VIN - výrobní - identifikační čísla na broukovi -kde hledat?

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Odpovědět
Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: VIN - výrobní - identifikační čísla na broukovi -kde hledat?

Příspěvek od yahoďák »

tak..sice to stojí v prvním prakovo příspěvku, ale opakování je matka moudrosti :)
Obrázek

matesxxx
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 311
Registrován: 28 bře 2006
Bydliště: Benešov

Re: VIN - výrobní - identifikační čísla na broukovi -kde hledat?

Příspěvek od matesxxx »

mohl by jste mi prosím napsat co je ještě toto za motor a třeba rok
moc děkuji
Obrázek

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: VIN - výrobní - identifikační čísla na broukovi -kde hledat?

Příspěvek od yahoďák »

Matesxxi...kuk sem...kdopak se nám to tam tenkrát ptal na typ motoru? :)
Typ motoru
Máš tam odkazy na tabulky, ale dlužno podotknout, že na té fotce je jakási lidová tvořivosst, to se skutečným číslem motoru asi moc společného nemá.
Obrázek

matesxxx
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 311
Registrován: 28 bře 2006
Bydliště: Benešov

Re: VIN - výrobní - identifikační čísla na broukovi -kde hledat?

Příspěvek od matesxxx »

yahoďák píše:Matesxxi...kuk sem...kdopak se nám to tam tenkrát ptal na typ motoru? :)
Typ motoru
Máš tam odkazy na tabulky, ale dlužno podotknout, že na té fotce je jakási lidová tvořivosst, to se skutečným číslem motoru asi moc společného nemá.
No jo to už je pár let zpátky a teď se nám doma čerstvě objevily dva motory. Takže myslíš že skutečné číslo motoru bude pod tímto štítkem??? Přitom to vypadá tak věrohodně...

Uživatelský avatar
Pekař z Boščehrada
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2488
Registrován: 07 led 2006
Bydliště: Pekárna v Boščehradu

Re: VIN - výrobní - identifikační čísla na broukovi -kde hledat?

Příspěvek od Pekař z Boščehrada »

Jen k tématu doplňuju, že poslední Mexika stříkačky měly navíc štítek s číslem šasi přinýtovaný na výšku v interiéru na B sloupku za "uchem" na držení. Konec hlášení.

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: VIN - výrobní - identifikační čísla na broukovi -kde hledat?

Příspěvek od yahoďák »

Matesxxi, v pohodě, jen že tu nejsi odvčera a čekal bych, že se to pokusíš najít, snadno a rychle..a jestli je tenhle nejtovanej štítek věrohodnej.... hmm, v tom případě bych se svým xichtem mohl kandidovat na prezidenta :)
Myslím, že i když ho sundáš, tak zjistíš prd, protože původní číslo bylo nejspíš několikrát broušeno a přeraženo a proto se někdo uchýlil k tomuhle "elegantnímu" řešení.
Obrázek

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: VIN - výrobní - identifikační čísla na broukovi -kde hledat?

Příspěvek od udeeska »

Vicemene zajimavost: nemecka Superka s WIN na palubce za oknem,nevim jestli to bylo pouze pro US market,ale zacina cislem 13,coz bylo oznaceni pro Superky(cele cislo:1352267092).Tohle cislo se neda najit
na Thesambe,ale mam na to tabulku o motorech,kde je to dost prehledne popsane.Jeste kdyz jsem hledal stitek,tak jsem nasel pouze nalepku na sloupku dveri ridice,ktera je
k nahlednuti v topicu o Superkach na str.4

Obrázek
Vwase nocni sichta...

matesxxx
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 311
Registrován: 28 bře 2006
Bydliště: Benešov

Re: VIN - výrobní - identifikační čísla na broukovi -kde hledat?

Příspěvek od matesxxx »

yahoďák píše: Myslím, že i když ho sundáš, tak zjistíš prd, protože původní číslo bylo nejspíš několikrát broušeno a přeraženo a proto se někdo uchýlil k tomuhle "elegantnímu" řešení.
No měl jsi pravdu po sundání je opravdu pod štítkem číslo jiné, ale naprosto v neporušeném stavu AS580414

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: VIN - výrobní - identifikační čísla na broukovi -kde hledat?

