Vůle ventilů

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Vůle ventilů

Příspěvek od Žanek »

Vůle ventilů je předepsaná dle vačkové hřídele - seriové VW motory mají nastavení univerzální na 0,15mm výfuk i sání - jen u úplně novýho motoru lze použít 0,10mm.
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

0.1 sací
0.15 výfukový
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

Pětišroub píše:0.1 sací
0.15 výfukový
i tak je možno - pro větší výkon - ale vyžaduje opravdu přesné měření :wink:
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

takhle, předpis zní 0.1 a 0.1, ale já dávám pro výfuk 0.15. Při rychlé jízdě, dlouhé jízdě po dálnici a letním provozu je motor tak tepelně namáhán, že 0.05 navíc vůbec neuškodí. Obzvlášť v těžkém busu.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

Pětišroub píše:takhle, předpis zní 0.1 a 0.1, ale já dávám pro výfuk 0.15. Při rychlé jízdě, dlouhé jízdě po dálnici a letním provozu je motor tak tepelně namáhán, že 0.05 navíc vůbec neuškodí. Obzvlášť v těžkém busu.
a při opotřebování součástek :wink: po najetých 100.000 a více (běžný stav) - já nastavil 0,10 a po pořádným prohřátí to začalo střílet do výfuku - při 0,15 se nic takovýho nekoná :wink:
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4675
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od prak »

předpis na moje auto říká 0,15 na oba ventily
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
Kvak
propadlík Janeba
Příspěvky: 1807
Registrován: 21 úno 2004

Příspěvek od Kvak »

Haynes Manual (pro motor Typ4) říká:

Vůle ventilů (za studena):
sání: 0.15 mm
výfuk: 0.15 mm do výrobního čísla 2132210554 a dále pak 0.20 mm

Výrobní číslo odpovída roku 1973, z čehoč plyne, že pro motory Typ4 1700 platí 0.15mm, pro motory 1800 a 2000 platí 0.20 mm

Ostatní motory (Typ1) - viz. Brouk, tedy 0.15mm

Samostatným případem jsou hydraulické ventily na motorech Typ4, které by si vůli měli vymesit samy - za studena to různě klepe, pro prohřátí na provozní teplotu by mělo být vůle optimálně nastavena.
Naposledy upravil(a) Kvak dne 25 črc 2006, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

jo, trošku jsem se utnul, ve svém auditku o seřízení ventilů to píšu jasně. 0.1 0.1 platilo pro motory do roku 60, následně pak 0.15 0.15, já dávám na sací 0.1 a při mé frekvenci seřizování s tím nemám poroblém.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

Pětišroub píše:jo, trošku jsem se utnul, ve svém auditku o seřízení ventilů to píšu jasně. 0.1 0.1 platilo pro motory do roku 60, následně pak 0.15 0.15, já dávám na sací 0.1 a při mé frekvenci seřizování s tím nemám poroblém.
no nechci nikoho mást, ale na všechny dvoukanálový motory bylo původně předepsaných taky 0,1mm na oba - v nějaké době bylo i 0,2 a 0,3 - fabrika to pak s odstupem času měnila :wink: . Takže konečné slovo zní - 0,15mm na všechny ventily a je to v klidu a v pohodě. Mám tu zkušenost, že se vůle časem spíš zvětšuje (k takzvanému "utažení" asi dochází jen při značném přehřátí) což není výrazně na závadu, ale darujete tím nějaký výkon - takže pravidelně seřizujte na 0,15mm a pojedete jako vítr a spolehlivě :wink:
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
lupus
Příspěvky: 113
Registrován: 29 čer 2006
Bydliště: Praha 1

Příspěvek od lupus »

Nemel byste nekdo zkusenost s ventilovou vuli pro TYP 3 1500? V servisnim manualu z roku 63 pro 16tku se pise 0,3, Dudik z Olomouce me ale skalopevne presvedcoval, ze jako u brouka 0,15. Diky za pomoc.

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

Chytrá knížka (Reparatur leifaden VW1500 - 1965) říká, že pro výfuk i sání má být ventilová vůle 0,1mm
Obrázek

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

no to je sporný, na začátku 60 let se užívaly takové prasecké hodnoty 0.2 a 0.3 protože VW tehdy zřejmě pro rozvody používalo jiných materiálů s větší teplotnou roztažností (můj motor 34HP 1200ccm 1961). Takže lupus může mít pravdu.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

netvrdím, že nemá, jen co udávalo VW v roce 1965...tím spíš by bylo záhodno se dopátrat přesného původu/stáří toho jeho motoru a podle toho se zařídit...a nebo zkusit kompromisní hodnotu0,15.
Obrázek

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

taky bych jí doporučil, s počáteční častější kontrolou pro jistotu. protože původ hlav, zdvihátek a tyček uže se asi nikdo nedopátrá..
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
lupus
Příspěvky: 113
Registrován: 29 čer 2006
Bydliště: Praha 1

Příspěvek od lupus »

Pozadi problemu je asi takove, ze to bylo po cca 6,5 tisicich hodne rozstelovany - dalo se to na 0,15 a motor od te doby nedrzi moc dlouho na volnobeh. Na vicich ventilu skoro zadny olej. Takze babo rad. Zkusim se asi podivat na ten rok vyroby a pak se uvidi...

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

a bylo to volný nebo těsný?
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
lupus
Příspěvky: 113
Registrován: 29 čer 2006
Bydliště: Praha 1

Příspěvek od lupus »

Pětišroub píše:a bylo to volný nebo těsný?
No praveze jak co. :?

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

tak to kontroluj jako já..po 3000 8)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
lupus
Příspěvky: 113
Registrován: 29 čer 2006
Bydliště: Praha 1

Příspěvek od lupus »

Pětišroub píše:tak to kontroluj jako já..po 3000 8)
Asi mi nic jineho nezbude. V lete pojedu neco okolo 10k, takze merky s sebou a bude trenink. Uz se na to moc tesim :?.
Jinak dik za pomoc.
Naposledy upravil(a) lupus dne 14 čer 2007, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

zkontrolovat ventily je tak na půl hodinky...a bus má tu váhodu, že ho anu nemusíš zdvihat na hever:-)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Odpovědět