Na kolik na fouknout pneu u BROUKA - tlak v pneumatikách

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Na kolik na fouknout pneu u BROUKA - tlak v pneumatikách

Příspěvek od Sam »

Tak jsem prezul na zimni pneusky a hned pri prvni jizde jsem zjistil jak najednou to auto krasne jede i po kostkach, nic nikde neklepke, proste zadny kostitras.
Napada me tedy dotaz, na kolik je vhodny nafukovat kola u brouka ? Letni kola jsem nafukoval na 2.0 (pardon, neznam jednotky) a vypada to, ze by mene bylo lepe.

Diky za osvetleni ci nakopnuti spravnym smerem.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Update 06/2018
Protože ani po 13-ti letech to někomu není stále jasné, tak si to zrekapitulujeme :)
1) Předepsaný tlak v pneumatikách není závislý na rozměru pneumatiky
2) Výrobce udává tlaky dle následující samolepky

pro štouraly je zde k dispozici přepočtová kalkulačka
http://www.hplc.cz/tabs/pressure.htm

Obrázek
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
threeseven
náhodný kreativec
Příspěvky: 2548
Registrován: 13 led 2003
Bydliště: Za Vídrholcem doprava a ještě kousek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od threeseven »

Asi tě nenakopnu, panč foukám taky na 2 jednotky. To ticho co tě překvapilo, může klidně pocházet od měkkého dezénu zimáků. Zimáky co mám na Mazdu taky dělají menší kravál než letní gumy.

BTW pneušky se mají foukat podle hodnot jak uvádí výrobce pneumatik. Ne auta. ALE TO SAMozřejmě VÍš.
I don´t want to start any blasphemous rumours but I think that God has sick sense of humor
and when I die I expect to find him laughing...

Uživatelský avatar
Kvak
propadlík Janeba
Příspěvky: 1807
Registrován: 21 úno 2004

Příspěvek od Kvak »

Taky jsem dneska přezul na zimáky na oktávce a liboval jsem si, jak je auto tišší...

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

xichti, výrobcer pneu udává pouze maximální hodnoty, na které lze hustit. Doporučený tlak pro daný typ vozu udává výrobce vozidla a to podle testů, rozložení hmotnosti na nápravy atd. Jinak: doporučuji zakoupiti skvělé samolepky našeho kolegy Yahoďáka s vysokou didaktickou hodnotou.

Obrázek
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam »

Tuhle Samacku samozrejme mam a v originalu. Problem je v tom, ze ji proste nerozumim. Jsou tam uvedeny tlaky v nejakych jednotkach, ktere se rozhodne neshoduji s tou moji magickou hodnotou 2.0.

Muze mi tedy nekdo rict v jakych jednotkach jsou uvedeny tlaky na samolepce na kasliku, v jakych jednotkach je asi tak ta moje hodnota 2.0 a jaky je mezi nimi vztah ? Zbytek snad uz nejak zladnu prebrat a dopatram se tak kyzeneho vysledku...
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Doctors
Příspěvky: 122
Registrován: 10 čer 2005
Bydliště: Libe a Libe a LIBEREC!!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Doctors »

ˇřízení mi mlátilo jak sviň, pak sem to nafouk podle nálepky ve víčku nádrže na 1.3 vepředu a 1.9 vzadu a jezdí to nádherně...
Liberečák Doctors... :)

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam »

Doctors píše:ˇřízení mi mlátilo jak sviň, pak sem to nafouk podle nálepky ve víčku nádrže na 1.3 vepředu a 1.9 vzadu a jezdí to nádherně...
Nechci vypadat jako kverulant Docotore, ale na vicku nadrze je jen informace kolikaoktanovy benzin broucin minimálně snese :)
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SO 545 »

Sameleon píše:
Doctors píše:ˇřízení mi mlátilo jak sviň, pak sem to nafouk podle nálepky ve víčku nádrže na 1.3 vepředu a 1.9 vzadu a jezdí to nádherně...
Nechci vypadat jako kverulant Docotore, ale na vicku nadrze je jen informace kolikaoktanovy benzin broucin minimálně snese :)
ale ináč to má správne ... jednotka :kPa "hoď se do klidu posílam Wolfa"
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
pajas
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 425
Registrován: 01 čer 2005
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pajas »

4Sam: tohle by Ti mělo pomoct :wink:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

O 20% menší tlak v pneumatice může způsobit až o 40% menší kilometrový výkon a také větší pravděpodobnost jejího poškození .

