Zapojení bezpečnostního relé elektrické palivové pumpy

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Zapojení bezpečnostního relé elektrické palivové pumpy

Příspěvek od Pětišroub »

archivuji zde návod k zapojení bezpečnostního relé palivové pumpy
Přílohy
rele.jpg
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
p3p1k
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 388
Registrován: 03 zář 2007
Bydliště: praha

Re: Zapojení bezpečnostního relé elektrické palivové pumpy

Příspěvek od p3p1k »

napadlo mě, že jsem dám návod jak by šlo udělat bezpečnostní relé, nějak levněji než kupovat sadu za 2000kč

potřebný relé http://www.dily-na-auta.cz/zbozi/rele-p ... 041/38558/" onclick="window.open(this.href);return false;
zapojení:
1 = zapojeni na snímač z indukční cívky, jako otáčkoměr
87b = přpojení na čerpadlo
15 = spínací kontakt ze spínací skřínky
31 = kostra
30 = stálý + 12V
50 = spínací kontakt ze startéru
87 = zůstává nezapojen

našel jsme si relátko od značky HUCO na vyzkoušení (asi za 400 kč), dneska odzkoušeno a funguje to paradně.
nejkrásnější pohled na svět je z VW sedačky ;)
1775ccm, 2xweber 40idf, engle 110 .... zajíždí se :- )

Uživatelský avatar
BUTCH bus
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1605
Registrován: 16 čer 2009
Bydliště: Nedaleko Samby

Re: Zapojení bezpečnostního relé elektrické palivové pumpy

Příspěvek od BUTCH bus »

Omluvte hloupý dotaz.
Ale když už, tak by to nemohlo být jen "obyč" relé, zapojené na klíček?
OndraS

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Zapojení bezpečnostního relé elektrické palivové pumpy

Příspěvek od john »

Obrázek

Uz to tu snad bolo...lacne a ucinne...

Uživatelský avatar
BUTCH bus
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1605
Registrován: 16 čer 2009
Bydliště: Nedaleko Samby

Re: Zapojení bezpečnostního relé elektrické palivové pumpy

Příspěvek od BUTCH bus »

Škoda že to nejde zvětšiti
OndraS

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Zapojení bezpečnostního relé elektrické palivové pumpy

Příspěvek od john »

je to v galerii v spravnej velkosti... :D

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Zapojení bezpečnostního relé elektrické palivové pumpy

Příspěvek od lišák »

BUTCH bus píše:Omluvte hloupý dotaz.
Ale když už, tak by to nemohlo být jen "obyč" relé, zapojené na klíček?
Já myslím, že obyč. relé na klíček by nebylo nejlepší protože při poruše motoru by čerpadlo pořád běželo.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
BUTCH bus
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1605
Registrován: 16 čer 2009
Bydliště: Nedaleko Samby

Re: Zapojení bezpečnostního relé elektrické palivové pumpy

Příspěvek od BUTCH bus »

lišák píše:
BUTCH bus píše:Omluvte hloupý dotaz.
Ale když už, tak by to nemohlo být jen "obyč" relé, zapojené na klíček?
Já myslím, že obyč. relé na klíček by nebylo nejlepší protože při poruše motoru by čerpadlo pořád běželo.
OK. Tak tedy přes kontrolku mazání? Dobíjení?
OndraS

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5044
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: Zapojení bezpečnostního relé elektrické palivové pumpy

Příspěvek od maxmax »

Mazání je kontrolováno 0, a přes dobíjení jedině vývodem z regulátoru, ale nedobíjíš, nečerpáš :roll:
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

Uživatelský avatar
BUTCH bus
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1605
Registrován: 16 čer 2009
Bydliště: Nedaleko Samby

Re: Zapojení bezpečnostního relé elektrické palivové pumpy

Příspěvek od BUTCH bus »

No to je asi jedno jestli relé spínáš přes nulu nebo plus, ne?
OndraS

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5044
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: Zapojení bezpečnostního relé elektrické palivové pumpy

Příspěvek od maxmax »

Jasně, ale mazací čidlo nesepne, ale vypne :roll:
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

