Rozdělovače - pro a proti

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Odpovědět
evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1518
Registrován: 01 pro 2010

Re: Rozdělovače - pro a proti

Příspěvek od evinsen »

na funkci rostlináře určitě ne,ale na jiskru na kladívku ano.točna potom kostří na pojezdech a může se připéct

Uživatelský avatar
loufes
Internetový troll fauwer,loufes..
Příspěvky: 958
Registrován: 25 čer 2010
Bydliště: Hlinsko v čechách.

Re: Rozdělovače - pro a proti

Příspěvek od loufes »

Tak že při bližším prozkoumání tam skutečně ten měděný provázek byl,ale asi upadl nebo co,protože na tom platýnku byl připájený a čouhal malinký kousek,tak si ho vyrobím sám ze starýho uhlíku,ho zkusím připájet na místo toho původního a snad budu mít klid v duši :)
Už mám brouka hotovýho....Když se chce,tak to jde :wink:

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1518
Registrován: 01 pro 2010

Re: Rozdělovače - pro a proti

Příspěvek od evinsen »

druhý konec má matičku a je přišroubovaný ke stěně

Uživatelský avatar
loufes
Internetový troll fauwer,loufes..
Příspěvky: 958
Registrován: 25 čer 2010
Bydliště: Hlinsko v čechách.

Re: Rozdělovače - pro a proti

Příspěvek od loufes »

JJ,to už jsem taky zjistil a na konec toho měděnýho provázku zamáčknu elektrikářský očko.Díky.
Už mám brouka hotovýho....Když se chce,tak to jde :wink:

Uživatelský avatar
loufes
Internetový troll fauwer,loufes..
Příspěvky: 958
Registrován: 25 čer 2010
Bydliště: Hlinsko v čechách.

Re: Rozdělovače - pro a proti

Příspěvek od loufes »

Mohl by mi někdo konkrétně objasnit,kterej rozdělovač fakt patří na motor 1,6 jednokanál? Děkuji vřele.
Už mám brouka hotovýho....Když se chce,tak to jde :wink:

rišmen
Příspěvky: 165
Registrován: 13 čer 2012

Re: Rozdělovače - pro a proti

Příspěvek od rišmen »

najdi si to na Oldvolkshome

Mirek Wenclovice
Příspěvky: 209
Registrován: 31 bře 2011

Re: Rozdělovače - pro a proti

Příspěvek od Mirek Wenclovice »

Tak se po čase můžem vrátit k tématu - v rámci samostudia jsem zakoupil Megajolt i 123 igniton a tady jsou mé poznatky : Megajolt - tzn zapalování EDIS používané ve Fordech řízené programovatelnou jednotkou se ukázalo jako perfektní , - jeho velkou výhodou je snímání signálu přímo z kliky - žádné nepřesnosti způsobené vůlemi v náhonu původního systému a opotřebením rozdělovače. Práce s postavením křivek jednoduchá a rychlá. Mapy nejsou součástí při koupi jednotky. Pokud stavíte motor s úpravami , tzn změna vačky, karburátorů,kompresního poměru atp - ideální. Systém 123 igni můžeme pro naše motory koupit ve třech provedeních - jako vzhledově i zpracováním perfektní klasický rozdělovač bez podtlakové regulace s vloženými mapami všech základních typů našich motorů jednoduše přepínatelných vestavěným přepínačem , stejné je vzhledově provedení s podtlakovým vstupem a třetí provedení je rozdělovač s podtlakovým vstupem a možností ladění křivek přes noťas .U tohoto laditelného typu bohužel nedostanete mapy . Takže závěr : 123 igni je přijatelné pro zastánce originálního vzhledu motoru , já jsem jednoznačně pro megajolt - jsem více zastánce optimalizace práce našich hraček než veteránista . Výkon v maximálních otáčkách se sice nijak nezvedne , ale je silně znát zkulturnění běhu motoru -perfektní spalování ve všech režimech, nižší spotřeba, start po první otáčce startéru , odstranění děr v přechodových otáčkách a naprosto jistý a pravidelný volnoběh. V případě zájmu mohu poradit nebo pomoci - tel. po SZ.
Přílohy
123 igni a_resize.jpg
123 igni a_resize.jpg (99.04 KiB) Zobrazeno 9250 x
123 igni b_resize.jpg
123 igni b_resize.jpg (92.81 KiB) Zobrazeno 9250 x
EDIS a.jpg
EDIS a.jpg (85.85 KiB) Zobrazeno 9250 x
EDIS b.jpg
EDIS b.jpg (108.14 KiB) Zobrazeno 9250 x

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: Rozdělovače - pro a proti

Příspěvek od Šíša »

Jo EDIS, dobra vec, ale jeste jsem kurvwa neprisel na, pro me akceptovatelne, umisteni trigger wheel na typ 4 motoru :? Tak ono je fakt, ze se tomu defacto nevenuju :D Nicmene po ubrouseni pertinaxu na rozdelovaci,... tot dalsi hrebicek do rakvicky rozdelovacoveho zapalovani :D
Pak me jeste napadlo udelat drazky do setrvacniku, jak to ma origo Ford. Uvidime.