Příspěvek od udeeska »

Zrovna tady studuju WIN cisla: tak to mas Superku 1600 a rok uz na to ani nepisou,ale bude to podle me 77-78
Vwase nocni sichta...

matesxxx
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 311
Registrován: 28 bře 2006
Bydliště: Benešov

Re: VIN - výrobní - identifikační čísla na broukovi -kde hledat?

Příspěvek od matesxxx »

udeeska píše:Zrovna tady studuju WIN cisla: tak to mas Superku 1600 a rok uz na to ani nepisou,ale bude to podle me 77-78
Díky za info jen se chci zeptat jestli by se dal nějak přesně určit ten rok na toto číslo AS580414. Jestli se dá věřit tomu 77-78 nebo by to mohlo být i něco jiného. Díky.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: VIN - výrobní - identifikační čísla na broukovi -kde hledat?

Příspěvek od Sam »

Dlouho jsem hledal pekny a logicky serazeny popis jednotlivych cifer v oznaceni VW dilu (zejmena skupin a podskupin). Protoze si myslim ze se muze hodit i ostatnim a protoze odkazy na externi zdroje jsou casto pomijive, vkladam ho primo sem na Flat4.
Jim Adney píše:The VW part numbering system is extremely logical and was designed to help make it easy to assign new part numbers as well as remember old ones. Each part number consists of nine digits divided into three groups of three. You may find it helpful to think of them in the following way: TCS-MSS-###.

T stands for the Type of car that the part was first designed for, so it would be a 1 for a Beetle, 2 for a Bus, or a 3 for a Type III.

C
stands for Chassis, so for a squareback this would be a 6, while notches and fastys got a 1 here, and Type 3 Ghias got a 4. If the part was the same on all the type IIIs this digit is a 1.

S stands for Side, odd numbers were for the left side, even on the right. If there was no handedness involved S = 1.

So, if you look through the Type III parts lists you will find that there are more parts that start with 311 than any other number.

The second group of three digits describes the portion or logical division of the car that the part was used on. All the VW chassis types used the same divisions.

M stands for Main group number. All the parts of a car are divided into 10 Main groups numbered from 1 to 0. The 10 main groups are described in the list at the bottom of this page.

SS stands for Subgroup number. This leaves the possibility of dividing each Main group into as many as 100 Subgroups although most main groups had many fewer than that. The subgroups for each main group are also shown in the list at the bottom of this page. Note that subgroup 98 was always for repair kits for that main group.

The last three digits were just assigned in sequence from 001 on up. Where possible, these numbers were kept unique to a certain kind of part. Thus a 113-105-271 is a beetle flywheel, 211-105-271 is a bus flywheel, and a 311-105-271 is a type III flywheel.

As a final addition, most part numbers will have some letters at the end. These signify variations over time. The first part will have no suffix, the next will have an "A", then B, C,... Z, AA, AB,.... There are also color and size code suffixes that are needed for some parts, but I'm not going to get into that here. Sometimes a later suffix will superceed an earlier one, but this is not generally true; you need the parts list to tell for sure.

As a guide to understanding the part numbers I have put together a listing of the main and sub-group numbers as used on the Type IIIs.

It is useful to know that when these parts are sorted in a listing at a dealer or parts house, they will be sorted first by MSS, then by ###, and finally by TCS. This may seem a bit awkward, but once you see it and understand what it does, it will seem natural.

This list includes the main group, each subgroup, and the parts list illustration numbers(s) that apply to them.

1 ENGINE
00 replacement engines 1
01 crankcase, studs 2
01 cylinders, cylinder heads 3
05 crankshaft, rods, bearings 4
07 pistons 5
09 camshaft, valves 6
15 oil pump 7
15 oil filler 8
17 oil cooler 9
19 air cooling 10
19 engine cover plates 11
19 cooling air control 12
22 fuel pump, fuel lines 13
29 carburetor 32 PHN 14
29 carburetor 32 PDSIT 15
29 air cleaner and intake manifold for single carb engine 16
29 air cleaner for twin carb and fuel injection engine 17
29 intake manifold for twin carb engine 18
29 linkage for twin carb engine 19
29 EGR for injection engine 20
29 intake manifold for injection engine 21
33 fuel pump & computer for injection engine 22
33 cold start valve for injection engine 23
33 deceleration valve for injection engine 24
41 clutch 25
99 engine securing parts 26
98 repair kits --

