Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Odpovědět
evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1518
Registrován: 01 pro 2010

Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru

Příspěvek od evinsen »

ano takhle vypadá,jenom mám dojem že mám kratší tu část co jde do vody-tedy oleje v tomto případě.do sítka nezasahuje.

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru

Příspěvek od Herbie »

Michal píše:no, měrkou to měřím a stále mně to znepokojuje...

po okreskách většinou kolem 100°C, po dálnici když jedu 100 - 110km/hod 110-120°C (někdy i přes)
Díky Majkle, tohle přesně jsem potřeboval slyšet / číst

Řeším to, že mám před sebou cca 600 Km v jednom zátahu a budu opravdu spěchat, takže jízda do dalnicích
a na mnoha úsecích předpokládám cca 120 km/h i víc.
Když to takhle ženu po pražském okruhu ze Slivence do Říčan což je sotva 30 Km, tak ten olej vyleze na 130stupnů téměř okamžitě

asi to na tuhle dlouhou trasu vyřeším preventivním odsazením zadní kapoty
... a vůbec !

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru

Příspěvek od lišák »

Vidíš jak dochází na hlášku 5Š, který kdysi napsal, když nemáš zbytečný budík tak Tě nemá co znepokojovat :D .
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru

Příspěvek od Herbie »

Ano nemá tě co znepokojovat, ale jen do té doby než ten motor utavíš :)
Sám jsem takhle zničil dva.
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Michal
pečené kolínko fóra flat4.org
Příspěvky: 2856
Registrován: 17 říj 2003
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru

Příspěvek od Michal »

Herbie, odsadíš jí dole nebo hore? a o kolik se tak ta teplota sníží?

Lišáku, budiků mám několik, aby mně vzbudily, až budu klimbat :mrgreen:
....jinak na ně někdy koukám jak na hrací automaty :)

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru

Příspěvek od Herbie »

Michal píše:Herbie, odsadíš jí dole nebo hore? a o kolik se tak ta teplota sníží?

Lišáku, budiků mám několik, aby mně vzbudily, až budu klimbat :mrgreen:
....jinak na ně někdy koukám jak na hrací automaty :)
nahoře,
až otestuju, dám vědět :)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Samba
inzertní poeta
Příspěvky: 6111
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Kladno

Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru

Příspěvek od Samba »

Herbie píše:
Michal píše:no, měrkou to měřím a stále mně to znepokojuje...

po okreskách většinou kolem 100°C, po dálnici když jedu 100 - 110km/hod 110-120°C (někdy i přes)
Díky Majkle, tohle přesně jsem potřeboval slyšet / číst

Řeším to, že mám před sebou cca 600 Km v jednom zátahu a budu opravdu spěchat, takže jízda do dalnicích
a na mnoha úsecích předpokládám cca 120 km/h i víc.
Když to takhle ženu po pražském okruhu ze Slivence do Říčan což je sotva 30 Km, tak ten olej vyleze na 130stupnů téměř okamžitě

asi to na tuhle dlouhou trasu vyřeším preventivním odsazením zadní kapoty
jestli budou tropy tak to touhle rychlostí utavíš zas.. ale hezky.. Radka by mohla vyprávět..

Uživatelský avatar
wally
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2294
Registrován: 20 říj 2010
Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
Kontaktovat uživatele:

Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru

Příspěvek od wally »

Samba píše:
Herbie píše:
Michal píše:no, měrkou to měřím a stále mně to znepokojuje...

po okreskách většinou kolem 100°C, po dálnici když jedu 100 - 110km/hod 110-120°C (někdy i přes)
Díky Majkle, tohle přesně jsem potřeboval slyšet / číst

Řeším to, že mám před sebou cca 600 Km v jednom zátahu a budu opravdu spěchat, takže jízda do dalnicích
a na mnoha úsecích předpokládám cca 120 km/h i víc.
Když to takhle ženu po pražském okruhu ze Slivence do Říčan což je sotva 30 Km, tak ten olej vyleze na 130stupnů téměř okamžitě

asi to na tuhle dlouhou trasu vyřeším preventivním odsazením zadní kapoty
jestli budou tropy tak to touhle rychlostí utavíš zas.. ale hezky.. Radka by mohla vyprávět..

