Motor - zatepla špatně startuje

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Uživatelský avatar
jogi
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 892
Registrován: 07 úno 2006
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jogi »

aha....to mi uteklo.... :oops: no jo no...samouk :oops:

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

jogi píše:aha....to mi uteklo.... :oops: no jo no...samouk :oops:
nj RTFVWM - start za studena: pomalu prošlápneme pedál plynu, pustíme zpět a startujeme.
za tepla: pomalu prošlápneme pedál plynu, držíme a startujeme :wink:
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

jogi píše:Ahoj...teďkons v těchto tropech se vyskytl takovej ne moc velkej problémek, avšak byl bych radši kdyby nebyl...
Jakmile je rozpálenej motor a někde zastavím a třeba na nejakejch 15 minut vypnu motor, tak pak se stava ze nechce naskocit...točí, ale vypadá to, že není benzin(že by nějake vyschnutí-treba v karburátoru???) stači do auta trochu drcnout nebo hodně našlapat plyn...a pak naskoci a jede zasejc vpohode...jen to startovaní, a neba mne porad myslet na to že musím stat z kopce...
nevite nekdo o co go? a jak tomu predchazet?
????
dík
no uz sem mi parkrat stalo neco podobnyho (s predchozimi motory a vetsinou teda pri zastaveni po jizde treba po dalnici, nebo delsi trasy)

startovani s plnym plynem ani jiny vyfikundace nepomohly
pomohlo az schladnuti ve stinu pod mostem, nebo proste roztlaceni
... a vůbec !

Strycf
Příspěvky: 21
Registrován: 07 lis 2005

Příspěvek od Strycf »

Mně pomohly svíčky s vyšším číslem,neboli teplejší svíčky(zkus 17).Pokud je motor přehřátý,nemáš šanci,protože prostě ty 14,15-tky nedávají jiskru.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

svíčky W8AC Bosch, nebo teď v hicech a pokud to honíš tak W7AC.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Příspěvek od Šíša »

Hm a co na tohle:

ted jiste nejsou vedra, zeee... Motor pretesnen(tam kam jsem mohl, kdyz jsem nechal pouze blok a valce v aute, vse ostatni fuc) bo stracel slusne olej. Sani tesni(zkouseno sprejem...). Jedu si tak do kopecka: za 2 cca 35-45, za 3 cca 45-55.
Na kopecku zastavim, bo jsem slysel nejakej vybuch v aute :shock: (pred jeden zadni vystup topeni se zakutalela o.5L PETka a nevydrzela vykon topeni :lol: ), chcipnu motor a teplej uz nenatocim, samozdrejmne s plnym plynem. A ani bez plynu...

Hm, nejaka idea?? Chapu ze ten motor byl trosku teplejsi jizdou do kopce, ale termostat je "new" a funkcni a to same klapky(zkontrolovano), takze ne prehratej... Problem se startem tepleho je i pri normalnich pojizdkach po meste...

Dela to jen od pretesneni, tj od te doby, co jsem se do toho hrabal 8) Studenej natoci na cvrnknuti doslova, ani jednou se neprotoci(zkouseno po dvou tydenim odstaveni pri nemoci a pri -9st)

Jo s karburatorem jsem nikde nekroutil, to je jeste od 5s. Jen se mi prevratil, tak z plovakovky vytekl benzin, ale ten by se mel docerpat sam, ne? pri prvnim ozivovani

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15179
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam »

IMHO:
Ja bych to viděl na přechlastání. Teplý motor, vychladlý karburátor (přeci jen jsi chvilku čistil tu spoušť po explozi) a automatickej sytič rve plnej knedlík.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Příspěvek od Šíša »

Tak vyreseno ... rozdelovac solidne mimo, rekl bych predstih tak 0st ... a to jsem to serizoval dle navodu zde, lehce pozmenenem: nastavit na dulcik a tocit rozdelovacem, nez se ozve jiskra. Kdyz jsem to udelal otacenim remenice, bylo to jinde, "divne"... :oops:

No a taky trosku karbec, bo jsem pod sani dal tesnici krouzky, ktere tam driv nebylo, tak to asi mohlo prisavat a byt nastaveno trosku jinak, ... nevim.

