Výměna gufera u ložiska zadní polosy pod bubnem

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Výměna gufera u ložiska zadní polosy pod bubnem

Příspěvek od Žanek »

Normálně jsem jich už několik v životě vyměnil, ale jednak už nějaká doba uplynula a cvik už taky není - no prostě nějak to nešlo. Starý jsem vydoloval jen velmi obtížně, ale nakonec úspěšně - tady je třeba velmi důsledně zavrhnout akce typu "vraž tam šroubovák a vylom to woe" - protože je velice důležité, aby se nepoškodila hladká plocha do které se gufero usazuje - i kolem něj by to mohlo týct rýhama od šroubováku

Nicméně problém nastal při instalaci nového - zpočátku šlo zasunout snadno, ale pak se mi hryzlo a nešlo tam ani zpátky, nechápu to ....

Poraďte jak na to - uvažoval jsem o předehřátí pouzdra (ne moc max. tak 100stupňů) a zmrazení gufera - využít tepelné roztažnosti. Čím to namáznout? Jaké jsou vaše zkušenosti?
Díky za info....
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4675
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od prak »

vždy mě stačilo jen namáznout jakámkoliv olejem a naklepat trubkou (krátkej vajgl stejnýho průměru) dovnitř.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

prak píše:vždy mě stačilo jen namáznout jakámkoliv olejem a naklepat trubkou (krátkej vajgl stejnýho průměru) dovnitř.
no mě to nějak zklouzlo a při tom jsem ho zku...il, druhý pokus snad tedy vyjde :oops:
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

vyčistit náběžnou hranu šábrem a pak máznout nějakým olejem, jak říká prak
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

Pětišroub píše:vyčistit náběžnou hranu šábrem a pak máznout nějakým olejem, jak říká prak
a čo si sůdruh predstavujetě pod takým pojmom "ŠÁBR"
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

jojo, to je asi krajovej název pro škrabátko, obvykle zabroušenej jehlovej pilník s hrankou pro čištění otřepů
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Tak chlapci,teraz vstupi do diskusie vek.
Saber je specialny nastroj v tvare konkavneho trojuholnikoveho pilnika,ktory sa pouzival na pasovanie klukovych a ojnicnych lozisk v dobe ked este tenke loziskove saly neexistovali.
Tu nepriamo zasahujeme do otazky zabehavania motora.V tej dobe,ked sa loziska pasovali rucne,to bola nutnost.Dnesne saly a tesna tolerancia vyroby lozisk vylucuje tuto potrebu,loziska v podstate nepotrebuju nejaky velky zabeh.
Saber je vec minulosti.

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

a nějaké ulehčení při nandávání gufera - tip na co nejjednodušší instalaci :wink:
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Tak,ako to popisal Prak,sposoby neobmedzene,hlavne to namazat a vtlacit
to dnu paralelne s rantlom domceka.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

john píše:Tak chlapci,teraz vstupi do diskusie vek.
Saber je specialny nastroj v tvare konkavneho trojuholnikoveho pilnika,ktory sa pouzival na pasovanie klukovych a ojnicnych lozisk v dobe ked este tenke loziskove saly neexistovali.
Tu nepriamo zasahujeme do otazky zabehavania motora.V tej dobe,ked sa loziska pasovali rucne,to bola nutnost.Dnesne saly a tesna tolerancia vyroby lozisk vylucuje tuto potrebu,loziska v podstate nepotrebuju nejaky velky zabeh.
Saber je vec minulosti.
no, a já jsem šábr degradoval na nástroj k začiš?ování hranek a zaškrabávání všeho možného...třeba kolektor dynama s ním opatrně proškrabávám..
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
axoun
Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
Příspěvky: 2776
Registrován: 19 srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od axoun »

Měnil jsem obě gufera a musim říct, že asi zase začínaj rosit, páč jsem koupil nejspíš o trošičku menší (šly tam celke, dobře - na těch starých rozměr nebyl). Kdyby sem tedy někdo hodil přesné číslo gufera, určitě by to pomohlo nejen mě.