Přesně. na tuhle rychlost termostat/přídavný chladič do podběhu (u busa pod podlahu) nejlíp ještě s el. větrákem a el.termostatem na větrák..
A nejlíp dávat větrák za chladič.. ne před něj, jako jsem viděl u expertů v belgii :lol:
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs :D
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka :)
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru

Příspěvek od john »

A nejlíp dávat větrák za chladič.. ne před něj, jako jsem viděl u expertů v belgii :lol:

mozes to podporit nejakymi datami?

Uživatelský avatar
wally
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2294
Registrován: 20 říj 2010
Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
Kontaktovat uživatele:

Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru

Příspěvek od wally »

john píše:
A nejlíp dávat větrák za chladič.. ne před něj, jako jsem viděl u expertů v belgii :lol:

mozes to podporit nejakymi datami?
Data nemám, ale selský rozum mi říká, že když mám před chladičem větrák tak akorát omezuju "styčnou" plochu a průtok.. zajímavý je ještě ostřik vodní sprchou.. (měl jsem tak na dieselu řešen Intercooler... a tuším že to mají i Imprezy)
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs :D
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka :)
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru

Příspěvek od john »

Selsky rozum moze pomoct riesit urcite zalezitosti, nevztahuje sa to vsak na technicke veci...tam je potreba viac...data, meranie a porovnavanie hodnot je spravna cesta...co ma zaraza najviac je fakt, ze pocetne velka cast broukarov je stastna, ze urobili cestu na sraz bez problemu...nejakych 200-300 km...a to v jednom z najjednoduchsich a najspolahlivejsich aut vobec...preco to tak asi je ? asi preto, ze kazdy kto pouzije selsky rozum a vylepsuje nieco, co velmi chytre hlavy dali dohromady...

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1518
Registrován: 01 pro 2010

Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru

Příspěvek od evinsen »

ba,ba,nejlépe to jezdí tak jak to pán bůh Porsche stvořil...

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru

Příspěvek od Herbie »

evinsen píše:ba,ba,nejlépe to jezdí tak jak to pán bůh Porsche stvořil...
No to sem rád žes nás obohatil timto moudrem :)
Ale nijak to neřeší můj problém.

Kdybych jel 300 Km za pul dne tak to fakt neřešim :)
mám sériovej motor o kterým vim že mě doveze kamkoliv když pojedu "normálně"

Tentokrát se ale dostávám do nenormální situace (dlouhá cesta + málo času + dálnice)
a tedy řeším jak se pojistit proti případným problémům
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru

Příspěvek od Herbie »

Přestože nás John varuje před použitím selského rozumu v technice

tak se stejně domnívám že by se odsazení kapoty (nahoře na pantech) mělo postarat a dostatečnou dodávku čerstvého vzduchu do motoru.

No zkrátka se pojede podle teploměru a otáčkoměru.
Snad budu mít ještě čas vyzkoušet jak moc to bude či nebude mít vliv.
Jak to dopadlo se pak dozvíte v topicu s mým autem :)


BTW ... myslím si dobře že vrtule na dvoukanálovém motoru dává maximum vzduchu při 3600 otáčkách ?
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Skid
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2002
Registrován: 25 dub 2007
Bydliště: Veselí nad Lužnicí a Pha
Kontaktovat uživatele:

Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru

Příspěvek od Skid »

Mas vydechy na kapote co jsi mel?

Ja odsazenou kapotu nahore testoval a delalo mi to na 1200 motoru rozdil 10-15 stupnu na oleji.