Rozhodne to ted zas startuje i teplej na cvrnknuti, jeste spoctu spotrebu, ale stale vychazi okolo tech 7L

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

Šíša píše:Tak vyreseno ... rozdelovac solidne mimo, rekl bych predstih tak 0st ... a to jsem to serizoval dle navodu zde, lehce pozmenenem: nastavit na dulcik a tocit rozdelovacem, nez se ozve jiskra. Kdyz jsem to udelal otacenim remenice, bylo to jinde, "divne"... :oops:
tak tos to asi tocil nejak spatne :)
... a vůbec !

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Příspěvek od Šíša »

:oops: njn ... hluchej a slepej ... ale ted uz je to ok, zas mame oba chut do zivota 8)

Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Příspěvek od sSATYRr »

Hele, Zanek mi poradil, ze by snad pomohl vymenit kondenzator rozdelovace. Protoze Modra se zatepla do startovani taky zrovna nehrne..
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

to bymohla být příčina ale jen blbost: startuješ teplý motor se sešlápnutým plynem,jak předepisuje manuál?
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Příspěvek od sSATYRr »

jawol.
plny knedlik. Nove zapalovani, nyni jiz komplet. Pretesneny, pretryskovany karburator. Nova civka, benzinove rozvody, pumpa, filtry. Nekonecne laborace s hladinou v plovakove komore.

a starter? toci se, toci...toci...
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Příspěvek od Šíša »

ted mi to taky nejakou dobu delalo, teplej odmital naskocit a tocil a tocil... "streva" v rozdelovaci nove ... tak se na to kouknul okrasa, samozdrejmne predstih jinde(holt jsem prohodil kladivka a nejak mi to nevyslo...), stroboskopem seridil, posteloval i karbec a ted to startuje teple, studene na cvrnknuti.

Tak asi tak.

Mauglí
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 669
Registrován: 16 srp 2005
Bydliště: Opava

Re: Motor - zatepla špatně startuje

Příspěvek od Mauglí »

červený brouk píše:Zdravím všechny,mám problém s motorem,je to 1.6.Po přetěsnění a překroužkování mám ujeto asi 100 km.Když motor zahřeju na provozní teplotu,tak jde špatně nastartovat a startér s ním doslova nemůže otočit,připadá mi jako by byl přidřenej ,nebo zatulej.Po delším trápení startéru motor nakonec chytne.Za studena není problém,chytne na první zatočení a jede jako ďas.Za tepla taky jede dobře,ale ta tuhost a ty starty ?Napadá někoho nějaká vylučovací metoda jak zjistit v čom je trabl ? :?: Díky
Nazdárek, tak bych chtěl vnést čistý vítr do zátoky praotce Čecha.Motor byl přidřený a přiškvařený.Jinak se to prej ani nedá říct.Na vině byl termostat, který moc nechodil.Motor se přehřál a přidřel.Nevím jestli výše uvedený problém, měl s touto závadou něco společného, páč do toho vidím jak do skuřené smažky.Problém nastal po cca 50ti kilácích po této události.
Kdybych byl ten slavnej norek Bukowski, tak bych zařval (do p**e se vším).

Prolog nakonec:
Do 14 dní bude motor opravený a poprvé po renovaci možná pojedu na nějaký sraz.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

termostat na vině nebyl..na mechanismu klapek je pružina, která klapky naplno otevře v případě že termostat selže
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Mauglí
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 669
Registrován: 16 srp 2005
Bydliště: Opava

Příspěvek od Mauglí »

Pětišroub píše:termostat na vině nebyl..na mechanismu klapek je pružina, která klapky naplno otevře v případě že termostat selže
nemůže být termostat "přidřený" ?

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

pokud je ten mechanismus zarezlej, tak může, to je pravda..i když by neměl..
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Mauglí
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 669
Registrován: 16 srp 2005
Bydliště: Opava

Příspěvek od Mauglí »

Každopádně tam dám jiný termostat.Doufám ,že dobrý a pakliže ne, tak to snad zavčsu odhalím...

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

s odpojeným termostatem - když nacpeš ruku za boudu chlazení (saharu), tak mezi saharou a karoserií nahmatáš táhlo, které je napojeno jednak na termostat a jednak na klapky chlazení. Zkus s ním zacloumat, mělo by se hýbat a pružně vracet do původní polohy. Pokud to nedělá, tak ho musíš rozchodit.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Odpovědět