Uživatelský avatar
wally
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2294
Registrován: 20 říj 2010
Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
Kontaktovat uživatele:

Re: Zapojení bezpečnostního relé elektrické palivové pumpy

Příspěvek od wally »

http://www.csp-shop.com/technik/pdf/deeng/18015.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs :D
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka :)
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------

Uživatelský avatar
BUTCH bus
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1605
Registrován: 16 čer 2009
Bydliště: Nedaleko Samby

Re: Zapojení bezpečnostního relé elektrické palivové pumpy

Příspěvek od BUTCH bus »

Si to musím trochu ujasnit.
Co je cílem?
Aby neběžela benzínová pumpa když neběží motor a naopak, aby když běží motor, běžela benzínová pumpa. Je to tak?
Jsou ještě nějaké další podmínky/požadavky?
OndraS

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Zapojení bezpečnostního relé elektrické palivové pumpy

Příspěvek od Herbie »

cilem je aby ti čerpadlo nepumpovalo benzin na hořící motor při havárii
... a vůbec !

Uživatelský avatar
BUTCH bus
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1605
Registrován: 16 čer 2009
Bydliště: Nedaleko Samby

Re: Zapojení bezpečnostního relé elektrické palivové pumpy

Příspěvek od BUTCH bus »

Herbie píše:cilem je aby ti čerpadlo nepumpovalo benzin na hořící motor při havárii
Tak to bych chápal. :wink:
A je tedy při hořícím motoru předpoklad, že ten motor zdechnul? Nebo jsem ho vypnul klíčkem?

Abych se dostal k jádru pudla.
Mám LPG a moje myšlenka byla napojit benzínovou pumpu na benzínový ventil. To je OK?
OndraS

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Zapojení bezpečnostního relé elektrické palivové pumpy

Příspěvek od Herbie »

předpoklad je zdechlej netočící se motor = relé vypne palivovou pumpu

tvojí myšlence nerozumím
a cokoliv s LPG jde kolem mě obloukem :)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
BUTCH bus
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1605
Registrován: 16 čer 2009
Bydliště: Nedaleko Samby

Re: Zapojení bezpečnostního relé elektrické palivové pumpy

Příspěvek od BUTCH bus »

Při LPG jsou ve ve voze navíc mimo jiné dva ventily. Jeden na plyn a druhý na benzín. Jedeš-li na LPG, je benzínový ventil zavřený a naopak. Při vypnutém zapalování jsou uzavřeny ventily oba. Takže když na ten benzínový připojím i benzínovou pumpu, tak se doberu ke kýženému stavu. Nemýlím-li se.
A o to mi jde. Mýlím se či nikoli? :wink:
OndraS

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: Zapojení bezpečnostního relé elektrické palivové pumpy

Příspěvek od Šíša »

Jeste to jde zapojit s narazovym rele/cidlem. Od urcite nergie narazu to prerusi napajeni cerpadla. Kod treba u VW neznam, mam to doma z Fordu.

Uživatelský avatar
wally
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2294
Registrován: 20 říj 2010
Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
Kontaktovat uživatele:

Re: Zapojení bezpečnostního relé elektrické palivové pumpy

Příspěvek od wally »

Tady může bejt problém.. když mi auto stojí delší dobu, tak se odpaří benzín z komor a musel jsem udělat přemostění relé.. abych nemusel trápit baterku dlouhými starty... páč relé sepne až když cejtí z altíku dobíjení... jinak je odpojeno..
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs :D
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka :)
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Zapojení bezpečnostního relé elektrické palivové pumpy

Příspěvek od Herbie »

Mno když jsme dělali elektriku na dejvidově kalifornii, tak jsme použili relé které je ovládáno z cívky "kontakt 1" (potažmo z rozdělovače)
tedy vlastně jako otáčkoměr, a jakmile to začne tocit, zapne pumpa
jakmile se přestane tocit a tedy sřídat polaritu, vypne.

Pro naplnění karburátorů jsme udělali přemostění na tlačítko do kastlíku
tedy po delším stání a odpaření benzínu si stiskem tlačítka pumpu zapneš a komory v karburátorech naplníš
pak normálně nastartuješ
... a vůbec !

Odpovědět