Nyni uz davam jen plechovku od arasidu dolu k zamku. Z attacku se jelo v peknem teplu, jelo se 100-110 km/hod podle GPS a v pohode jsem to chladil ten samej motor na 100 stupnu na oleji, ale se zavrenym faltdachem.
VW Brouk alias Walda (1956)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1518
Registrován: 01 pro 2010

Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru

Příspěvek od evinsen »

natankuj si vervu 100 u benziny,do motoru nalej militec 1,seřiď pořádně motor.hlavně pokud máš 1,2 obsah musíš mít větší dvanáctkovou řemenici co kompenzuje užší turbinu,motur utěsni jak má a dej mu cihlu.pak tady napiš jestli ti teplota spadla o víc jak 30 stupňů. a tím vlasně naplníš mojí průpovídku o panu P. benzín a olej s touto úpravou by měli všechny polemiky zamazat a funkčností se vrátit do přibližného reálu na požadavky pro tyto motory. klidně se s tebou i vsadim

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru

Příspěvek od Herbie »

evinsen píše:natankuj si vervu 100 u benziny,do motoru nalej militec 1,seřiď pořádně motor.hlavně pokud máš 1,2 obsah musíš mít větší dvanáctkovou řemenici co kompenzuje užší turbinu,motur utěsni jak má a dej mu cihlu.pak tady napiš jestli ti teplota spadla o víc jak 30 stupňů. a tím vlasně naplníš mojí průpovídku o panu P. benzín a olej s touto úpravou by měli všechny polemiky zamazat a funkčností se vrátit do přibližného reálu na požadavky pro tyto motory. klidně se s tebou i vsadim
Jen pro úplnost ... při "normální jízdě" problémy s přehříváním nemám, všecko funguje jak má

Ovšem při delší jízdě na 4000 ot a víc už o samosebou moc nechladí

mám 1300 dvoukanál
převodovka 4.125
vrtuli mám ze 16-tky, ale mám dojem že i na 13tkach dvoukanalech byla už ta širší taky
militec používám
každopádně benzin s vyšším oktanem bych zkusit mohl, nad touto alternativou jsem vůbec neuvažoval

jo a motor si seřídit neumim a plechy tam taky žádný nemám :lol:
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru

Příspěvek od Herbie »

evinsen píše: musíš mít větší dvanáctkovou řemenici co kompenzuje užší turbinu
odbočka :
Myslim si že tohle nebude fungovat, protože při 4000 ot motoru ta vrtule stejně už víc nedává
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru

Příspěvek od Sam »

Herbie píše:
evinsen píše: musíš mít větší dvanáctkovou řemenici co kompenzuje užší turbinu
odbočka :
Myslim si že tohle nebude fungovat, protože při 4000 ot motoru ta vrtule stejně už víc nedává
Chtělo by to neřešit otáčky spodní ale horní řemenice. Jejich vzájemný poměr se dost často měnil a je tedy zavádějící spoléhat, že ten kdo přišel s číslem 3800 rpm jako maximum, že měl stejnou konfiguraci jako Herbie. Zkrátka nevěřím ničemu, co si neověřím.

Za mne mohu řici, že jsem laboroval s převody 1.9:1, 1.7:1 a 1.35:1 a je to tedy sakra rozdíl v chlazení při 4000rpm na klice.
Tedy při otáčkách vrtule 7600rpm, 6800rpm nebo 5400rpm na úzkém ventilátoru s dvojnásobným počtem lopatek než měla sériová 30PS.
Nakonec tedy jezdím s 1.35:1, protože řemenice trpěla při vyšších otáčkách a měl jsem podchlazený motor.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
wally
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2294
Registrován: 20 říj 2010
Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
Kontaktovat uživatele:

Re: Měření teploty a tlaku oleje v broučím motoru

Příspěvek od wally »

S těma otackama opatrně, převod remenic znamená že na vrtuli bude 1,8x tolik... Tedy přes 6000. U nás s více otáčkami kolem 6000 strop je na vrtuli pěknej rachot :wink:
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs :D
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka :)
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------

Odpovědět