Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava
- Žanek
- vrchní logistik a pokročilý sysel
- Příspěvky: 2934
- Registrován: 31 kvě 2004
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
a po něm následoval 30 PICT-3 a tohle všechno jsou 30ky Solexy, který se v průběhu věků sériově montovaly na VŠECHNY jednokanálový motory tzn. i na 15ku a 16ku. Rozdíly mezi jednotlivými čísly jsou například v použitém elmag ventilu atd.yahoďák píše:no to znamená, že to není ani PICT 30, ani PICT 30-1, ale jen a pouze PICT 30-2.
Prostě vývojový stupeň, který se liší od předchůdců konstrukcí
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM
NO CHROM......NO PROBLEM
Pict-1 nema to pero co vraci klapku (puvodne bylo na lanku)
Pict-2 ma pero, elmag ventil a jeden sroubek na stelovani bohatosti smesi
Pict-3 ma elmag ventil na druhy strane, a sroubky na stelovani uz ma dva, malej a velkej
to jsou takovy ty rozdily na prvni pohled
jinak je tam smozrejme rozdilu vic
Pict-2 ma pero, elmag ventil a jeden sroubek na stelovani bohatosti smesi
Pict-3 ma elmag ventil na druhy strane, a sroubky na stelovani uz ma dva, malej a velkej
to jsou takovy ty rozdily na prvni pohled
jinak je tam smozrejme rozdilu vic
... a vůbec !
- Krystof
- Vrátný Hřejivého archivu
- Příspěvky: 1065
- Registrován: 09 pro 2004
- Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy
Dlho som hľadal materiál, kde by mi niekto do detailov (ale v únosnej miere) vysvetlil funkciu všetkých súčastí karburátora. Zaujímavý a poučný článok som našiel u jedného škodovkára:
http://www.faann.net/page.php?menu=teor ... lanek&id=6
Jasné, prehľadné a v mnohom aplikovateľné aj na Solexy (záver je už samozrejme mimo - vstrekovanie a tak...)
V súvislosti s tým ale jedna otázka - 30PICT-2, má iba jeden šrúb na štelovanie. Ak to chápem správne, je to šrúb na štelovanie zmesi vo voľnobežnom okruhu, zatiaľ čo zmes v hlavnom systéme je daná konštantne. Aj keď samozrejme voľnobežný okruh nakoniec ovplyvňuje aj zmes v plnej prevádzke (až do otvorenia škrtiacej klapky do cca 20 stupňového uhla).
A teda až 30PICT-3 umožňuje nastavenie aj zmesi hlavného systému.
Chápem to správne?
Mimochodom aj ostatné články o motore ako takom považujem za veľmi vydarené, vrátane obrázkov.
http://www.faann.net/page.php?menu=teor ... lanek&id=6
Jasné, prehľadné a v mnohom aplikovateľné aj na Solexy (záver je už samozrejme mimo - vstrekovanie a tak...)
V súvislosti s tým ale jedna otázka - 30PICT-2, má iba jeden šrúb na štelovanie. Ak to chápem správne, je to šrúb na štelovanie zmesi vo voľnobežnom okruhu, zatiaľ čo zmes v hlavnom systéme je daná konštantne. Aj keď samozrejme voľnobežný okruh nakoniec ovplyvňuje aj zmes v plnej prevádzke (až do otvorenia škrtiacej klapky do cca 20 stupňového uhla).
A teda až 30PICT-3 umožňuje nastavenie aj zmesi hlavného systému.
Chápem to správne?
Mimochodom aj ostatné články o motore ako takom považujem za veľmi vydarené, vrátane obrázkov.
- Krystof
- Vrátný Hřejivého archivu
- Příspěvky: 1065
- Registrován: 09 pro 2004
- Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy
...ale podľa toho čo tam píšu, do istých obrátok (do istého uhla otvorenia š.k.) tá ovplyvňuje aj bohatosť celkovej zmesi (v podstate sa ten voľnobežný systém neuzatvára a prisáva to aj odtiaľ). Nie?john píše:Zmes hlavneho systemu je dana tryskou a vzdusnikom.V podstate na karburatore mozes nastavit len bohatost zmesi pri volnobehu.
A čo je potom tá druhá šrúbka na 30 PICT-3 (nie že by som ho mal a trápilo ma to, ale len tak zo zvedavosti)? Bohatosť zmesi nejakého prechodového systému?
Toto je na velmi dlhu debatu,tak skratene.Pri urcitom stupni otvorenia skrtiacej klapky volnobezny system prestava pracovat , prechod do vyssich otacok prebera / neviem spravny slovensky vyraz /progression orrifice,co je dierka nad otvorom pre bohatost zmesi.Ubytok hladiny v plavakovej komore urcuje,ktora sada otvorov na air bleed jet je funkcna.
Je to vybalancovany system a v podstate nema velku cenu pitvat to do detailu.Taktiez urcita cast emulznej trubky je funkcna za danych pomerov a to vytvara podmienky na relativne plynuly prechod z volnobeznych otacok do maximalnych.Karburator je kompromis a nepracuje idealne,ale dost blizko.
Je to vybalancovany system a v podstate nema velku cenu pitvat to do detailu.Taktiez urcita cast emulznej trubky je funkcna za danych pomerov a to vytvara podmienky na relativne plynuly prechod z volnobeznych otacok do maximalnych.Karburator je kompromis a nepracuje idealne,ale dost blizko.
- Krystof
- Vrátný Hřejivého archivu
- Příspěvky: 1065
- Registrován: 09 pro 2004
- Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy
Vďaka John.
To 5Š: OK, o tej druhej šrúbke som si niečo našiel, išlo mi o to, pochopiť veci trochu viac do detailov. A najviac sa človek naučí aj tak pri debate s niekým, kto veciam rozumie. Viem, všetko je v knihách, ale aj napriek tomu sme na výške najradšej chodili na DOBRÉ prednášky ľudí, ktorí veciam rozumeli a vedeli ich vysvetliť. Naučil som sa tak oveľa viac ako z kníh.
Ále je tiež možné, že karburátor je naozaj triviálna vec, ktorej rozumejú všetci z fóra po prečítaní manuálu, nie..?
A vôbec, som OT, takže dosť.
To 5Š: OK, o tej druhej šrúbke som si niečo našiel, išlo mi o to, pochopiť veci trochu viac do detailov. A najviac sa človek naučí aj tak pri debate s niekým, kto veciam rozumie. Viem, všetko je v knihách, ale aj napriek tomu sme na výške najradšej chodili na DOBRÉ prednášky ľudí, ktorí veciam rozumeli a vedeli ich vysvetliť. Naučil som sa tak oveľa viac ako z kníh.
Ále je tiež možné, že karburátor je naozaj triviálna vec, ktorej rozumejú všetci z fóra po prečítaní manuálu, nie..?
A vôbec, som OT, takže dosť.
Neber to tak,ak sa chces dostat na spodok problemu, / to nikto neprednasa /,skus si zohnat Weber carburettors owners workshop manual,kde je teoria velmi dobre popisana,aj graficky znazornena.Napriek tomu si myslim,ze pokial nerobis bench testy,vcelku velmi narocne,nikdy nebudes vediet vsetky odpovede.