Sportovní volant do brouka - jak na něj?
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8945
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Sportovní volant do brouka - jak na něj?
Sportovní volant do brouka
Tento topic není určen pro staromilce a vyznavače originálního vzhledu, kteří nedají dopustit na ten šíleně veliký, do ruky blbě padnoucí (protože tvrdý a malý průměr), kluzký a v zimě studený originál plastový volant s nepraktickým půlkruhem na klaxon.
Pravda je, že v dědkovi nějaký malý sportovní volant vypadá trochu nepatřičně, ale s tím kormidlem se prostě nedá jezdit....
Takže jaké jsou možnosti, když chceme dát do brouka sportovní volant?
1) Seženeme nesehnatelné a drahé originální příslušenství
VW Sportlenkrad 1974:
2) Dobový volant, co vypadá dobře i v dědkovi
EMPI GTV:
...cenu radši taky neřešit...
3) Koupit někde v broukshopu sportovní volant s odpovídající nábou, např. tenhle jsem koupil před lety v Kuří:
nába samotná pro 1302:
a zadní strana:
4) Sehnat volant Porsche 924
...nemusí se líbit každému, ale je příjemný do ruky a design je nadčasový – kulatý střed krásně ladí s tachometrem. Stejný tvar volantu měla i „lepší“ Porsche 944,911 i 928 okolo roku 1978. Ty vyšší řady měly střed volantu z hliníku, což může být zrada – taky jsem měl jeden hliníkový, který byl po havárii na jedné straně nalomený, časem (dva roky) to prasklo.....
Hlavní výhoda je, že volant z 924 má naprosto identickou nábu s broukem 1200 od roku 68 i s mexikem a to včetně zadní části, takže pasuje bez jakýchkoliv úprav......
Tudíž pokud by byl k mání sportovnější volant pro 924 bude pasovat taky do brouka.
Majitelé 1302 a 1303, které mají větší průměr drážkované hřídele, nezoufejte tento volant jde po menší úpravě použít do superbrouků...viz níže
5) Koupit jakýkoliv sportovní volant bez náby....a že jich všude jsou spousty jak nových, tak na burzách jetých v podstatě za hubičku.... a upravit nábu.
Cesta vede přes obyčejný volant z brouka modernějšího typu:
který se dával jak do mexik, tak do superbouků (s rozdílnou nábou). Tenhle model už je lepší, než ten starší, ale stejně mě neuspokojil....
Jeho výhoda je, že má nábu vyrobenou z plechového svařence, takže deformovatelnou při havárii. Volant samotný je k ní přinýtován na čtyřech „uších“:
Výše zmíněný volant z Porsche 924 má naprosto stejnou rozteč pro připevnění, takže pro jeho použití v superbrouku stačí odříznout z náby volant VW a nanýtovat (našroubovat) Porsche.
V případě použití jiného volantu stačí nechat u soustružníka vyrobit kroužek s počtem děr a roztečí a dalšími rozměry dle kýženého volantu, navařit ho na nábu ze volantu VW (pozor na vystředění...horní střed na vyrobeném kroužku označit předem, jinak by špatně fungovalo vypínání blinkrů), následně uříznout přebytečné „uši“ pro původní volant a je hotovo....
6) taky jsem v pár broucích viděl sportovní volant VW, co se dával do Golf I GTI, nebo Scirocco, ale osobní zkušenost, jak pasuje nemám....
Tento topic není určen pro staromilce a vyznavače originálního vzhledu, kteří nedají dopustit na ten šíleně veliký, do ruky blbě padnoucí (protože tvrdý a malý průměr), kluzký a v zimě studený originál plastový volant s nepraktickým půlkruhem na klaxon.
Pravda je, že v dědkovi nějaký malý sportovní volant vypadá trochu nepatřičně, ale s tím kormidlem se prostě nedá jezdit....
Takže jaké jsou možnosti, když chceme dát do brouka sportovní volant?
1) Seženeme nesehnatelné a drahé originální příslušenství
VW Sportlenkrad 1974:
2) Dobový volant, co vypadá dobře i v dědkovi
EMPI GTV:
...cenu radši taky neřešit...
3) Koupit někde v broukshopu sportovní volant s odpovídající nábou, např. tenhle jsem koupil před lety v Kuří:
nába samotná pro 1302:
a zadní strana:
4) Sehnat volant Porsche 924
...nemusí se líbit každému, ale je příjemný do ruky a design je nadčasový – kulatý střed krásně ladí s tachometrem. Stejný tvar volantu měla i „lepší“ Porsche 944,911 i 928 okolo roku 1978. Ty vyšší řady měly střed volantu z hliníku, což může být zrada – taky jsem měl jeden hliníkový, který byl po havárii na jedné straně nalomený, časem (dva roky) to prasklo.....
Hlavní výhoda je, že volant z 924 má naprosto identickou nábu s broukem 1200 od roku 68 i s mexikem a to včetně zadní části, takže pasuje bez jakýchkoliv úprav......
Tudíž pokud by byl k mání sportovnější volant pro 924 bude pasovat taky do brouka.
Majitelé 1302 a 1303, které mají větší průměr drážkované hřídele, nezoufejte tento volant jde po menší úpravě použít do superbrouků...viz níže
5) Koupit jakýkoliv sportovní volant bez náby....a že jich všude jsou spousty jak nových, tak na burzách jetých v podstatě za hubičku.... a upravit nábu.
Cesta vede přes obyčejný volant z brouka modernějšího typu:
který se dával jak do mexik, tak do superbouků (s rozdílnou nábou). Tenhle model už je lepší, než ten starší, ale stejně mě neuspokojil....
Jeho výhoda je, že má nábu vyrobenou z plechového svařence, takže deformovatelnou při havárii. Volant samotný je k ní přinýtován na čtyřech „uších“:
Výše zmíněný volant z Porsche 924 má naprosto stejnou rozteč pro připevnění, takže pro jeho použití v superbrouku stačí odříznout z náby volant VW a nanýtovat (našroubovat) Porsche.
V případě použití jiného volantu stačí nechat u soustružníka vyrobit kroužek s počtem děr a roztečí a dalšími rozměry dle kýženého volantu, navařit ho na nábu ze volantu VW (pozor na vystředění...horní střed na vyrobeném kroužku označit předem, jinak by špatně fungovalo vypínání blinkrů), následně uříznout přebytečné „uši“ pro původní volant a je hotovo....
6) taky jsem v pár broucích viděl sportovní volant VW, co se dával do Golf I GTI, nebo Scirocco, ale osobní zkušenost, jak pasuje nemám....
-
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 717
- Registrován: 16 kvě 2004
- Bydliště: Náchod
- Kontaktovat uživatele:
Tak já jsem to udělal tak, že jsem cinknul do Adipu a volant i s nábou mi poslali......no a bylo
dragbug.comteam
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Jooo, Montney.. tak tenhle volantik mam taky (ale v cernym) a jezdi se snim perfektneDoldy píše:Tak já jsem to udělal tak, že jsem cinknul do Adipu a volant i s nábou mi poslali......no a bylo
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- axoun
- Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
- Příspěvky: 2776
- Registrován: 19 srp 2004
- Kontaktovat uživatele:
moje řečpánové, já nedám dopustit na originál volant s dobovým opletem!
Mám ho rád také proto, že můžu řídit levou rukou, opřenou o stehno (legére), zatímco pravá ruka zůstává volná k manipulaci se zmrzlinou, řadičkou, discmanem, a tak...
já sem právě ten staromilec, co tu nemá co dělat...
.. i když v Termixovi mam ty řídítka taky ňák moc do rychla... 8)