Motor - zatepla špatně startuje

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4675
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od prak »

kontrolka mě svítí každou chvíli (u dopla). Motor je tak 100 tisíc po smrti a dalších 100 ještě najede. Po výměně olejového čidla (minulé fungovalo jak reostat, průběžně zeslabovalo a zesilovalo) už svítí jen když má. Takže když na mě začne blikat, jdu dozadu a doleju litr oleje. Obvykle začne blikat, když olej sotva líže spodek měrky :twisted:
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

O tom,ze to pojde dalsich 100 tisic,nepochybujem.

Uživatelský avatar
VW181
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1977
Registrován: 03 úno 2004
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od VW181 »

červený brouk píše:No,ani nevím jesti to sem psát,ale dnes jsem vypustil z motoru cca 5 - 5,5 litrů oleje.Včera jsem ho byl trochu projet a po 15 km když se motor zahřál začlo problikávat v nižších otáčkách mazání a motor ztrácel výkon až jsem byl donucen na dalnici zastavit.Toho dýmu co z toho šlo.po hodině a vychladnutí jsem to natočil a uplně normálně jsem odjel(teda s hodně lehkou nohou).Měrka prostě kaput.Jestli problém netkví v tom?
Zítra naleju 3 l oleje a uvidíme.
Jenom mě tak napadlo, jestli jak si dělal ten karbec a valil benzín do válců, tak neprosákl do oleje? To by vysvětlilo to množství. :wink:
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz

Uživatelský avatar
pajas
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 425
Registrován: 01 čer 2005
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pajas »

I to problikávání :wink: Takhle naředěnej olej.

Mauglí
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 669
Registrován: 16 srp 2005
Bydliště: Opava

Příspěvek od Mauglí »

Tak jsem dnes jel do práce a po 20 km motor zase začal ztrácet výkon a začal kouřit,nakonec jsem ho musel vypnout,protože začala svítit kontrolka mazání i ve vysokých otáčkách a v motoru začalo klepat(podobný zvuk jak klepu ventily když jsou špatně seřízené a motor se podtáčí).Výsledek je že za studena není problém,po zahřátí víše uvedené.To znamená ,že se bude půlit motor a Jeseník je pro mě letos pasé.Do pr..l. [smilie=bricks1.gif]

Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Příspěvek od sSATYRr »

john píše:Z mojich skusenosti vyplyva,ze ak preblikava olejova kontrolka pri volnobehu,alebo nizkych otackach pri jazde,motor to ma za sebou.
Praktika je,ze ak to blikne,okamzite zastavit.
..u Modre to problikava pouze po vymene oleje, kdyz je cistej jak decka prdelka...co a jen co se po par stovkach drobet okouri, kontrolka si da veget. Z cehoz plyne: cidlo shocked nebyvalou cistotou oleje. :)
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

červený brouk píše:Tak jsem dnes jel do práce a po 20 km motor zase začal ztrácet výkon a začal kouřit,nakonec jsem ho musel vypnout,protože začala svítit kontrolka mazání i ve vysokých otáčkách a v motoru začalo klepat(podobný zvuk jak klepu ventily když jsou špatně seřízené a motor se podtáčí).Výsledek je že za studena není problém,po zahřátí víše uvedené.To znamená ,že se bude půlit motor a Jeseník je pro mě letos pasé.Do pr..l. [smilie=bricks1.gif]
no to zni celkem desive
neco je shnileho ve state danskem
... a vůbec !

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

motorem,je to 1.6.Po přetěsnění a překroužkování mám ujeto asi 100
To by ukazovalo na malu volu v zamkoch kruzkov.Kto to robil?
To by vysvetlilo aj zvyseny odpor po zohriati.

Mauglí
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 669
Registrován: 16 srp 2005
Bydliště: Opava

Příspěvek od Mauglí »

Dělal to jeden známý mechanik, který to má jako zaměstnání.