2 FUEL TANK & EXHAUST
01 fuel tank 27
01 activated charcoal container 28
51 mufflers, damper pipes 29
55 heat exchangers 30
55 warm air ducting 31
59 fresh air ventilation 32
61 Eberspaecher stationary heater 33 M119 --315 048 101
61 Eberspaecher stationary heater 34 M119 315 000 001--315 220 883
61 Eberspaecher stationary heater 35-1,-2 M246 316 000 001--319 500 000
61 heater booster 36 M60 319 108 900--319 500 000
61 Eberspacher stationary heater 37-1,-2 M246 310 2000 001--310 2500 000
61 Eberspacher stationary heater 38-1,-2 M60 311 2000 001--311 2500 000
61 Eberspacher stationary heater 39-1,-2 M60 312 2000 001--
98 repair kits --

3 TRANSMISSION
00 replacement transmissions 40
01 transmission case 40
11 gears, shafts 41
21 transmission case, (AT) 42
23 clutches & torque converter, (AT) 43
25 valve body, oil strainer 44
98 repair kits --

4 FRONT AXLE & STEERING

01 front axle beam 45
05 front suspension 46
11 front torsion bars 47
13 front shock absorbers 47
15 steering gear 48
15 steering wheel & column 49
15 steering drop arm & damper 50
98 repair kits --

5 REAR AXLE

01 swing axle, equalizer spring 51
01 double joint axle 52
01 rear wheel, hub, brake drum 53
07 rear axle housing (AT) 54
11 rear suspension 55
13 rear shock absorbers 55
17 differential 56
19 differential (AT) 57
98 repair kits --

6 BRAKES
01 road wheels 58
09 shoes and backing plates 59
11 master cylinders 60
11 wheel cylinders 61
11 reservoir & lines 62-1, -2
11 front brake lines 63
11 rear brake lines 64
15 disk brake calipers 65
98 repair kits --

7 LEVERS & PEDALS
00 frame 66
05 frame head 66
07 bumpers 67
11 hand controls 68
13 hand controls (AT) 69
21 pedal cluster 70
23 pedal cluster (AT) 70
98 repair kits --

8 BODY

05 front section 72
09 quarter panels 73
13 rear section 74-1, -2
17 roof 75
19 fresh air fan 76
21 front fenders 77
21 rear fenders A77
23 front hood 78
27 rear hood & door 79
31 doors 80
37 door components 80
45 windowglass and weatherstrip 81
47 quarter window parts 81
53 moldings 82
57 instrument panel fittings 83
57 mirror, visor, grab handles 84
57 safety belt 85
63 linings and floor coverings 86
67 trim panels & headliner 87
77 steel sliding roof 88
81 front seat 89
81 front seat backrest 90
85 rear seat 91
98 repair kits --

9 ELECTRICAL
03 generator 92
05 distributor 93
05 coil, ignition switch 94
11 starter 95
19 gauges 96
37 fuse box, connectors 97
41 head, fog, & back-up lamps 98
43 license plate lamp 99
45 tail lights 100
47 interior light 101
49 side marker light 102
51 horn 103
53 flashing indicator, front
installation parts for trailer operation 104
53 turn signal switch 105
55 windshield wiper parts 106
55 windshield washer unit 107
55 windshield wiper motor 108
57 speedometer & cable 109
71 wiring harnesses 110
-- grommets 111
71 connectors 112
-- heatable rear window 113
-- seat belt warning system 113
98 repair kits --
0 MISCELLANEOUS

This article may be freely reproduced and distributed as long as this copyright notice and attribution is included.

© Jim Adney 7/04, jadney at vwtype3.org
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
george
Příspěvky: 66
Registrován: 12 dub 2010

Re: VIN - výrobní - identifikační čísla na broukovi -kde hle

Příspěvek od george »

Prosím vás o radu. Co "věštíte" z tohoto čísla motoru? Díky moc.
Přílohy
flat.JPG

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Re: VIN - výrobní - identifikační čísla na broukovi -kde hle

Příspěvek od Lugen »

dvoukanálová třináctistovka
řekl bych začátek roku 1971
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

Uživatelský avatar
george
Příspěvky: 66
Registrován: 12 dub 2010

Re: VIN - výrobní - identifikační čísla na broukovi -kde hle

Příspěvek od george »

Lugen píše:dvoukanálová třináctistovka
řekl bych začátek roku 1971
ok, díky, takže jsem vyčetl, že to má stejný výkon, jak 1500 a jak uvádí pětišroub dá se z toho udělat i 1600 :))
takže když je v papírech 1500 (1483cm3), je lepší sehnat patnáctistovku a dát ji do brouka? Převodovka zůstavá stejná?

