Jak na namrzající vnitřní stranu oken - lidově a účinně.

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Jak na namrzající vnitřní stranu oken - lidově a účinně.

Příspěvek od sSATYRr »

dnes brouk testován při -17°C a vedl si skvěle,nicméně s totálně zamrzlými okny. Tuto „feature“ lze zmírnit (dle rady jednoho ex-tudoristy) následovně: Na obyčejné plátno či kousek tenké látky (nejlépe čtvercového formátu) nasypeme hromádku kuchyňské soli,kraje vytáhneme směrem vzhůru, stočíme a převážeme provázkem tak, abychom dostali uzavřený váček (? - nějak mi chybí slovo). Velikostně by se měl vlézt cca do dlaně, zkrátka snadno manipulovatelný. Tento pak používáme k odstraňování interiérové námrazy. Efekt výrazně lepší než u škrabky i odmrazovače . Účinnost závisí na exteriérové teplotě a zvolené tkanině. Ozkoušeno, i při noční jízdě za výše uvedených teplot se podařilo uchovat výhled kupředu i do stran.
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

fikana finta :)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19860
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

hele já loni použil vodičku, která mi zůstala z dob motocyklových, která se používala na vnitřní stranu hledí helmy aby se nezamlžovalo a trochu to pomáhalo, protože pak nemělo co zamrzat.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

to sem zkousel taky
ale ve velky zime (-10) to nestacilo :(
... a vůbec !

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4675
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od prak »

to už ti nepomůže ani sůl
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Příspěvek od sSATYRr »

no jasne...ale tech -10 asi neni vnitrni povrchova teplota skla,ne?
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

-10 bylo venku

predni okno mi ohriva topeni, takze v pohode
ale zadni a bocni zamrzavaly a nepomohlo nic
... a vůbec !

Uživatelský avatar
threeseven
náhodný kreativec
Příspěvky: 2548
Registrován: 13 led 2003
Bydliště: Za Vídrholcem doprava a ještě kousek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od threeseven »

Pytlík se solí mi doporučoval i můj fogy, ale nefungovalo to. Asi byla moc velká zima, panč okýnko namrzalo i zevnitř.
Na vnitřní námrazu doporučuju natvrdo škrabku, na měkko papírovej kapesník. Není to sice bůhvíjak trvalé, ale zato rychlé a čisté. Nic lepšího jsem za časů zimního ježdění neobjevil.

Topení na přední sklo... :shock: to jsem nikdy neměl.
I don´t want to start any blasphemous rumours but I think that God has sick sense of humor
and when I die I expect to find him laughing...

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam »

jj, skrabka rulezzz.

Minimalne to stoji za ty vydesene pohledy ostatnich ridicu na semaforech, kdyz tam prihopsa brouk, uvnitr osadka v sale, cepici a rukavicich a fidla predni sklo zevnitr skrabkou az namraza lita vsude kolem....
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Příspěvek od sSATYRr »

Herbie píše:..predni okno mi ohriva topeni..
:shock: to tam mas nejakej teplomet?

jinak skrabka ani rana - jen skrabnes, hnedka to zamrza znovu. S tou soli to aspon chvilku vydrzi a da se jet. Nerikam ze to vydrzi hodiny, ale na par minut je vystarano.....a kdyz nejni po ruce nic jinyho, tak aspon dojedes.
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam »

sSATYRr píše:
Herbie píše:..predni okno mi ohriva topeni..
:shock: to tam mas nejakej teplomet?

jinak skrabka ani rana - jen skrabnes, hnedka to zamrza znovu. S tou soli to aspon chvilku vydrzi a da se jet. Nerikam ze to vydrzi hodiny, ale na par minut je vystarano.....a kdyz nejni po ruce nic jinyho, tak aspon dojedes.
Ono jde stejne jen o ty studeny starty, nez se interier broucina prohreje a zacne funet teply vzduch u vydechu topeni pod prednim okne. Ja funim do saly a je klid i v tom meziobdobi [smilie=bubble.gif]
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4675
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od prak »

Vám snad Brouk netopí? Pěkně si topení všude utěsněte a budete v pohodě. Chvilku sice rozmrazovat budete, ale to v každém autě. Základ je otevřená větračka, abyste si na okno nefuněli.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19860
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

já jezdim takto. Stáhnu okýnko do půlky a zavřu topení, jízdou na nižší rychlostní stupeň ohřeju motor přičemž páry z huby vydechuju mimo prostor vozu a teprve po mírném prohřátí zavírám okno, pootevírám větračku a pouštim topení.

