Startér , repase - fotonávod
- mhepp
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 297
- Registrován: 25 zář 2007
- Bydliště: Předklášteří / Brno
Mám takový pocit, že špatné ložisko může způsobit závadu na rotoru -- prostě se přehřeje vinutí a spálí se. Takže na začátku mohl být problém jen s futrem, ale na konci je celý startér v háju...
----~~~~====>>>> Jsem jen motolama <<<<====~~~~----
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
- Fredy Rajcze
- Příspěvky: 20
- Registrován: 20 lis 2007
- Bydliště: Znojmo
Ahoj, mám problém se startérem:
Po otočení klíčku do startovací pozice se startér neroztočí okamžitě, ale až po cca 2s. V té době kontrolky na budíku zhasnou, ale pokud nechám rosvícená světla tak ta svítí stále.
Startér se roztočí svižně a bez problémů motor nahodí jenom je tam prodleva.
Čistil jsem kontakty na startéru a kontroloval kontakty na baterce. Test startéru uvedený na začátku tohoto topicu budu zkoušet dnes večer.
Tak pokud jste nědko řešil podobnej problém dejte vědět na co se zaměřit. Dík
Po otočení klíčku do startovací pozice se startér neroztočí okamžitě, ale až po cca 2s. V té době kontrolky na budíku zhasnou, ale pokud nechám rosvícená světla tak ta svítí stále.
Startér se roztočí svižně a bez problémů motor nahodí jenom je tam prodleva.
Čistil jsem kontakty na startéru a kontroloval kontakty na baterce. Test startéru uvedený na začátku tohoto topicu budu zkoušet dnes večer.
Tak pokud jste nědko řešil podobnej problém dejte vědět na co se zaměřit. Dík
Mam to same ... skoro ... proste to startuje az za chvilku. problem je ve spinacim "orisku" ... bo kdyz otacim klickem v klidu tak dotocim do startovaci polohy a jak ho tam drzis, tak po case se to sepne. Kdyz otacim klickem tvrde a jeste ho pritom tlacim dovnitr, staruje okamzite...
Neresim, zvyknul jsem si
Neresim, zvyknul jsem si
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Ak je to v nom o chvilu ho aj tak budes musiet vymenit ...Šíša píše:Neresim, zvyknul jsem si
X ray man je zatial v discipline odpisat spinacku hviezda
zatial ju odpisal v kazdom aute.
Najprv to nastartovat slo len to chcelo najst to spravne miesto aby zoplo cievku po case uz ticho a tma
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
Jasnacka ... kdyz jsem na to cumel, tak u me to bude spis oriskem ... on nejak se vyhejba ze spinacky(na druhe strane od toho zajistovaciho sroubku) ... staci ho zamacknout dovnitr a maka to dobre...
Ale nahradni sebou vozim v bedne s dilama, to jo ikdyz dve silne pinzety na vyskratovani svorkovnic co pouzivam na "osahani" konektoru vozim taky
Ale nahradni sebou vozim v bedne s dilama, to jo ikdyz dve silne pinzety na vyskratovani svorkovnic co pouzivam na "osahani" konektoru vozim taky
- Fredy Rajcze
- Příspěvky: 20
- Registrován: 20 lis 2007
- Bydliště: Znojmo
- VW181
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1977
- Registrován: 03 úno 2004
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Dá se do busa T2b 1.6 napasovat nějaký rychloběžný startér, jako do brouka ten z Feldy?
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
u busa jsme v prdeli, chybí nám pár cm na pastorkuVW181 píše:Dá se do busa T2b 1.6 napasovat nějaký rychloběžný startér, jako do brouka ten z Feldy?
do brouka je to paráda, do příštích projektů půjdou feldy rovnou
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
startér s reduktorem = tento rychloběžný starter? http://www.aukro.cz/item517323456_skoda ... arter.html
VW brouk typ4 1.8 a VW 411 L před renovací
trochu sa nad tym zamysli...spatne lozisko / rozumej mosadzne puzdro / opotrebenim zvacsi svoj priemer, cize vola medzi puzdrom a unasacom je daleko vacsia ako by mala byt.To vyluci teoriu prehrievania unasaca a prenos tepelnej energie do vinutia a sposobenie prehriatia vinutia. To je vcelku proti fyzikalnym zakonom pri pochopeni, ze za max.30 sekund startovacieho cyklu prehrejes volny unasac do miery, ze prenesies teplotu do vinutia.mhepp píše:Mám takový pocit, že špatné ložisko může způsobit závadu na rotoru -- prostě se přehřeje vinutí a spálí se. Takže na začátku mohl být problém jen s futrem, ale na konci je celý startér v háju...