Menší tlak má za následek přehřívání pneumatik.

Pneumatiky se kontrolují za studena!!!!!

Uživatelský avatar
Pavel Kubín
Pan Vierloch
Příspěvky: 129
Registrován: 29 srp 2003

Příspěvek od Pavel Kubín »

U pneu sériových rozměrů to je jasné, horší je to v případě výrazně širších gum. Můj ex-brouk jezdil na 195mm pneu a tam bylo těch pro předek doporučovaných 1.1 mimo mísu...

Uživatelský avatar
Doctors
Příspěvky: 122
Registrován: 10 čer 2005
Bydliště: Libe a Libe a LIBEREC!!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Doctors »

Ja nechci bejt kverulant Same, ale ja tam nalepku fakt mam...

Důkaz místo slibů...

Obrázek

Doctors
Liberečák Doctors... :)

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

nebude taky trosku rozdil v tom jaky pouziva kdo gumy ?

neni treba rozdil v husteni 155/15 a 195/15 ?
... a vůbec !

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Napriek popularnemu nazoru ,tlak nie je dany velkostou alebo typom pneumatiky,ale vahou auta,zatazenim a rychlostou jazdy.
Vyrobcom doporucene tlaky pre diagonalne pneu. su:
do r.70 ---- predne 16 psi, zadne 24 psi.l
71 - 72 --------- 16 / 27
od 73 --------- 18 / 29
Tieto udaje su pri obsadeni dvoma osobami.
Pri plnom zatazeni
17 / 26
18 / 27
18 / 29

Radialne pneu.
18 / 27
18 / 27
18 / 29
Tieto platia vseobecne,bez ohladu na zatazenie.

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

FAKTEM nicméně zůstává, že na našich benzínkách ale nenajdete ani jednu stupnici ve výše zmíněných jednotkách - všechno je to nějaká jiná - nemáte někdo přepočítací tabulku :wink:
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam »

Tak tak, hledal jsem v tabulkach ze skoly, ktere jsem kdysi koupil z 26,- Kcs a umim prevadet na Pa, MN/m^2, bar, kp/cm2, torr, dyn/cm2, ale o PSI se proste nikde nikdo nezminuje... :oops:

PS: Abych dostal sveho klidu, ta hodnota 2.0 co jsem psal vyse je asi v barech, co ?
Vsak ja se jednou dopatram pravdy ......
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam »

Hop, a uz jsem to nasel.
PSI= Pound per Square Inch, tedy libra na ctverecni palec. Bodejt by to nejaky nase CS tabulky znaly :P
Takze 1 psi = 6 894,757 Pa a pro uplnost 0.1 Mpa = 1 Bar

A pokud sem nekde neudelal chybu, tak zadni by meli bejt na 1.99 Baru a predni na 1.24 baru (to se mi zda ale nejak moc malo....)
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Sam : Vase meradla budu zjavne v KPa. 1 PSI = 6.89 KPa.

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

Správné nahuštění pneu nepodceňovat, kromě vlivů na spotřebu a životnost pneu má výrazný vliv na jízdní vlastnosti a tudíž i na životnost řidiče.

kašlete na tištěný tabulky:
http://www.prevod.cz/index.php?str=230&raz=1

Nebylo by jednodušší si koupit pořádný manometr, tedy se stupnicí v atü/PSI ? :wink:

A k okrajové otázce umístění samolepky s tabulkou tlaků:
1) většina brouků jí má na vnitřní straně kastlíku
2) brouci, co dvířka kastlíku nemají (spär, student) jí mají originál na "B" sloupku
3) mexika jí mají z výroby na dvířkách nádrže, spolu s tou o benzínu.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

tak tlakoměry na benzínkách většinou stupnici v psi (což je mezinárodně přijatá jednotka, ve které uvádějí informace o huštění výrobci pneumatik na jejich boku) mají a kPa taky. Myslim že to tu nějak moc řešíte :lol: JIná věc je, že Sam má gumy 185/xx*15, takže mu žádnej "správnej" tlak pro tento neoriginální rozměr nedoporučím.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Napriek popularnemu nazoru ,tlak nie je dany velkostou alebo typom pneumatiky,ale vahou auta,zatazenim a rychlostou jazdy.
Tlaky doporucene vyrobcom stale platia bez ohladu na rozmer pneu.

Odpovědět