Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 10462
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava

Příspěvekod Sam » 13 úno 2017

Riechert k teto sade dodava i manual kde je uvedena konfigurace trysek. Pripadne mu zavolej a kup si od nej sadu ba tento motor.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

matesxxx
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 295
Registrován: 28 bře 2006
Bydliště: Benešov

Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava

Příspěvekod matesxxx » 20 bře 2017

Ahojte mám dotaz, z karburátoru 34 mi teče benzín z obou stran co je ta hřídelka, co jsou ty šipky... nevíte někdo proč?? je tam nějaké těsnění či co?? díky
Přílohy
20170319_153855.jpg

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3972
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava

Příspěvekod lišák » 20 bře 2017

matesxxx píše:... nevíte někdo proč?? je tam nějaké těsnění či co?? díky

Vím, je to rozbitý. Žádný těsnění tam není, je to hold stará vyběhaná mrcha.
Každý celek se skládá z detailů.

matesxxx
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 295
Registrován: 28 bře 2006
Bydliště: Benešov

Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava

Příspěvekod matesxxx » 20 bře 2017

lišák píše:
matesxxx píše:... nevíte někdo proč?? je tam nějaké těsnění či co?? díky

Vím, je to rozbitý. Žádný těsnění tam není, je to hold stará vyběhaná mrcha.

... super a to jsem ho nechal čistit ultrazvukem a seřídit a přetěsnit.... :-(

Uživatelský avatar
Samba
inzertní poeta
Příspěvky: 3780
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Kladno

Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava

Příspěvekod Samba » 20 bře 2017

a neteče Tě to hlavně, když motor zase v klidu mešká??

Uživatelský avatar
Milan NM
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 346
Registrován: 25 pro 2015
Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom

Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava

Příspěvekod Milan NM » 21 bře 2017

matesxxx skus dat dole horne vicko a pozriet ci mas funkcny ihlovy ventil privodu benzinu do plavakovej komory a funkcny plavak... ci ti ho nepreplavuje

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12085
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha 5

Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava

Příspěvekod Herbie » 21 bře 2017

matesxxx píše:
lišák píše:
matesxxx píše:... nevíte někdo proč?? je tam nějaké těsnění či co?? díky

Vím, je to rozbitý. Žádný těsnění tam není, je to hold stará vyběhaná mrcha.

... super a to jsem ho nechal čistit ultrazvukem a seřídit a přetěsnit.... :-(


no ono by to teklo i kdyby by ta osička nebyla vyběhaná :)
takže tím to není
spíš je to v seřízení a hlavně o poloze akcelerační trysky
... a vůbec !

kratatom
Příspěvky: 196
Registrován: 20 lis 2005

Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava

Příspěvekod kratatom » 21 bře 2017

Minulou sezonu jsem resil stejny problem. Vybehane to samozrejme muze byt (viz lisak), nastavenim a serizenim to pripadne taky muze byt (viz Herbie), ale vsadil bych na preplavovani karburatoru, kdy se ti zasekava jehlovy ventil (viz Milan NM). Odpojis benzinovou hadicku od karburatoru, otevres horni vicko (je tam 5 sroubku, pozor na tesneni) a ventil je umisten v zavitu na vnitrni strane vicka (stranovy klic c. 14, pokud si dobre pamatuju). Soucastka k vymene je zde: https://www.beetle.cz/obchod/dily-motor ... rburatoru/

Za jizdy je to ok, ale kdyz auto odstavis (viz poznámka Samby), tak se ti to preplavi a benzin ti vytece nejen z karburatoru kolem tech osicek klapky, ale nejspise pres valce az do oleje. Schvalne si zkontroluj mnozstvi oleje v karteru na merce oleje. Me tam postupne pribylo az 2 cm benzinu a nez jsem si toho vsimnul, bylo to na vymenu oleje. Neodkladal bych to na tvem miste. To je moje zkusenost. Zdravi Tom K.

PS: Pokousel jsem se ventil nejdrive nejak "rozbehat" (zbytecne), takze rozborka a zborka karburatoru, vcetne vymeny oleje v aute probehla za sezonu celkem 2x. Vysledek: Prodrbano dvojnasobne mnozství casu a penez, ale zase jsem se neco noveho naucil :-).

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 10462
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava

Příspěvekod Sam » 21 bře 2017

Pánové, na to přeci existuje řešení...
Přílohy
dyn003_original_600_800_jpeg_2608323_2f173f3b89fb0eb8511c93d85dcae979.jpg
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12085
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha 5

Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava

Příspěvekod Herbie » 21 bře 2017

Same dobrý :) ale někteří z nás mají motory modernejší (tím neříkám lepší :) )

Vytékání benzínu se odehrává po obou stranách osičky
a mám zkušenost, že se to takto chová v okamžiku, kdy tryska akcelerační pumpy stříká přímo na osu škrtící klapky nebo poblíž ní

Nezkoumal jsem jak je to předepsáno v manuálu, ale já nastavuji akcelerační trysku bud aby stříkala přímo do potrubi pokudmožno mimo klapku nebo max na její okraj přitom kdy se otevírá,
případně aby se proud tříštil o "chobot" v difuzoru.

To přeplavování karburátoru to pochopitelně může být taky, ale pravděpodobnost je menší


obrázek napoví
Obrázek
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 10462
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava

Příspěvekod Sam » 21 bře 2017

Herbie píše:Same dobrý :) ale někteří z nás mají motory modernejší (tím neříkám lepší :) )

Pokud modernější, tak se tam dají kalíšky dva a čerpadýlkem z akvárka se to může pumpovat zpět do nádrže :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Mirek Wenclovice
Příspěvky: 152
Registrován: 31 bře 2011

Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava

Příspěvekod Mirek Wenclovice » 21 bře 2017

Sam píše:
Herbie píše:Same dobrý :) ale někteří z nás mají motory modernejší (tím neříkám lepší :) )

Pokud modernější, tak se tam dají kalíšky dva a čerpadýlkem z akvárka se to může pumpovat zpět do nádrže :D
No - pánové jedna věc je pokec , ale cennější je pomoc skutkem . Tož pokud se Mates s 3x rozhodne přijmout nabídku rychlé opravy karbce - ať mi přez sz pošle svůj tel. - já mu dám adresu na kterou mi ho může poslat . Opravu klapky řeším uložením hřídelky na jehlová ložiska s oboustranými simeringy. Tak jak napsal Herbie je momentální projev součtem vícero možných chyb - vyběhaná klapka, vysoká hladina ,netěsný jehlový ventil, špatně nasměrována tryska akcelerační pumpy nebo taky vysokým tlakem AC pumpy. Chystám se dát na technické fórum k tématu karburátorů pokec s fotoskama , jen se musím donutit k tomu sednout..............

Uživatelský avatar
Milan NM
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 346
Registrován: 25 pro 2015
Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom

Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava

Příspěvekod Milan NM » 21 bře 2017

Hlavne aby sme sa dozvedeli pricinu,co uz nebyva zvykom uverejnit.

matesxxx
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 295
Registrován: 28 bře 2006
Bydliště: Benešov

Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava

Příspěvekod matesxxx » 22 bře 2017

Dekuji vsem za rady a napady. Urcite vyzkousim a mozna necham dat i ta loziska a gufera na hridelku. Jenom ted odjizdim na par mesicu na vylet do usa tak budu laborovat potom a dam vedet. Ted jsem rad ze jsem motor minimalne po deseti letech nefunkcnosti a vytopeni rozbehal.
https://youtu.be/vAZG2GuYpgQ


Zpět na “FAQ - provoz vzduchem chlazeného vozu”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti