MOTORY - všeobecná rozprava

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Odpovědět
Uživatelský avatar
p3p1k
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 388
Registrován: 03 zář 2007
Bydliště: praha

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od p3p1k »

nedalo mi to a zase jsem se šťoural ve webrech, jeden plovák byl v uzavřené poloze cca 5 mm od hrany víka, oba dva plováky nastaveny na 11 mm od hrany víka ( udává se 10-11,5 mm) v uzavřené poloze, v otevřené poloze 32 mm,
karburátory nemají sytiče a místo mechanismu je pouze záslepka, koukal jsem že mi tam visí těsnění, po sundání víčka jsem měl nemilé překvapení, chybí mi jeden váleček vis foto .... myslím že jsem přišel na problém :(

na poslední fotce je vyšroubovaná tryska... neví někdo co to je za trysku?
Přílohy
20150707_195537.jpg
20150707_195537.jpg (107.03 KiB) Zobrazeno 6178 x
ze spoda
ze spoda
20150707_200114.jpg (80.44 KiB) Zobrazeno 6178 x
se sytičem
se sytičem
20150707_200036.jpg (82.91 KiB) Zobrazeno 6178 x
20150707_200026.jpg
20150707_200026.jpg (102.67 KiB) Zobrazeno 6178 x
11717258_10204763951641188_1610423123_n.jpg
20150707_194825.jpg
20150707_194825.jpg (74.06 KiB) Zobrazeno 6178 x
20150707_194514.jpg
20150707_194514.jpg (58.16 KiB) Zobrazeno 6178 x
nejkrásnější pohled na svět je z VW sedačky ;)
1775ccm, 2xweber 40idf, engle 110 .... zajíždí se :- )

rišmen
Příspěvky: 165
Registrován: 13 čer 2012

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od rišmen »

jestli se nepletu, je to tryska sytiče. Máš-li odpojený sytič tak to ani nepotřebuješ. Najdi si na netu nějaký schéma.

Uživatelský avatar
vako
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 830
Registrován: 07 úno 2005
Bydliště: Kežmarok - Poprad
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od vako »

hej.. je to emulska a tryska pre sytic.. karbesy ti ale slapali, pred rozobratim motora.. v syticoch by si nemal mat problem, prekontroluj tie ihlove ventily plavakovej komory.. musia tesnit. zloz to dokopy a na stole zapoj privod el. pumpy, hned zistis ci to bude pretekat
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers

Uživatelský avatar
p3p1k
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 388
Registrován: 03 zář 2007
Bydliště: praha

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od p3p1k »

tak karburátory složeny a odzkoušeny, jehlový ventil se otvírá a zavírá jak má ( na stolici napojeny na el.pumpu a ani kapka benzínu kolem ani pod) ale stále nemůžu nastartovat :( ... zkontroloval jsem olej a zvýšila se mi hladinka oleje a smrdí lehce po benzínu takže předpokládám pístní kroužky? nebo to tam jen zteklo ze sání když byli naměřeny tlaky?
ještě než sem tam dal karburátory stříknul jsem benzín do sání a cca na 1,5 sekundy hnedka naskočil
nejkrásnější pohled na svět je z VW sedačky ;)
1775ccm, 2xweber 40idf, engle 110 .... zajíždí se :- )

rišmen
Příspěvky: 165
Registrován: 13 čer 2012

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od rišmen »

jestli máš v pořádku zapalování, uděláš základní nastavení karburátoru, tak to chytí vždycky, necháš ho ohřát a pak doladíš volnoběh.

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Šíša »

Tady uz bych spise rekl, aby nekomu zaplatil kdo mu to rozchodi....

Uživatelský avatar
p3p1k
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 388
Registrován: 03 zář 2007
Bydliště: praha

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od p3p1k »

To me taky napadlo : -) ... nenasel by se nekdo kdo by mi to rozchodil? Vsechno rad zaplatim :- )
nejkrásnější pohled na svět je z VW sedačky ;)
1775ccm, 2xweber 40idf, engle 110 .... zajíždí se :- )

lális
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1539
Registrován: 24 srp 2009
Bydliště: Tábor zdraví venkov

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od lális »

Mám dotaz :)

Jak se zapojuje termostat (viz. odkaz níž) mezi olej. chladic a motor.
Jsou tam výstupy C1-C2 a E1-E2.
Výstup z čerpadla jsem dal na C1 a vstup na jedno z Eček, teď nevím...
Ale termostat se chová divně, jakoby bublá a teče z něj olej...

Prosím o radu,díky

http://broukservis.cz/porsche-356-911-9 ... 03-i26866/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ideální majitel brouka,buggy,buse...a co dál??

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od john »

E1: od cerpadla do thermostatu
C1: do chladica
C2: spat z chladica
E2: spat do motora

Uživatelský avatar
wally
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2300
Registrován: 20 říj 2010
Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od wally »

john píše:E1: od cerpadla do thermostatu
C1: do chladica
C2: spat z chladica
E2: spat do motora
Už mi asi došlo jak to je..

E- engine
C - Cooler

#-o
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs :D
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka :)
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------

Uživatelský avatar
dolin
Příspěvky: 219
Registrován: 10 úno 2013
Bydliště: Plzeňský kraj

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od dolin »

Ahoj, jen jsem se chtěl zeptat jednu lehce debilní otázku - jak moc je normální či není, že když pustím brouka na volnoběh, tak jsou za malou chvíli (cca minutu?) píšťaly výfuku horký tak, že na nich měkne taková ta šedá odpadní trubka a ruku byste si spálili? Jen jsem nervózní, jestli se to nepřehřejvá a nevím, co je normál..
Dík
(o\!/o) Živwot je jen jeden...

lális
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1539
Registrován: 24 srp 2009
Bydliště: Tábor zdraví venkov

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od lális »

Mám teoreticky dotaz ohledně chlazení motoru...

Když ucpu výdechy ze sahary,aby šel všechen vzduch na válce a hlavy,nebude to zase hřát od topniku, které se nebudou chladit proudícím vzduchem,díky za odpovědi
Ideální majitel brouka,buggy,buse...a co dál??

Uživatelský avatar
loufes
Internetový troll fauwer,loufes..
Příspěvky: 958
Registrován: 25 čer 2010
Bydliště: Hlinsko v čechách.

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od loufes »

dolin píše:Ahoj, jen jsem se chtěl zeptat jednu lehce debilní otázku - jak moc je normální či není, že když pustím brouka na volnoběh, tak jsou za malou chvíli (cca minutu?) píšťaly výfuku horký tak, že na nich měkne taková ta šedá odpadní trubka a ruku byste si spálili? Jen jsem nervózní, jestli se to nepřehřejvá a nevím, co je normál..
Dík
Tak píštťaly jako takový budou pořád horký jako kráva,ale když za studena natočím motor a nechám ho chvilku běžet na volnoběh,tak chvilku trvá,než se ohřejou a stejně na nich udržím ruku.Po delší jízdě je mám zahřátý jako svina.Ale jestli píšeš po minutě na volnoběh horký,že na nich měkne ta šedá odpadní trubka,pak není něco ůplně košér....
Už mám brouka hotovýho....Když se chce,tak to jde :wink:

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15195
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Sam »

lális píše:Mám teoreticky dotaz ohledně chlazení motoru...

Když ucpu výdechy ze sahary,aby šel všechen vzduch na válce a hlavy,nebude to zase hřát od topniku, které se nebudou chladit proudícím vzduchem,díky za odpovědi
Samozřejmě, topník bude bez proudícího vzduchu teplejší. Otázkou je, jestli ti to nějak zásadně vadí a proč nad tím vůbec uvažuješ.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

lális
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1539
Registrován: 24 srp 2009
Bydliště: Tábor zdraví venkov

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od lális »

Protože jsem teď postavil motor a když jsem ho na stojanu natočil,tak mi připadalo,že všechen vzduch jde jen do "chobotů" sahary, když jsem to ucpal,tak šlo vše přes dog house,malém mi to sfoukli hadry na čištění... tak mě napadlo přes léto to ucpat,aby se to pořádně ochladilo a na podzim trochu zase topit...
Ideální majitel brouka,buggy,buse...a co dál??

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15195
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Sam »

Zajímalo by mne ještě, jestli jde o sériový motor nebo o tuning. Máš problémy s přehříváním? A jsou subjektivní nebo jsi něco přidřel ?
Pokud jde o sériový motor, nevidím jediného důvodu ucpávat výdechy sahary. Sahara je napočtená tak, vzduch který jde přes válce a na olejový chladič byl dostačující. Při zaslepení tam půjde mnohem více vzduchu a motor bude přechlazený, což není také dobře. Výjimkou může být jen řešení provozu v extrémních teplotách jako byly minulý týden, tam to dává smysl.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5297
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od lišák »

No já nevím, ale pořád je to stejné množství vzduchu. Když to budeš hnát jenom vrchem o to víc se ohřeje spodek, ale možná je to jenom pověst.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15195
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Sam »

lišák píše:No já nevím, ale pořád je to stejné množství vzduchu. Když to budeš hnát jenom vrchem o to víc se ohřeje spodek, ale možná je to jenom pověst.
Pokud měříš teplotu oleje, tak to měřitelné bude.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5297
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od lišák »

Sam píše:
lišák píše:No já nevím, ale pořád je to stejné množství vzduchu. Když to budeš hnát jenom vrchem o to víc se ohřeje spodek, ale možná je to jenom pověst.
Pokud měříš teplotu oleje, tak to měřitelné bude.
No dobře, můj tok myšlenek šel tak, že když se nebude průběžně ochlazovat výměník, tak tím víc tepla bude sálat nahoru a bude to prašť jak uhoď.
Každý celek se skládá z detailů.

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1280
Registrován: 08 zář 2009

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od lope »

Taky se musí vzít v úvahu, že okruh nebo spíš půlkruh topení má dost velký odpor, už žebrama výměníku se tolik vzduchu neprotlačí. Nevím, jak kolega výše subjektivně měřil průtok chobotama - jestli až za výměníkama, tak vcelku o.k., i když i za nimi následují ještě dlouhé úzké trubky... Mně se nedávno v 37 stupních jelo dobře, nijak krotit jsem se nemusel, ale ne po dálnici a je to sériová 1.2.

Odpovědět