Jestli ano dávám inzerát:) VYMĚNÍM H ZA AB !

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Re: VIN - výrobní - identifikační čísla na broukovi -kde hle

Příspěvek od Lugen »

asi bych se přílišně nevzrušoval, ale ano, 15ti kilo bude mít bezpochyby větší točivej moment. Stejného výkonu u týhle 13ky bylo dosaženo tim, že je to motor novější, a má zlepšený dvoukanálový sání, 1500 je jednokanál. Pokud to chceš mít "původní" vraž tam 1500. Taky otázka co máš za auto...
Převodovka zůstává stejná
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: VIN - výrobní - identifikační čísla na broukovi -kde hle

Příspěvek od lišák »

Drobná poznámka ke kódu AB. Když jsme koupili kdysi Bruna, tak měl taky AB a v papírech napsáno, že to je obsah 1300. Byl to ale jednokanál, neměl psí boudu a po rozmontování jsme zjistili, že to je obsah 1200. Až později jsem se někde dozvěděl / asi možná i tady na foru/ že tento kód se používal pro náhradní bloky, a že na něj je možno podle libosti napasovat skoro všechno.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
george
Příspěvky: 66
Registrován: 12 dub 2010

Re: VIN - výrobní - identifikační čísla na broukovi -kde hle

Příspěvek od george »

lišák píše:Drobná poznámka ke kódu AB. Když jsme koupili kdysi Bruna, tak měl taky AB a v papírech napsáno, že to je obsah 1300. Byl to ale jednokanál, neměl psí boudu a po rozmontování jsme zjistili, že to je obsah 1200. Až později jsem se někde dozvěděl / asi možná i tady na foru/ že tento kód se používal pro náhradní bloky, a že na něj je možno podle libosti napasovat skoro všechno.
Tak to asi ještě přehodnotím nákup 15ky. Peníze se daj proinvestovat v brouku líp (to je půl střechy) :) Já mám v papírech 1500, ač je označen AB a ten pán vypadal věrohodně.


Jo jinak koupil jsem cabrio pro segru. Zamilovala si to moje :D tak abych ji ho nemusel pujcovat! Hrozne to chtela a ted se moc netvari, tak uvidime, co s nim. Kazdopadne ji odvezu na svatbu v zari, a pak uz ho asi nedam z ruky, jestli si ho segra nevezme, ale verim, ze jo! :lol:
Přílohy
flat.JPG

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Re: VIN - výrobní - identifikační čísla na broukovi -kde hle

Příspěvek od Lugen »

podle tý malý fotky bych řekl že je opravdu nějakej modernější motor tedy 13ka, dáš li sem fotku celýho motoru, bude poznat líp co to je. Otázka jestli jsou to český papíry tak v nich můžou bejt psaný i všemožný nesmysle, soudruh to nějak neřešil, ono totiž 1500 je taky modelový označení pro obyč brouka jako kabriolet.
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

Uživatelský avatar
george
Příspěvky: 66
Registrován: 12 dub 2010

Re: VIN - výrobní - identifikační čísla na broukovi -kde hle

Příspěvek od george »

Lugen píše:podle tý malý fotky bych řekl že je opravdu nějakej modernější motor tedy 13ka, dáš li sem fotku celýho motoru, bude poznat líp co to je. Otázka jestli jsou to český papíry tak v nich můžou bejt psaný i všemožný nesmysle, soudruh to nějak neřešil, ono totiž 1500 je taky modelový označení pro obyč brouka jako kabriolet.
stojí to na německých lejstrech: hubraum: 1483 cm3, fotky dodam...

Uživatelský avatar
george
Příspěvky: 66
Registrován: 12 dub 2010

Re: VIN - výrobní - identifikační čísla na broukovi -kde hle

Příspěvek od george »

tak tady je motor
Přílohy
flat1.JPG

Odpovědět