Regulace předstihu - Podtlaková i Odstředivá
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak seridit predstih
a jak odlišíš odstředivou regulaci
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
Re: Jak seridit predstih
Změřím chování předstihu se zapojeným podtlakem a bez něj..
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Jak seridit predstih
Vzato z linku od Petisrouba
Distributor: VW 113-905-205AJ, Bosch 0231 167 049 > 043-905-205C, 0231 176 028
Can Use: VW 113-905-205AN, Bosch 0231 167 070 or 043-905-205C, 0231 176 028
Vacuum Can: 07 223 (1237 122 969) (Formerly 07 091 [1237 121 851]
Timing Set At:: 5deg ATDC @ 800-950rpm w/strobe, vacuum hose(s) connected.
Advance/Retard Range: Vacuum: 9-12deg Adv, 11-13deg Ret; Centrifugal: 6-12deg @ 1500rpm, 22-25deg @ 3800rpm
Chapu to spravne ze
1) predstih pri volnobehu 5 stupnu pred horni uvrati
2) odstrediva regulace 6-12 stupnu pred horni uvrati pri 1500 otackach a 22-25 stupnu pri 3800 ??
ale co sem nerozlustil je ten podtlak .. co je Adv a co je Ret
9-12deg Adv, 11-13deg Ret
??????
Distributor: VW 113-905-205AJ, Bosch 0231 167 049 > 043-905-205C, 0231 176 028
Can Use: VW 113-905-205AN, Bosch 0231 167 070 or 043-905-205C, 0231 176 028
Vacuum Can: 07 223 (1237 122 969) (Formerly 07 091 [1237 121 851]
Timing Set At:: 5deg ATDC @ 800-950rpm w/strobe, vacuum hose(s) connected.
Advance/Retard Range: Vacuum: 9-12deg Adv, 11-13deg Ret; Centrifugal: 6-12deg @ 1500rpm, 22-25deg @ 3800rpm
Chapu to spravne ze
1) predstih pri volnobehu 5 stupnu pred horni uvrati
2) odstrediva regulace 6-12 stupnu pred horni uvrati pri 1500 otackach a 22-25 stupnu pri 3800 ??
ale co sem nerozlustil je ten podtlak .. co je Adv a co je Ret
9-12deg Adv, 11-13deg Ret
??????
... a vůbec !
Re: Regulace předstihu - Podtlaková i Odstředivá
to jsi se zrovna trefil do rozdělovače, který měl vakuovou regulaci předstihu i jeho opožďování. Tzn měl z konzervy dva vývody. Nevím jestli to byla jen US specialita, nebo zda to bylo i na evropských vozech. Předstih se seřizoval na 5°po horní úvrati a nikoliv 7.5 před, jak jsme většinou zvyklí.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak seridit predstih
Herbie, hodnoty ktere jsme vyse uvadel jsou jen body na grafu dvou rozdelovacu. Jde o tabulkove hodnoty.
Nastaveni tedy probiha tak, ze si sezenes prubeh predstihu pro tvuj konkretni rozdelovac, pomoci stroboskopu, otackomeru a kalibrovane remenice pak odecitas predstih v danych otackach a kontrolujes ho s predepsanymi hodnoty z grafu.
Nejdrive projedes odstredivou regulaci (odpojis podtlak) a kdyz nejsou hodnoty uplne mimo, muzes se vrhnout na mereni vysledne krivky predstihu (podtlak + odstrediva regulace). U meho rozdelovace je stary typ podtlakove bandasky, takze ja si mohu nastavit jak minimalni tak maximalni hodnotu, tak i tuhost membrany, tedy vlastne tvar krivky kterou podtlakova regulace zobrazi v grafu.
Co by mne zajimalo, jestli se daji tyto grafy ziskat i pro novejsi rozdelovace.
Jedna se samozrejme o berlicku a ne zcela presne nastaveni. Na solidni nastaveni rozdelovace je treba masina typu Sun 5xx, Sun 6xx atp.
Nastaveni tedy probiha tak, ze si sezenes prubeh predstihu pro tvuj konkretni rozdelovac, pomoci stroboskopu, otackomeru a kalibrovane remenice pak odecitas predstih v danych otackach a kontrolujes ho s predepsanymi hodnoty z grafu.
Nejdrive projedes odstredivou regulaci (odpojis podtlak) a kdyz nejsou hodnoty uplne mimo, muzes se vrhnout na mereni vysledne krivky predstihu (podtlak + odstrediva regulace). U meho rozdelovace je stary typ podtlakove bandasky, takze ja si mohu nastavit jak minimalni tak maximalni hodnotu, tak i tuhost membrany, tedy vlastne tvar krivky kterou podtlakova regulace zobrazi v grafu.
