Ráfky plechové - debata o povrchové úpravě

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Odpovědět
Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4675
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od prak »

šopování na disky je na hovno. Další divná hmota na vyvažování.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

prak píše:šopování na disky je na hovno. Další divná hmota na vyvažování.
no nevim, zatim sem dycky vsechny disky nechaval sopovat
a ten vliv na vyvazeni je minimalni, ve srovnani s tim jakej vliv ma vlastni guma na tom disku, aspon pri rychlostech ve kterych se pohybuju

ale pro me je jednoznacni hledisko - antikorozni ochrana
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam »

Herbie píše:
prak píše:šopování na disky je na hovno. Další divná hmota na vyvažování.
no nevim, zatim sem dycky vsechny disky nechaval sopovat
a ten vliv na vyvazeni je minimalni, ve srovnani s tim jakej vliv ma vlastni guma na tom disku, aspon pri rychlostech ve kterych se pohybuju

ale pro me je jednoznacni hledisko - antikorozni ochrana
Kdyz jsme u toho, nasopovany kolo, pretreny zakladem a 2x kryci vrstvou je porad hruby a spatne se cisti... je na to nejaky trik ? co Zinkovani ? nebo nejaka jina antikorozni uprava po opiskovani ?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

odděleno z inzerce, mohla by to být poučná debata co?

Pojďme to shrnout:
Vždy (nebo téměř) je třeba kolo opískovart k odstranění drobné koroze a zbytků původních laků a potom máme
Varianty:
1) Šopování + barva
+ dobrá antikorozní ochrana
- hrubý povrch
2) Zinkování + barva
+ skvělá antikorozní ochrana
- na zinku špatně drží běžné barvy, potřeba nátěru speciálem, pak povrchová barva = vyšší cena.
3) Komaxit - prášková barva
+ dobrý vzhled jednou vrstvou, slušná odolnost proti korozi a otěru
- v místě spoje "věnce" se středem kola se někdy stane, že barva nevyplní správně tu skulinu - neslije se a problémové místo je na světě
4) Nástřik akrylátovou barvou
+ skvělý vzhled, možnost volby stejného odstínu jako auto, antikorozivní ochrana nižší než u předchozích....
- vzhledem k opískování nutnost nástřiku více vrstev nebo lépe plničem, takže vyšší náklady
5) Chromování
+ skvělý vzhled
- není věčné, kompletní ráfek se velmi obtížně připravuje (brousí) pod chrom, tudíž vysoká cena a možnost nedokonalosti v oblesti spoje věnce se středem
6) Natření štětkou :lol:
+ rychlost, nízká cena
- vzhled, protikorozní ochrana nižší

Další nápady?
Naposledy upravil(a) yahoďák dne 21 pro 2005, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

proč máš toho smajlíka u toho natírání?
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

protože tuhle možnost jsem nemyslel moc vážně...na autě, který mám rád....

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

no já jsem nechal ráfky našopovat a po měsíci používání v zimě byly rezavý jak liška - buď to někdo pěkně odfláknul nebo je na zimu úplně jedno co s tím uděláte
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Tiez pridem s trochou do mlyna.
Existuje povrchova uprava kovov,zvana anglicky " Electroless Nickel Plating ".Tudiz to nie je galvanicky proces,ktory sposobuje ,ze stopy kyselin a inych sraciek sa dostanu medzi dva spojene materialy / na kole je stred nanitovany,alebo navareny na obruc /,a to je miesto vzniku dalsej korozie /.
Electroless Nickel ma dodolnost asi 800 hodin slaneho postrekovania / bez prestavky /,nez zacne ukazovat znamky korozie.
Na tento nanos sa moze aplikovat aky kolvek finish,praskova farba,polyuretanove farby,a vsetky typy dvojzlozkovych automobilovych lakov.

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

Zimní kola na červeným broukovi byla žárově nazinkovaná, pak barva hammersráč na lehké kovy a pak Hammersráč ve spreji stříbrná.
Po jedné sezoně odjeté v soli v Praze bez stopy koroze.....

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4675
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od prak »

použil jsem na různých autech varianty 1, 3 a 4
kola s variantou 3 dopadly katastrofálně, mohlo to ale být způsobeno lemplem v lakovně. Jsou rezavé nejen ve spoji, ale i na ploše.
kola s variantou 1 jezdí něco přes rok a jsou zatím v pohodě. Jsou na doplovi a to je náklaďák kde na parádě zas tolik nezáleží.
kola s variantou 4 jezdí na broukovi asi dva roky a jsou taky v pohodě bez koroze. použita základovka, nitrokonbinační černá matovka a zvenku ještě na vrch stříbrná matová.
Naposledy upravil(a) prak dne 21 pro 2005, celkem upraveno 1 x.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

Další ráfky hodlám řešit sámo dómo a budu trošku experimentovat - možná mi problémy vyřeší letitá plechovka čirého laku "na lodě" - ten je jakoby pružnej a dělá větší vrstvičku a když jsem se ho snažil mechanicky zbavit tak jsem měl hodně co dělat - ve srovnání s běžným nátěrem
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Yahodak :
S tym suhlasim,s malou pripomienkou,ze akykolvek nanos zinku , ci elektrochemicky,alebo tepelny ,ma dost hruby povrch,co znamena manualne vyhladenie,co zase znamena odstranenie zinku / do znacnej miery /,co dalej znamena dvojnasobny cas pri praskovani,pretoze zinok v tepelnej lazni uvolnuje plyny,,ktore vyvolaju bubliny v praskovanom povrchu .To znamena,ze sa musi prehnat cez pec pred praskovanim a zase po praskovani.

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

alfa a omega je stav kola před lakem - starý komplet orezlý kolo i při sebelepším opískování může znovu začít reznout, zejména z té spáry-spoje, takže sebekvalitnější materiál a provedení laku to nezachrání....

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Znovu suhlas,ked je korozia pritomna medzi dvoma materialmi / neviditelna /,nepomoze ani svatena voda.

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Neda mi to vratit sa k Fish Oil,ten penetruje medzi spoje a vytvori nepriestupnu vrstvu na povrchu hrdze,cim zamedzi pristup kyslika k materialu a hrdza bud nepokracuje,alebo velmi spomalene.

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

Když se nad tím zamyslím olej= mastnota...jak je to s další povrchovou úpravou?
Fisch oil po zaschnutí vytvoří pevnou neutrální vrstvu, nebo jak?

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Uz som to snad pisal,vytvori to vrstvu skoro skelnu,ale pruznu.Je to skutocne neocenana vec.Ked tym preplachnes tunel,mozes na problemy zabudnut.

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

je fakt, že se to už jednou na fóru řešilo a někdo snad sháněl, kde to u nás koupit...začíná mě to zajímat.

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Myslim,ze Honeywell to ma pod palcom a ze ich HQ je v Brne.

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

to by mohl prověřit (a provařit) Žanek :twisted:

Odpovědět