sSatyRre: osolíííme...opepřííííme :lol:
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam »

Pětišroub píše:já jezdim takto. Stáhnu okýnko do půlky a zavřu topení, jízdou na nižší rychlostní stupeň ohřeju motor přičemž páry z huby vydechuju mimo prostor vozu .....
Jeee, to mi pripomina jak onehda Cimrman zkousel vyrobit zlato foukanim tabakoveho koure do usti vodovodniho kohoutku... :P
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Příspěvek od sSATYRr »

Pětišroub píše:já jezdim takto. Stáhnu okýnko do půlky a zavřu topení, jízdou na nižší rychlostní stupeň ohřeju motor přičemž páry z huby vydechuju mimo prostor vozu a teprve po mírném prohřátí zavírám okno, pootevírám větračku a pouštim topení.

sSatyRre: osolíííme...opepřííííme :lol:
:lol: to vis, po tom dankovi jsem po znal i jine slasti vzduchem chlazenych.

No trosku jsem znejistel co se tyce ucinnosti topeni - protoze vcera jsem jel cca 30km, a teda v kabate, prvnich 10 min s hubou venku, no a teda pote bylo v kabine toliko vlazno. (Sroub v jinym auditku proklamoval sve zimni jizdy v tricku). A nepomohlo i mirne (zkusme) zoufale prelepeni mrizky isolepou (to spis proti zamrzani karbece).
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19860
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

jo..to bylo v modrým. Winter funguje taky skvěle, ale až po delší jízdě.

Prohřátí je bolístka každýho brouka.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4675
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od prak »

tak topení zapínám hned (resp. celou zimu je zapnutý) a vypínám zadní průduchy. Tím to hned funí na okno, třebaže zpočátku studený. Pak stačí otevřená větračka, která spolehlivě odvede páry ven. Tím že ohříváš motor (nebo sand výměníky) žádný teplo neušetříš a naopak motoru otevřený výměníky udělají jen dobře (větrák chlazení nebude tvořit takový přetlak, ať jsou klapky chlazení zavřené nebo ne).
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam »

neco pro sSatyRra : na Prakovic metodu, mit topeni zapnute celou zimu, nemam. Po jiste chvili, kdy se vse ohreje tak, ze ridic i zbytek osadky ma na sobe jen minimum obleceni, vetsinou vymeknu a topeni ztlumim.... :P
Chce to holt pekne utesnit a budes se taky smazit

PS: jeste doporucuji utesnit mrizku na palubce od luftu z kufru. V lete je to sice fajn, ze se jednomu nepotej ruce na volantu, ale v zime mam radsi ruce v teple :)
Naposledy upravil(a) Sam dne 09 led 2006, celkem upraveno 1 x.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Příspěvek od sSATYRr »

tak to mam asi nejak v predu skriply, protoze pokud vypnu zadni klapky, tak sice levou nohu mam pecenou, ale na skle se tak po cca 20min jizdy objevi prvni nesmele naznaky ofuku, tak cca 2x3cm uplne vlevo dole...si asi instaluju operku na volant :evil:
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]

Uživatelský avatar
Kvak
propadlík Janeba
Příspěvky: 1807
Registrován: 21 úno 2004

Příspěvek od Kvak »

Před Vánoci prošel bus opravou výměníků a celýho vedení tepla a až na detail, že nefunguje otevírání a zavírání klapek (prostě chybí lanko) to topí jako divý během prvních dvou minut jízdy. Tím, že bus má velkej vnitřní prostor a hodně skel, kudy teplo ztrácí, nehrozí přehřátí posádky. Skoro jsem si řikal, že se na bufík vykašlu, když to tak pěkně topí, ale kdepak, dám ho tam a vyhřeju si auto už před jízdou :-). Ba ne, dám ho tam hlavně kvůli kempování v zimě, to bych musel jet hodně dlouho, než by se celej vnitřek vyhřál. Ovšem řidič a spolujezdec maj teplíčko poměrně záhy. Líp hřeje už jen Climatronix v novym autě. Ve vodou chlazených bez klímy to hřeje až o poznání pozdějc.

Odpovědět