výměna tlumičů 1303- fotonávod

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

výměna tlumičů 1303- fotonávod

Příspěvek od OB »

Na úvod musím říci, že tento návod by měl sloužit všem, kteří tuto operaci nikdy nedělali. Snažil jsem se v tomto návodu upozornit na všechna úskalí, které na Vás čekají. Neříkám, že není možné v tomto postupu něco udělat lépe či rychleji, ale tak jak jsem postupoval já se mi to podařilo bez větších potíží a auto slouží tak jak má.
Postupem doby, kdy jsem na Hildě (viz Naprosto původní 1303 v Ukažte své auto) udělal řadu věcí, jsem se dostal k výměně tlumičů. Přední ale i zadní tlumiče byly prostě nefunkční. No není se co divit, protože po téměř 40 letech už prostě nefungovali tak jak mají a jak jsem po výměně zjistil tyto tlumiče byly skutečně ještě namontované ve výrobě.
Tento popis výměny tlumiče platí jen v případě, že lze všechno povolit, uvolnit a sundat, protože Hilda je skutečně v excelentním stavu.
V případě více používaných vozidel či napadených kutilem nebo rzí bude nutné přikročit i k jiným postupům, než které budu popisovat.
Co budeme potřebovat:
Z normálního nářadí – kladivo, ploché šroubováky, ploché klíče a gola oříšky o velikosti 13, 14, 15, 17, 19, 22 a 24 sadu imbusových klíčů, kombinačky, samosvěrné kleště. Dále hliníkovou kulatinu a sadu vyrážecích trnů.
Speciální nářadí – stahovák kulových čepů řízení, klíč k povolení matek, které drží tlumič v trubce a samozřejmě stahováky pružin.
Ostatní – převodový olej, vazelína obyčejná, vazelína na vysoké teploty (měděná), Nesmíme zapomenout na lepidlo na šroubové spoje, používám střední pevnost. Dále spousta hadrů a odmašťovadlo, například ředidlo C6000 a nebo alespoň technický benzín. Pokud máme tyto věci připravené můžeme se pustit do samotné výměny tlumiče. Jenom okrajově se zmíním o tom, že máme auto vyheverované a zajištěné, tak aby nedošlo při práci k úrazu a máme demontované kolo.
První k čemu je nutné přikročit je důkladná očista všech dílů, které budeme muset demontovat, všech matek a šroubů. Po této očistě je dobré matky a šrouby namazat prostředkem pro uvolnění zarezlých šroubů.
P1010370.JPG
P1010370.JPG (72.11 KiB) Zobrazeno 24959 x
Máme-li takto vše připraveno – můžeme začít rozebírat.
P1010371.JPG
P1010371.JPG (64.84 KiB) Zobrazeno 24959 x
První co musíme udělat, je sundat ségrovku, která jistí náhon tahometru a následně náhon tahometru vytáhneme zezadu těhlice ven. Pozor, vzadu v těhlici musí být dvě gumové průchodky ve kterých je náhon tachometru uložen. V případě, že nám vypadnou, je nutné tyto průchodky vrátit na jejich místo.
P1010372.JPG
P1010372.JPG (65.41 KiB) Zobrazeno 24959 x
Ze zadní strany brzdového štítu sundáme gumové krytky seřizovacích šroubů brzdových paken a pakny těmito šrouby povolíme. Chcete-li oddálíme pakny od brzdových ploch bubnu. Toto je nutné udělat z důvodu, že u starého bubnu je probržděná drážka od paken a to nám bude bránit buben sundat. Další operací je sundání krytu z ložisek bubnu. Osvědčili se mi dva dlouhé ploché šroubováky proti sobě. Jakmile se nám podaří tento kryt sundat objeví se nám centrální matka, která je jištěna imbusovým šroubem. Imbusovým klíčem číslo 6, tento šroub povolíme a stranovým klíčem číslo 24, otáčením doprava matku sundáme (pozor na levé straně vozidla je opačný závit). Opatrně sundáme celý brzdový buben a dáváme přitom pozor, aby nám, přední menší ložisko, nevypadlo na zem.
P1010373.JPG
P1010373.JPG (69.72 KiB) Zobrazeno 24959 x
Nyní musíme sundat celý brzdový štít tak, abychom nemuseli rozebírat brzdovou soustavu. Proto sundáme zajišťovací plech, který aretuje brzdovou hadici na trubce tlumiče a brzdovou hadici z vydličky vysuneme.
P1010374.JPG
P1010374.JPG (63.69 KiB) Zobrazeno 24959 x
Naposledy upravil(a) OB dne 07 úno 2011, celkem upraveno 3 x.
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: výmě�����������������������������

