyuzenou..
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
peha919
Příspěvky: 75
Registrován: 19 čer 2007
Bydliště: Nemecko, Bayern

Příspěvek od peha919 »

Trochu ozivym prispevok. V navode na obsluhu som nasiel, ze ma ist do prevodovky hypoidny olej podla specifikacie Mil-L2105B, zial som nikde nenasiel uz asi to nove oznacenie /GL ,1,2,3,.../ Nastastie este vela vyrobcou udava toto oznacenie na obale.

Uživatelský avatar
Jirka
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 549
Registrován: 14 srp 2005
Bydliště: Luhačovice/Zlín

Příspěvek od Jirka »

Výměna oleje v převodovce...nevím, kdy u mého brouka někdo olej měnil a kontroloval, takže bych bylo asi na čase. Mám pár dotazů:

- šroub pro nalévání oleje na levé straně převodky ve směru jízdy, že? Jak tam nalít olej, existuje nějaká "pumpa", kterou se tam olej napumpuje, popř.kde se to dá sehnat?
- povolení šroubu - mám ho děsně utáhlý a asi zanesený, 17 mm imbusem nejde povolit, protože když ležím pod autem, ze spod imbus do šroubu nestrčím, protože mi tam vadí část taková ta ocelová část podvozku (nevím jak se to jmenuje), která vede vedle převodovky. Čím to povolujete vy, máte ráčnu a imbus nástrčný 17mm na ráčnu?
Raději se zeptat, než pak litovat...

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

takze dokud mi nekdo ten velkej imbus ze zakladny neukrad, povoloval sem to jim a prodlouzil sem si paku trubkou
ted mi nezbyva nic jineho nez si koupit ten orech do goly s imbusem

pro nalevani noveho oleje pouzivam velikankou sklenenou strikacku (tzv zanetku) konskych rozmeru :)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

přesně tak, šroub je schovaný za ramenem rozvidlení podvozku na levé straně ve směru jízdy. Povoluji klasickým zahnutým imbusem, který ale nasunuji tou dlouhou stranou, a na krátkou stranu pak prodlužovák v podobě asi 30 cm dlouhé trubky, nebo nástrčným imbusem na ráčnu, obojí možné. 2.5 litru oleje.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam »

Tak jsem po sezóně vypustil olej z převodovky a docela mě zklamal Mogul PP90.
Za jeden rok byl docela "blátivej". Pro nadcházející sezónu zkusím tedy tento:
Castrol EP 80W-90, specifikace API GL4, hypoidní.
Obrázek
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Zamčeno