Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Odpovědět
Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13945
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

Axi, tenhle karbec nema stelovani akcel. pumpy, ale napadlo me reseni
na sprintu se na to mrknem

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19868
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

hmm...já měl za to, že na konci toho táhla je fakt závit a matka s kontramatkou. Jestli je tam jen pružinka/podložka/závlačka, tak by šel zdvih akcelerační pumpy vyřešit instalací silnější podložky.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
axoun
Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
Příspěvky: 2776
Registrován: 19 srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od axoun »

Neni čeče. Tohle je 28 PICT, ale šroubek nemam ani na jednom ze tří 30 PICT 3.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19868
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

jsem si to asi splet s těma dvejma původníma solexama ze 16ky, tam jsem ty pumpy nastavoval. No nicméně to co jsem psal by mohlo bejt řešení. :?
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Sesto
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1712
Registrován: 09 čer 2003
Bydliště: Pressburg
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sesto »

A viete mi prosim povedat co oznacuje ta DVOJKA?
Obrázek

Docital som sa tu ze 30PICT mozem dat do 1200 az 1300 jadnokanal.
Ale rad by som vedel co oznacuje to -2.
Dik
Sesto

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8946
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

no to znamená, že to není ani PICT 30, ani PICT 30-1, ale jen a pouze PICT 30-2. :wink:
Prostě vývojový stupeň, který se liší od předchůdců konstrukcí

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

yahoďák píše:no to znamená, že to není ani PICT 30, ani PICT 30-1, ale jen a pouze PICT 30-2. :wink:
Prostě vývojový stupeň, který se liší od předchůdců konstrukcí
a po něm následoval 30 PICT-3 a tohle všechno jsou 30ky Solexy, který se v průběhu věků sériově montovaly na VŠECHNY jednokanálový motory tzn. i na 15ku a 16ku. Rozdíly mezi jednotlivými čísly jsou například v použitém elmag ventilu atd.
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13945
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

Pict-1 nema to pero co vraci klapku (puvodne bylo na lanku)
Pict-2 ma pero, elmag ventil a jeden sroubek na stelovani bohatosti smesi
Pict-3 ma elmag ventil na druhy strane, a sroubky na stelovani uz ma dva, malej a velkej

to jsou takovy ty rozdily na prvni pohled
jinak je tam smozrejme rozdilu vic
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Krystof
Vrátný Hřejivého archivu
Příspěvky: 1065
Registrován: 09 pro 2004
Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy

Příspěvek od Krystof »

Dlho som hľadal materiál, kde by mi niekto do detailov (ale v únosnej miere) vysvetlil funkciu všetkých súčastí karburátora. Zaujímavý a poučný článok som našiel u jedného škodovkára:
http://www.faann.net/page.php?menu=teor ... lanek&id=6
Jasné, prehľadné a v mnohom aplikovateľné aj na Solexy (záver je už samozrejme mimo - vstrekovanie a tak...)
V súvislosti s tým ale jedna otázka - 30PICT-2, má iba jeden šrúb na štelovanie. Ak to chápem správne, je to šrúb na štelovanie zmesi vo voľnobežnom okruhu, zatiaľ čo zmes v hlavnom systéme je daná konštantne. Aj keď samozrejme voľnobežný okruh nakoniec ovplyvňuje aj zmes v plnej prevádzke (až do otvorenia škrtiacej klapky do cca 20 stupňového uhla).
A teda až 30PICT-3 umožňuje nastavenie aj zmesi hlavného systému.
Chápem to správne?

Mimochodom aj ostatné články o motore ako takom považujem za veľmi vydarené, vrátane obrázkov.