Uživatelský avatar
venca101
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1561
Registrován: 19 čer 2009
Bydliště: Jižní Morava

Re: Rozdělovače - pro a proti

Příspěvek od venca101 »

Mám jeden rychlý dotaz... Lze ke karburátoru Solex 30 Pict-2 použít rozdělovač Bosch 009?? Na flatu jsem vyčetl, že např. 34Pict je s 009 nepoužitelný a obávám se "díry v plynu" při této kombinaci...

Uživatelský avatar
Samba
inzertní poeta
Příspěvky: 6111
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Kladno

Re: Rozdělovače - pro a proti

Příspěvek od Samba »

pumpa na sračky.. k 30pict 2 patří vysokej kombinovanej.. (odstředivá a podtlaková regulace) v análech bys našel přesný označení..

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15179
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozdělovače - pro a proti

Příspěvek od Sam »

lišák píše:Má někdo z Vás nějakou zkušenost s renovací opotřebené vačky rozdělovače?
Obrázek
Tak jak to ve finále dopadlo ? Pustil jsem se do své sbírky 383/434 rozdělovačů a mám vačky také poškozené. Opravu zatím zvažuji, mám vydřené jen náběžné hrany, vliv na sepnutí to tedy nebude mít. Ale přece, budou trpět kontakty.
Další, že vačka je broušena nakulato a následně zabroušena na 4hran, takže na opravu stačí běžná bruska.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozdělovače - pro a proti

Příspěvek od lišák »

Sam píše:Tak jak to ve finále dopadlo ? Pustil jsem se do své sbírky 383/434 rozdělovačů a mám vačky také poškozené. Opravu zatím zvažuji, mám vydřené jen náběžné hrany, vliv na sepnutí to tedy nebude mít. Ale přece, budou trpět kontakty.
Další, že vačka je broušena nakulato a následně zabroušena na 4hran, takže na opravu stačí běžná bruska.
Zatím odloženo stranou a čekám co vymyslíš :D .
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
vwrchní
Příspěvky: 127
Registrován: 22 lis 2008
Bydliště: Teplice

Re: Rozdělovače - pro a proti

Příspěvek od vwrchní »

Ahoj,lze použít rozdělovač BOSCH 0 231 129 031 JFR 4 na motor 1,6 jednokanál dva karb.solex 34 PICT ?

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15179
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozdělovače - pro a proti

Příspěvek od Sam »

lišák píše:
Sam píše:Tak jak to ve finále dopadlo ? Pustil jsem se do své sbírky 383/434 rozdělovačů a mám vačky také poškozené. Opravu zatím zvažuji, mám vydřené jen náběžné hrany, vliv na sepnutí to tedy nebude mít. Ale přece, budou trpět kontakty.
Další, že vačka je broušena nakulato a následně zabroušena na 4hran, takže na opravu stačí běžná bruska.
Zatím odloženo stranou a čekám co vymyslíš :D .
No výborně. Můžeš mi prosím nafotit samotnou vačku, resp. nejmenší rozebíratelný díl ? Jestli je shodná s 383 nebo ne.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozdělovače - pro a proti

Příspěvek od lišák »

No nafotit to samozřejmě můžu, ale bylo by fajn kdyby jsi dal nějaký mustr jak si to asi představuješ.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
vwrchní
Příspěvky: 127
Registrován: 22 lis 2008
Bydliště: Teplice

Re: Rozdělovače - pro a proti

Příspěvek od vwrchní »

vwrchní píše:Ahoj,lze použít rozdělovač BOSCH 0 231 129 031 JFR 4 na motor 1,6 jednokanál dva karb.solex 34 PICT ?

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozdělovače - pro a proti

Příspěvek od lišák »

vwrchní píše:
vwrchní píše:Ahoj,lze použít rozdělovač BOSCH 0 231 129 031 JFR 4 na motor 1,6 jednokanál dva karb.solex 34 PICT ?
Když tento topic prolistuješ tak určitě najdeš odkaz na stánky, kde píšou jaký rozdělovač se hodí na který motor.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
vwrchní
Příspěvky: 127
Registrován: 22 lis 2008
Bydliště: Teplice

Re: Rozdělovače - pro a proti

Příspěvek od vwrchní »

Vím že tento rozdělovač patří na Porsche 356 a 912 ale zajímá mě jestli je použitelný na vw motory

Uživatelský avatar
venca101
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1561
Registrován: 19 čer 2009
Bydliště: Jižní Morava

Re: Rozdělovače - pro a proti

Příspěvek od venca101 »

vwrchní píše:Vím že tento rozdělovač patří na Porsche 356 a 912 ale zajímá mě jestli je použitelný na vw motory
To si asi budeš muset pohledat sám v tabulkách, co je pro tvé VW nejlepší...
http://www.oldvolkshome.com/ovhignbo.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.oldvolkshome.com/ignition.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Rozdělovače - pro a proti

Příspěvek od Pětišroub »

není vhodný, má obrovský předstih vzhledem k polokulovému spalovacímu prostoru v motorech 912. Takže tomu VW motoru pomůžeš leda do hrobu díky předzápalu, klepání, teplotám. Technicky tam ovšem pasuje.

sháněj tradiční odstředivé 009, 010, 019, nebo to zkus spárovat s nějakým vysokým podtlakovým rozdělovačem z 1600 motoru.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Odpovědět