Co by mne zajimalo, jestli se daji tyto grafy ziskat i pro novejsi rozdelovace.
Jedna se samozrejme o berlicku a ne zcela presne nastaveni. Na solidni nastaveni rozdelovace je treba masina typu Sun 5xx, Sun 6xx atp.
- Přílohy
-
- 502.jpg (39.95 KiB) Zobrazeno 10486 x
-
- sun.jpg (50.67 KiB) Zobrazeno 10158 x
Naposledy upravil(a) Sam dne 02 kvě 2010, celkem upraveno 1 x.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Jak seridit predstih
tak uz nemaji, koupil sem pred 15-ti minutami posledni kousekPětišroub píše:mnaau...http://www.autodilykrc.cz/eshop/detail/ ... 2813682736" onclick="window.open(this.href);return false;
... a vůbec !
Re: Regulace předstihu - Podtlaková i Odstředivá
To Petisroub - jop. proto me to bylo porad divny
takze by se melo dat vychazet z techto hodnot
pro 1200 (34PS) 1965+
Timing Set At:: 10deg BTDC Static or @ 800-950rpm w/strobe w/vacuum hose disconnected and plugged
Advance/Retard Range: Vacuum Advance Only: 5-11deg @ 1.3 In. Hg, 23-28deg @ 3.5 In. Hg
pro 1300/1500 jednokanal
Timing Set At:: 7.5deg BTDC Static or @ 800-950rpm w/strobe w/vacuum hose disconnected and plugged
Advance/Retard Range: Vacuum (Advance Only): 17-19deg @ 1.3 In. Hg, 24-28deg @ 3.2 In. Hg
pro 1600 dvoukanal
Timing Set At:: 7.5deg BTDC @ 800-950rpm w/strobe and w/single vacuum hose disconnected and plugged
Advance/Retard Range: Vacuum: 8-12deg Adv; Centrifugal: 7-12deg @ 1600rpm, 20-25deg @ 3800rpm
To Sam - peknej udelator, jen co je pravda
takze by se melo dat vychazet z techto hodnot
pro 1200 (34PS) 1965+
Timing Set At:: 10deg BTDC Static or @ 800-950rpm w/strobe w/vacuum hose disconnected and plugged
Advance/Retard Range: Vacuum Advance Only: 5-11deg @ 1.3 In. Hg, 23-28deg @ 3.5 In. Hg
pro 1300/1500 jednokanal
Timing Set At:: 7.5deg BTDC Static or @ 800-950rpm w/strobe w/vacuum hose disconnected and plugged
Advance/Retard Range: Vacuum (Advance Only): 17-19deg @ 1.3 In. Hg, 24-28deg @ 3.2 In. Hg
pro 1600 dvoukanal
Timing Set At:: 7.5deg BTDC @ 800-950rpm w/strobe and w/single vacuum hose disconnected and plugged
Advance/Retard Range: Vacuum: 8-12deg Adv; Centrifugal: 7-12deg @ 1600rpm, 20-25deg @ 3800rpm
To Sam - peknej udelator, jen co je pravda
... a vůbec !
Re: Regulace předstihu - Podtlaková i Odstředivá
takovej nějakej německej udělátor máme doma...akorát že neseje..
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Regulace předstihu - Podtlaková i Odstředivá
To je tedy pekna ostuda, 5s.
Polni metoda se strobacem sice neni tak efektni, ale porad lepsi nez jen staticke nastaveni predstihu.
Polni metoda se strobacem sice neni tak efektni, ale porad lepsi nez jen staticke nastaveni predstihu.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Regulace předstihu - Podtlaková i Odstředivá
Je vela teorii a navodov, ako to naladit spravne, ale otazka je, ci " spravne " naladene auto uspokoji majitelovu predstavu...
Re: Regulace předstihu - Podtlaková i Odstředivá
ja budu spokojenej az se naucim zcela spolehlive odstranovat "diru za plynem" okolo 2000 otacek jinak nez metodou pokus omyl
... a vůbec !