Příspěvek od OB »

Povolíme a sundáme 4 šrouby, které drží brzdový štít a celý štít sundáme a dáme na něco, tak aby brzdová hadice nebyla namáhána. Mě posloužil obyčejný plastový kýbl.
P1010375.JPG
P1010375.JPG (64.83 KiB) Zobrazeno 24957 x
Tímto jsme se zbavili nepotřebných věcí, které by nám při práci překážely. V této situaci se vrhneme na demontáž kulového čepu řízení. Ze spodní části odšroubujeme 19mm matku a na vylisování čepu použijeme stahovák čepů. Bohužel toto jsem zapoměl vyfotit. Takže si to musíte domyslet.
V dolní části těhlice, téměř až u ramene, se nachází šroub se šestihrannou hlavou a matka M8. Matku odšroubujeme a hliníkovou kulatinou šroub z díry vyklepneme. Zde můžou u více zrezlých vozů nastat komplikace v podobě, že není možné šroub vyklepnout. Jakmile máme šroub venku, opatrně roztáhneme oko od sebe, tak abychom nic zbytečně nepoškodili. Stačí skutečně jen velmi málo. Použil jsem na to starý šroubovák.
P1010377.JPG
P1010377.JPG (64.49 KiB) Zobrazeno 24957 x
Následně stačí jen vzít vhodný kus dřeva, to proto abychom něco zbytečně nepoškodili, zapřít ho o podvozek a rameno. Takto vzniklou pákou oddělit těhlici od ramene.
P1010378.JPG
P1010378.JPG (62.73 KiB) Zobrazeno 24957 x
Tímto nám těhlice drží jen na horním pružném uložení na třech M8 matkách v prostoru kufru.
P1010379.JPG
P1010379.JPG (59.32 KiB) Zobrazeno 24957 x
V tuto chvíli nám stačí jen povolit tyto tři matky a celá těhlice vypadne ven. Zde pozor, je nutné při demontáži jednou rukou držek těhlici za pružinu a druhou rukou povolovat poslední matku. Nesmí nám těhlice vypadnout, protože by mohlo dojít k poškození hřídele na ložiska bubnu a nebo závitu na centrální matku bubnu.
P1010380.JPG
P1010380.JPG (60.61 KiB) Zobrazeno 24957 x
P1010381.JPG
P1010381.JPG (66.7 KiB) Zobrazeno 24957 x
P1010382.JPG
P1010382.JPG (69.42 KiB) Zobrazeno 24957 x
Naposledy upravil(a) OB dne 07 lis 2010, celkem upraveno 1 x.
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: výmě������������������������������������������������

Příspěvek od OB »

V tuto chvíli přichází to nejlepší – vlastní výměna tlumiče, protože doposud jsme dělali přípravné práce. Co k vlastní výměně tlumiče je zapotřebí je vidět na další fotografii.
P1010383.JPG
P1010383.JPG (62.07 KiB) Zobrazeno 24838 x
Hezky jsem si celou těhlici upnul horizontálně do svěráku. Doporučuji neupínat horizontálně ale raději vertikálně i když je práce o něco namáhavější. Důvod vysvětlím později. Namontovat stahováky pružin a celou pružinu stáhnout tak až je horní miska pružiny volná.
P1010384.JPG
P1010384.JPG (69.5 KiB) Zobrazeno 24957 x
Jakmile máme pružinu stáhlou, přistoupíme k povolení matky, která se nachází v misce horního uložení a vlastně celý systém drží pohromadě. Tyto matky se dodávají současně s tlumiči. K povolení matky používám oříšek s vnějším šestihranem, 22 stranový klíč na oříšek a 7 imbusový klíč, tak jak to vidíte na dalším obrázku.
P1010385.JPG
P1010385.JPG (66.11 KiB) Zobrazeno 24957 x
Jakmile odšroubujeme matku je možné sundat horní uložení s ložiskem a horní misku pružiny a pružinu
P1010386.JPG
P1010386.JPG (57.27 KiB) Zobrazeno 24957 x
Dávejte pozor, pokud nestáhnete pružinu a odšroubujete matku, pružina vyletí a může dojít k úrazu!!! Po této operaci povolíme speciálním klíčem matku, která drží tlumič v trubce. Popis klíče a dokumentaci uveřejním později v topicu Různé přípravky domácí výrovy. Vyrobit tento klíč není až příliš náročné. Dobře, popojedeme dále, matka je povolena a můžeme demontovat starý tlumič
P1010389.JPG
P1010389.JPG (67.9 KiB) Zobrazeno 24957 x
P1010390.JPG
P1010390.JPG (57.07 KiB) Zobrazeno 24957 x
Přílohy
P1010387.JPG
P1010387.JPG (61.99 KiB) Zobrazeno 24957 x
Naposledy upravil(a) OB dne 07 lis 2010, celkem upraveno 2 x.
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: výmě������������������

Příspěvek od OB »

A zde je důvod proč mít těhlici ve svěráku vertikálně a ne horizontálně. Mně se stalo, že při vyndání čepu tlumiče mi vyskočilo horní uložení tlumiče a všechen olej vytekl na podlahu. Tuto fotku jsem udělal hned, ale už tekly ven jen zbytky oleje, všechen ostatní olej byl na podlaze. Proto doporučuji těhlici mít vertikálně!
P1010391.JPG
P1010391.JPG (64.74 KiB) Zobrazeno 24957 x
Pečlivě vnitřek trubky vytřeme a vyčistíme ale pozor neodmašťujeme. Je lépe když je vnitřek trubky mastný. Dle rady Ťupajse nalejeme do trubky zhruba 1-2dcl oleje, tak aby hladina oleje, po zasunutí nového tlumiče, byla zároveň s hranou trubky.
P1010392.JPG
P1010392.JPG (54.41 KiB) Zobrazeno 24957 x
Olej nám v trubce vymezí vůle tlumiče vůči trubce a budeme mít jistotu, že trubka uvnitř nebude korodovat.
P1010393.JPG
P1010393.JPG (43.35 KiB) Zobrazeno 24957 x
Očistíme matku a odmastíme závit. Z vlastních špatných zkušeností tuto matku vždy lepím středně pevným lepidlem.
P1010394.JPG
P1010394.JPG (58.73 KiB) Zobrazeno 24957 x
Matku pevně našroubuji na trubku.
P1010395.JPG
P1010395.JPG (49.96 KiB) Zobrazeno 24957 x
Na čep tlumiče nasadíme gumový doraz s plastovým krytem, nasadíme pružinu a na vrch vložíme horní misku pružiny a horní uložení s ložiskem. V případě, že montujete zpět staré horní uložení, doporučuji vyčistit ložisko a znovu ho naplnit novým tukem.
P1010397.JPG
P1010397.JPG (67.1 KiB) Zobrazeno 24957 x
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: výmě�����������������������������

Příspěvek od OB »

Poslední operací před složením je nasadit misku a dotáhnout matku. Postupujeme opačným postupem jako u rozebírání. V případě, že máme centrální matku utaženou můžeme přistoupit k povolení pružiny. Stahováky pružin povolujeme jen o malý kus střídavě na jedné a druhé straně. Při tomto povolování dejte pozor na to jak si pružina sedá do misek nahoře i dole. Je nutné aby pružina seděla v miskách jak má, viz foto
P1010401.JPG
P1010401.JPG (57.69 KiB) Zobrazeno 24957 x
Před zpětnou montáží do vozidla je nutné na hodní uložení nalepit těsnění. Originální těsnění bylo něco jako prosycený molitan. Já s úspěchem léta používám těsnění oken, které ještě malinko prosytím netuhnoucím tmelem.
P1010403.JPG
P1010403.JPG (51.47 KiB) Zobrazeno 24957 x
P1010404.JPG
P1010404.JPG (57.16 KiB) Zobrazeno 24957 x
P1010405.JPG
P1010405.JPG (50.86 KiB) Zobrazeno 24957 x
P1010406.JPG
P1010406.JPG (69.36 KiB) Zobrazeno 24957 x
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: výmě� tlumičů��3- fotonávod�

Příspěvek od OB »

Nyní nám už skutečně nezbývá, než celou těhlici vzít a namontovat do auta. Platí opačný postup jako při demontáži. To znamená, těhlici opatrně vsunout do podběhu, tak aby svorníky prošly do děr v kufru. Našroubovat 3 matky M8 – nezapomenout pod matky dát prohnuté matky.
P1010407.JPG
P1010407.JPG (76.82 KiB) Zobrazeno 24958 x
Další operace je snad to nejhorší co nás čeká. Ale protože jsme dobře připraveni, nemusíme se ničeho obávat. Očistíme čep dolního kloubu v rameni a současně očistíme díru v těhlici, do které se čep vsouvá. Opět roztáhneme oko, nezapomenout velmi jemně viz foto
P1010408.JPG
P1010408.JPG (60.82 KiB) Zobrazeno 24958 x
Jakmile máme toto připraveno, vezmeme dřevěný hranol a zapřeme ho za hranu podlahy a rameno v místě kde je do ramene našroubován stabilizátor. Zatlačíme na takto vzniklou páku a rameno tlačíme k zemi. Druhou rukou nasadíme díru v těhlici na čep. Možná se to nepodaří na poprvé ale jde to.
P1010409.JPG
P1010409.JPG (68.78 KiB) Zobrazeno 24958 x
Zkontrolujeme zda čep v díře sedí a prostrčíme šroub M8 dírou. Pokud nejde prostrčit, rozhodně nepoužíváme kladivo. Je nutné výškově posouvat s čepem kloubu tak až drážka v čepu je souosá s dírou. Pak teprve jde šroub prostrčit. Všechno ostatní se provádí v opačném pořadí než u demontáže. Nasadíme čep kulového kloubu řízení do páky těhlice a utáhneme matku.
P1010410.JPG
P1010410.JPG (52.98 KiB) Zobrazeno 24958 x
Prostrčíme bowden náhonu tachometru. Před prostrčením zkontrolujeme, zda máme obě gumové průchodky na svých místech. V případě, že máme problém bowden prostrčit, je dobré ho jemně namazat vazelínou, poté to jde daleko lépe.
P1010411.JPG
P1010411.JPG (62.07 KiB) Zobrazeno 24958 x
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: výmě����������������������������������������������������

Příspěvek od OB »

V tuto chvíli se dostáváme k montáži brzdového systému. Já, jsem postupoval tak, že jsem namontoval brzdový štít 4 šrouby. Tyto šrouby jsem nejdříve namazal měděnou vazelínou odolávající vysokým teplotám. Po namontování brzdového štítu jsem demontoval brzdové pakny a demontoval jsem seřizovací šrouby paken. Dělat to ovšem nemusíte, ale může se stát, že všechno pěkně zkompletujete a budete mít problém brzdové pakny seřídit. Protože seřizovací šrouby jsou jak se říká zarostlé. Takže kdo seřizovací šrouby demontoval je nutné je očistit a opět namazat měděnou vazelínou.
P1010412.JPG
P1010412.JPG (71.68 KiB) Zobrazeno 24959 x
Současně touto vazelínou namažte dosedací prolisy na štítu pro pakny a drážky v seřizovacích šroubech a brzdových prasátkách.
P1010413.JPG
P1010413.JPG (61.06 KiB) Zobrazeno 24959 x
Seřizovací šrouby umístit tam kam patří. Zde pozor, zašroubujte seřizovací šrouby až na doraz a dále nainstalujte brzdové pakny na svá místa.
P1010414.JPG
P1010414.JPG (69.61 KiB) Zobrazeno 24959 x
Vyčistěte ložiska brzdového bubnu od staré vazelíny, eventuelně je vynejte v technickém benzínu, tlakovým vzduchem profoukněte a naneste na ně novou vazelínu. Vložte ložiska a simerink zpět do brzdového bubnu. Vemte buben a nasaďte ho na hřídel. Pokud jsme správně usadili pakny a seřizovací šrouby jsme zašroubovali na maximum, měl by jít buben bez problémů nasadit na hřídel. Nasaďte podložku pod matku a našroubujte matku.
Seřízení utažení matky se provádí tak, že utahuji matku, až necítím vůli v ložiskách. Po té vezmeme plochý šroubovák a pohneme podložkou doprava a doleva horizontálně v místě drážky v hřídeli. Podložka by měla jít s mírným odporem posouvat. Pozor nesmí být volná. Po tomto seřízení utáhněte imbusový šroub na matce. Pokud si nejste jisti, zda je matka dobře dotažena, můžete tuto matku znovu zkontrolovat až našroubujete kolo. Pak je jednoduší zkontrolovat vůli v ložiskách – tzn. Matku utáhnout, nebo zda se kolo otáčí s odporem – matku povolit.
P1010415.JPG
P1010415.JPG (56.73 KiB) Zobrazeno 24959 x
Nasadíme kryt ložisek, logicky musí čtyřhranný konec bowdenu náhonu tachometru zapadnout do čtyřhranné díry v krytu, a jemně kryt naklepneme kladívkem přes hliníkovou kulatinu. Jakmile máme kryt naklepnutý, nasadíme do drážky v bowdenu ségrovku.
P1010416.JPG
P1010416.JPG (68.19 KiB) Zobrazeno 24959 x
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: výmě� tlumičů��3- fotonávod�

Příspěvek od OB »

Předposlední fází výměny tlumiče je vložit konec brzdové hadičky do vidličky a zajistit plechovou podkovou.
P1010417.JPG
P1010417.JPG (62.92 KiB) Zobrazeno 24959 x
Poslední, ale jednou z nejdůležitějších věcí co musíme při výměně tlumiče udělat je seřízení brzdových paken. Protože tato operace spadá do trochu jiného soudku, popíši ji jen letmo. Seřizovacími šrouby přibližujeme brzdové pakny k bubnu a současně zkoušíme otáčením kola, kdy nám pakna začne drhnout o buben. Seřídíme takto obě pakny a několikrát prošlápneme brzdový pedál. Po té opět seřídíme pakny a opět zašlapeme na brzdový pedál. Toto opakujeme tak dlouho až brzdové pakny zůstanou ve stejné pozici i po našlapání pedálem.
P1010418.JPG
P1010418.JPG (66.56 KiB) Zobrazeno 24959 x
Je možné, že po ujetí několika kilometrů, bude nutné brzdové pakny znovu seřídit. Já jsem postupoval dle toho co jsem zde napsal a nebylo potřeba dále brzdy seřizovat.
Na závěr práce bych doporučil ještě navštívit servis a nechat seřídit geometrii přední nápravy, pokud to ovšem nezvládneme sami.

Nakonec tohoto fotonávodu doufám, že jsem ty, co tuto výměnu tlumiče znají nebo umí, moc nenudil a ty co se na tuto operaci chystají, jsem inspiroval.

Přibližný časový odhad na jeden přední tlumič 2-3 hodiny práce.
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Re: výmě� tlumičů��3- fotonávod�

Příspěvek od sSATYRr »

nadherna prace, clovece. Diky! =D>
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: výmě� tlumičů��3- fotonávod�

Příspěvek od john »

Na závěr práce bych doporučil ještě navštívit servis a nechat seřídit geometrii přední nápravy, pokud to ovšem nezvládneme sami.
dovolim si dodat len tolko, ze v kazdom pripade a hned pri prvej prilezitosti navstivime servis a nechame si urobit geometriu ako na prednej, tak aj na zadnej naprave....doma to nezvladne nikto...

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: výmě� tlumičů��3- fotonávod�

Příspěvek od OB »

john píše:
Na závěr práce bych doporučil ještě navštívit servis a nechat seřídit geometrii přední nápravy, pokud to ovšem nezvládneme sami.
dovolim si dodat len tolko, ze v kazdom pripade a hned pri prvej prilezitosti navstivime servis a nechame si urobit geometriu ako na prednej, tak aj na zadnej naprave....doma to nezvladne nikto...
Naprosto souhlasím - geometrie přední i zadní nápravy současně. Tak to také bylo myšleno, ovšem nenapsáno.
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Re: výměna tlumičů 1303- fotonávod

Příspěvek od Lugen »

pěknej návod. :wink:
Jinak mám dotaz na široké plénum, podařilo se někomu sehnat novej izolační kroužek mezi pružinu a spodní misku tlumiče, nebo jste při výměně zpátky nacpali starej?
Přílohy
krouzek.JPG
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: výměna tlumičů 1303- fotonávod

Příspěvek od OB »

Hele záleží na tom jestli ten originální kroužek je použitelný. Pokud ano tak rozhodně vrátit. Pokud není, a to je ve většině případů, to dělám tak, že z 1mm silné gumy vyříznu kroužek s vnitřním průměrem menším a vnějším průměrem většíma ten tam vložím. Po složení těhlice přesah gumy opatrně odříznu. Je nutné u vnitřního průměru kroužku dbát na to, aby po složení těhlice tato guma nezakrývala odtokové díry v dolní misce.
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Re: výměna tlumičů 1303- fotonávod

Příspěvek od Lugen »

dva použitelný dohromad dam, ale škoda, myslel jsem, že by to mohlo jít ještě koupit, jelikož v pár let starý Etce nebylo ani napsáno obligátní "již nelze dodat"
Díky za report
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Re: výměna tlumičů 1303- fotonávod

Příspěvek od Petr914 »

...Bilstein...KONI...Sachs...případně alikvota z novější typů VW s podobným a dost možná shodným průměrem misek a pružin...
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: výměna tlumičů 1303- fotonávod

Příspěvek od OB »

Tyto gumové kroužky original VW na Brouka se koupit nedají. Jednou jsem je měl v Německu na burze v ruce nové NOS, ale ten člověk za ně chtěl takovej majlant, že jsem se na ně vykašlal.
Pravdu má Petr914 použít z nějakého pozdějšího VW. Možná, že budou stejné, ale takové mi zatím pod ruku nepřišly.
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Re: výměna tlumičů 1303- fotonávod

Příspěvek od Petr914 »

...dej mi průměr...přeměřim ti G1...G2...G3...Passat B2...vnitřní...vnější...
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Re: výměna tlumičů 1303- fotonávod

Příspěvek od Lugen »

nyslim, že novější folksy maj daleko větší průměr pružin, vnější je tady nějakejch cca 124mm vnitřní 97. Jinak pružina neni seříznutá do rovna, schod je na misce, guma ho jen kopíruje, schod je cca 10mm.
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1518
Registrován: 01 pro 2010

Re: výměna tlumičů 1303- fotonávod

Příspěvek od evinsen »

k té výměně tlumičů,stačilo vyndat ty dva šrouby na těhlici a nerozebírat buben?
kuželová ložiska musí mít vždy vůli,jinak je odrovnáš,když vezmeš za kolo musí cvakat.pokud je vše ok utáhne se středová matice na dvě kila a vzápětí povolí o jednu šestinu.samozřejmě u ojetých aut je to dost individuální laborování.
a pakny se seřídí nejlépe tak že je přitáhneš rovnoměrně obě na buben-na fest a pak povolíš o tři zuby.pokud jsou tedy zářezy na excetru ve správné poloze.

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Re: výměna tlumičů 1303- fotonávod

Příspěvek od Lugen »

ohledně tý gumy... myslim, že stejnou pružinu by mělo mít vzádu starý Polo... možná teda ta guma z něj...
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

Odpovědět