Uživatelský avatar
psycho
pro známé: psyxo
Příspěvky: 480
Registrován: 26 zář 2005
Bydliště: Prešporok
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od psycho »

no ja hlavne nechapem ako je mozne ze ked sa davali 30 PICT 2 len na jednokanalove motory,ja ho mam na dvojkanalovej 16ke??? :shock:

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19868
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

asi tam máš sací potrubí z dvoukanálové 13ky

nebo to je celý 13ka a nevíš o tom :lol:
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
psycho
pro známé: psyxo
Příspěvky: 480
Registrován: 26 zář 2005
Bydliště: Prešporok
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od psycho »

no to dufam nie :?

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19868
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

před nedávnem jsem startoval 1300 dvoukanál i na PICT28, ale v otáčkách mu došel dech. Na přírubu 1300 dvoukanálu jde cokoliv od 28PICT až po 31PICT4. Příruby na 1600 dvoukanálu (pro karburátory 34PICT III/IV) je trochu jiná ne?
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Zmes hlavneho systemu je dana tryskou a vzdusnikom.V podstate na karburatore mozes nastavit len bohatost zmesi pri volnobehu.

Uživatelský avatar
Krystof
Vrátný Hřejivého archivu
Příspěvky: 1065
Registrován: 09 pro 2004
Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy

Příspěvek od Krystof »

john píše:Zmes hlavneho systemu je dana tryskou a vzdusnikom.V podstate na karburatore mozes nastavit len bohatost zmesi pri volnobehu.
...ale podľa toho čo tam píšu, do istých obrátok (do istého uhla otvorenia š.k.) tá ovplyvňuje aj bohatosť celkovej zmesi (v podstate sa ten voľnobežný systém neuzatvára a prisáva to aj odtiaľ). Nie?
A čo je potom tá druhá šrúbka na 30 PICT-3 (nie že by som ho mal a trápilo ma to, ale len tak zo zvedavosti)? Bohatosť zmesi nejakého prechodového systému?

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19868
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

kryštofe - viz. manuál

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Toto je na velmi dlhu debatu,tak skratene.Pri urcitom stupni otvorenia skrtiacej klapky volnobezny system prestava pracovat , prechod do vyssich otacok prebera / neviem spravny slovensky vyraz /progression orrifice,co je dierka nad otvorom pre bohatost zmesi.Ubytok hladiny v plavakovej komore urcuje,ktora sada otvorov na air bleed jet je funkcna.
Je to vybalancovany system a v podstate nema velku cenu pitvat to do detailu.Taktiez urcita cast emulznej trubky je funkcna za danych pomerov a to vytvara podmienky na relativne plynuly prechod z volnobeznych otacok do maximalnych.Karburator je kompromis a nepracuje idealne,ale dost blizko.

Uživatelský avatar
Krystof
Vrátný Hřejivého archivu
Příspěvky: 1065
Registrován: 09 pro 2004
Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy

Příspěvek od Krystof »

Vďaka John.

To 5Š: OK, o tej druhej šrúbke som si niečo našiel, išlo mi o to, pochopiť veci trochu viac do detailov. A najviac sa človek naučí aj tak pri debate s niekým, kto veciam rozumie. Viem, všetko je v knihách, ale aj napriek tomu sme na výške najradšej chodili na DOBRÉ prednášky ľudí, ktorí veciam rozumeli a vedeli ich vysvetliť. Naučil som sa tak oveľa viac ako z kníh.
Ále je tiež možné, že karburátor je naozaj triviálna vec, ktorej rozumejú všetci z fóra po prečítaní manuálu, nie..? :wink:
A vôbec, som OT, takže dosť.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19868
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

jde o to že v manuálu máš obrázky karburátoru včetně výkresů v řezu, kde je krásně vidět kudy a kdy benzín i vzduch proudí.. to se slovy nedá popsat, jaká to je nádhera. :D
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Neber to tak,ak sa chces dostat na spodok problemu, / to nikto neprednasa /,skus si zohnat Weber carburettors owners workshop manual,kde je teoria velmi dobre popisana,aj graficky znazornena.Napriek tomu si myslim,ze pokial nerobis bench testy,vcelku velmi narocne,nikdy nebudes vediet vsetky odpovede.

Odpovědět