Repas starteru je velmi jednoducha vec, vymena puzdra dtto, takze vlastne neviem, kde lezi ten problem..
to je ontrabihonz píše:startér s reduktorem = tento rychloběžný starter? http://www.aukro.cz/item517323456_skoda ... arter.html
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
...zamysli...
mno, když to po 30 sekundách skončí, tak asi nic nenastane, ALE když to někdo trápí déle než půl min nebo častěji po sobě a ještě s krátkými přestávkami, okolní teplota může být např. v létě větší, či už je prostor dost horký po předchozí dlouhé době a teď se třeba startovalo po čůrací pauze anebo to jen hůře chytá zahřáté jiná qalita seřízení zapalování, karburátoru, ventilů,...) ...
...vůle v předním futýrku - no co když už je tak velká jako vůle rotoru od statoru ? Když se z toho pominu, pardon pominu tření rotoru o stator, to už pak může zpětně působit i na zadní ložisko, které se může křížit alias šprajcovat, ... a taky tento odklon od původní osy rotace může mít vliv na původní geometrii dosedání uhlíků na kolektor rotoru ... prostě je to mechanismus a ešli se změní původní poloha, může to mít několik dalších okolních vlivů ...
.. enem sem se tak zamyslil, vím že jsem ještě tam, kde je pro zemi s dloouhými trucky včera, tedy co hůř - loni ! 8) 8)
Hny alias ščastné a veselé nové jár
mno, když to po 30 sekundách skončí, tak asi nic nenastane, ALE když to někdo trápí déle než půl min nebo častěji po sobě a ještě s krátkými přestávkami, okolní teplota může být např. v létě větší, či už je prostor dost horký po předchozí dlouhé době a teď se třeba startovalo po čůrací pauze anebo to jen hůře chytá zahřáté jiná qalita seřízení zapalování, karburátoru, ventilů,...) ...
...vůle v předním futýrku - no co když už je tak velká jako vůle rotoru od statoru ? Když se z toho pominu, pardon pominu tření rotoru o stator, to už pak může zpětně působit i na zadní ložisko, které se může křížit alias šprajcovat, ... a taky tento odklon od původní osy rotace může mít vliv na původní geometrii dosedání uhlíků na kolektor rotoru ... prostě je to mechanismus a ešli se změní původní poloha, může to mít několik dalších okolních vlivů ...
.. enem sem se tak zamyslil, vím že jsem ještě tam, kde je pro zemi s dloouhými trucky včera, tedy co hůř - loni ! 8) 8)
Hny alias ščastné a veselé nové jár
Zase je to len zalezitost fyziky....
je vcelku malo podstatne aka je ambient teplota a dlzka tocenia startera... ten mozes tocit len tak dlho, ako to vydrzi bateria.Starter je navrhnuty tak, ze ani pri dlhodobom startovani sa neprehreje tak, aby sa znicil. Koeficient prenosu teploty na zhruba 70 mm oceloveho hriadela priemeru cca 16 mm je minimalny... nez dosiahne vinutie tak, aby ho svojou teplotou uviedol do teploty, kde dielektricky nanos vinutia podlahne teplote musel by byt asi 10 minut RED HOT...a to sa nestane...
opotrebenie puzdra / ak je mohutne / znamena zvacsenie priemeru o cca 2.0 desatiny mm, co na dlzke hriadela startera moze dat tak asi 3 stupne vychylky deleno dvoma, cize skoro nic...
je vcelku malo podstatne aka je ambient teplota a dlzka tocenia startera... ten mozes tocit len tak dlho, ako to vydrzi bateria.Starter je navrhnuty tak, ze ani pri dlhodobom startovani sa neprehreje tak, aby sa znicil. Koeficient prenosu teploty na zhruba 70 mm oceloveho hriadela priemeru cca 16 mm je minimalny... nez dosiahne vinutie tak, aby ho svojou teplotou uviedol do teploty, kde dielektricky nanos vinutia podlahne teplote musel by byt asi 10 minut RED HOT...a to sa nestane...
opotrebenie puzdra / ak je mohutne / znamena zvacsenie priemeru o cca 2.0 desatiny mm, co na dlzke hriadela startera moze dat tak asi 3 stupne vychylky deleno dvoma, cize skoro nic...
hmm, tak jsem psal asi 40min polemiku k
no nic, no, nechce se mi to psát znovu
jen snad, že to není kosmická technika a i ta stejně z různých příčin padá či se rozbíjí, viz raketoplán...
jenom ještě o co vlastně šlo, že volné futýrko může mít vliv na zničení startéru
Já si myslím, že ano. Ne přímo jeho fyzickou likvidaci, ale jako jeden z momentů, vedoucích k jeho nefunkčnosti.
8)
aZase je to len zalezitost fyziky....
, aby mi to pak někam zmizelocize skoro nic...
no nic, no, nechce se mi to psát znovu
jen snad, že to není kosmická technika a i ta stejně z různých příčin padá či se rozbíjí, viz raketoplán...
jenom ještě o co vlastně šlo, že volné futýrko může mít vliv na zničení startéru
Já si myslím, že ano. Ne přímo jeho fyzickou likvidaci, ale jako jeden z momentů, vedoucích k jeho nefunkčnosti.
cize skoro nic...
8)