Vůle ventilů
- Žanek
- vrchní logistik a pokročilý sysel
- Příspěvky: 2934
- Registrován: 31 kvě 2004
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Vůle ventilů
Vůle ventilů je předepsaná dle vačkové hřídele - seriové VW motory mají nastavení univerzální na 0,15mm výfuk i sání - jen u úplně novýho motoru lze použít 0,10mm.
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM
NO CHROM......NO PROBLEM
- Žanek
- vrchní logistik a pokročilý sysel
- Příspěvky: 2934
- Registrován: 31 kvě 2004
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
a při opotřebování součástek po najetých 100.000 a více (běžný stav) - já nastavil 0,10 a po pořádným prohřátí to začalo střílet do výfuku - při 0,15 se nic takovýho nekonáPětišroub píše:takhle, předpis zní 0.1 a 0.1, ale já dávám pro výfuk 0.15. Při rychlé jízdě, dlouhé jízdě po dálnici a letním provozu je motor tak tepelně namáhán, že 0.05 navíc vůbec neuškodí. Obzvlášť v těžkém busu.
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM
NO CHROM......NO PROBLEM
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
předpis na moje auto říká 0,15 na oba ventily
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
Haynes Manual (pro motor Typ4) říká:
Vůle ventilů (za studena):
sání: 0.15 mm
výfuk: 0.15 mm do výrobního čísla 2132210554 a dále pak 0.20 mm
Výrobní číslo odpovída roku 1973, z čehoč plyne, že pro motory Typ4 1700 platí 0.15mm, pro motory 1800 a 2000 platí 0.20 mm
Ostatní motory (Typ1) - viz. Brouk, tedy 0.15mm
Samostatným případem jsou hydraulické ventily na motorech Typ4, které by si vůli měli vymesit samy - za studena to různě klepe, pro prohřátí na provozní teplotu by mělo být vůle optimálně nastavena.
Vůle ventilů (za studena):
sání: 0.15 mm
výfuk: 0.15 mm do výrobního čísla 2132210554 a dále pak 0.20 mm
Výrobní číslo odpovída roku 1973, z čehoč plyne, že pro motory Typ4 1700 platí 0.15mm, pro motory 1800 a 2000 platí 0.20 mm
Ostatní motory (Typ1) - viz. Brouk, tedy 0.15mm
Samostatným případem jsou hydraulické ventily na motorech Typ4, které by si vůli měli vymesit samy - za studena to různě klepe, pro prohřátí na provozní teplotu by mělo být vůle optimálně nastavena.
Naposledy upravil(a) Kvak dne 25 črc 2006, celkem upraveno 1 x.
- Žanek
- vrchní logistik a pokročilý sysel
- Příspěvky: 2934
- Registrován: 31 kvě 2004
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
no nechci nikoho mást, ale na všechny dvoukanálový motory bylo původně předepsaných taky 0,1mm na oba - v nějaké době bylo i 0,2 a 0,3 - fabrika to pak s odstupem času měnila . Takže konečné slovo zní - 0,15mm na všechny ventily a je to v klidu a v pohodě. Mám tu zkušenost, že se vůle časem spíš zvětšuje (k takzvanému "utažení" asi dochází jen při značném přehřátí) což není výrazně na závadu, ale darujete tím nějaký výkon - takže pravidelně seřizujte na 0,15mm a pojedete jako vítr a spolehlivěPětišroub píše:jo, trošku jsem se utnul, ve svém auditku o seřízení ventilů to píšu jasně. 0.1 0.1 platilo pro motory do roku 60, následně pak 0.15 0.15, já dávám na sací 0.1 a při mé frekvenci seřizování s tím nemám poroblém.
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM
NO CHROM......NO PROBLEM
Asi mi nic jineho nezbude. V lete pojedu neco okolo 10k, takze merky s sebou a bude trenink. Uz se na to moc tesim .Pětišroub píše:tak to kontroluj jako já..po 3000 8)
Jinak dik za pomoc.
Naposledy upravil(a) lupus dne 14 čer 2007, celkem upraveno 1 x.