Uživatelský avatar
JARIS
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 378
Registrován: 21 čer 2004
Bydliště: Studenec TR

Příspěvek od JARIS »

Hlavně to nenahřívej nebo to zk.....íš znovu.Mám udelaný naražedlo hlavně dobře namazat a šup tam.Jo a nezapomen než tam dáš gufero,dát tam tu podložku.

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

JARIS píše:Hlavně to nenahřívej nebo to zk.....íš znovu.Mám udelaný naražedlo hlavně dobře namazat a šup tam.Jo a nezapomen než tam dáš gufero,dát tam tu podložku.
pučíš narážedlo?
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SO 545 »

john píše:Tak chlapci,teraz vstupi do diskusie vek.
Saber je specialny nastroj v tvare konkavneho trojuholnikoveho pilnika,ktory sa pouzival na pasovanie klukovych a ojnicnych lozisk v dobe ked este tenke loziskove saly neexistovali.
Tu nepriamo zasahujeme do otazky zabehavania motora.V tej dobe,ked sa loziska pasovali rucne,to bola nutnost.Dnesne saly a tesna tolerancia vyroby lozisk vylucuje tuto potrebu,loziska v podstate nepotrebuju nejaky velky zabeh.
Saber je vec minulosti.
To john: tak môj vek nič moc ale tú dobu som zažil na Tatrach 148.
Prišla sada kľukových ložísk ktoré mali neopracovanú plochu ktorá sa najprv upla do prípravku a stočila s + toleranciou a potom zborka rozborka a šaber.Starý fachmani mali k tomu cit keď si zlizol kompozíciu tak to bolo v riti :lol: To bola moja škola :wink: Vďaka im.
Dnes sa viac špekuluje menej makáˇa slovo majster je nadávka :cry:

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SO 545 »

Keď meníte zadné gufero čistíte aj odtokový kanál? :wink:
To len pre istotu.
Vždy keď som kúpil chrobáka tak to bolo zasrané alebo to niekto pretrel asfaltom. Potom to tečie do brzd a nie von. :roll:

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

SO 545 píše:Keď meníte zadné gufero čistíte aj odtokový kanál? :wink:
To len pre istotu.
Vždy keď som kúpil chrobáka tak to bolo zasrané alebo to niekto pretrel asfaltom. Potom to tečie do brzd a nie von. :roll:
jojo, ten kanalek je dycky zralej na provrtani vrtackou :-)

Uživatelský avatar
JARIS
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 378
Registrován: 21 čer 2004
Bydliště: Studenec TR

Příspěvek od JARIS »

Doporučuji vyčistit.

Uživatelský avatar
Sesto
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1712
Registrován: 09 čer 2003
Bydliště: Pressburg
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sesto »

Nakolko je toto asi najblizsia tema tak to davam sem

Neviete mi niekto poradit z coho by mohlo sediet gufero na predny bubon na TYP3 VW 1500 rok 1964?Totis je tam dobove dufero take filcovo plechove a rad by som tam dal poriadne gumene.A v predajni Gufera taku velkost gufera nemaju :-((.A aj mi povedali ze spravia ale to uz nieco stoji.Ak by sa nejaka nahrada nasla bolo by fajn.Ak nie tak si dam vyrobyt.
Dik
Sesto

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SO 545 »

skús zo škody 120 tam tie filcové nájdeš ale či sedí rozmer ani netuším.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Sesto píše:Nakolko je toto asi najblizsia tema tak to davam sem

Neviete mi niekto poradit z coho by mohlo sediet gufero na predny bubon na TYP3 VW 1500 rok 1964?Totis je tam dobove dufero take filcovo plechove a rad by som tam dal poriadne gumene.A v predajni Gufera taku velkost gufera nemaju :-((.A aj mi povedali ze spravia ale to uz nieco stoji.Ak by sa nejaka nahrada nasla bolo by fajn.Ak nie tak si dam vyrobyt.
Dik
Sesto
Kazda sranda nieco stoji...

part number 357 501 641 B

alebo hladaj pod cislom F 318 189 213

Odpovědět