Nebudu zde rozvádět filozofickou debatu o tom co je a není, popřípadně splňuje či nesplňuje specifikace, číslo/a VIN.
Budeme tak zjednodušeně označovat číslo které máme uvedené v dokladech jako VIN, číslo podvozku, číslo které je pro nás směrodatné.
1. Vždy by mělo být na podvozku, přesněji na tunelu pod zadní sedačkou.
2. Brouci dále měli toto číslo (totožné jako je číslo v bodu 1.!!!) uvedené na štítku přinýtovaném v kufru vozu . Pozor neplést s výrobním štítkem, výrobní štítek je z hlediska evidence nepodstatný!!!
VIN štítek:
Výrobní štítek:
Standart a superbrouk(1302/1303) měli štítky s VIN na jiých místech.
a) standart:
V kufru, ve vaně pro rezervu
b) superbrouk:
na předním čele na levo od záskoku kliky kufru
3. U mexik dále bylo číslo na zadním čele pod víkem motoru.
Obrázek dodám později.
U (některých) mexik nebylo číslo VIN vyražené na tunelu, tato informace však není ověřena z oficiálních zdrojů.
Číslo motoru:
...je uvedené na bloku pod nohou dynama, jelikož je motor považován za výměný díl, dnes už se jeho číslo neeviduje.
Eviduje se však jeho typ!
Výrobní štítek:
Z hlediska evidence nepodstatný, ale lze z něj vyčíst zajímavé informace.
Pro příklad použijeme tento obrázek.
18 - tovární číslo barvy vozu
51 - týden ve kterém bylo vozidlo vyrobeno
2 - den ve kterém bylo vozidlo vyrobeno (úterý)
2895 - produkční číslo
Co je a co není VIN:
Zde se budeme přesněji zabývat tím co je podle mezinárodní normy VIN a čemu tak nesprávně říkáme.
Továrna Volkswagen označovala podvozky už od počátku výroby v roce 1940 (tehdy ovšem ještě KdF). Původně šestimístné číslo se do dnešní doby zvětšilo na celých 17. Přinášíme tedy zjednodušený přehled k základní orientaci v těchto číslech, ze kterých jde zejména v poslední době lecos zjistit.
Do 31. 7. 1964 byly podvozky označovány pouze evidenčním (výrobním) vzestupným číslem. Od 20. prosince 1941 byla před vzestupné číslo předřazena číslice 1, která označuje typ 1 - Brouk. Od 28. 4. 1941 vzrostl počet číslic na sedm (+ již dříve předřazená 1). Tedy jedinou zjistitelnou informací z tohoto čísla bylo pořadí výroby. Od modelového roku 1965 (modelový rok začíná vždy 1. srpna předchozího roku) je podvozek označován devítimístným číslem. První dvě číslice označují typ a model (první dva znaky oficiálního označení), třetí číslice označuje modelový rok. Zbylé číslice tvoří vzestupné výrobní číslo, které v každém modelovém roce začíná 000001. Od modelového roku 1970 je toto číslo rozšířeno na 10 číslic a začíná od 2000001.
Příklad: 1102280166
11 - Brouk,
0 - modelový rok 1970
zbylé číslice je výrobní číslo.
A protože víme, že ke konci roku 1969 bylo výrobní číslo 1102473153, bylo toto vozidlo vyrobeno v druhé polovině roku 1969.
V roce 1980 přistoupila továrna Volkswagen k mezinárodním dohodám o označování motorových vozidel. Od té doby označuje svá vozidla číslem VIN (Vehicle Identification Number), které vozidlo jednoznačně určuje. Sedmnáctimístné číslo VIN má v sobě zakódované obecné i individuální charakteristiky motorového vozidla.
Číslo VIN má tři části:
1. světový kód výrobce - W.M.I. - World Manufactured Identifier - 3 znaky - označují výrobce. Jejich první dvě pozice jsou napevno určené Mezinárodní organizací pro standardy (ISO - International Standards Organisation). Třetí pozice je určována národními úřady pro standardizaci.
2. popisný kód vozidla - V.D.S. - Vehicle Descriptor Section - 6 znaků - popisuje všeobecné atributy vozidla.
3. Rejstříkový kód vozidla - V.I.S. - Vehicle Indicator Section - 8 znaků - přiděluje výrobce k rozlišení jednotlivých vozidel. Na první pozici se udává znak roku výroby, popřípadě modelového roku. Na druhou pozici znak výrobního závodu, příp. "0"
Příklad: WVWZZZ11ZDM003058
WVW - kód výrobce VW pro osobní vozy, (WV2 - typ 2, T3, T4, LT, Taro; 3VW - Golf/Jetta USA a Kanada; aj.)
ZZZ - konstanta
11 - typ - brouk, (1E - Golf Cabriolet; 24-25 - typ 2; 21 - LT; 80 - Polo; aj.)
Z - konstanta
D - modelový rok 1983 (1980 - A, 1981 - B, 1982 - C, 1983 - D, atd.)
M - výrobní závod Mexico, Puebla (A - Ingolstadt, K - Osnabrûck, W - Wolfsburg, aj.)
003058 - výrobní číslo
Pevzato z VW Brouk Klub praha
Návod vložen na začátek, Prakovi se tímto omlouvám
Lugen
(původní topicprak píše:máte někdo mexiko z roku 1978 a 1979?
Jaké máte číslo podvozku? Hledám strukturu čísla v těchto letech.
"vin mexické 78-79"
sloučen s
VIN - kde hledat na vw mexico??
a přejmenováno na:
VIN - kde hledat na vw mexico a jak má vypadat??
Y.)
a znovu sloučeno s podobnou debatou a přejmenováno na :
VIN -kde hledat na brouk němec/mexico a jak má vypadat??
a nakonec po úpravě prvotního příspěvku o fakta doplněná obrázkama jsem poslal na skládku všechny opakující se dotazy a debaty na toto téma, teď je to jasně řečeno ... a opět přejmenovávám...