Převodovky - obecná rozprava

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Odpovědět
Uživatelský avatar
VW181
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1977
Registrován: 03 úno 2004
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Převodovky - obecná rozprava

Příspěvek od VW181 »

Mauglí píše:
Mauglí píše:Mám převodovku CE na busí 1600, ale bohužel tam není komínek ani ložisko.Jak to bylo u busích převodovek na 1600 motor ?Komínek a jaký rozměr ložiska ?
Zajímá mě kdy komínek sundat, kdy nechat a na laký typ lamely se co hodí.
Nikdo neví ?
Mám za to, že bys tam měl mít ložisko + komínek a přítlačák sluníčko (případně ten bez kroužku)

http://shop-vwbrouk.cz/lozisko-spojky-v ... 21781.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Herbie to nedávno řešil na nějakém busu.
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Převodovky - obecná rozprava

Příspěvek od john »

Kominek je na novsi typ vytlacneho loziska a podla typu loziska pouzijes pritlacny tanier....moznych kombinacii je dost...taktiez vytlacacie vidlice na hriadeli su rozne a taktiez su rozne priemery hriadelky...

Uživatelský avatar
Mr.Vaahaa
Der Scheibenwischermeister
Příspěvky: 4768
Registrován: 08 bře 2004
Bydliště: v busíku
Kontaktovat uživatele:

Re: Převodovky - obecná rozprava

Příspěvek od Mr.Vaahaa »

Nějak jsem nenašel...
Mám venku převodovku a rád bych ji dal trochu dopucu...

Očistim jí a vyměním manžety...ale mám udělat ještě něco, když už je venku?

Natirat se mi nechce :-) ale je nejaký dobrý konzervační nátěr nebo nastrik?
Ložisko vyměním...
Olej taky...

Nevím zda pretesnit, ale zase když neteče, tak proč se do toho vrtat #-o

Tak jak?
Co nevynechat :-)
Diky
Vše má svůj čas...
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
wally
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2294
Registrován: 20 říj 2010
Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
Kontaktovat uživatele:

Re: Převodovky - obecná rozprava

Příspěvek od wally »

Nehučí, neteče...? Vypustit olej a mrknout co je v něm, jinak bych nechal jen opucovat kartáčem a stříknout třeba konkorem a otřít :wink:

Já jsem dělal pouze protože jsem našel zub v oleji.. základ na hliník a pak černej mat..
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs :D
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka :)
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Převodovky - obecná rozprava

Příspěvek od Herbie »

Pánové kdo z vás má nějaké praktické zkušenosti se stavbou/ přestavbou převodovek ?

Situace:
Převodovka AO (4.125) s vyčesanými zuby na 3-tím a 4-tém rychlostním stupni (a to tak ze na čtyřce jsou obě převodová kola zcela bez zubů)
Zuby na kolech 3. (1.26) a 4. (0.89) stupně jsou oproti ostatním převodovkám jemné

V nabídce ruzných shopů jsou však kola v příslušných hodnotách 1.26 a 0.89 hrubší (s většími zuby).
V převodovkách AB jsou taktéž kola s většími zuby.

Víte, nebo alespoň tušíte proč tomu tak je ?
Je to záležitost určitého období ?
Nebo to má jiný důvod ?
Obrázek
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Převodovky - obecná rozprava

Příspěvek od Herbie »

Tak už jsem si to objasnil sám :)

Ono totiž není AO jako AO :)
AO (čti á nula) se montovala zhruba od 67 do 70 a má diferenciál 4.125 a čtyřku 0,89 (pozná se podle dvou výpustních zátek na spodku)
AO (čti á ó) se vyrábí od roku 70 a má diferenciál 3.875 ale čtyřku zatím neznám (pozná se podle jedné výpustní zátky)


takže to co tu mám vyčesaný, předpokládám že bude mít čtyřku stejnou jako převodovky AN nebo AT tedy 0,82
... a vůbec !

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Převodovky - obecná rozprava

Příspěvek od john »

Od roku 1970 boli pouzite jemnejsie zuby
4. rychlost 1970 do 72 0.88
73 vyssie 0.93

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Převodovky - obecná rozprava

Příspěvek od Herbie »

Díky Johne,
ted to všecko do sebe zapadlo, problém je vyřešen
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15179
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Převodovky - obecná rozprava

Příspěvek od Sam »

Ještě by to chtělo foto těch očesaných zubů. Majitel mne v tom autě vezl a názorně předváděl "podivné chrčení". Zajímalo by mne, co nás to pohánělo kupředu. Já znám jen očesanou jedničku a dvojku, na víc nemám dostatek koňských sil :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Převodovky - obecná rozprava

Příspěvek od Herbie »

Same fotky zubů jsem dával do příslušného auditka již v září
Fotku zbytků ozubených kol dodám až mi je současný majitel půjčí na hraní :)

Obrázek
... a vůbec !

matesxxx
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 311
Registrován: 28 bře 2006
Bydliště: Benešov

Re: Převodovky - obecná rozprava

Příspěvek od matesxxx »

mám doma dvě převodovky potřeboval bych poradit jaký je v nich rozdíl, nebo z čeho jsou atd. obě to jsou AM ale vzhedově jsou jiné..
a asi na přestavbu podvozku na IRS půjdou obě že??