Re: Regulace předstihu - Podtlaková i Odstředivá
Diera je tam najcastejsie pri zaujimavych kombinaciach karburator / rozdelovac...a hlavne 34 PICT 3...a 009...
najcastejsie pomaha zaletovat dierku na skrtiacej klapke...
vela podtlakovych kanistrov je nefunkcnych, alebo maju leak / nedrzia podtlak / to je dovod na dieru, pretoze vakuovy predzapal pracuje asi do 1500 - 1700 ot, ked zacne zaberat odstredivy...
najcastejsie pomaha zaletovat dierku na skrtiacej klapke...
vela podtlakovych kanistrov je nefunkcnych, alebo maju leak / nedrzia podtlak / to je dovod na dieru, pretoze vakuovy predzapal pracuje asi do 1500 - 1700 ot, ked zacne zaberat odstredivy...
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Regulace předstihu - Podtlaková i Odstředivá
A o tom to jejohn píše:Je vela teorii a navodov, ako to naladit spravne, ale otazka je, ci " spravne " naladene auto uspokoji majitelovu predstavu...
Nicmene predepsane hodnoty jsou dobrym startovacim mustkem.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Jak seridit predstih
Stroboskopická lampa na seřizování benzínovejch motorů... Oba pánové použili tentoHerbie píše:Lugene bud presnejsi
zajima me proto jakej stroboskop (idealne link na danej typ a kde koupit) a co kam zapojit a co mi to vlastne ukaze
a jak postupujes
protoze mam neustale gulas v tom v jakyh otackach reaguje podtlakova regulace a kdy odstrediva
a dokud to asi nevyzkousim ja, tak to zas neudela nikdo .... nebo se aspon nikdo nepodeli o informace
Postup víceméně už popsali, odečítam hodnoty na točící se řemenici ( buď si koupim tunerskou řemenici, která stupně má, nebo si je tam vyznačim) pomocí stroboskopu na půlění bloku. Zapojení těchle ručních strobo je logický podle barev: potřebuju plus a mínus (červenej a černej). Potřebuju snímat otáčky (zelenej-jako všechny kabel co vedou k mínusu cívky, kde ho taky zapojim). Dále potřebuju snímač, podle kterýho stroboskop zjistí kdy pálí první válec a má tedy bliknout - dáváme proto co nejblíž svíčce. Nic světabornýho. Stroboskopů je na trhu mnoho, stačí si jen vybrat. Např u mého oblíbeného prodejce nářadí: http://univer.cz/detail.php?id=5
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=
- Krystof
- Vrátný Hřejivého archivu
- Příspěvky: 1065
- Registrován: 09 pro 2004
- Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy
Re: Regulace předstihu - Podtlaková i Odstředivá
Nebudem vecný, ale chcem len poznamenať, že na podobnú debatu som sa kedysi snažil zaviesť reč (tak 3 roky dozadu). Riešil som presne ten istý problém, ale vtedy reakcia nebola.
Som rád, že po dlhom čase sa objavilo opäť niečo, čo ešte treba rozobrať, o čom treba diskutovať a čo ešte nevieme. Dobrý znak, že fórum neostalo stáť na mieste. Viac takých tém.
Johne, tie rôzne metódy nastavenia by ma zaujímali.
Ináč pardón za poznámku bez vecnej hodnoty
Som rád, že po dlhom čase sa objavilo opäť niečo, čo ešte treba rozobrať, o čom treba diskutovať a čo ešte nevieme. Dobrý znak, že fórum neostalo stáť na mieste. Viac takých tém.
Johne, tie rôzne metódy nastavenia by ma zaujímali.
Ináč pardón za poznámku bez vecnej hodnoty
...možno sa mýlim.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Regulace předstihu - Podtlaková i Odstředivá
Opravte prosím moji domněnku, že tuhost membrány je možno (v omezené míře) regulovat i na modernějších rozdělovačích pomocí exentrického kolíčku který určuje předpětí pružiny na táhle podtlakové regulace. Není to sice možno nastavovat on-fly jako na starém provedení, ale aspoň něco.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Regulace předstihu - Podtlaková i Odstředivá
Teoreticky ano, prakticky ten kolicek zatracene dobre drzi
... a vůbec !
- Sesto
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1712
- Registrován: 09 čer 2003
- Bydliště: Pressburg
- Kontaktovat uživatele:
Re: Regulace předstihu - Podtlaková i Odstředivá
Nemam teraz rozdelovac v ruke.
Membrana drzi na 2 malych srauboch.Diery su tam sa mi zda vacsie na to aby sa dalo s membranou pohybovat.
Ci sa pletiem?
Membrana drzi na 2 malych srauboch.Diery su tam sa mi zda vacsie na to aby sa dalo s membranou pohybovat.
Ci sa pletiem?