Zapalování

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
flatino

Zapalování

Příspěvek od flatino »

Takze mam takyto problem... vybral som motory z dvoch aut.. jeden je 1300 dvojkanal a druhy 1600 dvojkanal a uz som to nahodil naspat do auta. ale mam taky trosku problem, ked sa pozriem na fotku mojeho motora pred rozobratim a na nejaky iny motor (1200) tak ma uplne inak kable z rozdelovaca ku svieckam... uplne inak su zapojene a som z toho mimo. je v tom nejaky rozdiel ci je to 1200 alebo 1300 a 1600 dvojkanal? je tam rozdiel v poradi pri zapalovanie? potreboval by som s tym pomoct. Poskytujem aj fotky... Ten motor ktory je tu dva krat na fotke je moj a tie dalsie je jedna 1200 a jedna 1600 dvojakal
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Příspěvek od Lugen »

Zkrz ten motor se blbě kouká, takže na pravo nevim, ale na levo jsou okay. Jen je posunutej rozdělovač.
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13945
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

zapalovani je porad stejny 1-4-3-2

to ze na kazdym z tech motoru je kabelaz jina (potazmo jinde)
je zalezitost rozdelovace.
Neni nic neobvykleho ze je rodelovac otoceny o 180
ale dokonce sem jednou zazil rozdelovac kterej byl jinak jen o 90
(na tech motorech se podepsalo hafo lidi :) )

takze si zjisti kdy mas 1 valec v horni uvrati (jednoduse sroubovakem skrz diru na svicku) a podle toho si najdi jak by mel byt zapojeny rozdelovac.
... a vůbec !

flatino

Příspěvek od flatino »

herbie: takze vyberiem sviecky a srobovakom pichnem namiesto sviecky do spalovacieho priestora a ked bude prvy valec hore tak mam od toho valca tahat kabel ku kontaktu na rozdelovaci na ktory prave ukazuje palec, hej?

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13945
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

jojo, presne tak
nezapomen akorat ze valec je v horni poloze dvakrat
takze hlidej zarez na remenici, pozici rozdelovace, a pozice vicemene vsech ostatich valcu :)

dvakrat mer, jednou rez :)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19866
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

hrubé nastavení:


-uveď motor do stavu, kdy je 1. válec v HÚ a zároveň značka HÚ na řemenici lícuje s vertikální spárou v bloku (viz můj fotonávod k seřízení ventilů)

-sejmi víčko rozdělovače a mrkni, kam směřuje palec - do kontaktu na víčku, který je v momentální poloze nad palcem připoj svíčku válce č. 1 a pak po směru hodinových ručiček zapoj do víčka kabely 4, 3, 2.

-Pak proveď seřízení předstihu.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

flatino

Příspěvek od flatino »

Nuz ale mam este vacsi problem.. poskladal som motor 1600 na ktorom su Kadrony a v rozdelovaci mi vobec nehadze iskru a predtym to hadzalo.. myslim ze to nebude podtlakom lebo aj na druhom motore na ktorom som potreboval robit to zapalovanie (1300) to ide aj ked su podtlakove hadicky odpojene.. na tej 1600 s kadronami mi vobec nehadze iskru a neviem prist na chybu.

Uživatelský avatar
psycho
pro známé: psyxo
Příspěvky: 480
Registrován: 26 zář 2005
Bydliště: Prešporok
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od psycho »

...a ten podtlak sme skusali aj nahodit z ineho karburatora a nic...

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SO 545 »

Podtlak či už je zapojený alebo nie je nemá vplyv na iskru.
Podtlak slúži na reguláciu predstihu natáčaním telesa na ktorom je kontakt priskrutkovaný.Napr 009 ovládanie podtlakom nemá.
Skontroluj odtrh kontaktu,zapojenie rozdeľovača k indukčnej cievke a zapojenie indukčnej cievky na +..............
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

flatino

Příspěvek od flatino »

to je vsetko v poriadku.. s rozdelovacom nikto nemanipuloval.. nijako sa nepohol a nijako sa ani odtrh nemohol prestavit. niekde ine je zrada :(

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SO 545 »

Čítaj poriadne keď si mal motor von tak si odpojil kábel od indukčnej cievky tak si ju skontroluj bez nej iskra nebude.
na 15 musíš ma? + keď zopneš kľúčik spínačky, od neho idú ešte kábel na karburátor a spiatočkové svetlá , 1 ide na rozdelovač keď máš prúd na cievke cez 15 tak musíš ma? iskru.Samozrejme keď máš rozdelovač v poriadku.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
Doctors
Příspěvky: 122
Registrován: 10 čer 2005
Bydliště: Libe a Libe a LIBEREC!!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Doctors »

Zkontrolujte kondenzátor na rozdělovači. Ten mi mrška už taky jednou vodešel do věčnejch loviš?...
Liberečák Doctors... :)

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Vsetky mozne rady uz dostal po SZ.

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SO 545 »

john píše:Vsetky mozne rady uz dostal po SZ.
amen
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

flatino

Příspěvek od flatino »

Dakujem vam chlapci ze ste mi to vysvetlili. Uzviem presne co a ako ma byt zapojene, mam vsak taky pocit ze bude problem v tom kondenzatore na rozdelovaci

Uživatelský avatar
psycho
pro známé: psyxo
Příspěvky: 480
Registrován: 26 zář 2005
Bydliště: Prešporok
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od psycho »

tak kondenzator to nebol:D,teraz vsak nastal dalsi problem,hoci uz motor naskoci,hned na to zkape..

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4675
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od prak »

když jsi kontroloval zapojení cívky, tak si vytáhl drát k elmag. ventilu
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

flatino

Příspěvek od flatino »

No ako vraví psycho. Teraz mám prezmenu taký problém, že motor síce naskočí okamžite, otáčky vybehnú tak na 3000 a našupu to skape aj ked pridám plyn. Toto je neverending story :(

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SO 545 »

to sa jedná o motor kde máš Kadrony ?
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

flaatino

Příspěvek od flaatino »

aaano presne o ten motor sa jedna... uuups zabudol som sa prihlasit

Odpovědět