Jo a rovnou bych se tu zeptal neměl by někdo tu přední část převodovky která je na 3 šrouby pro uchycení silentbloku?? Myslím že typ1

Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Převodovky - obecná rozprava

Příspěvek od Pětišroub »

To jednovikove provedeni je novejsi a je povazovano za odolnejsi jednak kvuli obalu druhak kvuli soukoli prvniho stupne. Ve finale zalezi na tom ktera z tech dvou je min vydechla. A jsou zamenne.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

matesxxx
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 311
Registrován: 28 bře 2006
Bydliště: Benešov

Re: Převodovky - obecná rozprava

Příspěvek od matesxxx »

A dá se na takhle vyndané převodovce určit stádium rozkladu??? nebo se to pozná až na autě??

Uživatelský avatar
wally
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2294
Registrován: 20 říj 2010
Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
Kontaktovat uživatele:

Re: Převodovky - obecná rozprava

Příspěvek od wally »

matesxxx píše:A dá se na takhle vyndané převodovce určit stádium rozkladu??? nebo se to pozná až na autě??
Jediný co můžeš udělat jako laik, je vypustit olej a mrknout na zařve na magnet co se tam cca děje, jinak jakmile ji neotevres neuvidis nic :(
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs :D
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka :)
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Převodovky - obecná rozprava

Příspěvek od lišák »

Normálně se říká "do ženský a do melounu člověk nevidí". Ale nechá se to použít i na převodovku :D .
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15179
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Převodovky - obecná rozprava

Příspěvek od Sam »

lišák píše:Normálně se říká "do ženský a do melounu člověk nevidí". Ale nechá se to použít i na převodovku :D .
A stejně jako u motoru se při prodeji říká. Do poslední chvíle drandila, nehučela, netekl z ní olej. Takže se vše výše uvedené odehraje v momentě montáže do nového vozu. :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
ripi
Příspěvky: 127
Registrován: 25 črc 2005

Re: Převodovky - obecná rozprava

Příspěvek od ripi »

Ahoj,

měl bych dotaz ohledně převodvky busí T2b na Typ 4 motor, 2.0. Mám problém s únikem oleje mezi převodovkou a motorem. Zaregistroval jsem únik, tak šel motor ven. Vyměnil jsem gufero na mrkvi převodovky. Vnitřní břit gufera byl pryč, jakoby seřízlej :shock: . Mrkev se zdála při protočení kolama rovná. Dal jsem nový gufero, motor zpět, nicméně únik oleje po pár km zase.

Prý je na převodovce vepředu u řazení otvor, který zabezpečuje, aby olej neměl veliký tlak. Jeden jsem našel, ale na jeho konci je zátka. Nevíte kde by mohl být ten správný, či kde by mohl být problém (ložisko na klice bylo nový)?

Motor půjde zase ven, ale kdyby se to zase nepovedlo, po třetí bych už na to neměl nervy :)

Díky
ještě chvilku..

Uživatelský avatar
wally
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2294
Registrován: 20 říj 2010
Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
Kontaktovat uživatele:

Re: Převodovky - obecná rozprava

Příspěvek od wally »

Hele tak to nevím, svoji jsem měl rozhozenou, nový gufera z CSP a nikde aní kapka. Na nose jsou jen takový malý dírky... Kde to máš zablity?
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs :D
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka :)
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: Převodovky - obecná rozprava

Příspěvek od Šíša »

ripi píše: ...
převodvky busí T2b na Typ 4 motor, 2.0. Mám problém s únikem oleje mezi převodovkou a motorem
...
Mam to tam mokre taky, gufera (mam tam dve) menena dvakrat, podruhe koupena nejaka ze specialky i s tim smerem toceni, tj. doprava, a stejne to ted po 4000km je mokre znova... tak kdyby neco tak dejte vedet :D

Uživatelský avatar
ripi
Příspěvky: 127
Registrován: 25 črc 2005

Re: Převodovky - obecná rozprava

Příspěvek od ripi »

No mokrý to mám mezi motorem a převodovkou, kap kap kap. Před tím, než jsem měnil gufero to teklo už i u startéru nahoře.

Právě, že prý někde by měla být díra, aby tlak oleje nebyl velkej. Když je přicpaná, může se to dostat přes gufero ven, ať je jak chce nový. Zítra zkusím zjistit víc...
ještě chvilku..

Odpovědět