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SO 545 »

červený brouk píše:Dělal to jeden známý mechanik, který to má jako zaměstnání.
Aj ja mám jednu 1200 ktorú skladal špičkový mechanik a obtokové pliešky válcov dal z vrchu a nie zo spodu. Velmi to nepomohlo.
Hold vzduchač je vzducháč.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

SO 545 píše:
červený brouk píše:Dělal to jeden známý mechanik, který to má jako zaměstnání.
Aj ja mám jednu 1200 ktorú skladal špičkový mechanik a obtokové pliešky válcov dal z vrchu a nie zo spodu. Velmi to nepomohlo.
Hold vzduchač je vzducháč.
s tím jsem se taky potkal - "zaměstnání mechanik" asi někdy není kompatibilní s "logická úvaha"
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od lišák »

Blbé startování teplého motoru jsem dnes řesil taky.
V mém případě to jednoznačně bylo vychozené pouzdro startéru, které je v převodovce. Pokud ho někdo budete chtít měnit, tak se s ním moc nepárejte.
Po vlastní zkušenosti, jak to staré dostat ven, je nejjednodušší, když ho zaklepnete nějakou kulatinkou až na dno otvoru a potom ho rozštípnete třeba nějakým ostřejším šroubovákem. Stačí pár úderů na hranu. Samozřejmě pak zbytky musíte vydloubnout ven. Pokud máte 6V startér se silnějším hřídelem je možno použít pouzdro startéru ze Škody 105-120. Je sice trochu delší než originál, ale to ničemu nevadí.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

a já ho točil na soustruhu... :roll:
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

ale zas muzes mit dobrej pocit ze sis to udelal sam :-)

ja si ho treba nechal vytocit od souseda
... a vůbec !

simak
leštič starých součástek
Příspěvky: 926
Registrován: 20 říj 2003
Bydliště: asinus mundi

Příspěvek od simak »

tak souseda si tocim sam, zrucne a casto :)
nasávač

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

jo tak ja svyho souseda vytocil uz tak ze mi nastrazil i sroub pod kolo
... a vůbec !

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4675
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od prak »

Herbie píše:jo tak ja svyho souseda vytocil uz tak ze mi nastrazil i sroub pod kolo
tys přejel 5šrouba?
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Mauglí
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 669
Registrován: 16 srp 2005
Bydliště: Opava

Příspěvek od Mauglí »

červený brouk píše:Tak jsem dnes jel do práce a po 20 km motor zase začal ztrácet výkon a začal kouřit,nakonec jsem ho musel vypnout,protože začala svítit kontrolka mazání i ve vysokých otáčkách a v motoru začalo klepat(podobný zvuk jak klepu ventily když jsou špatně seřízené a motor se podtáčí).Výsledek je že za studena není problém,po zahřátí víše uvedené.To znamená ,že se bude půlit motor a Jeseník je pro mě letos pasé.Do pr..l. [smilie=bricks1.gif]
Takže jsem prozatím koupil záložní motor 1200.Chci se zeptat z které strany se povolujou matky co drží motor s převodovkou.Ze strany od motoru jsem povolil jen pravý horní.K levemu hornímu se nelze dostat.VW 181 mi říkal, že ty zbylé tři se povolují ze spoda od auta.
Chci si to zde jen ověřit, protože zde v techhelpu jsem se dočetl, že 2 horní se povolujou od motoru a spodní ze spoda od auta.Tak jak to je u 1600.Díkes.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

jo prosimtě..ostatní 3 se povolují zespoda. Horní šrouby se povolovaly od motoru jen u motorů z úzkou saharou. 1600 má boudičku na chladič mimo příčnou osu sahary a proto je levý horní absolutně nepřístupný.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

sice to nepatri do tohodle topicu, ale on to nekdo presune :)

jinak sahara co nema domecek (tzn motor 1200)
ma dve matice pristupny zhora
dve matice na steftech zespodu


sahara s domeckem (1300 a 1600 dvoukanal)
ma jednu matici (vpravo, u starteru) sta pristupnou zhora
na druhe strane (vlevo, nahore u paky spojky) je sroub pristupny zdola

a na spodku jsou opet dve matice na steftech
... a vůbec !

Odpovědět