Dobíjení
- BUTCH bus
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1605
- Registrován: 16 čer 2009
- Bydliště: Nedaleko Samby
Re: Dobíjení
No to jsem sice teď s tou kontrolkou nepobral, ale proměřím a třeba pochopím.
Jo a zapomněl jsem vlastně na jednu věc. Ono se může zdát, že vymejšlim zbytečnosti qůli svícení v autě, rádi a dobíjení foťáků a NB. Ale zapomněl jsem že jsem si pořídil takovou tu obyč autochladničku.
Jo a zapomněl jsem vlastně na jednu věc. Ono se může zdát, že vymejšlim zbytečnosti qůli svícení v autě, rádi a dobíjení foťáků a NB. Ale zapomněl jsem že jsem si pořídil takovou tu obyč autochladničku.
OndraS
- VW181
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1977
- Registrován: 03 úno 2004
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobíjení
Jenže pozor! Pokud se zapojuje na kontrolku altíku, tak se zpožděním. Mohlo by se stávat, že při startování, když se altík roztočí (motor ještě ne) a začne dobíjet se připojí druhá baterie...Šíša píše:Bycg řekl, že tam má ten vypínač jako "centrál stop" na trvalé odpojení. Jinak to chápu tak že to má ovládané od spínaného plus ze spínačky. Standartně v obytňácích je to pověšené na kontrolku dobíjení - jakmile altík začne dobíjet, sepne se relé pro dobíjení kempovky
TJ v reálu: motor nechce chytat, ale při točení na startér začne dobíjet a připojí se vybitá kempová baterie....
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz
- BUTCH bus
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1605
- Registrován: 16 čer 2009
- Bydliště: Nedaleko Samby
Re: Dobíjení
OK.
Zapojím to tedy tak jak jsem měl v plánu a připínat budu ručně.
Nebo napadá ještě někoho nějaká jiná varianta?
Zapojím to tedy tak jak jsem měl v plánu a připínat budu ručně.
Nebo napadá ještě někoho nějaká jiná varianta?
OndraS
Re: Dobíjení
To by ale znamenalo, že altík začne dobíjet už od cca 300ot/min co dává startér ... a to si nejsem scela jist že už vyprodukuje tolik voltů na vodiči kontrolky, že by to seplo relé 12V.VW181 píše:Jenže pozor! Pokud se zapojuje na kontrolku altíku, tak se zpožděním. Mohlo by se stávat, že při startování, když se altík roztočí (motor ještě ne) a začne dobíjet se připojí druhá baterie...Šíša píše:Bycg řekl, že tam má ten vypínač jako "centrál stop" na trvalé odpojení. Jinak to chápu tak že to má ovládané od spínaného plus ze spínačky. Standartně v obytňácích je to pověšené na kontrolku dobíjení - jakmile altík začne dobíjet, sepne se relé pro dobíjení kempovky
TJ v reálu: motor nechce chytat, ale při točení na startér začne dobíjet a připojí se vybitá kempová baterie....
Zatím jsem to teda neviděl a nečetl o spoždovači při zapojení relé kempovky na kontrolku dobíjení.
Perlička: jak v rozřezané zelené Westce, tak teď v tom hybridu jsem měl origo relé pro kempovou baterku. Cívka jednou stranou uzemněná a druhým koncem ke kontrolce. Toť vše. Velké staré kovové relé
Re: Dobíjení
Kontrolka na palubce je jedním koncem žárovky na trvalých 12V od baterky, druhím koncem na vývod na altíku/dynamu. Když se motor netočí tak kontrolka svítí neb těch trvalých 12V projde přez kontrolku a uzemní se někde vnitřkem altíku/dynama.BUTCH bus píše:No to jsem sice teď s tou kontrolkou nepobral, ale proměřím a třeba pochopím.
Jo a zapomněl jsem vlastně na jednu věc. Ono se může zdát, že vymejšlim zbytečnosti qůli svícení v autě, rádi a dobíjení foťáků a NB. Ale zapomněl jsem že jsem si pořídil takovou tu obyč autochladničku.
