Výměna gufera u ložiska zadní polosy pod bubnem
- Žanek
- vrchní logistik a pokročilý sysel
- Příspěvky: 2934
- Registrován: 31 kvě 2004
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Výměna gufera u ložiska zadní polosy pod bubnem
Normálně jsem jich už několik v životě vyměnil, ale jednak už nějaká doba uplynula a cvik už taky není - no prostě nějak to nešlo. Starý jsem vydoloval jen velmi obtížně, ale nakonec úspěšně - tady je třeba velmi důsledně zavrhnout akce typu "vraž tam šroubovák a vylom to woe" - protože je velice důležité, aby se nepoškodila hladká plocha do které se gufero usazuje - i kolem něj by to mohlo týct rýhama od šroubováku
Nicméně problém nastal při instalaci nového - zpočátku šlo zasunout snadno, ale pak se mi hryzlo a nešlo tam ani zpátky, nechápu to ....
Poraďte jak na to - uvažoval jsem o předehřátí pouzdra (ne moc max. tak 100stupňů) a zmrazení gufera - využít tepelné roztažnosti. Čím to namáznout? Jaké jsou vaše zkušenosti?
Díky za info....
Nicméně problém nastal při instalaci nového - zpočátku šlo zasunout snadno, ale pak se mi hryzlo a nešlo tam ani zpátky, nechápu to ....
Poraďte jak na to - uvažoval jsem o předehřátí pouzdra (ne moc max. tak 100stupňů) a zmrazení gufera - využít tepelné roztažnosti. Čím to namáznout? Jaké jsou vaše zkušenosti?
Díky za info....
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM
NO CHROM......NO PROBLEM
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
vždy mě stačilo jen namáznout jakámkoliv olejem a naklepat trubkou (krátkej vajgl stejnýho průměru) dovnitř.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
Tak chlapci,teraz vstupi do diskusie vek.
Saber je specialny nastroj v tvare konkavneho trojuholnikoveho pilnika,ktory sa pouzival na pasovanie klukovych a ojnicnych lozisk v dobe ked este tenke loziskove saly neexistovali.
Tu nepriamo zasahujeme do otazky zabehavania motora.V tej dobe,ked sa loziska pasovali rucne,to bola nutnost.Dnesne saly a tesna tolerancia vyroby lozisk vylucuje tuto potrebu,loziska v podstate nepotrebuju nejaky velky zabeh.
Saber je vec minulosti.
Saber je specialny nastroj v tvare konkavneho trojuholnikoveho pilnika,ktory sa pouzival na pasovanie klukovych a ojnicnych lozisk v dobe ked este tenke loziskove saly neexistovali.
Tu nepriamo zasahujeme do otazky zabehavania motora.V tej dobe,ked sa loziska pasovali rucne,to bola nutnost.Dnesne saly a tesna tolerancia vyroby lozisk vylucuje tuto potrebu,loziska v podstate nepotrebuju nejaky velky zabeh.
Saber je vec minulosti.
no, a já jsem šábr degradoval na nástroj k začiš?ování hranek a zaškrabávání všeho možného...třeba kolektor dynama s ním opatrně proškrabávám..john píše:Tak chlapci,teraz vstupi do diskusie vek.
Saber je specialny nastroj v tvare konkavneho trojuholnikoveho pilnika,ktory sa pouzival na pasovanie klukovych a ojnicnych lozisk v dobe ked este tenke loziskove saly neexistovali.
Tu nepriamo zasahujeme do otazky zabehavania motora.V tej dobe,ked sa loziska pasovali rucne,to bola nutnost.Dnesne saly a tesna tolerancia vyroby lozisk vylucuje tuto potrebu,loziska v podstate nepotrebuju nejaky velky zabeh.
Saber je vec minulosti.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
To john: tak môj vek nič moc ale tú dobu som zažil na Tatrach 148.john píše:Tak chlapci,teraz vstupi do diskusie vek.
Saber je specialny nastroj v tvare konkavneho trojuholnikoveho pilnika,ktory sa pouzival na pasovanie klukovych a ojnicnych lozisk v dobe ked este tenke loziskove saly neexistovali.
Tu nepriamo zasahujeme do otazky zabehavania motora.V tej dobe,ked sa loziska pasovali rucne,to bola nutnost.Dnesne saly a tesna tolerancia vyroby lozisk vylucuje tuto potrebu,loziska v podstate nepotrebuju nejaky velky zabeh.
Saber je vec minulosti.
Prišla sada kľukových ložísk ktoré mali neopracovanú plochu ktorá sa najprv upla do prípravku a stočila s + toleranciou a potom zborka rozborka a šaber.Starý fachmani mali k tomu cit keď si zlizol kompozíciu tak to bolo v riti To bola moja škola Vďaka im.
Dnes sa viac špekuluje menej makáˇa slovo majster je nadávka
- Sesto
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1712
- Registrován: 09 čer 2003
- Bydliště: Pressburg
- Kontaktovat uživatele:
Nakolko je toto asi najblizsia tema tak to davam sem
Neviete mi niekto poradit z coho by mohlo sediet gufero na predny bubon na TYP3 VW 1500 rok 1964?Totis je tam dobove dufero take filcovo plechove a rad by som tam dal poriadne gumene.A v predajni Gufera taku velkost gufera nemaju (.A aj mi povedali ze spravia ale to uz nieco stoji.Ak by sa nejaka nahrada nasla bolo by fajn.Ak nie tak si dam vyrobyt.
Dik
Sesto
Neviete mi niekto poradit z coho by mohlo sediet gufero na predny bubon na TYP3 VW 1500 rok 1964?Totis je tam dobove dufero take filcovo plechove a rad by som tam dal poriadne gumene.A v predajni Gufera taku velkost gufera nemaju (.A aj mi povedali ze spravia ale to uz nieco stoji.Ak by sa nejaka nahrada nasla bolo by fajn.Ak nie tak si dam vyrobyt.
Dik
Sesto
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
skús zo škody 120 tam tie filcové nájdeš ale či sedí rozmer ani netuším.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
Kazda sranda nieco stoji...Sesto píše:Nakolko je toto asi najblizsia tema tak to davam sem
Neviete mi niekto poradit z coho by mohlo sediet gufero na predny bubon na TYP3 VW 1500 rok 1964?Totis je tam dobove dufero take filcovo plechove a rad by som tam dal poriadne gumene.A v predajni Gufera taku velkost gufera nemaju :-((.A aj mi povedali ze spravia ale to uz nieco stoji.Ak by sa nejaka nahrada nasla bolo by fajn.Ak nie tak si dam vyrobyt.
Dik
Sesto
part number 357 501 641 B
alebo hladaj pod cislom F 318 189 213