Při otáčení altíku/dynama na tom jeho vývodu pro kontrolku se objevuje napětí, v ok stavu těch 12V. A jelikož jde na kontrolku z obou stran napětí, tak nesvítí.
To že občas svítí různou intenzitou je způsobeno rozdílem napětí mezi jejíma přívodama. Tj. z baterky jde trvale 12V ale altík posílá třeba jen 5V ... na kontrolce je 7V a dle toho svítí.
A nebo je to úplně jinak ale myslím že ne. Takže cívka relé jedním koncem na vývod pro kontrolku, druhým uzemnit a mělo by to fachčit.
Re: Dobíjení
Pánové, podobný scénář:
Nastartoval jsem auto, nechal jsem volnoběh (moje blbost, vím) a změřil napřed jednu a pak druhou svorku proti kostře. Nic, 0,0 V.
Sundal jsem řemen, když altík roztočím rukou, naměřím mezi vývodem maximálně 0,1 V.
Měřím to blbě nebo to je v háji?
Díky
Mám alternátor, regulátor Bosch je vedle motoru. Na alternátoru jsou dva vývody - pro silný a slabý drát (D+ a DF tuším).nastartuju
jedu - vse OK
jedu hodinu a pul...blinkry neblikaj jen se rozsviti
jedu hodinu a pul a 5 minut a zacne to hopsat jako kdyz dojde benzin - vypnu svetla a vse co je na elektrinu a zlepsi se to
jedu hodinu a pul a 10 minut - volam nekomu at me odtahne
jo a mam tam alternator...
Nastartoval jsem auto, nechal jsem volnoběh (moje blbost, vím) a změřil napřed jednu a pak druhou svorku proti kostře. Nic, 0,0 V.
Sundal jsem řemen, když altík roztočím rukou, naměřím mezi vývodem maximálně 0,1 V.
Měřím to blbě nebo to je v háji?
Díky
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobíjení
popisuješ to jako by šlo o dynamo
alternátor s externím relátkem má vývody čtyři
teoretický základ třeba zde http://fei1.vsb.cz/kat430/data/ae/Dynam ... rnator.pdf
D+ je vývod a DF je budící vinutí
alternátor s externím relátkem má vývody čtyři
teoretický základ třeba zde http://fei1.vsb.cz/kat430/data/ae/Dynam ... rnator.pdf
D+ je vývod a DF je budící vinutí
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
Re: Dobíjení
Mám tam toto:
Takže to bude asi dynamo..
Takže to bude asi dynamo..
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobíjení
...pak vidim problem v tom, ze:
1) Acibuk neroztocil dynamo _rukou_ na 2000-2800rpm. To jsou otacky, kdy dynamo zacina neco delat
2) neprovedl polarizaci
1) Acibuk neroztocil dynamo _rukou_ na 2000-2800rpm. To jsou otacky, kdy dynamo zacina neco delat
2) neprovedl polarizaci
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobíjení
na volnoběh spoj D+ a DF a změř to znova proti kostře
Pokud tam pak napětí bude, je špatný relátko
pokud napětí nebude je špatný dynamo
Pokud tam pak napětí bude, je špatný relátko
pokud napětí nebude je špatný dynamo
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobíjení
a hele co jsem našel
http://www.flat4.org/phpBB2/viewtopic.php?p=200058
http://www.flat4.org/phpBB2/viewtopic.php?p=200058
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
Re: Dobíjení
Tohle jsem nyní vyzkoušel.
Dynamo se roztočilo, ale řekl bych že na míň, než na 1000 otáček a až na několikátý pokus roztáčelo se to celkem líně.
Když jsem nakopl motor, i při maximálních otáčkách jsem ani na jedné svorce proti kostře nenaměřil více než 1V.
No nic, ven, do odborných rukou.
Dynamo se roztočilo, ale řekl bych že na míň, než na 1000 otáček a až na několikátý pokus roztáčelo se to celkem líně.
Když jsem nakopl motor, i při maximálních otáčkách jsem ani na jedné svorce proti kostře nenaměřil více než 1V.
No nic, ven, do odborných rukou.
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobíjení
je potřeba něco pustit do budícího vinutí = spoj ty dva vývody a odpoj relátko
pokud to nic neukáže a stačí na volnoběh, tak to teprve pak začni vyndavat
pokud to nic neukáže a stačí na volnoběh, tak to teprve pak začni vyndavat
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
Re: Dobíjení
Pouštím to napřímo, do dvou spojených vývodů, včera jsem použil silnější dráty a roztáčelo se na cca 1000 ot, i po zastavení rukou z jakékoliv polohy.pokud to nic neukáže a stačí na volnoběh, tak to teprve pak začni vyndavat
Ať točím jak točím, na obou vývodech ukazuje prd.
Edit:
Při spojených DF a D+:
Na volnoběh 0,69V
Na plný knedl 2V
To, že DF a D+ jsou spojené s kostrou motoru je ok?
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobíjení
kdo říkal s kostrou? jaký silnější dráty?
v linku který jsem dával výše se nejdříve mrkni jak funguje dynamo a regulace
V jakémkoliv schématu najdeš, že k budícímu vinutí vede drát 1 mm2, slabší mají už jen kontrolky a parkovačky.
D s DF propojuješ proto, aby v budícím vinutí (DF) bylo nějaké napětí. Čím rychleji pak dynamem točíš, tím víc vygeneruje napětí do D+. Regulátor pokud je zapojen, omezuje při vyšších otáčkách napětí do DF. Pokud regulátor nezapojíš a pošleš rovnou napětí z D do DF, pak se to chová jako dynamo s permanentním magnetem na jízdním kole. Čím víc šlapeš, tím víc svítí. Nic dalšího nikam nezapojuj. Pokud při spojení D a DF není mezi kostrou a D vůbec nic (nebo málo), pak je dynamo v řiti
v linku který jsem dával výše se nejdříve mrkni jak funguje dynamo a regulace
V jakémkoliv schématu najdeš, že k budícímu vinutí vede drát 1 mm2, slabší mají už jen kontrolky a parkovačky.
D s DF propojuješ proto, aby v budícím vinutí (DF) bylo nějaké napětí. Čím rychleji pak dynamem točíš, tím víc vygeneruje napětí do D+. Regulátor pokud je zapojen, omezuje při vyšších otáčkách napětí do DF. Pokud regulátor nezapojíš a pošleš rovnou napětí z D do DF, pak se to chová jako dynamo s permanentním magnetem na jízdním kole. Čím víc šlapeš, tím víc svítí. Nic dalšího nikam nezapojuj. Pokud při spojení D a DF není mezi kostrou a D vůbec nic (nebo málo), pak je dynamo v řiti
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
Re: Dobíjení
Kam přijdu, tam vířím:)
- asi jsme se blbě pochopili s tou kostrou--> vzal jsem pípák a jeden hrot dal na D+ a DF a druhý na kostru dynama (obal) a pípalo to.
-hlavně odpoledne mě navštívil kamarád elektrikář a celkem rychle konstatoval, že je dynamo v řiti - po většinu času dává 0,6V, občas to vyskočí na 13 - 14 V
-alespoň jsme vyčistili veškeré kontakty a zkontrolovali zapojení, a jde to k panu D., výsledek nahlásím.
Díky za podporu
- asi jsme se blbě pochopili s tou kostrou--> vzal jsem pípák a jeden hrot dal na D+ a DF a druhý na kostru dynama (obal) a pípalo to.
-hlavně odpoledne mě navštívil kamarád elektrikář a celkem rychle konstatoval, že je dynamo v řiti - po většinu času dává 0,6V, občas to vyskočí na 13 - 14 V
-alespoň jsme vyčistili veškeré kontakty a zkontrolovali zapojení, a jde to k panu D., výsledek nahlásím.
Díky za podporu
Re: Dobíjení
Mám dotaz na znalce industrií. Je možné tohle dynamo vymontované z industrie použít pro běžný provoz? Podle uvedených parametrů by to jít mělo ale průřez vodičů mi připadá nějaký nedostatečný. Dík